Herbert

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @HybridRules kirjoitti: Pieni kulutus ei taida riittää premiumin perusteeksi. Tracktestin mukaan TM:n määrittää perusteiksi laadun tunnun, joka syntyy materiaaleista ja edistyksellisyydestä ja että autossa on ominaisuuksia, joista ollaan valmiit …
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Sitten tässä on sellainen pikkuriikkinen juttu, kuin dieselin valmistuksen ja jakelun päästöt, jotka tuppaavat kummasti aina unohtumaan. Tuosta tulee sellaiset 15 g/km lisäpäästöt, jotka painavat kuoletusrajaa entistä alemm…
  • @Topi27 kirjoitti: Olen kerran elämässä 18 v. ajanut 1000km putkeen yhdellä nopealla kahvila käynnillä ja sattuu vieläkin pelkkä ajatus. Tuolloin tuollaiset 200-300 km putkeen menivät mukavasti, mutta nykyään Turku -Salo väli tuntuu kipeältä. …
  • @HybridRules kirjoitti Elät paljon paremmin ympäristön kanssa sopusoinnussa, jos kuljet käryävän polttomoottorin sijasta sähkömoottorin liikuttamana. Sehän sopii feng shui filosofiaan kuin nenä päähän. Näkymätön ja äänetön voima kuskaa sinut K-ka…
  • Tuon konsernin autoissa myös ajotietokone nollaa itsensä valinnasta riippuen joko vähän väliä tai sitten hiukan pidemmän ajon jälkeen. Oliko asetus oli lyhyen jakson mukainen ja tuo tulos tuli lopussa epäedullisissa olosuhteissa? Norminurkkapyörity…
  • @HybridRules kirjoitti: Kun nyt kovasti provosoit, niin moitin kyllä arvomaailmaasi, kun kehtaat ajaa polttiksella vaikka tiedät, että feng shui on siitä hyvin, hyvin vihainen. Samaan kustannustasoon saat kyllä sähköauton ja feng shuita lepyttääk…
  • @Inspektori kirjoitti: Ollaanko tosissaan vertaamassa 2,5 tonnin reilulla otsapinta-alalla varustettua SUV:tä, jolla voi ajaa joskus jopa nelivetona, huomattavasti pienempiin ja sulavampiin farkkuihin tai muihin vastaaviin? En uskalla mennä solv…
  • @tracktest kirjoitti: En viitsi jatkaa tuloksetonta keskustelua tämän enempää. En edes ehtinyt kiittää, kun jo tunti 13 minuutin päästä suu vaahdossa jatkat.
  • @tracktest kirjoitti: Herbert ymmärsit väärin kuten ennakkoluuloinen henkilö usein ymmärtää niin nytkin. Polttomoottoriautoissa kulutuksen eteen on tehty paljon työtä juuri tekniikan osalta siksi kyseenalaistan hybridien esille tuomista vain siks…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Voisit yrittää päättää, puhutko asioista yleisellä tasolla vai juuri sinun mieltymyksistä. Jos kyseessä on jälkimmäinen, niin tämä keskustelu on turhaa. Autoista yleisellä tasolla ja niillä kriteereillä, jotka olen …
  • @tracktest kirjoitti: Edistyksellisestä tekniikasta puheen ollen, kulutus on oleellinen osa sitä että tuo premium-auton määritelmä täyttyy. Jos kulutus on luokkaa huonompi mitä kilpailijoissa voidaan asia aivan aiheesta kyseenalaistaa. Ta…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Ja juuri kerroin, miten saman kokoluokan autoissa on joissain jopa vähemmän tilaa. Aina löytyy poikkeuksia. Siksi olen koittanut tarkastella yleiskuvaa tilanteesta. En tiedä miten TM on tilan mitannut, mutta v…
  • @HybridRules kirjoitti: Jos sinulla ei olisi noin vihamielinen ja vänkäämiseen tähtäävä asenne voisin selittää, miksi olen valinnut juuri nykyisen autoni. Epäilen, ettei se kiinnosta sinua pätkääkään, joten en siksikään sitä selitä. Sinähä…
  • @HybridRules kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Alussa HR määritteli töpselimallin aseman markkinoilla näin: Pistokehybridiauto ehkä saattaa täyttää puoli-premium kriteerit. Jonkinlaisesta edistyksellisyydestä siis on kyse j…
  • Alussa HR määritteli töpselimallin aseman markkinoilla näin: Pistokehybridiauto ehkä saattaa täyttää puoli-premium kriteerit. Jonkinlaisesta edistyksellisyydestä siis on kyse ja sen pitäisi näkyä muuallakin kuin katsottaessa tarkkaan alle puolen…
