"Mursu" Skoda voitti, no huh-huh!

25 kommenttia

On tuo sen verran epäonnistuneesti muotoiltu automalli, että en koskaan osta, vaikka nyt talviautovertailussa menestyikin.

  
  • Kiitos kun ilmoitit.

      
  • Autotohtori-71:

    On tuo sen verran epäonnistuneesti muotoiltu automalli, että en koskaan osta, vaikka nyt talviautovertailussa menestyikin.




    Ei taida paljoa skodan tehdasta heilauttaa vaikka sinä jätät ostamatta....

    :lol:

      
  • Muotoilulla ei merkitystä jos muuten pelittää, koskee kaikkia pirssejä? :warning:

      
  • Eipä tuo Skodillacin muotoilu minuakaan miellytä. Muilta ominaisuuksiltaan Superb onkin sitten parasta A-luokkaa.

      
  • simppa:

    Eipä tuo Skodillacin muotoilu minuakaan miellytä. Muilta ominaisuuksiltaan Superb onkin sitten parasta A-luokkaa.




    Suberb tuntuu kuitenkin olevan niitä autoja, joiden ulkonäkö paranee luonnossa nähtynä. Omat pisteet sen ulkonäköön nousi, kun kävin Insigniaa katsomassa ja samassa liikkeessä myytiin myös Skodaa. Aikani kuluksi katselin sitten Suberbiakin joka kantilta, kun Insignian ympärillä oli ruuhkaa. Ehkä se on auton julmettu koko tai joku muu mikä parantaa auton ulkonäköä luonnossa, mutta ei se nyt mikään tyylikäs auto tosiaan ole, mutta muotoilun ansiosta takatilat on huippuluokkaa.



    Ominaisuuksista äänieristys ei ole parasta A-luokkaa ja se on Suberbin suurin heikkous. TM:n talvitestin loppulausessakin kommentoitiin, että auton muuten hyviin ominaisuuksiin nähden ostaja saattaa pettyä auton meluisuuteen.

      
  • Milelestäni tuo loppukaneetti TM:ssä koskien skodaa ja suuria odotuksia oli juuri oikeaan osunut. Suuren koon takia voi tosiaan olla että tulee juurikin hiljaisuuden suhteen ylisuuria odotuksia. Auto on äänimaailmaltaan omassa luokassaan keskiverto, muttei varmasti pärjää lähtöhinnaltaan 60 t€ ja siitä ylöspäin oleville autoille, eikä tarvitsekaan. Skoda on reilusti alle 30 tonnin auto halvimmillaan, ja sillä rahalla saa todella paljon autoa. Sitä ei käy kiistäminen.

      
  • Tehdäänkö toi uusi Skoda Neuvostoliiton satelliittivaltio Tsekkoslovakiassa?

      
  • J R:



    Millä vuosituhannella sinä elät?

      
  • Mihin noita jalkotiloja noin paljon tarvitsee? Jotenkin epäsuhtainen, minusta.



    Silti hintaluokassaan ja vähän siitä ylöspäinkin erinomainen auto.

      
  • Itselle tulossa uusi 1.4 tsi octavia. 1.koeajo riitti! Sen verran tullu hinnat alas, ettei vastaavan laatuista autoa saa samaan hintaan miltään merkiltä. Jopa uusi muotoilukin on onnistunut! Suberbin muotoilukin miellyttää! Viimeksi tuli samat fiilikset kun volvo s80 esiteltiin ensi kertaa-hieman erilainen muotoilu kuin muilla! Aina löytyy vastarannan kiiskejä, Mutta uusi skoda on eri skoda!

      
  • AkiK:

    Mihin noita jalkotiloja noin paljon tarvitsee? Jotenkin epäsuhtainen, minusta.

    Silti hintaluokassaan ja vähän siitä ylöspäinkin erinomainen auto.




