Herbert

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • @740 GLE kirjoitti: @Herbert kirjoitti: @Karrette kirjoitti: Posken kääntäminen tarkoittaisi sitä ettei edes vaaratilanteessa vilkuta valoja tai käytä äänimerkkiä. Jos autossa ei ole äänimerkkiä (tai se o…
  • @Karrette kirjoitti: @Herbert kirjoitti: @Karrette kirjoitti: Joskus oman auton takana on joku jonka piittaamattomuuden takia ei voimakas jarrutus ole mahdollista. Ja niistä tilanteista seuraa ketjukolareita, ja …
  • @Karrette kirjoitti: Joskus oman auton takana on joku jonka piittaamattomuuden takia ei voimakas jarrutus ole mahdollista. Ja niistä tilanteista seuraa ketjukolareita, ja eiköhän kaikki tiedä ettei niitä 3-4 sekunnin turvavälejä oikeastaan kukaan…
  • @Karrette kirjoitti: Vaikka ajatus "toisenkin posken kääntämisestä lyöjälleen" on oikea kulttuurissamme (Google kertoo mitä sillä tarkoitetaan), niin voi olla että äänimerkkiä tai valomerkkiä voisi silti kyllä käyttää enemmän. Ajatuksella että jo…
  • @Karrette kirjoitti: Posken kääntäminen tarkoittaisi sitä ettei edes vaaratilanteessa vilkuta valoja tai käytä äänimerkkiä. Jos autossa ei ole äänimerkkiä (tai se on rikki) on auto katsastuksessa hylätty. Jos oikeasti tilanne on vaara…
  • @740 GLE kirjoitti: on olemassa ammattikuntia joissa myös työn ulkopuoliselta siviilielämältä odotetaan keskimääräistä suurempaa lain kunnioitusta ja nuhteettomuutta. Juuri näin. Ano Turtiaisen toiminta päivän uutisten mukaan on huolestut…
  • Juuri näin. Täällä joskus vuosia tai vuosikymmeniä sitten joku (TeeCee?) sanoi hienosti jotenkin niin, että jos joku haluaa esim. äänimerkillä tai sumuvaloilla herättää huomiota korostaakseen omaa osaamattomuuttaan että kaikki vamasti huomaa, antaa …
  • @Kumppani kirjoitti: @Herbert: Tuolla työskenteleviltä vaaditaan luotettavuutta, jota tällainen sekoilu ei edusta Missä virassa tai työssä tämän tason sekoilu olisi sallitumpaa - vaikka luotettavuuden kannalta? E…
  • Vedän rajan arvostelulyvyttömyyteen siinä, jos on tehnyt jotain, missä tulee edes mieleen harkita pakenemista. Eli yrittää voittaa muutakin kuin rikesakon.
  • @Kumppani kirjoitti: @Herbert kirjoitti: En pidä kiinnostavana Kumppanin kysymystä. En jaksa pohtia uutisen jokaista yksityiskohtaa, oliko juuri se tarpeellinen tai välttämätön. Eli se oli siis vain klikkiotsikkotasolla …
  • @Josef kirjoitti: Miula on tallin seinällä seitsemän huomautusta ylinopeudesta. Kaikki kameratolpista tienattuja... Välähdys saatu navinopeudella +3-6km/h Nolla, kuten muitakin dokumentteja poliisin tarpeesta avustaa sääntöjen mukai…
  • @HybridRules kirjoitti: @Herbert kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @Herbert kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @Herbert kirjoitt…
  • En pidä kiinnostavana Kumppanin kysymystä. En jaksa pohtia uutisen jokaista yksityiskohtaa, oliko juuri se tarpeellinen tai välttämätön. Vasta kun uutisoidaan tavalla, joka voi olla haitallinen, sillä on merkitystä.
