Herbert

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Periaatteessa inhoan halua luokitella autot johonkin luokkaan. Sehän tarkoittaa sitä, että joku määrittelee, millaisia autojen tulisi olla. Se taas rajoittaa innovaatioiden ottamista käyttöön. Toisaalta kun puhutaan katumaasturista, ainakaan nimen p…
  • @HybridRules kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Ensinnäkin ohitustarve kasvaa, kun käytetään ylinopeutta. Toisekseen, Teslasi sekosi ylinopeutta ajavan saapumisesta paikalle. Jos molemmat olisitte ajaneet rajoituksen mukaan, …
  • Ensinnäkin ohitustarve kasvaa, kun käytetään ylinopeutta. Toisekseen, Teslasi sekosi ylinopeutta ajavan saapumisesta paikalle. Jos molemmat olisitte ajaneet rajoituksen mukaan, mitään tällaista sirkusta ei olisi syntynyt. Onkin hämmentävää, että …
  • Ylinopeuden käyttö sai tuossakin tilanteessa aikaan ylimääräistä ohjelmaa aivan turhaan. Miksi sellaista täytyy puolustaa?
  • @Ed Göran kirjoitti: Enpä juuri ole kuullut sähköpyöräilijöiden mollaavan tavallisilla pyörällä ajelijoita - toisin päin kyllä. Oma suppea otokseni kertoo sen, että eniten ja muutenkin pääsääntöisesti sähköpyöriä mollaavat vain ne, jotka …
  • @Topi27 kirjoitti: @740 GLE kirjoitti: @Topi27 kirjoitti: Hallitus esittää: Yli 10 vuotta vanhan auton voisi vaihtaa bussikorttiin tai sähköpyörään. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hallitus-esi…
  • Jep. Tekee iso oikein tai ei, tahallaan tai vahingossa, minä otan asiakseni tunnistaa nuo tilanteet ja pysytellä niistä erossa.
  • Kiinnostava tietää, että jo nykyään käsialaan voi vaikuttaa nykyään kuljettajan lisäksi myös auto. Tärkeä oppi jäi HR:ltä pois. Ei ajeta ylinopeutta. Vaikka siitä ei tuntuisi minun ajamana olevan haittaa, tuo esimerkki vääntää faktat rautakangest…
  • Kun kyse oli turvattomuudesta jalankulkijan näkökulmasta, kolhiiko sähköpotkulautailijat muita vai ainoastaan itseään?
  • @HybridRules kirjoitti: En ole aikaisemmin tullut ajatelleeksikaan, kuinka turvattomaksi ilman kulkuneuvoa liikkuminen on muuttunut. Pitänee miettiä, jos vaikka alkaisin kävellä pelkästään maantien reunassa. Tuleekohan joku virhemaksu, jos polii…
  • Kun vasemman puolen renkaat menee reilusti yli keskiviivan, jää väliä riittävästi. Sanotaan nyt vaikka, että auton keskilinja on suunnilleen tien keskiviivan kohdalla. Näin siis silloin, kun pyöräilijällä ei ole käytettävissään kunnollista piennarta.
  • @HybridRules kirjoitti: Kevyenliikenteen väylä on sitten todella erikoinen tapaus. Onhan maantiellä vielä suurempi nopeusero autojen ja jalankulkijan välillä, mutta siellä auto ei pääse yllättämään äänettömästi takaapäin kapealla väylällä. …
  • Polkupyörälle ei ole ajoneuvokohtaista rajoitusta, joten tien nopeusrajoitus ja tilannenopeus ovat määrääviä.
  • @HybridRules kirjoitti: Haasteita työmatka pyörällä: * matkaan menee pidempi aika * työpäivä on ikävä aloittaa hikisenä -> pitäisi käydä suihkussa ensin, mikä vie aikaa eikä ajatuksena muutenkaan houkuttele mennä töissä ensimmäis…
  • @HybridRules kirjoitti: Onko todella niin, että kevyen liikenteen väylällä on sama nopeusrajoitus kuin viereisellä tiellä, esim. 80 tai 100km/h? Kävelin joku aika sitten moottoritien rinnalla olevaa kevyen liikenteen väylää. Saisiko Herbert siinä…
  • Passiivia on vaikeata käyttää viestinnässä niin, ettei se herätä lisää kysymyksiä. Kuka yrittää luoda vääriä mielikuvia?