    No sitä jalkatilaa nyt on vaan niin paljon, eikä se ole mistään pois, eli pelkästään hyvä seikka minusta. Ei pidä etsiä negatiivisuutta sieltä missä sitä ei kertakaikkiaan ole....onneksi superbin muotoilu on tuollainen, eikä esim,. kattolinja ole samalla tavalla perseellään kuin hondan Insightissä, jossa ei aikuinen sovi pää pystyssä takana matkustamaan.



    Totta ihmeessä jos samalla hinnalla voi valita, otanko isommat jalkatilat vai pienemmät, otan ne isommat, jos kerran muuten auto miellyttää.





    image

      
  • Ammattilainen:


    No sitä jalkatilaa nyt on vaan niin paljon, eikä se ole mistään pois...




    Pois se voi olla tavaratiloista tai ulkomitoista. Minustakin jalkatilaa on tarpeettoman paljon, koska ei ylimääräisellä tilalla ole mitään virkaa. Mutta onhan autoissa paljon muutakin tarpeettoman paljon. Tehoa, varusteita, hintaa jne.

      
  • Toisaalta jos tulee tarve rakastella autossa niin tilaa ei ole koskaan liikaa? :hug:

      
  • Jalkatilassako..?

      
  • Metsähaka:

    Toisaalta jos tulee tarve rakastella autossa niin tilaa ei ole koskaan liikaa? :hug:




    Niin, jos Skodaa käyttää syöttinä niin taitaa tantta tilaa tarvitakin mahtuakseen...

      
  • Jos autoa syöttinä käyttää, ei kovin kaksista saalista ole luvassa. Oli merkki mikä tahansa.

      
  • Herbert:

    Jos autoa syöttinä käyttää, ei kovin kaksista saalista ole luvassa. Oli merkki mikä tahansa.




    Surullisinta on se että tuo ei ole totta hyvin useiden tapausten kohdalla. En tajua mikä mielessä liikkuu kun auto vaikuttaa joihinkin tietyllä tavalla...



    Tilanteen PITÄISI olla kuvaamasi kaltainen, mutta ikävä kyllä ei ole.

      
  • En tarkoittanut määrää vaan laatua.

      
  • Herbert:

    En tarkoittanut määrää vaan laatua.




    Sitä minäkin tarkoitin, ikävä kyllä ei näytä olevan sen 'laatuista' olemassakaan johon tuo asia ei vaikuttaisi jollain tapaa. Poikkeuksia on, mutta ei paljon ja heillä omat vastaavat juttunsa. Ja tietty ituhipit jotka katsovat erittäin tarkkaan autoa, vain toisinpäin eli autoa ei saa olla (tärkeämpää on miten 'taiteellisesti ja luovasti' Jopo on kustomoitu).



    Juuri oli jokin tuskimuskin (hölmöä mainita kun muistan siitä niin vähän), en muista missä maassa tutkittu, mutta meni niin että naiset pitivät yhtäläisesti maastureilla ja avoautoilla ajavia haluttavimpina. Miehet pitivät maastureilla ajavia naisia haluttavimpina.



    Ei ole koulutuksesta, 'älykkyydestä', perhetaustasta ym. asioista kiinni vaan ihan yleisesti voi sanoa että näistä asioista riippumatta suurimpaan osaan vaikuttaa enemmän tai vähemmän se millä autolla ajaa. Ikävä kyllä.



    Se auto mikä saa sukat pyörimään jaloissa, ja se kuinka paljon vaikuttaa on aika vaihtelevaa, mutta vaikutusta on takuulla. Hassua (tai siis suorastaan käsittämätöntä ) on että eniten ja näkyvimmin olen huomannut tuon ilmiön ajaessani uudella TT-Coupé:lla. Pitäisi kai ostaa sellainen dieselinä niin tulisi hyvä hinta/magneetti -suhde.

      
  • Tämä vielä, sitten uhraan tämän tärkeän aiheen käsittelyn ja jätän aiheesta poikkeamisen tässä ketjussa.



    Tuolla ( http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t3645 ) aihetta käsiteltiin aika perusteellisesti. Siellä saattaa olla noita elämää tärkeämpiä tutkimustuloksiakin linkkeinä.

