LUKEKAA HELVETISSÄ TÄMÄ olette ostamassa volkkaria

16 kommenttia

tarinani alkaa tammikuusta 2005 kun kyselin täällä palstalla että kannattaako ostaa wv- sharan 2001 1,9 tdi . asiantuntijat sanoivat ja antoivat vihjeitä täällä palstalla että autossa on paljon "tyyppivikoja", mutta enpä uskonut. joten meninpä ostamaan sharanin iloisin mielin eihän sillä ollut ajettu kuin 130000tkm ja hintaa vain 280000 kruunua. Kaksi viikkoa ajettua alkoi etupää täriseen ja auto huoltoon jossa laitettiin tukivarret plus jotain muuta ekstraa, suuntaukset, sillähän se vika korjantui. sitten tuli pieniä sähkövikoja pikku hiljaa (vakionopeudensäädin. jarruvalot, jarruvalojen katkaisija, hehkutusvalo vilkkui, ajotietokone pimeäksi välillä, jarruvalojen varioitus valo paloi ym.. ) Kaikki kyllä saatiin kuntoon kunhan vain oli rahaa jolla maksaa. Sitten jarrut korjattu eteen ja taakse. Jarrut vikisee edelleenkin välillä.Varoitus valo palaa edelleenkin koetaulussa eikä vikaa löydy vaikka on auto viety jälleen lääkärille.Ei ole mitään vikaa sanottiin volkkarilla kun käyttivät vian etsintä laitetta. tuulilasi pyyhkijän moottorissa on jotain vikaa kun vinkkarit jää väliillä jumiin se ei ole hyvä kun ajaa kaupunkissa ja tulee räntää ei auta muuta kun auto pysäyttää ja siinä samalla pysäyttää koko muu perässä tuleva liikenne. Sitten vielä ilmastointi laitteesta. Tuli nämä kauheat helteet ja meillä kaksi alle 4 vuotiasta kyydissä ja #&%£$!* Ilmaistointi laite puhaltaa vain vain lämmintä .NO ajoin auton jälleen huoltoon jossa laitettiin väriaineet ja uudet kylmäaineet . Ei ollut vuotoja ja ainetta oli 1,1 kiloa.Siis ilmastointi laitetta kokeilemaan mutta ei sieltä tullut kuin lämmintä. Vikaa pähkäiltiin ja mittasivat kompurat ja sanoivat että mangneetti venttilit on paskana. uudet pitäisi laittaa 2 kpl kun on tupla ilmastointi. hintaa noin 600 euroa osat ja työ per kompura. Olemme tulleet siihen tulokseen että laita emme laita enää volkkaria vaan vaihdamme automerkkiä. ARVATKAA HARMITTAAKO AUTO ON OLLUT PUOLI VUOTTA. edellinen omistaja oli vaihtanut jotain vahdelaatikkoon (automaatti) ja kerran tukivarret ym.. Sillä oli auto alta vuoden.

[tm muokkasi tätä viestiä 04.08.2005 klo 15:26]
  
  • Hei.
    Koska kyseessä on käytettynä (ulkomailta?) hankittu auto, heräsi mieleeni kysymys, miten huolellisesti varmistuit auton historiasta, kunnosta ja huolto/korjaushistoriasta ennen ostoa?

    Koska autosi on vuosimallia 2001, saa neljässä vuodessa autosta kuin autosta (merkistä riippumatta) huonolla pidolla "pommin" jossa varmaan on yllättäviä korjaustarpeita. Oliko esimerkiksi ilmastointi huollettu ajallaan? Itselläni on ollut neljässä autossa ilmastointi, eikä yhdenkään ilmastoinnin kanssa ole ollut ongelmia, kun niitä on käytetty ja huollettu oikein.

    Usein sanotaan, että autokauppa perustuu huijaukseen. Sinun tapauksessa sitäkin lienee ilmassa, mutta myös tyhmyydestä sakotetaan, valitettavasti. :cry:

      
  • Lainaus:
    31.07.2005 klo 00:00 jtkn kirjoitti
    eihän sillä ollut ajettu kuin 130000tkm ja hintaa vain 280000 kruunua.


    Ei ole olemassa ilmaista lounasta. Jokaiselle kuuluu olla sellainen terve reaktio, jos näkee jotain todella halpaa. Se reaktio on - "mitä vikaa siinä on".