  • Arjessa saattaa alkaa miettiä, laittoiko oven lukkoon tai kahvinkeittimen pois päältä, kun asioita tekee ilman keskittymistä. Auton ajamisessa toki rutiinillakin on roolinsa, mutta kun osa merkeistä jää kuitenkin havaitsematta, tähän kohtaan kannatt…
  • @HybridRules kirjoitti: Taavetista Haminaan, jolle tielle kylvettiin ruåttalaisperäisiä kiinteitä poliiseja joku aika sitten, on yksi sellainen risteys, jonka alueella rajoitus ei vaihdu vaan saa kaahata 80km/h läpi risteyksen, mutta siinä on tol…
  • @M880 kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Pinta-alan suhde kuormituksen määrään ratkaisee, paljonko luonto kuormittuu. Päästöt on globaaleja, mutta samoja globaaleja päästöjä luonto sitoo. Ja tietysti päiväntasaajan tropiikille voidaan …
  • @HybridRules kirjoitti: @Herbert kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Hassua. Moitit muita, mutta silti havainto siviilipoliisista vaikuttaa omaan käytökseesi. …
  • @740 GLE kirjoitti: @HybridRules kirjoitti: Espalla törmäillyt Mersukuski. Auton merkki mainittu, vaikka ei ollut BMW. Ei tosin ollut Toyotakaan ja oliko niin, että Toyota on se, jota ei mainita sen ollessa kolarissa mukana, vai mit…
  • @M880 kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Eu:ssa puhutaan metsien suojelusta. Suomessa on metsää 72%, Hollannissa 11%. Onko oikeutettua vaatia, että kun hollantilaiset ovat hävittäneet metsänsä, Suomi joutuu suojelemaan laajat metsäaluee…
  • Luonto kykenee käsittelemään tietyn suuruisen kuormituksen. Tästä ollaan kai samaa mieltä. Ollaan kai siitäkin, että päästöjä yritetään vähentää siksi, että luonto ei kuormittuisi liikaa. Sopimuskumppanit eli valtiot yrittävät päästä sopuun siitä…
  • Suomen luku on 8,26, Kiinan 7,36. Kun on saatu päästöt kiinalaisten tasolle, tilanne on hyvä. Erona vain luonnon puskurikykyyn verrattuna kymmenkertaisen väkimäärän aiheuttama kymmenkertainen kuormitus.
  • @Topi27 kirjoitti: "Mutta ei päästöjen vähennyksen tavoitteena ole vähentää päästöjä/hlö" No nimen omaan on. Päästöjä vähennetään, jotta ympäristön rasitus vähenisi. Ei päästöjä vähennetä, jotta vähennettäisiin päästöjä.
  • Jos Teslan paikalla olisi ollut pyöräilijä, se olisi uutisoitu näin: Auto töytäsi pyöräilijää Pohjois-Esplanadilla.
  • Polttoaineen hinta on nyt sitä luokkaa, että verotuksen potentiaali tulee nähdyksi. Jos liikenne vähenee, hinta vaikuttaa. Jos ei vähene, hinta ei vaikuta. Etätöiden yhteydessä todettiin, että liikenne väheni, mutta sillä ei kuulemma ollut merkit…
  • @HybridRules kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Hassua. Moitit muita, mutta silti havainto siviilipoliisista vaikuttaa omaan käytökseesi. Mikä siinä hassua on? Kuka tieten tahtoen haluaisi ylimääräisiä kuluja? Tietenkin pi…
  • @M880 kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Ei päästöt / hlö tietenkään muuttuisi. Kyse oli siitä, mitä päästöt aiheuttaa. Kainuussa on ihmisiä 3/km2, Helsingissä 3000. On ihan sama, paljonko kainuulainen aiheuttaa päästöjä verrattuna hels…
  • Hassua. Moitit muita, mutta silti havainto siviilipoliisista vaikuttaa omaan käytökseesi.
  • Ei päästöt / hlö tietenkään muuttuisi. Kyse oli siitä, mitä päästöt aiheuttaa. Kainuussa on ihmisiä 3/km2, Helsingissä 3000. On ihan sama, paljonko kainuulainen aiheuttaa päästöjä verrattuna helsinkiläiseen. Ympäristölle aiheutuva kuormitus ratkaise…
  • En minä ketään puolusta. Ihailen vain niitä, joilla on ilmiömäinen kyky tehdä havaintoja kämmäilevistä kuljettajista. Itse seuraan lähinnä autoa ja sen liikkeitä. Tracktestin kommentti autojen ominaisuuksista pitää varmaan paikkaansa, mutta tuoll…
  • @740 GLE kirjoitti: Olin jo Quulle vastaamassa, että rajoitusten puitteissa mahtuu ajamaan vallan mainiosti kohtuullista tilannenopeutta kun vain keli on riittävän liukas. Nyt olen päinvastaista mieltä. Tai no joo, rajoitusten puittei…
Default Avatar
Jäsen 03.12.2014 alkaen
133 aloitettua keskustelua
8705 viestiä
0 ×   323 ×