Herbert

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Aika huono termi tuossa yhteydessä, urheilullinen ajotapa. En nyt heti keksi sopivaa, mutta jotain hosumisen, pelisilmän puutteen ja kärsimättömyyden suuntaan menevää se on. Kaukana urheilullisesta.
  • @Late1969 kirjoitti: Täysjousto on mukava sitten kun väsyy. Jäykkäperäisessä vauhti hiipuu enemmän väsymyksen mukana. Täysjousto menee esteitten yli helpommin sitten kun ei enää jaksa niihin keskittyä ja tahtoo vain päästä perille/pois. …
  • Periaatteessa keltaisella pitää pysähtyä, mutta käytännössä keltaisia päin saa ajaa. Valoja lähestyttäessä pitää ajonopeus valita niin, että pysähtyminen on mahdollista. Aivan kuten valottoman suojatien kohdallakin. Keltaisten paloaika riippuukin…
  • Juuri noin. Samalla syyllä perustelen tyytyväisyyttäni jäykkäperäiseen. Jos polulla on kivi, jonka ylittäminen täysjoustolla ajaen x km/h olisi mukavaa ja jäykkäperällä epämukavampaa takapyörän tärähdyksen ja sit seuraavan linkoamisen takia, ajan se…
  • @Late1969 kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Hattu päästä, jos Vivin puheista edes puolet on totta. Hesarissa on videota näytillä. Tarkka suoritus, mutta ei olisi kehuttu aiemmin. Kiusaa autoa kääntämällä pyöriä paikallaan…
  • @740 GLE kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Ei se tuon pyörän vika ole, mutta maastoajossa jarrut ovat tärkeä osa hallintaa ja uusien twentyninerien hydrauliset levyjarrut sallivat kahden tai jopa yhden sormen jarrutuksen. …
  • Itsellä on gravelista takavaihtaja mennyt uusiksi, metsäpolulla oksa tarttui jostain johonkin väliin ja sen takia vaihtaja korvakkeita myöten vääntyi. Uusi taisi maksaa satasen, kun kivijalkaliikkeessä sen vaihdatin. Voi olla, että tuo oli vaihtajan…
  • 26 on oikein hyvä, kun käyttötarkoitus on sopiva. Toki vaativassa maastoajossa uusi 29 hakkaa sen kevyesti, kunhan runkokoko on linjassa kiekkojen kanssa ja yleensä aikuisten pyörässä on. Rullaavuudelle ei voi mitään edes hyvillä renkailla. Itse sil…
  • Pitää määritellä, millaisia ominaisuuksia pyörältä odotat ja miksi vanha ei enää kelpaa.
  • Hattu päästä, jos Vivin puheista edes puolet on totta.
  • Mekin ollaan siirretty aikanaan yhtä Fiat 600:sta, tosin pituussuunnassa. Siinä oli niin väljä kone, että autoa pystyi työntämään vaihde päällä. Nykyään mopoautot voisi olla samaa kaliiperia.
  • Olet sijoittanut itsesi kuolleeseen kulmaan.
  • Nytpä ei verratakaan massamerkkejä kasvutavoitteistaan huolimatta heikon hinta/laatusuhteen takia pieneksi jääneeseen ei-massamerkkiin. Eikä entiset totuudet melusta välttämättä päde 2024.
  • Ei liity kestävyyteen, mutta kiinnostava olisi lukea TM:stä sellainenkin vertailu, jossa olisi sama moottori eri malleissa. Tässä mainittu Volkkari olisi helppo esimerkki (Polo/Taigo - Golf - Passat). Tai sitten pikkuautosta huippumalli, isosta karv…
  • Onko sinulla tilastotietoa muihin Tesloihin verrattuna eli poikkeaako tuon tulos jollain tavalla muista ja voiko tuloksista päätellä jotain auton koon perusteella?
  • Sinä saat olla ihan vapaasti tuota mieltä.
  • Voi toki tarkastella iskutilavuuden sijaan moottoritehoa. Sillehän auto ainakin teoriassa mitoitetaan ja kun ajotapa pidetään vakiona, tehokkaammassa mallissa jää reserviä enemmän. Toisaalta saman merkin eri kokoisten moottorien tehot menevät pääsää…
  • Minä en ole sanallakaan sanonut, että kyse olisi vain viranomaisten huijaamisesta. Se on sinun... noh, omaperäisen mielikuvituksesi tuotos. Riippuu tietysti yrityksestä, paljonko huijataan. Niissä, joita olen seurannut, ei ole kyse tietoisesta hu…
  • @740 GLE kirjoitti: Jos ymmärsin kysymyksesi oikein, nyt etsitään tämän päivän Opel Kadett C 1.2 tai Corolla 1200 tapaista pientä ja halpaa auto joka kulkee todennäköisesti pitkään? Ei ihan, vaan ylipäätään pohditaan, millaisia eroja eri …
  • @Late1969 kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Mitä lupailen kertoa, mutta en viitsi? Kerro nyt miksi mm. BMW:n vastuullisuusraportointi on sitä itseään. Edellisellä sivulla useaan otteeseen.
  • @Late1969 kirjoitti: Fossiiliautoilu on paljon kalliimpaa, mutta kipuraja kiitää silti koko ajan ylöspäin. Ajotavat eivät muutu, maksoi mitä maksoi. Jossain raja on ja joillakin se voi olla saavutettuna, mutta eipä taloudellinen autoilu taida kan…
  • Mitä lupailen kertoa, mutta en viitsi?
  • Nyt kuulostaa taas vähintään erikoiselta. Jääköön tarkemmin sanomatta miltä, ettet taas vedä herneitä nenääsi. Minä en ole kyseenalaistanut vastuullisuutta. Olen vain sitä mieltä, että TM ei pysty meille kertomaan, miten vastuullisia eri autofirm…
  • Vääryys perustuu siihen, ettei ole olemassa määritelmää yhtenäiseen mittaustapaan. Mutta koska yritysten politiikkaan kuuluu vastuullisuus, se pyritään toiminnassa ottamaan huomioon ja se johtaa oikean suuntaiseen kehitykseen. Raporttien perusteella…
  • Liittyykö alihankkijoiden määrä vastuullisuuteen? Olen seurannut hiilijalanjäljen laskentaa parissa firmassa ja todennut sen näennäistiedoksi. Mutta koska viranomaisille ja asiakksille siitä pitää raportoida, jotain pitää laskea ja olettaa. Hy…
  • @740 GLE kirjoitti: @Herbert kirjoitti: En tiedä, mikä on tuon auton jäljellä oleva elinkaari. Kukapa sen tietäisi ennalta, mutta Galaxyn omistaja osti tuon uuden ja vähän ajetun koettuaan edellisen Galaxyn käytännölli…
  • @740 GLE kirjoitti: @Herbert kirjoitti: Silti tulee mietittyä, mitä kaikkea ihminen keksii haluta, jos 67 db ei kelpaa. Ei se ole keksitty tarve vaan taustamelu väsyttää kuljettajaa. Äänentoistolaitteiden tapaan paluut…
  • @740 GLE kirjoitti: Alkuperäisessä kysymyksessä taitaakin olla kyse ainakin osittain siitä, että jotkut valmistajat vaihtavat voimalinjan arkkitehtuurin pienestä isoon autoon siirryttäessä eikä pientä etuvetoista tehdä samoista osista kuin is…
Default Avatar
Jäsen 03.12.2014 alkaen
135 aloitettua keskustelua
9268 viestiä
0 ×   732 ×