      
  • Top tip: Osta Superb ja mee kehuu naisille että tää on TM:n mukaan kympin auto ja takapenkilläkin mahtuu vaikka mitä tekee...



    TT on tosiaan ihan ihmeellinen auto. Jopa se edellinen sammakon näköinen veti tyttöjä ja naisia puoleensa kuin suklaavuori. Kaveritytöt puhuivat aina että voi kuin sais TT:n ja minä koitin pysyä hereillä. Minua ei TT:llä ajava nainen saisi. Tai no, riippuu naisesta.



    Mutta noin yleensä... autoista kiinnostuneet naiset ovat jostain syystä muutenkin kiinnostavia. Ehkä se on just se autokiinnostus mikä niissä kiinnostaa.



    Itse aiheesta eli mursun muotoilusta kirjoitinkin jo toisaalle: paska on. Yrittävät tehdä Skodasta Volvoa mutta ei se oikein tommosella paisuttelulla onnistu, pitäis alottaa helpoimmasta päästä eli ratakiskomuotoilusta.



    Jos kerran pitää tilava auto saada, niin eikö Mondeo tai S-Max olis vähän fiksumpia vaihtoehtoja, vaikka sitten dieselinä?

      
  • Itsekkin mursun koeajaneena täytyy sanoa että hyvä auto on pilattu takaosan luokattomalla desigilla!

    Auto oli muutoin positiivinen yllätys,sisusta ihan suht ok,erinomainen hintaisekseen,mutta se perä. Sisätilat naurettavan suuret takaa,mutta yllättävän kapeat. Leveyssuunnassa ei tiloilla hurrata yhtä kovaa kuin pituussuuntaisilla tiloilla. 1.8tsi kone oli ok,mutta ero isoveljeensä ajpmukavvuudeessa oli yllättävän suuri. Kokonausarvosana 9,hinta-laatusuhde erinomainen, mutta tuo perä! Ei vitjat mitä skodan designerit ovat ottaneet kun nuo muodot on perään vedetty. Onneton perä karkoittaa varm+asti monta asiakasta.

      
  • Ammattilainen:



    No sitä jalkatilaa nyt on vaan niin paljon, eikä se ole mistään pois, eli pelkästään hyvä seikka minusta. Ei pidä etsiä negatiivisuutta sieltä missä sitä ei kertakaikkiaan ole....onneksi superbin muotoilu on tuollainen, eikä esim,. kattolinja ole samalla tavalla perseellään kuin hondan Insightissä, jossa ei aikuinen sovi pää pystyssä takana matkustamaan.




    Koeistumani perusteella Superb on melko tyypillinen nykysedan, jossa on liian matala kattolinja takana päätiloja ajatellen. Tuo päätila ei ole suhteessa jalkatiloihin, 185 senttisellä mahtuu todella mainiosti jalat mutta päätilasta alkaa ahdistamaan.



    Onko jalkatila jostain pois - ainahan se on samanmittaisessa autossa jostain otettu. Tai sitten autoa on jatkettu, kuten ehkä Superbin tapauksessa. Eikä se pituuskaan nyt yksistään positiivinen seikka ole, jossain järkevän raja menee.



    No, hyvä auto silti, vaikka vähän epäsuhtainen muotoilultaan.



      
  • Mistä se jalkatila on pois? Superbin kokoisissa autoissa ei vastaavaa jalkatilaa ole muilla tarjolla, ja pääntilakin on tuon kokoluokan kulkineissa hyvinkin Superbin tasoa. Esimerkiksi ulkomitoiltaan selvästi isompi XF on sisätiloiltaan kuitenkin selvästi pienempi.

      
  • Herbert:

    Jalkatilassako..?




    Ei nyt sentään jos et ole koira? :wave:

    Normaalit ihmiset rakastelee penkit alas laskettuina ja extrapoonuksena pienissä autoissa on "nilkkaremmit ja tyyny tytön pehvan alle"? :snotty:

    Sokotassa pärjää vähemmällä ja asentoja "löytyy" enemmän? :hug:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit