Herbert

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @Mikko-L kirjoitti: Kuka nyt asuntoaan valitsisi lattian muovimaton perusteella? En valitse, kuten en valitse autoakaan kojelaudan materiaalin perusteella. Silti asialla voi olla vaikutusta siihen, millaisen kuvan auto tai asunto itsestää…
  • Nyt oli huikea proto uusimman lehden esittelyssä. Koeajoartikkelia odotellessa taidan alkaa etsiä sopivaa käytettyä maasturia ja rakentaa siitä mieleistä pyörää. Jo toisen lasten pyörän kiekon laakerointi osoittautui laadultaan kelvottomaksi, joten …
  • Mitä en ymmärtänyt, kun en löydä kommenttisi asiayhteyttä keskusteluun?
  • A. Jos ramppi lähestyy ja ohitettava rekka on sopivalla etäisyydellä, joudut joko kiihdyttämään, jotta pääset rekasta ohi ennen ramppia. Vaihtoehtoisesti jää rekan perään ja ohitat vasta rampin jälkeen? Tuntuu epätodelliselta molemmat vaihtoehdot. E…
  • En. Silti tuo tilasto ei kerro mitään auton huolettomuudesta. Listalla paremmin sijoittuneessa autossa voi olla vaikka minkälaista ongelmaa, joka alkaa paljastua vasta takuuajan jälkeen. Se on olennaista, ei joku yksittäinen takuukorjaus, vaikka teh…
  • Niin, jos tuo on takuuna korjattavissa oleva vika ja korjauksen jälkeen pysyy kunnossa, ei se ole kovin vakava asia ja siten tilasto prosenttiluvuista ei tuo mitään lisäarvoa kukuttajalle.
  • Jostain syystä Kona on suomalaisissa kivijalkaliikkeissä yleensä halvempi kuin muualta Euroopasta tilattuna. Ja kun sinulla merkkiä edustaa Oulussa asiallinen liike ja minulla Turussa, mikäs on Konalla ajellessa. Nämä lumisateet tosin hiukan himmaa …
  • Gravelin ja cyclon eroista saadaan yhtä hedelmällinen keskustelu kuin premium-autoista. Geometrioissa ei selvää eroa aina ole, mutta yleensä gg on hiukan käyttökelpoisempi tai monipuolisempi kuin cyclo, jonka suunnittelussa on taakkana kilpailukäytö…
  • Hyvä artikkeli Canyonista ja ylipäätään meikäläisiin oloihin sopivasta pyörätyypistä: https://tekniikanmaailma.fi/lehti/2b-2019/gravel-pyoralla-paasee-kovaa-vaikka-metsaautotiella/ Ainoa ihmetyksen aihe on se, että "Huonoa" kohdan mukaan tarvi…
  • Uusimmassa lehdessä olikin Martilta poikkeuksellinen kirjoitus talvipyöräilystä. Hyvä, vaikkakin valitettavan lyhyt. Allekirjoitan joka sanan. Olisin vain ottanut astetta tiukemman otteen valoihin. Etuvalo pitää olla, mutta sen on oltava riittävän t…
  • En ymmärrä, miksi ajotaidosta puhuttaessa ajonopeuden hallinta on muusta toiminnasta irrallinen osa. Siksikö, että kun ajotaidosta paljastuu puute, sitä ei voi puutteeksi tunnustaa ja näin suojellaan itseään todellisuudelta? Mukavampaa on elää maail…
  • Poliisin tiedotteen vuodelta 2017 mukaan puhallutusten lukumäärää on lisätty. Se lienee elävää valvontaa, vaikka sitä ei juurikaan pitäisi olla. Toisaalta kun ennen kameroita poliisi mittasi nopeuksia, samanlainen poru siitä oli kuin nyt kameroista.…
  • @tracktest kirjoitti: Herbert hieman rivienvälilukutaitoa ei muuta, mutta tämä sanailu olkoon nyt tällä erää tässä. Jep. Nimenomaan taitoa, jota sinulla ei tässä kohtaa ollut. Minulle ei tarvitse mitään myöntää, kunhan olet itsellesi reh…
  • Tracktest, laita yksikin esimerkki jossa väitän premiumilla ajavaa typeräksi tai inhoavani premiumeja. Ellet pysty, huomaat keksiväsi asioita ja niiden perusteella julistavasi em. asioita minusta.
  • Tracktest, vastaatko 5.1.19 sinulle esittämääni kysymykseen?