  • @HybridRules kirjoitti: Juokseminen ja käveleminen ovat ihmisellekin luonnon mukaiset tavat liikkua. Oikeastaan kaikki muut liikkumistavat pitäisi määritellä liikenteeksi, jolle osoitetaan omat liikenneväylänsä, joilla noudatetaan liikennesääntöj…
  • Toleranssi on kuitenkin eri asia kuin se, mikä on hyväksyttävää ja mitä sillä perusteella on lupa muilta edellyttää. Esim. voiko määritellä muiden etenemisvauhdin sen perusteella, ettei itse viitsi hoitaa osuuttaan yhteispelissä.
  • Riippuu täysin tilanteesta. Laitatko streetview-linkin ko. paikkaan?
  • 740 GLE: "Mutta ilmiselvästikin taluttajan reaktiosta huomasin olleni hänen mielestään silti "nopea"." Tuossahan on yksi johtopäätösten tekoon liittyvä vitsi. Kun huomaa jotain vasta viime hetkellä, ei jää aikaa arvioida tilannetta. Silloin luonn…
  • Ajoin yhdistettyä pyörätietä ja jalkakäytävää eilen. Alkuilta, sää aurinkoinen ja kuiva. Nopeus n. 20-25 km/h. Vastaan tulee teinityttö koiran kanssa. Tytön huomio on kädessä olevassa kännykässä. Koira kuljeskelee kuten koirilla on tapana, tien reun…
  • @740 GLE kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Ajorata on silti monille houkuttelevampi. Jalankulkijoiden lisäksi syynä on usein pyörätien luokaton kunto ja surkeat liikennejärjestelyt. Esimerkiksi pihoista kuusi- tai orapihjala-aidan väli…
  • @HybridRules kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Minusta asiaan ei ole muuta ratkaisua kuin että opettelet seuraamaan muuta liikennettä ja silloin kun et ole tietoinen tapahtumista takanasi, pidän huolen siitä, ettet tee muiden näkökulma…
  • Minusta asiaan ei ole muuta ratkaisua kuin että opettelet seuraamaan muuta liikennettä ja silloin kun et ole tietoinen tapahtumista takanasi, pidän huolen siitä, ettet tee muiden näkökulmasta yllättäviä liikkeitä ja hyväksyt sen, että muitakin saatt…
  • @M880 kirjoitti: Toivottavasti alkuperäisestä postauksestani ymmärsi että kyseessä oli kärjistys jota ei olekaan tarkoitus tulkita kirjaimellisesti. Aina ei tiedä, miten joku asiat näkee tai kokee. Uskon, että monien mielestä pyöräili…
  • @M880 kirjoitti: Keskustelu on TLDR, mutta mitä nyt omaan kokemukseeni liikenteestä tulee, niin pyöräilijät tuppaavat olemaan niitä itsekkyyden maailmanennätysmiehiä. Valitsevat oman ajoneuvoluokkansa joustavasti jalankulkijan, polkupyöräilijän j…
  • Ehkä se nyt vaan täytyy hyväksyä, että liikennesääntöjen ohjaamassa liikenneympäristössä ei voi käyttäytyä lajityypilliseen tapaan. On se ikävää tai ei. Vastuuta tästä ei voi sysätä muiden tienkäyttäjien harteille ja alkaa sillä verukkeella puhumaan…
  • @HybridRules kirjoitti: Olisi ikävä kävellä koko lenkki varautuneena takaa päin tulevaan pyörään, jota ei ollenkaan tule. Mahdollista, mutta ikävää. Moni autoilija valittaa kameravalvonnasta. Tuohan se tiettyä stressiä ajamiseen, jos joko…
  • Kun kuitenkin puhutaan ajamisen sujuvuudesta yms. asioista näissä ohitusjutuissa, en katso asiaa kuntoilun näkökulmasta, vaan kulkutapamuotona. Autolla ajettaessa herkästi alkaa valitus, kun pitää hidastaa mopoautojen, traktorien, punaisten valojen,…
  • Minä osaan valita reitit sen mukaan, että treenaus onnistuu muuhun liikenteeseen sovitettuna. Mutta toisaalta, suurin osa treenistä pitäisi olla rauhallista matalan sykkeen liikuntaa, joten ei rauhallisempi ajelukaan hukkaan mene. Paljon suurempi on…
Default Avatar
Jäsen 03.12.2014 alkaen
132 aloitettua keskustelua
8378 viestiä
0 ×   45 ×