Herbert

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Ai Saksa oli se paratiisi, johon jokunen vuosi sitten lähdit Suomesta komennukselle. Sinulla oli sitten hyvä tuuri, jos myllyn pauhu ei elämääsi haitannut. Onhan melu hyvin erilaista eri alueilla, vaikka mallinnuksista sitä ei huomaakaan. Mikä ol…
  • @NHB kirjoitti: Miksi emme tuntisi Saksan tilannetta? Koska emme seuraa sikäläistä aiheeseen liittyvää keskustelua. Mutta jos osaat sanoa voimaloista alta 2 km etäisyydellä asuvien mielipiteen, kerro toki lisää. Kerro myös, ovatko mielipi…
  • Koska me emme tunne Saksan tilannetta, se ei ole syy sivuuttaa meikäläisten myllyjen aiheuttamaa pauhua.
  • Melu silloin, kun se on häritsevää. Oletko koskaan kuunnellut tuulivoimalan melua yrittäessäsi nukkua?
  • Tuoreessa tuulivoimajutussa ei jostain syystä käsitelty laitosten melua. Onko se ympäristöasioista lööppejä tekevän TM:n tietoinen linjaus? On syytä ymmärtää, että Suomessa, saati muualla Euroopassa ei juurikaan ole paikkoja, jossa tuulivoimala e…
  • Taannoin oli juttu pysäkiltä lähtevän linja-auton väistämisestä. Laissa sanotaan näin: Jos pysäkillä olevan linja-auton kuljettaja tiellä, jolla suurin sallittu nopeus on enintään 60 km/h, osoittaa >suuntamerkillä aikovansa lähteä liikkeell…
  • Joko muuten TM:n suunnitelmissa on ajaa sähköavusteisella käyttötesti, esim. 5000-10000 km?
  • @740 GLE kirjoitti: Välillä tulee pensasaidan takaa väärää puolta vastaan auto, välillä mopo ja joskus myös polkupyörä. Viimeksi soralle (pyörällä) väistäessäni tuli isomahainen äijä polkupyörällä. En ymmärrä, mistä se läski oli semmoisen vauhdin…
  • @740 GLE kirjoitti: Vikaa on varmaan niin sysissä kuin sepissäkin, mutta autoilijoiden virheet eivät kyllä millään tavoin oikeuta eivätkä perustele joidenkin pyöräilijöiden öykkärimäistä käytöstä Aloittajaa otti päähän se, että pyörällä a…
  • Kannattaa ihan heti aluksi unohtaa autoilijoiden ja pyöräilijöiden vertaileminen. Muuten aletaan verrata ihan tosissaan ja siinä kisassa ei autoilijoilla ole mitään ylpeyden aihetta. Montako kilometriä itse ajat autolla ilman ainoatakaan säännön rik…
  • @740 GLE kirjoitti: Tämä vastaa myös omaa vähäistä kokemustani automaattisista pumppujaloista. Teoria on hyvä, mutta automatiikka ajaa aina liian lähellä. Pisin etäisyys omassa autossani on sopiva minimitaso. Mutta kuten ilmankin adaptiiv…
  • Hyviä juttuja taas oli lehdessä. Edelleenkään en itse aja sähköllä, mutta eikö 10 kilon lisäpaino jousittamattomassa rungossa ollut joskus todettu ongelmaksi? Toivottavasti TM edelleen sähköpyörien nopean kehityksen keskellä muistaa, että luomupy…
  • @HybridRules kirjoitti: Kylä oli pieni, kadut kapeita ja autolla 50km/h olisi tuntunut hurjastelulta, jollei suoranaiselta kaahaamiselta. Kaduilla oli kapea katkoviivoilla maalaamalla pyörätieksi osoitettu kaista ja jalkakäytävä oli korotettuna s…
  • @HybridRules kirjoitti: Jo vain, niissä ollaankin hienoissa maisemissa ja maantiellä, jonne tekstiiliraketit hienosti sopivatkin. Olen kyllä laajakatseinen, mitä pyöräilijöiden vaatetukseen tulee. Minun puolestani saavat kyllä pukeutua, kunha…
  • @HybridRules kirjoitti: Neljänneksi voisi tulla mieleen, että lähestyessään muita tiellä liikkujia polkupyörällä tai kävellen, siis yhteisellä kevyen liikenteen väylällä liikkuen, voisi välttää suurta nopeuseroa, mikä onnistuu helpommin pyörä…
  • Uusi tilanne liikenteessä. Ajelin pyörällä pyörätietä loivaa alamäkeä 20-30 km/h ja otin pullosta hörpyt vasemmalla kädellä. Edessäni jonkin matkan päässä oli invalidi sähköpyörätuolissa tms. laitteella. Hetken päästä tuon laitteen takaa singahti ka…