  • @740 GLE kirjoitti: Rouva naureskelee naisvaltaisen työpaikkansa autoista varallisuutta laskevia, jotka samassa puheenvuorossa sekä kauhistelevat hänen isoa Volvoaan että korostavat omaa vaatimattomuuttaan kertomalla ostaneensa itselleen söpö…
  • Myyjän/autotehtaan antama mielikuva voi olla erilainen kuin ostajan mielikuva asutosta. Merkitystä on vain jälkimmäisellä ja jos odotukset on liian korkealla, luonnollisesti siitä seuraa pettymys. Kun autoista puhuttaessa hyvän taviksen saa 30 k€:ll…
  • @740 GLE kirjoitti: Nyt pääsit yllättämään, koska oletin sinut kaltaisekseni ostajaksi, jolle ei ole tasan mitään merkitystä sillä, mitä muut autostani ajattelevat? Ehkä tässä näkyy sinun tapasi ostaa uusi, jolla ajat pitkään, ja silloin tiet…
  • @Kumppani kirjoitti: No mikä sitten tekee? Sitähän tässä juurikin ihmetellään, höhh!> Ongelmana taitaakin olla se, että on premium-merkkejä ja ei-premium-merkkejä. Skodasta ei premium-merkkiä tule edes LK-varustelun myötä, kun taas…
  • @tracktest kirjoitti: En ymmärrä ihmistä joka kirjoittaa nimimerkin takaa premiumin omistajan olevan typerys vain siksi että ei itse kykene tekemään valintojaan itsenäisesti välittämättä muiden mielipiteistä. Viittaatko minun kommenttiini…
  • Nämä ovat suomalaiselle miehelle ainakin yhtä vaikeita asioita kuin tunnustaa liikenteessä olevansa väärässä. Kukaan tuskin myöntää ostavansa autoa sen perusteella, mitä muut siitä ajattelee. Silti statusarvo, mikä määräytyy omistajalle sen perustee…
  • @Inspektori kirjoitti: Onko A4 edullisempi 350 tkm matkalla kuin Golf tai Octavia? Onko premiumia se, että ylläpito kohtuukustannuksin on mahdollista myös pitkään ja paljon ajavalle? Näitä oli vielä jokin aika sitten ainakin MB:n osalta (vara…
  • TM:n talvivertailussa on premiumit ja tavikset sekä isot ja pienet hienosti sekaisin. Tuloksista näkee, ettei mikään päältä päin arvioitava yleistys ole kestävä tapa arvioida ominaisuuksia. Halpa pikkuauto voi olla ominaisuuksiltaan Premiumia paremp…
  • Jos aletaan verrata erilaisia riskejä ja niiden vakavuutta tai miettiä, miten johonkin riskitekijään voidaan vaikuttaa, prosenttiluku on mielestäni ainoa käyttökelpoinen työkalu. Vai osaatko sanoa jonkun muun tavan? Henkilökohtaisella tasolla voin …
  • @740 GLE kirjoitti: Kysymys kuului, mikä tekijä liikenteessä nostaa riskiä yhtä paljon kuin nopeuden muutos. Tarkkaan ottaen se kuului, mikä muuttaa yhtä paljon kuin vastaavan suuruinen nopeuden muutos. Ei ole mitään mieltä verrata es…
  • @740 GLE kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Mikä tekijä liikenteessä nostaa riskitasoa nopeammin kuin vastaavan suuruinen ajonopeuden muutos? Kolaritilastojen perusteella väistämisvelvollisuuden laiminlyönti on vahva kandi…
  • Ok, tarkoitit tilannetta ennen kääntymistä. Voihan sen ymmärtää väärin, mutta mielestäni TM ei mitään väärää kirjoittanut. Olisi tietysti erikseen voinut todeta, että kääntymään valmistautuva auto ei ole lain tarkoittama kääntyvä auto. Toisaalta sil…
  • Kun tavoitteena on pyrkiä ajamaan turvallisesti, valvonnan määrä on mielestäni aika huono peruste vedota muihin asioihin kuin rajoituksen noudattamiseen. Ja toisaalta tuo vaaran aiheutaminen on tulkinnanvarainen juttu. Mikä tekijä liikenteessä nosta…
  • Mikä oli se moka, joka tuohon liittyy?
  • Nyt en ymmärrä, millaista tilannetta tuossa lopussa haet. Jos ei pyöräilijä ylitä ajorataa, eihän autoilijalla ole silloin mitään väistettävää.
Default Avatar
Jäsen 03.12.2014 alkaen
129 aloitettua keskustelua
7983 kommenttia
0 ×   1 ×