Ranskikset käyvät aika hyvin kaupaksi!
- 5 kärjessä on 3 ranskalaista merkkiä
EUROOPPA elokuu 2010 MERKIT:
VW 89.009 (myynninkasvu vuoden alusta -4%)
Renault 53.581 (myynninkasvu vuoden alusta +14%)
Peugeot 49.581
Opel/Vauxhall 49.448
Citroën 43.513
Audi 37.862
Fiat 36.918
Toyota 35.342 (myynninkasvu vuoden alusta -16%)
BMW 32.817
Mercedes 30.404
Skoda 29.429
Hyundai 23.126
Nissan 20.356 (myynninkasvu vuoden alusta +20%)
Dacia 18.626
SEAT 18.337
Kia 14.857
Chevrolet 11.450
Suzuki 10.952
Mazda 10.546
Volvo 8.909
LÄHDE: http://es.autoblog.com/
Lisää:
http://www.acea.be/images/uploads/files/20100916_PRPC-FINAL-1008.pdf
Tuolla listalla on ns. "turhia" merkkejä", joita ilman pärjättäisiin (ovat joko olleet lähellä loppuaan tai ovat tuoreita valmistajia):
- Skoda, miksi VW ei antanut merkin sammua?
- Seat, --"--
- Hyundai,
- Kia
- Chevrolet on myös vähän sellainen ja tällainen tapaus
- Suzukikin voisi keskittyä moottoripyörien valmistukseen
Heikko provo.
Jättämällä jokin merkki (tai joitakin merkkejä pois, pääsee listoille mukaan pienemmilläkin myyntimäärillä. Vai lieneekö esim. Fordin myynti pudonnut alle 9000 auton. Ellei näin ole, niin ihan luotettavaksi ei tuotakaan tilastoa voi sanoa.
Tuskin kuitenkaan mitään listoilla olevaa merkkiä voi sanoa turhaksi, kun kerran on jollekin osoittautunut ostamisen arvoiseksi.
Autotohtori-71:
olisi varmaan kannattanut katsoa vain tuota virallista acea:n listaa niin olisit voinnut saada lukemat oikein...