  • Puhutaan suhteellisen lyhyistä ajoista, joten todistaminen näin maallikkona on mahdotonta. Olennaista on ymmärtää, miten asiat tapahtuu. Reaktioaika on usein väärin ymmärretty juttu, kun joku pitää itseään nopeana kaverina. Kyse liikenteessä ei ole …
  • @740 GLE kirjoitti: Pyöräilijä nopeampana väistää on hyvä ohje "yhteiskäyttöpoluilla", mutta viikonlopun ajoleirin perusteella näyttää olevan vähän vaikeasti toteutettavissa, koska suurin osa patikoijista väistää jo kaukaa. Sitä en tosin voi tiet…
  • Itse olen käyttänyt rinnastusta urheiluun, mutta työturvallisuus on yhtä hyvä nimike. Ehkä sikäli parempikin, että töitä jatkuvasti tehdään ilman, että sitä erityisesti harjoitellaan. Aivan kuten ajamistakin. Itse en sähköturvallisuuskurssilla ole o…
  • @740 GLE kirjoitti: Hyvällä nähdyn ymmärtämisellä selviää varsin perustason ajoneuvon käsittelytaidoilla. Ajaminen vaikeutuu vasta sitten kun jotain jää huomaamatta tai tajuamatta, koska myöhäinen ymmärrys ottaa aikaa pois varasuunnitelmilta. …
  • @Karrette kirjoitti: Oikeastaan kyse on siitä että liikenteessä on ammattilaisia ja amatöörejä samassa liikennevirrassa, ja osa ammattilaisistakin on vain sellaisia jotka ovat ajaneet paljon, eli eivät ole alallaan mitenkään esimerkillisiä toimij…
  • @Kumppani kirjoitti: Kyllä minä tuon rautalankamallisi ymmärsin jo entuudestaan. Miksi epäilit? Minä tarkoitin sitä, ettei kokemus, tai kova treeni poista tuuria - ei edes urheilusuorituksessa. Huippusuorituksia treeneissä tehnyt urheilija ty…
  • Ylipäätään suhtaudun kommentteihin kokemuksista varovaisesti. Kun eräs tuttu kertoi ajaneensa Citroenillä 200 000 km ilman ongelmia, kyse voi olla joko ongelman määrittelystä tai samasta muistamattomuudesta, mistä vastapuolen tuomari minua todistaja…
  • Suomalaiselle miehelle autoilu voi olla liian vaikea aihepiiri ymmärtää 740 GLE:n mainitsemaa asiaa. Siksi kannattaa ottaa esimerkiksi jokin urheilulaji, jossa teknisesti hyvä suoritus on edellytys hyviin tuloksiin. Se on neutraali ympäristö, jossa …
  • Eiköhän säännöt ja ohjeistus ole Ylläkselläkin kunnossa, mutta kuten liikenteessäkin, kaikki eivät niitä tunne, niistä välitä tai tekee niistä itselle edulliset tulkinnat. Kun vielä käyttäjämäärien kasvun takia polkuja kulumisen estämiseksi sorastet…
  • Syötteellä en taida olla koskaan käynyt, mutta Velogin videot olen suunnilleen kaikki katsonut. Laadukkaasti tehtyjä ja hyväntuulisuus on ne piirteet, joita niissä onnistuneen aiheen lisäksi arvostan. Itselläni kokemus melonnasta on huomattavasti…
  • Hienosti Martti vei pyöräilijöiltä mahdollisuuden ohittaa seisovaa tai hidasta kävelyvauhtia matelevaa autojonoa 1,5 m sivuttaisetäisyysvaatimuksella. Ehkä tuo kiinteä metrimäärä ei sittenkään ole hyvä asia, ajonopeus ja nopeusero vaikuttavat myö…
  • Suurimman vääntömomentin kierrosluku ei ole hyvä mittari. Nykyään kun vääntöä on 1,2 litran bensaturbossakin alemman keskiluokan autoon asennettuna vähintään riittävästi, olennaista on riittävä vääntömomentti tavanomaisilla kierrosluvuilla. No, pilk…
  • Hienoa! Tuo ohjaustangon leveys on asia, jossa itsekin kuljen vastavirtaan. Vakiomittaisena tuntuu tavattoman kömpelöltä ja jopa hitaalta. Kavennettuna alta 700 milliin (en muista tarkkaa mittaa) ajoasento on paljon tiiviimpi ja silti hallittavuu…
  • Aina silloin tällöin on ollut puhetta suojatien merkitsemistavasta. Rovaniemen keskustassa on yksi esimerkki, joka laittaa pohtimaan asiaa: https://goo.gl/maps/kZ5aK1DqbANkDzGs6 Sitä en tiedä, onko suojatie-merkin yhteyteen laillista laittaa l…
Default Avatar
Jäsen 03.12.2014 alkaen
129 aloitettua keskustelua
8027 viestiä
0 ×   3 ×