  • @HybridRules kirjoitti: Motiva kertoo tuossa teoriaa ja myös muista faktoista kuin ilmanvastuksesta. Kuten artikkelissakin sanotaan, ei ilmanvastuksella katsota olevan suurta merkitystä vaan autot muotoillaan nykyäänkin muiden asioiden kuin ilman…
  • @HybridRules kirjoitti: No mutta. Eihän 5,9 litraa ole suuri kulutus. Sinä ehkä pidät tuota pienenä, mutta kun puhutaan tavanomaiseen verrattuna noin kaksinkertaisesta ostohinnasta ja kulutuksen alentamiseen tähtäävästä hybriditekniikasta…
  • @HybridRules kirjoitti: Minä kyllä olen edelleen sitä mieltä, että XC90:n kokoiselle autolle n.6 litran keskikulutus bensakoneella on ihan maltillinen. En käsitä, miksi suurta kulutusta perustellaan tuollaisilla seikoilla. Ostitko itselle…
  • @HybridRules kirjoitti: @Herbert kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: Minun bensiinihybridin keskikulutus 75.000km:n matkalta on 5,9 per 100, mikä minun mielestäni on melko pieni. Riippuu tietys…
  • @HybridRules kirjoitti: Minun bensiinihybridin keskikulutus 75.000km:n matkalta on 5,9 per 100, mikä minun mielestäni on melko pieni. Riippuu tietysti olosuhteista (kaupunki, kesärajoitettu moottoritie jne.), mutta ilman em. hallitsevaa o…
  • @NHB kirjoitti: Jos puhutaan sähköautotekniikan vaikutuksesta tiloihin, niin edelleenkin Model S taitaa olla TM:n mittauksissa paras. Takana 470+90 litraa ja edessä 190 litraa. Tuleeko mieleesi parempaa tulosta? Eikä tuon Model 3:n 360+50 litraa …
  • @Ruuhkamies kirjoitti: No jos yleisesti ottaen puhutaan, niin tuo väite ei kestä tarkastelua. Ison auton ulkomitat ei taida länsimarkkinoilla myynnissä olevista patteriautoista täyttää kuin Model S&X ja e-tron, joissa missään ei ole pikkuauto…
  • @HybridRules kirjoitti: Onkohan sillä mitään merkitystä, että sähköautojen pakoputkipäästöt liikenteessä ovat 0? Suorituskyvystä, hinnoista ja tiloista on kommentteja, mutta entä pakoputken puuttuminen, painaako se mitään arvioinnissa? Ky…
  • @tracktest kirjoitti: Älä ota kaikkea niin tosissasi ei tuossa ollut mitään henkilökohtaista. Totesin vaan ettei mitään positiivista sanottavaa ole vaikka tosiaan kaikki olennainen ominaisuuksineen muodostuu kokonaisuudesta ja erilaisista mieltym…
  • @NHB kirjoitti: Nuo litrat ovat Auto Zeitungin vertailussaan ilmoittamia. Enkä eivät sitten osaa mitata. Itse olen kyllä aina sopinut hyvin esimerkiksi tuohon Bemarin 5-sarjaan. Piti oikein tarkistaa, kuinka paljon se tavaratila paranee, jos …
  • Selvä. Kun sanon, että BMW M3:n huonoja ominaisuuksia on tilat ja hinta, mutta kokonaisuus muodostuu muoistakin asioista, on se osoitus heikosta itsetunnosta.
  • @Ruuhkamies kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Mutta kuten sanoin, minulle ison auton ulkomitat ja pikkuauton tilat ei ole premiumia. Mihin automalliin/malleihin tarkalleen ottaen viittaat? Sähköautoihin yleisesti …
  • @NHB kirjoitti: Sähköautossa moottori ja voimansiirto vievät paljon vähemmän tilaa ja esimerkiksi pakoputki puuttuu kokonaan. Esim Tesla M3 on tiloiltaan hyvin vertailukelpoinen BMW 3er:n kanssa ja Tesla MS on vertailukelpoinen BMW 5er:n kanssa s…
  • @Ruuhkamies kirjoitti: Et selvästikään tulkinnut keskustelun punaista lankaa oikein. Tässä ei oltu etsimässä farkkuja, vaan keskustelemassa sähköautojen ominaisuuksista suhteessa polttiksiin. Minusta auton tilat on ensiarvoisen tärkeä omi…
  • @NHB kirjoitti: Miksi muuten vertaat Poloon? Katsoin tilavuudet: Polo 351 l, Golf 380 l ja ID.3 385 litraa. Penki kipattuna ymmärtääkseni järjestys säilyy samana ja erot kasvavat. 350 tai 385, pilkunviilausta, kun verrokkina on keskiluok…
Default Avatar
Jäsen 03.12.2014 alkaen
131 aloitettua keskustelua
8231 viestiä
0 ×   23 ×