Automallit joissa on taittuva etumatkustajan istuin?

14 kommenttia


Esim Ikea-ostoksilla käydessä on tärkeää että auton etumatkustajan puoleisen penkin pystyy taittamaan täysin matalaksi. Näin saa kuljetettua pitkätkin tavarat autossa ilman että joutuu vuokraamaan pakettiautoa.



Tämä ominaisuus tuntuu löytyvän harvasta autosta, ja niistäkin mistä se löytyy sitä ei ole mitään mainintaa myynti-ilmoituksissa.



Onko vinkkejä (0-5 vuotta vanhoista) automalleista joista tälläinen ominaisuus löytyy? Tila-autoissa tuntuu olevan yleisempi, ja farmareissa todella harvinainen.



  
  • Megane 3. Vaan aina pitää tarkistaa onko kyseessä vakio- vaiko lisävaruste.

      
  • Megane taisi olla hesarinkin epäluotettavaksi tuomitsema auto? :smile: Toisaalta jos uskaltaa ottaa riskin, sellaisen saisi varmaan halvemmalla...

      
    • useimmiten lisävarusteena.



      Minulla Grand Espaceen mahtuvat 2,20 metriset parkettilaudat etuselkänojien taakse (=5 istuinta otettu pois) ja 3,60 metriset listat mahtuvat, kun toisen pään laittaa kojetaulun päälle ja toinen pää on takavalojen suunnalla. Tavaratilan tilavuus on nuo 5 takaosaston istuinta poistettuna 3050 litraa, siinä saa Golf-kokoluokan autot "elvistellä" 1600 litralla!



      Megane on ruostumaton ja turvallinen automalli ja senkin kohdalla hylkäykset katsastuksessa johtuvat lähinnä kuluneista alapallonivemelistä ja raidetangonpäistä...ne vaan pitää vaihtaa ennen katsastukseen menemistä. Megane II-sukupolvi (vm.2002-2008) on matkustamoltaan myös kokoluokkansa äänettömin, koeajamalla saattaa löytää hyvän yksilön ja farmari-malli ei edes ole pahannäköinenkään.



      Ja hinta on täällä tuulipukukansan maassa alhaalla, kun kaikki hylkivät sitä Esson baarin puheiden perusteella.





      
  • hvu:

    Megane taisi olla hesarinkin epäluotettavaksi tuomitsema auto? :smile: Toisaalta jos uskaltaa ottaa riskin, sellaisen saisi varmaan halvemmalla...




    Se taisi olla Megane 2, eli vanhempaa mallia. Toisaalta alla olevan vertailutaulukon mukaan Seat Toledo on myös keskiverron (Toyota Corolla ) alapuolella kun autolla on ajettu 50-100 tkm. Molemmat ovat silti Kia Rioa paremmat vikatilastossa.



    http://www.used-car-report.com/index.php?id=13&no_cache=1



    Vaan vertasi Hesari myös senkin että Renault on markkinoiden halvin käytettynä. Toisaalta jos automallissa on ominaisuuksia joita arvostaa ei pallonivelen vaihto ole kovin iso juttu.

      
  • Uuteen Octaviaan tuon ainakin saa lisähintaan (n. 100 €).

      
  • -jos haluaa olla erilainen tässäkin asiassa.

      
  • Ärsyttävästi tuo on usein lisävaruste, eli 90% autoista on sitä ilman. Ja vaikka olisikin niin ei koskaan mainittu myynti-ilmoituksessa.



    Uusi Octavia olisi hyvä vaihtoehto, käytettyä kalliimpi vaan ja ulkonäöltään edelleen neuvostoliittolaisen näköinen minun silmiini :wink: No, voi olla että ulkonäöstä joutuu tinkimään jos optimoi kuljetuskapasiteettia.

      
  • Autotohtori-71:



    Minulla Grand Espaceen mahtuvat 2,20 metriset parkettilaudat etuselkänojien taakse (=5 istuinta otettu pois) ja 3,60 metriset listat mahtuvat, kun toisen pään laittaa kojetaulun päälle ja toinen pää on takavalojen suunnalla. Tavaratilan tilavuus on nuo 5 takaosaston istuinta poistettuna 3050 litraa, siinä saa Golf-kokoluokan autot "elvistellä" 1600 litralla!




    Noniin, tuossa ei ainakaan kuljetuskapasiteetti lopu kesken! Saako tuosta siis etupenkin matalaksi jos haluaa kuljettaa jotain isompaa pitkää tavaraa kuin listoja?

      
  • Kaikissa isomissa volvoissa on ainakin. V50/S40/V40/C30-malleista en ole varma, vaikka minulla sellainen parivuotta olikin, nyt en voi edes tarkistaa kun vaihdoin viime viikolla pois.



    V7/XC70 malleissa saa siis suoraa tilaa tuulilasista takakontin kanteen. Muutenkin erinomaisen loppuun ajateltu käytännön näkökulmasta asiat. Minulla on ollut taksissa sellainen reilut kuusi vuotta, välillä vaihtaen, luotettava, taloudellinen ja riittävän tilava. Nyt jos vaihtaisin niin D4 awd olisi edullinen tai sitten uudemman tekniikan D4.. Toisaalta hiljalleen poistuvasta 5-cyl D3 mallista voi saada hyviä tarjouksia.. varasto autot tuskin paljon päälle 40ke maksaa. Sillä rahalla ei saa edes vastaavaa skodaa.

      
  • Uudessa Kia Carensissa etuistuin taittuu alas.

      
  • Taittuva etuistuimen selkänoja muuten avaa näkymiä mukavasti takana istuvan lapsen silmille.



    Ainakin vuoden 2007 mallisessa eli toisen sukupolven Opel Zafirassa olen taittuvan etuistuimen selkänojan nähnyt, mutta en tiedä, onko kyseessä vakio- vai lisävaruste.

      
  • Myös monesta citroenin mallista löytyy, ainakin C4 picasso ja c3 picasso.

    Myös vanhemman mallisesta 308 pösöstä löytyy, farkusta.

      
  • Itse olen kuljettanut IKEAsta 2.5m pitkiä komeron paketteja kotiin ja 800 leveitä runkosänkyjä kaatopaikalle .. etuselkänoja vaan selälleen (niin ja takaselkänoja kumolleen )... kyllä mahtuu . pisimmät rimat 3200 pitkiä . Autona ihan perus perheauto BMW 3-sarjan sedan .

      
  • Ihan vakiona löytyy kippi eteenpäin useistakin Volvoista, jopa S80 sedanista.



    Olen kuskannut yli 3 metrisiä lautoja takaluukku (ja ikkunat) kiinni.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit