Hyvin pitkälle samaa mieltä, että sisältö on nyt pahemman kerran hakusessa! Myöskään kestotilauksen noin 180 euron vuosihinta ei oikein ole kohdillaan, eli irtisanon tilauksen heti kunhan arki taas alkaa. Olen ollut tilaaja suunnilleen 25 vuotta, mu…
Peugeot 308 1.6 diesel + automaatti vm. 2016 omistajana voin todeta auton olevan oikeasti tosi kiva ajettava. Pieni ratti, sopivan kokoinen ja voimakas turbodiesel (120 hv, 300 Nm ja kun omapaino on vain 1300 kg) sekä Aisinin hienosti toimiva 6-lovi…
Touran tai "tura", kuten sen lausun, on tuossa porukassa eniten pakettiautomaisin ja kaikin puolin todella tylsä! Oikeasti Citroen on tällä erää tuossa kokoluokassa houkuttelevin automalli kokonaisuutena. mutta, TM vaan keskittyy autojen ohjaustunto…
Ateca = todella aneemisesti muotoiltu niin sisältä kuin ulkoa! Näin sen jo loppukesällä autoliikkeessä ja kiersin kaukaa. Miksi VW:n piti tuokin automerkki yleensä "elvyttää", koska niin Seat kuin Skodakin ovat lopulta vain VW-konsernin halpismerkke…
Voi tätä ilon ja onnen päivää! Autonostajat ympäri Eurooppaa alkaapi tajuamaan, että VW-konsernin tuotteet ovat tosi tylsiä ja ennen kaikkea ylihinnoiteltua, koska laatua ei ole hintatason mukaisesti. Nythän on niin, että Talisman on muutamissa test…
No tietysti Kia Sorentoon ja Hyundai Santa Fe'hen. Molemmat ovat, kuten Skodakin halpisautomerkkejä ja 7-paikkaisia. Muotoilun puolesta Q5 toki soveltuu samalle viivalle, onhan sillä yhtä möykkymäinen olemus ja paljon yhteistä VW-tekniikkaa:-)
Elikkä autoja joihin mahtuu 6 (7) henkilöä on pääsääntöisesti näitä neljää tyyppiä (isot maasturit asia erikseen):
1. KAAPPIMALLIT:
Citroen Berlingo, Peugeot Partner, Renault Kangoo, VW Caddy ym.
- edullisia, mutta vähemmän tyylikkäitä.
-…
Suomen luonto ei hirviä kaipaa! Helpoin tapa lisätä autoilun turvallisuutta on metsästää ne parissa vuodessa nolla-tilanteeseen...kun ei taida Suomessa kaikilla riittää rahat isojen maastoautojen hankkimiseen? Lottovoittajana ostaisin MB GL:n, siinä…
...pientä ylinopeutta, kun on valoisaa ja kuivat tiet! Nopeus on mittarin mukaan 5-20 km/h yli sen, mitä kilvet tienvarsilla näyttävät.
Mutta, jos on sateinen pimeä syysilta, niin saatan ajaa toki 80-90 km/h satasen alueella, jotta hirvien seu…
Näinhän se on, että sumuvalot, jotka nyt näyttävät olevan yhä useammassa autossa "luxusvarusteena" ovat yhtä tyhjän kanssa. Niiden antamat lumenit ja luxit ovat sama kuin taskulamppua näyttäisi tienpientareille! Uskomattoman moni niitä pitää päällä,…
Tällainen:
http://es.autoblog.com/
...jota olen seuraillut vuosia, siellä on autouutuudet ja autoalan uutiset usein ennen muita, tosin hiukan Espanjalaisesta näkölulmasta ja google kääntää
Kannattaa myös etsiä Saksalaisten ja Ranskalaiste…
...tämän hetken paras dieseli tuossa kokoluokassa! Siitä lähtee vakiona "hiukan" enemmän poweria (130hv) kuin VAGina konsernin 1.6 TDI:stä ja kulutus on pienempi...todennäköisesti myös melutaso, kuten aina ja kenelläkään ei tietysti ole kokemusta, …
Tiestön hoitoon käytettävät määrärahat ovat käytännössä nollassa, niin sitten kun tuollaisella Mersulla ajetaan 3 cm syvissä urissa, niin ei siellä auton alla paljon ole ilmarakoa. Jos GLA:n maavara on tosiaan noin pieni, niin pisteet Dacia Dusteril…
Ajoin pienen pätkän 1.2 TCE:llä (120 hv), joka on varustettu 6 vaihteisella EDC-vaihteistolla. Yhdistelmä on erittäin näppärä etenkin kaupunkiajossa.
Moottorin ominaisuuksissa huomaa, että ko. valmistajalla on kokemusta moottoreiden valmistukse…
...tulla yhdeksi vertailun jäseneksi, mutta se myöhästyi. Nyt kun myös Renault on siirtynyt kaksoiskytkin-valmistajaksi, niin sen ensimmäinen versio 1.5 dCi dieselin kanssa on melko taloudellinen ja olisi pärjännyt hyvin tuossa vertailussa - toivott…
Elikkä kannattaa ensin tarkastaa, että autossa on 6 vaihdetta, ennen kuin alkaa ajella noita tieliikenteemme suurimpia sallittuja nopeuksia! Varmasti taloudellisin menopeli löytyy ns. Golf-kokoluokasta ja tosiaankin, jos se on vielä farmari-korilla…
Jos on V50 ahtaan tuntuinen, niin tuo panee vielä paremnaksi. Lisäksi nyt kun Volvo on päässyt ulos laatikkomuotoilusta, niin nyt tuo menee jo vähän yli; tavaratila on todella onneton ja lapset eivät näe takapenkiltä ulos, kun kylkilinja nousee kuin…
...joka tekee siitä käytännössä markkinoiden parhaan. Korealaisillahan se on tyypillisesti 15-20.000 km. Olen tuossa kohta ajanut vm. 2008 (III-sukupolvi) Laguna 2.0 dCi:llä 150.000 km ja mitään häiriöitä ei ole ollut, vain nuo määräaikaishuollot.
…
Muuten,
NCAP keulatörmäys ei ole 100% leveydellä, vaan 40%:n osittaistörmäys, selviää mm. tästä videosta:
http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=891d09b6-bdd3-4e3c-91be-e6b1d2671691
(itse ajelen tuollaisella automallilla, joka oli pitkään turv…
...vaan alihankkijan.
Elikkä nyt ohjauspyörän toimittava (englantilainen?) alihankkijafirma oli mennyt omin päin muuttamaan kesken tuotantosarjan ko. komponenttia. Ei autonvalmistaja voi kiivaassa tuotantotahdissa testata autoja niin perusteellise…
mikahe:
Ja hyvänä kakkosena Renault. Kriteerinä on montako mallia merkillä on tuontiohjelmassa ja olisiko niistä yksikään seuraava auto. Nollakerhossa on minulle muitakin merkkejä, mutta näillä kahdella on selvästi eniten ei-kiinnostavia malleja …
...tässä poimintoja TM:stä, mutta myös omia näkemyksia. Olen omistanut 3 kpl erilaisia tila-autoja. Nyt mulla on "matala" henkilöauto ja en sopeudu siihen enää, joten vaihdan ensi tilassa jälleen korkeampaan autoluokkaan. Ihmettelen, että jotkut kuv…
Ei voi olla taas huomaamatta, että TM halusi VAGina-konsernin tuotteet voittoon!
Todettakoon edelleen, että Superb on niin ruma auto, että en ikinä edes harkitse ko. automallin hankkimista...kuka muuten tarvitsee perheautossa isoja jalkatiloja tak…
...ISOFIXejä, elikkä II. penkkirivillä 3 kpl ja III. rivillä 2 kpl ja tämä on ollut jo vuosimallista 2002 alkaen! Ja auton laatu on OK viimeistään vuosimallista 2008 alkaen = ei kun Saksasta vähän käytettynä turvallisin henkilöauto hankkimaan.
...ei muuta kuin vertailemaan, niin kaikkien automerkkien ja -mallien kohdalla näiden kahden lehden melumittauksissa on aina saman suuruinen ero.
Oletan, että TM:n tulos on lähempänä oikeaa, koska TL:n tulokset ovat yleensä aina 70-75 dB(A) automa…
Vackraste:
Autotohtori-71:Renault näytti, että kuka osaa edelleenkin valmistaa autoja.
Joo, ajoin uudella Meganella ja on se paljon parempi ajettava mitä vanha Megane tai nykyinen Laguna. Huonoa oli melu, mutta sitä on liikaa kaikissa tämän …
Jep. Olen samaa mieltä, että AURIS on toivottoman huonosti muotoiltu suorastaan ruma. Ensinnäkin ero edeltävän sukupolven harmaaseen Corolla HB:iin on melko pieni, jopa väilillä on vaikeuksia erottaa Aurista siitä. Auriksen muotoilun voisi kiteyttää…
Renault'n Espace ja Vel Satis malleissa tuo on ollut varustelistalla jo vuodesta 2001/2002 alkaen. Minulla edellisessä Espacessa anturit oli kesärenkaiden venttiileissä. Kojelaudassa näkyivät painelukemat aina, kun moottorin käynnisti. Pari-kolme vu…
UTQG-laatuluokitus arvostelee 3 ominaisuutta ja Treadwear on tässä yhteydessä se kulutuskestävyyttä osoittava arvo. Jos se on toisessa renkaassa vaikka 280 ja toisessa 560, niin jälkimmäisen pitäisi kestää ajokilometrejä 2x kauemmin (siis se on varm…
...on täällä:
http://autot.oikotie.fi/koeajo/sitke%C3%A4%2C-muttei-pihi/68913?ref=HS
- kuten arvata saattoi, niin kulutuslukemat eivät säväytä!
- ja ohituskiihtyvyys on heikko.
- 1.6 EcoBoost on varmaan ihan ok tämän kokoluokan autoissa, sit…