Osaako matriisivalot toimia oikein katuvalojen kohdalla eli lähestyttäessä pitää pitkät päällä valaistuun saakka ja laittaa pitkät taas päälle 100 m ennen valaistuksen päättymistä?
Joskus ohituskaistalla on kovempi rajoitus kuin tien muilla osuuksilla. Saattaa aiheuttaa ongelmia tasanopeuskuskeille, kun edessä ajava noudattaa rajoitusta.
Kyse ei ole teon hyväksyttävyydestä. Jos haluaa vaikuttaa asiaan, pitää tiedostaa tekoon johtaneet syyt.
Jos ajatellaan, että kiihdytys on kiusantekoa, mutta se oikeasti on tahatonta, kukaan ei tunnista virhettä, eikä virhettä näin ollen ole mahd…
Hyvää pohdintaa psykologilta ohituskaistan kohdalla kiihdyttämisestä. Samanlaisia ajatuksia on tälläkin palstalla esitetty. Kun huomioi muitakin mahdollisuuksia kuin kiusanteko, on virheeseen helpompi puuttua. Jopa tunnistaa omassa ajamisessa virhe.…
Täällä pudotettiin yhdellä osuudella 100 -> 80, kun jo valmiiksi pakkattu päällyste viime talvena petti. Syksyllä se päällystettiin, jonka jälkeen rajoitus palautettiin ennslleen. Ei ongelmaa, nyt tien kunto vastaa rajoitusta.
Rajoituksen nosto niin, että ainoa toimenpide olisi vaihtaa tauluun uudet numerot olisi raju temppu.
Koska vain sinä, HR ja vajaat 2% muista vapaamatkustajista sovellatte tätä haavetta liikenteessä, 98% tienkäyttäjistä jää aikaa väistellä teitä.
@HybridRules kirjoitti:
Armeijan tapaan pyöräilijä sitten panee vahingon kiertämään ja aiheuttaa vastaavan riskin kevliä kulkevalle jalankulkijalle, mutta tietysti siinä on ainakin yleensä lievemmät seuraukset riskin realisoituessa kuin rekan jyr…
@HybridRules kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Paljonko olisit valmis maksamaan minulle ylinopeusoikeuksista?
En osaa sanoa, mutta jos nopeusoikeuskauppa aloitetaan, niin pitää sitten arvioida. Ostetuilla nopeusoikeuksill…
@Lukija33539 kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Aika rajua olisi liikenne, jos rajoituksia nostettaisiin 20 km/h ja luotettaisiin siihen, että kuskit hallitsevat tilannenopeudet ja asiallisen ajotavan.
Ei ole rajua, ja kys…
Ja nopeuden nosto ei ajovirheisiin vaikuta? Niihin, joista nyt tulee peltikolareita tai loukkaantumisia, vakavampiia seurauksia ei tietenkään aiheudu, kun motari on niin turvallinen.
Mitä eri merkityksiä alinopeudella on, jos sama termi eri paiko…
@Lukija33539 kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Siksi pitää hyväksyä se, että välillä ajetaan HR:n termiä soveltaakseni "alinopeutta". Vai montako kolaria on ajettu kello kaulassa?
Alinopeutta ei ole olemassa.
@Hybr…
Moottoritiellä, jossa on kalliilla investoinnilla saatu turvallisuus hyvälle tasolle, tulokset ovat peruste rikkoa sääntöjä? Miten vääriä päätelmiä voittekaan tehdä. Kuulutte nopeuden puolesta alle 2% vähemmistöön.
Aika rajua olisi liikenne, jos rajoituksia nostettaisiin 20 km/h ja luotettaisiin siihen, että kuskit hallitsevat tilannenopeudet ja asiallisen ajotavan.
Mutta ehkä HR tyypillisen lain soveltajan tavoin muodostaa mielipiteensä nykytilanteessa, jo…
@HybridRules kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Olen tuon sinulle selittänyt jo pari kertaa, mutta ei vaan pysy muistissa. Älä minua siitä syytä. Mutta mikä on tarkoitukseni, kun kirjoitteluni määrität tarkoitushakuiseksi?
P…
Olen tuon sinulle selittänyt jo pari kertaa, mutta ei vaan pysy muistissa. Älä minua siitä syytä. Mutta mikä on tarkoitukseni, kun kirjoitteluni määrität tarkoitushakuiseksi?
Perusteletko ylinopeuksien merkityksettömyyttä seuraavaksi sillä, että…
Miten perustelet, että pyörä ei ole ajoneuvo vaikka laissa asia yksiselitteisesti todetaan?
Pyöräilijä jalankulkijana aiheuttaisi autoilijoille yhtälaisen väistämisvelvollisuuden. Lisäksi ajaminen olisi sallittua jalkakäytävillä.
Samalla tuli …
@HybridRules kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
@HybridRules kirjoitti:
Minusta laki tekee väärin, kun se kannustaa pyöräilijöitä kokeilemaan onneaan väistämistilanteissa. Olisi turvallisempaa, kun pyöräilijä olisi a…
@Lukija33539 kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Eli uskot täällä joskus vuosia sitten esitettyyn porrasteoriaan. Onnettomuuden todennäköisyys ei kasva, kun nopeutta nostetaan, mutta silti me kaikki tiedämme todennäköisyyden kasvav…
Esimerkki kanta-arvioon liittyvistä epävarmuustekijöistä:
https://www.luke.fi/fi/uutiset/lentolaskenta-paljasti-lantisen-uudenmaan-hirvitiheyden-odotettua-suuremmaksi
@Lukija159246 kirjoitti:
Tehokkain tapa vähentää hirvikolareita on hirvien lukumäärän vähentäminen. Sellaisilla metsäosuuksilla jossa tilastoidaan paljon hirvikolareita, hirvet pitäisi lopettaa kokonaan.
Hirvikeskustelu:
https://keskuste…
Ehkä cyclocross-harrastajia. Siinähän ajetaan kippurasarvisella pyörällä maastossa ja vaikeimmissa kohdissa pitää jalkautua. Kisoja varten täytyy tekniikka viilata sujuvaksi.