Herbert

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Tuo rektioajan riippuvuus tilanteesta on kerrottu myös suomenkielisessä kirjassa Liikennepsykologia. Asia on sen mukaan juuri kuten M880 toteaa ja ilmiö on huomattu jo kauan sitten. Videon tapauksessa ei ole merkitystä sillä, ajetaanko valta/kant…
  • Tommi Mäkinen jossain haastattelussa totesi, ettei hänellä ole liikenteessä mitään erityisiä kykyjä tehdä nopeita väistöjä. Ralli on eri asia kuin liikenne.
  • Susi juoksi pimeydestä tielle. Millään kohtuullisella nopeudella ei onnettomuutta olisi voinut välttää. Eri mieltä olevat varmaan kertoo oman ajonopeutensa pimeällä tiellä. Nyppylä on loiva, eikä muodosta katvetta.
  • Jos "range extender" tarkoittaa latauspistettä, en unohtanut. Käsittelin sitä kirjoituksessani. Rautalankaesimerkki pilkuttamisesta on tässä: "Miten "talvikäyttö" määritellään? Onko se joku kalenteriaikaväli vai katsotaanko lämpötilarajojen mukaa…
  • Ei ole tarvetta pilkuttaa tuon määritelmän osalta. Vaikka minäkin ajan suurimman osan ajoistani sähköautollekin mahdollisilla matkoilla, haluan kuitenkin autoni olevan riittävän hyvä myös vähän harvinaisemmille matkoille ilman, että täytyy kaikke…
  • Talvikäytöstä tämän otsikon alla puhutaan.
  • Sähköautoissa parrat pärisee onnettomasta rangesta, ei energiankulutuksesta suhteessa polttomoottoriin.
  • En ymmärrä, miten tuollaisella olisi merkitystä. Jos testaajalla on suosikki, arvioi tämä auton ajettavuuden hyväksi riippumatta pisteiden painoarvoista.
  • Nyt on sitten kalustoa joka lähtöön. On kevyt maastopyörä, kun haluaa herkutella pyörän hallittavuudella pienipiirteisessä maastossa ilman kelloa. Sitten on monipuolinen yleispyörä pääsääntöisesti jonkinlaisella tiellä tapahtuvaan ajoon. Nyt vielä t…
  • @Late1969 kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Mitä väliä arvosteluperusteilla on? Voit itse määrittää sopivat ja päättää tuloksista itsellesi testiryhmästä mieleisen auton. Vai onko tärkeintä se, mikä auto voittaa testin? J…
  • Mitä väliä arvosteluperusteilla on? Voit itse määrittää sopivat ja päättää tuloksista itsellesi testiryhmästä mieleisen auton. Vai onko tärkeintä se, mikä auto voittaa testin?
  • @740 GLE kirjoitti: Testaaminen voisi olla taas ajankohtaista, vaikka epäilenkin että ongelma ei ole Ruotsi eikä huoltotoiminta yleensä vaan jonkin yrityksen valitsema toimintatapa. Kyllä. Saman merkin merkkihuolto eri liikkeissä voi olla…
  • @Quu kirjoitti: Suomalaisen työmatkan pituus on keskimäärin 18 kilometriä. Tämän kertoo työssäkäyntitilasto. Tilastot sisältävät 1,1 miljoonan työssäkäyvän kansalaisen työmatkatiedot. Keskimääräinen työmatkan pituus on viime vuosien aika…
  • Muistissa tosiaan on kytkintä rasittava jonotus kehä III:lla 3-tien ja lentokentän välisellä osuudella. Nyt vaikka se merkattaisiin taajamaksi, liikenne olisi sujuvampaa kuin ennen.
