Nytpä ei verratakaan massamerkkejä kasvutavoitteistaan huolimatta heikon hinta/laatusuhteen takia pieneksi jääneeseen ei-massamerkkiin. Eikä entiset totuudet melusta välttämättä päde 2024.
Ei liity kestävyyteen, mutta kiinnostava olisi lukea TM:stä sellainenkin vertailu, jossa olisi sama moottori eri malleissa. Tässä mainittu Volkkari olisi helppo esimerkki (Polo/Taigo - Golf - Passat). Tai sitten pikkuautosta huippumalli, isosta karv…
Onko sinulla tilastotietoa muihin Tesloihin verrattuna eli poikkeaako tuon tulos jollain tavalla muista ja voiko tuloksista päätellä jotain auton koon perusteella?
Voi toki tarkastella iskutilavuuden sijaan moottoritehoa. Sillehän auto ainakin teoriassa mitoitetaan ja kun ajotapa pidetään vakiona, tehokkaammassa mallissa jää reserviä enemmän. Toisaalta saman merkin eri kokoisten moottorien tehot menevät pääsää…
Minä en ole sanallakaan sanonut, että kyse olisi vain viranomaisten huijaamisesta. Se on sinun... noh, omaperäisen mielikuvituksesi tuotos.
Riippuu tietysti yrityksestä, paljonko huijataan. Niissä, joita olen seurannut, ei ole kyse tietoisesta hu…
@740 GLE kirjoitti:
Jos ymmärsin kysymyksesi oikein, nyt etsitään tämän päivän Opel Kadett C 1.2 tai Corolla 1200 tapaista pientä ja halpaa auto joka kulkee todennäköisesti pitkään?
Ei ihan, vaan ylipäätään pohditaan, millaisia eroja eri …
@Late1969 kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Mitä lupailen kertoa, mutta en viitsi?
Kerro nyt miksi mm. BMW:n vastuullisuusraportointi on sitä itseään.
Edellisellä sivulla useaan otteeseen.
@Late1969 kirjoitti:
Fossiiliautoilu on paljon kalliimpaa, mutta kipuraja kiitää silti koko ajan ylöspäin. Ajotavat eivät muutu, maksoi mitä maksoi. Jossain raja on ja joillakin se voi olla saavutettuna, mutta eipä taloudellinen autoilu taida kan…
Nyt kuulostaa taas vähintään erikoiselta. Jääköön tarkemmin sanomatta miltä, ettet taas vedä herneitä nenääsi.
Minä en ole kyseenalaistanut vastuullisuutta. Olen vain sitä mieltä, että TM ei pysty meille kertomaan, miten vastuullisia eri autofirm…
Vääryys perustuu siihen, ettei ole olemassa määritelmää yhtenäiseen mittaustapaan. Mutta koska yritysten politiikkaan kuuluu vastuullisuus, se pyritään toiminnassa ottamaan huomioon ja se johtaa oikean suuntaiseen kehitykseen. Raporttien perusteella…
Liittyykö alihankkijoiden määrä vastuullisuuteen?
Olen seurannut hiilijalanjäljen laskentaa parissa firmassa ja todennut sen näennäistiedoksi. Mutta koska viranomaisille ja asiakksille siitä pitää raportoida, jotain pitää laskea ja olettaa.
Hy…
@740 GLE kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
En tiedä, mikä on tuon auton jäljellä oleva elinkaari.
Kukapa sen tietäisi ennalta, mutta Galaxyn omistaja osti tuon uuden ja vähän ajetun koettuaan edellisen Galaxyn käytännölli…
@740 GLE kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Silti tulee mietittyä, mitä kaikkea ihminen keksii haluta, jos 67 db ei kelpaa.
Ei se ole keksitty tarve vaan taustamelu väsyttää kuljettajaa. Äänentoistolaitteiden tapaan paluut…
@740 GLE kirjoitti:
Alkuperäisessä kysymyksessä taitaakin olla kyse ainakin osittain siitä, että jotkut valmistajat vaihtavat voimalinjan arkkitehtuurin pienestä isoon autoon siirryttäessä eikä pientä etuvetoista tehdä samoista osista kuin is…
@tracktest kirjoitti
En tunne näitä 1-sarjan autoja, mutta ei niiden moottoreissa tietääkseni ole mitään heikkouksia, joten vihjailusi taitaa olla vähän kaukaa haettua. Herbert alkoi vääntää keskustelua BMW:n suuntaan, joten jatkoin siitä.
…
@pnieminen74 kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Tekniikan Maailmalle pohdittavaksi autojen kestävyyden vertailu. Volkkarikeskustelussa jo tätä sivusinkin.
Poloa markkinoidaan kaupunkiautoksi, mutta minusta sen ajettavuus riittää hi…
@Lukija31722 kirjoitti:
@740 GLE kirjoitti:
Jos alemman keskiluokan auto on valittava enkä luotettavuutta korostettaessa uskalla valita C-sarjan 4Maticia enkä Audi quattroa, lukitsen vastaukseni Lexus IS. Joku muu saa sitten tuoda p…
@740 GLE kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Kustannustehokkuutta.
Nythän tämä menikin helpoksi. Halvin tehtävänsä hoitava on paras. Käytetyn ostoon siis!
Kyse oli siitä, miten eri kokoluokan autojen kestävyys eroaa…
@Jorma L2 kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Korkeaviritteinen moottori on kiinnostava sikäli, että 300 hv ei tarvita. Jos moottori on mitoitettu tuollaiselle teholle ja sillä ajetaan kuten liikenteessä kuuluu eli käytössä in enintään l…
Korkeaviritteinen moottori on kiinnostava sikäli, että 300 hv ei tarvita. Jos moottori on mitoitettu tuollaiselle teholle ja sillä ajetaan kuten liikenteessä kuuluu eli käytössä in enintään luokkaa 1/3 tai satunnaisestikin vain 1/2 maksimista, onkoh…
@740 GLE kirjoitti:
@Herbert kirjoitti:
Alemman keskiluokan auto on minulle tiloiltaan ja ominaisuuksiltaan riittävä. Isolla koneella toivon sen olevan myös käyttöä kestävä, joten en koe tarvetta maksaa lisää saadakseni isomman auto…
Aihe on laaja, jotta voisi tuottaa tietoa, eikä disinformaatiota. Edes viranomaisilla ei ole käsitystä kriteereistä, miten toimittaja löytäisi raporteista totuuden. Firmoissa joukko ihmisiä taistelee raportointien kanssa. Osa miettii, miten homma pi…
Alemman keskiluokan auto on minulle tiloiltaan ja ominaisuuksiltaan riittävä. Isolla koneella toivon sen olevan myös käyttöä kestävä, joten en koe tarvetta maksaa lisää saadakseni isomman auton tai kalliimman merkin. Ensimmäiset 200 tkm ovat olleet …