    [tm muokkasi tätä viestiä 04.08.2005 klo 15:26]
      
  • Aivan onpa tullut kalliit oppi rahat ostettua. Mutta ei auton muutamassa vuodessa näin pahasti hajota onhan suurin osa ollut niin sanottuja sähkövikoja. en tiedä tekeekö volkkarin laadun huonomaksi kun esim sharan valmistetaan portugalissa ja onhan made in malesiakin tullut jo kuvioihin.

    [tm muokkasi tätä viestiä 04.08.2005 klo 15:27]
      
  • Eikös EU:n alueella ole puolen vuoden takuu, siis jos liikkeestä ostit? :sunglasses:

      
  • yksityiseltä ostin ei mennyt takuuseen. ed omistaja oli saanut vaihdelaatikkorenpan osaksi 50 prossaa takuusen. Olen lukenut näiltä sivuilta löydetyistä linkeistä autojen luotettavuuksista ei volkkarilla mene hyvin mutta toyota, skoda ja bmw näkyy jyräävän. Osassa testeistä myös hondakin. MUTTA EI KANNATA MIETTIÄ WOLKSVAKENIA lukekaa vaikka näiden ihmisten ajatuksia ja katsokaa testejä.
    :innocent:

    [tm muokkasi tätä viestiä 04.08.2005 klo 15:27]
      
  • Ruotsalaisia katsastustilastoja kolmevuotiaista autoista (automalli, hylkäysprosentti, keskimääräinen ajokilometrimäärä):

    Chrysler Voyager, 26,1 %, 87 940 km
    Seat Alhambra, 24,6 %, 73 530 km
    Peugeot 806, 24,3 %, 72 360 km
    BMW 3 -sarja farmari, 22,9 %, 67 080 km
    BMW 3 -sarja 4-syl, 22,2 %, 60 170 km
    Volkswagen Sharan, 21,3 %, 81 980 km
    Ford Galaxy, 20,5 %, 83 910 km
    Opel Zafira, 20,4 %, 70 080 km
    BMW 3 -sarja, 19,3 %, 60 910 km

    http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?subarea=tyyppiviat&article=114635&page=1

    Jostain syystä tila-autot (ja kolmossarjan Bemarit) eivät näytä tekniikkansa puolesta kestävän käyttöä.

    [tm muokkasi tätä viestiä 04.08.2005 klo 15:27]
      
  • Eivätkös Sharan/Alhambra/Galaxy ole periaatteessa samaa tavaraa eri paketeissa?

    [tm muokkasi tätä viestiä 04.08.2005 klo 15:28]
      
  • Lainaus:
    01.08.2005 klo 11:53 Tuota kirjoitti
    Eivätkös Sharan/Alhambra/Galaxy ole periaatteessa samaa tavaraa eri paketeissa?


    Yksi ja sama auto kolmella eri maskilla.

      
  • Et ole varmaan ainoa onnellinen tuliaisauton omistaja. Mielessä tietysti laittaa vahinko kiertämään. Suomihan on täynnä hyväuskoisia lapsiperheitä, jotka voivat mennä vipuun.

    [tm muokkasi tätä viestiä 04.08.2005 klo 15:28]
      
  • Lainaus:
    01.08.2005 klo 13:33 kanos007 kirjoitti
    Et ole varmaan ainoa onnellinen tuliaisauton omistaja. Mielessä tietysti laittaa vahinko kiertämään. Suomihan on täynnä hyväuskoisia lapsiperheitä, jotka voivat mennä vipuun.


    MIELESSÄ ON KÄYNYT JA NIIN VARMAAN TULEE KÄYMÄÄN JA NIIN MYÖS VARMAAN TULEN TEKEMÄÄN VALITETTAVASTI . SAAPA WV- TEKNIIKKA JA LAATU SITTEN JONKUN MUUNKIN ILOISEKSI. KUNRAHAT LOPPUU NIIN EI SUTA ITKU MARKKINNOILLA.
    AUTO MENEE TOSIN RUOTSIIN SE PEHMENTÄÄ ISKUA. :innocent:

    [tm muokkasi tätä viestiä 04.08.2005 klo 15:28]
      
  • En ole autoalan ihmisenä yhtään yllättynyt tästä aiheesta - valitettavasti!