  • Jos vertaan käytössäni olevaa manuaalivaihteista 2,0 tdi-moottorilla varustettua 1,2 tsi automaattiin ja vähän kevyempään koriin, eroa on n. 1,5 l. Mutta koko totuus tuo ei ole, koska bensakoneella ei vedetä kärryä, kuljeteta tavaraa katolla tai muu…
  • @Karrette kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Renault ei ole ykkösvaihtoehto, kun haetaan omilla rahoilla ostettavaa luotettavaa auton. Toki joku voi harrastaa tiedettä, ostaa Rellun ja selvittää sen luotettavuuden 400 tkm matkalla. Ei-a…
  • @Karrette kirjoitti: @Herbert kirjoitti: On muitakin ominaisuuksia kuin tavaratila, joten pakettiauto ei saa aikaan mitään erityistä. Se on helppo ratkaisu, jossa järjen puute on korvattu määrällä. En osaa määritellä m…
  • @HybridRules kirjoitti: @Karrette kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Minua ei kiinnosta, onko merkki uusi vai vanha. Vain se kiinnostaa, että saan tarpeitani vastaavan tuotteen kohtuuhinnalla. Vielä ei yksikään ole s…
  • On muitakin ominaisuuksia kuin tavaratila, joten pakettiauto ei saa aikaan mitään erityistä. Se on helppo ratkaisu, jossa järjen puute on korvattu määrällä.
  • Minua ei kiinnosta, onko merkki uusi vai vanha. Vain se kiinnostaa, että saan tarpeitani vastaavan tuotteen kohtuuhinnalla. Vielä ei yksikään ole sellaisen toteutuksessa onnistunut. Niinkin erikoinen ratkaisu kuin farkkumallinen Octavia/Golf/Corolla…
  • @740 GLE kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Juu, silloin kun raha pullottaa taskuissa, voi ostaa mitä haluaa. Muulloin täytyy käyttää tarveharkintaa. Toki idealismikin ohjaa minun tapauksessani pienempiin ajovastuksiin. Tä…
  • @740 GLE kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Tämän takia hämmästelen edelleen sitä, että kaksivetoiset maltillisesti korotetut farkut yleistyvät hitaasti. Lumessa kahlaavien autojen markkina on maailmanlaajuisesti niin pien…
  • @740 GLE kirjoitti: Silti varsin moni valmistaja on noudattanut logiikkaani. Valmistajan tarve näyttää mahdollisimman kauniit normimittaustulokset ajaa valitsemaan omasta mallistosta normimittaukseen sopivimmat korimallit ja voimalinjat. …
  • @HybridRules kirjoitti: En tiedä tuollaisista hammastuksista, kun en ole nähnyt Teslaa, jossa oli sellainen. Eli laatu vaihtelee. Vaihto takaisin pitkille on automaateilla hitaampaa kuin manuaalisesti olisi, mutta onkohan siitä oike…
  • @HybridRules kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Eiköhän kaikkiin autoihin tehdä huolloissa päivityksiä. Itselläni on valoautomatiikka. En sitä juurikaan käytä, koska a. itse vaihdan paremmin ja b. en ole tottunut siihen, että…
  • @740 GLE kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Corolla Trek vaikuttaa oikein kiinnostavalta. Trek Fuel EX:n kävin juuri koeajamassa. Pidin erityisesti alustan aivan upeasta toiminnasta En tiedä, millaisen markkinatut…
  • @Late1969 kirjoitti: Itse olen tyytyväinen uuteen autooni, jonka ostin juuri 2001. Mutta ei se taida nykypolvea tyydyttää, kun ei siinä ole 30 tuuman ruutua keskellä ja mittareistakin saa selvää vilkaisemalla. Lisäksi kaikki toimii niin kuin kulj…
  • Eiköhän kaikkiin autoihin tehdä huolloissa päivityksiä. Itselläni on valoautomatiikka. En sitä juurikaan käytä, koska a. itse vaihdan paremmin ja b. en ole tottunut siihen, että joku muu vaihtaa puolestani. Aina saa jännittää, vaihtuuko valot ajo…
  • @HybridRules kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: En tunne Skodaa ollenkaan, joten en pysty yksityiskohtia vertaamaan. Y:n erinomaisuudesta on teknisiä argumentteja, mutta sinulle, joka etsit va…
  • Lisäksi korkeissa ja suuripyöräisissä katumaastureissa on jos jonkinlaista sähkötekniikkaa. Suomessa sillä saadaan kalliin auton veroa alas, mikä parantaa tuollaisen mallin kilpailukykyä. Kun katumaasturin tilankäyttö on tehotonta, siihen on ehkä he…
Default Avatar
Jäsen 03.12.2014 alkaen
134 aloitettua keskustelua
8829 viestiä
0 ×   479 ×