    Bobjo sanoi, että tila-autot eivät tunnu kestävän käyttöä mutta esim. Toyotan ja Mazdan tila-autot selviävät kokoluokassaan parhaiten. Lisäksi esim. Previoilla ajetaan keskimäärin kaikista eniten. Eli homman nimi on se, että ei nuo tilastot ole aivan tuulesta temmattuja - etenkin jos tulokset ovat kaikissa samantapaisia. Noh onneksi kaikki VW:n mallit eivät ole yhtä kehnoja kuin Sharan. Mutta parannettavaa on silti paljon laadun ja kestävyyden saralla...

    [tm muokkasi tätä viestiä 04.08.2005 klo 15:28]
      
  • Lainaus:
    31.07.2005 klo 18:15 DanaSensei kirjoitti
    Koska autosi on vuosimallia 2001, saa neljässä vuodessa autosta kuin autosta (merkistä riippumatta) huonolla pidolla "pommin" jossa varmaan on yllättäviä korjaustarpeita.


    On totta, että huonolla pidolla saa ruostetta pintaan, iskarit ja nivelet huonoon kuntoon ja moottorinkin saa rääkättyä rikki, mutta ajotietokonetta, pyyhkijöitä ym. sähkövikoja on aika vaikea saada jopa huonolla pidolla.

    Samanlaisia sähkövikoja on noissa tuon ikäisissä Suomessakin myytävissä Volkkareissa eikä ne kaikki ole voineet olla huonolla pidolla, jos ajattelet uuden auton hintaa, niin ei ensimmäiseksi tule mieleen ruveta sitä raiskaamaan huonoon kuntoon.

    [tm muokkasi tätä viestiä 04.08.2005 klo 15:29]
      
  • Lainaus:
    02.08.2005 klo 13:08 Opelixi kirjoitti

    Samanlaisia sähkövikoja on noissa tuon ikäisissä Suomessakin myytävissä Volkkareissa eikä ne kaikki ole voineet olla huonolla pidolla, jos ajattelet uuden auton hintaa, niin ei ensimmäiseksi tule mieleen ruveta sitä raiskaamaan huonoon kuntoon.

    Jos auto ei ole oma, vaan on esimerkiksi firmassa kaikkien käytössä, saattaa toisilla olla houkutus polkea sitä kuin tulpatonta mopoa. Sääliksi käy henkilöä, joka tuollaisen "löydön" erehtyy käytettynä ostamaan.

    [tm muokkasi tätä viestiä 04.08.2005 klo 15:29]
      
  • Jos jtkn olisi tyypillinen suomalainen autonostaja, jonka päähän on lyöty halolla eri automerkkien laatukäsitykset, hän olisi ostanut toisen samanlaisen. "Ehkä tämä yksilö on parempi" "VW on laadukas, minulla vain sattui olemaan huono tuuri"

    Vaikka Volkkarit ovat täynnä vikoja (selviää kun lukee muita, merkkikohtaisia, palstoja), ei käsitys muutu. Fiat ja Citroen ovat huonoja ja saksalaiset hyviä. Ja juntti on aina juntti...

      
  • Tosiaan näinhän asia on. Saksalaiset ja muut jäävät pahasti japsien jälkeen laadultaan. Ja jopa korealaisetkin ovat menossa ranskiksien ja sakujen ohi vauhdilla, vaikka niille on jopa naurettu muutama vuosi sitten. Ei ole monta eurooppalaista laatuautojen joukossa mukana paitsi BMW. Jopa jää mersu on jäämässä jälkeen.Näin ainakin saa lukea gallupeista ja testeistä.Yksikin laatututkimus oli sellainen jossa 9 ensimmäistä autoa oli japanilaisia tai korealaisia 10. taisi olla renault. On mielenkiintoista seurata tänä päivänä teitten varsia, mitä autoja siellä on konepelti pystyssä. Sakujahan siellä on eikä se ole varmaan edes suuri yllätys. Luulenpa että seuraava merkkini tulee olemaan TOYOTA. En tiedä että onko netistä poimitut tiedot saaneet minut aivopestyä. :tongue:

      
  • En ole koskaan välille jäänyt sakuilla tai japseilla, pari kertaa viateilla, mutta en kolmatta, sillä kaks voi olla vahinko, kolmas on jo tyhmyyttä! :innocent:
    Sen jälkeen ei ole viatteja ollut, paitsi yks alfa oli vuoden, mutta senhän saa anteeksi viimeisellä tuomiolla? :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit