juuso01

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Heitämpä nyt kotileiristä että syksyllä Suomeen saapuva VW Sharan. Munakasta ei Volkkarista saa edes voissa paistamalla, mutta tilaa pitäisi olla riittävästi. Hinnat taitaa olla vielä kysymysmerkki.
  • Jäi kyllä viimeiseksi, mutta ei kai noista mikään ollut kovinkaan huono auto. Ja asiaan. Vaihtoehtoina lienee siis lähinnä katumaastureita ja nelivetofarkkuja. Nuo Subarut tuossa mainittiinkin jo, mutta saakos niihin automaageja näihin kriteere…
  • A-utoilija: Tätä uutista lukiessa piti jo hieraista silmiä ja katsoa onko aprillipäivänä kirjoitettu. Että 1,5 l neloskoneesta saadaan turbolla 750 hv. Tässä on kyllä jo downsizingia parhaimmillaan. Saa nähdä milloin kaikki urheiluautot alkaa o…
  • Jaa-a. Voi olla melkeimpä mitä vaan maan ja taivaan väliltä. EPC on jonkin sortin moottorinohjausjärjestelmän virheilmoitus, mutta ilman vikakoodien lukemista ei taida sen enempää saada selville. Joku sensori voi olla viallinen tai sitten saattaa ko…
  • http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=7191&sivu=1 Tuolta voi löytää kohtalontovereita ja ehkä myös esimerkkitapauksia dsg-vikojen hoidosta ja liikkeen korvausvastuusta. En jaksanut kahlata tuota sen kummemmin läpi, mutta asi…
  • Hiilipäästö: Miksi? Jos tehokäyrien suoria osia jatkaa, vain A:lla suora menee origon (nollavääntö/nollateho) kautta. Tämä on se, mitä yllä yritin selittää. Jahas. No ollaampa taas astetta viisaampia. Ei silti poistane sitä tosiasiaa, et…
  • Pitipä oikein hetken miettiä että mitäs tuli kirjotettua. Ajatuksena oli se, että teho on käytännössä kierrosluvun ja väännön tulo. Eikö? Jos tehokäyrän kulmakerroin pysyy suurin piirtein samana kierrosten kasvaessa, niin eikö tällöin myös väänt…
  • Style66: Eri asia sitten on vielä se että ilmoitettu vääntökäyrä ja todellisuus eivät läheskään aina kohtaa..vrt esim. superbin ilmoitettuja ja mitattuja teho/vääntökäyriä. Suhtautuisin aika skeptisesti noihin TM:n ilmoittamiin vääntökäp…
  • Pieniä bensaturboja on nyt putkahdellut viime vuosina aika tiuhaan tahtiin markkinoille, eikä ihan syyttä. Hyvä käytännön suorituskyky ja kohtalainen kulutus vetoavat perus matti meikäläiseen. Mutta ei pieni ahdettukkaan ole automaattisesti mikään s…
  • GTAm: joo sääntöjä muutetaan sitä mukaa kun joku tulee liian hyväksi riippumatta siitä onko etu vai takaveto Viimeisimpänä esimerkkinä tulee mieleen WTCC:ssä diesel-Seatteja koskevat sääntömuutokset. Viime kaudella ajelivat muiden ympä…
  • Niin Putput, odottelen vieläkin että oletko ajanut jollain näistä autoista mistä niin kovin tunnut tietävän, vai luetko vain autolehtiä? Tallissa on varmasti pari BMW:tä kun niin hyviä autoja ovat?
  • Jaahas, Putput on taas jättänyt lääkkeet ottamatta. Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että mitä näistä mainitsemistasi autoista olet Putte ajanut? Mielipiteesi ovat niin vankkumattomia että kokemusta on varmasti enemmänkin tämän luokan autoista? …
  • NHB: Nopeus on tyhjänpäiväinen tekijä laitteelle, jonka tärkein funtio on osoittaa omistajansa varallisuus. Jos tämä pitäisi paikkaansa, niin helpompaa olisi autonvalmistajalle lyödä 500000 euron hintalappu Ladan konepeltiin. Siinähän sitä…
  • Tiedä sitten missä on nopein. Radalla? Ei suoralla tiellä ainakaan. Itse kyllä tykkään hurjasti tuon vehkeen muodoista ja spekseistä. Lisäksi se, että tuon takana ei ole mikään perinteinen urheiluautomerkki, eikä osia ole lainattu sieltä sun täältä …
  • Mä ainakin tykkään tuosta Mclarenista. Hienon kompaktit muodot. Sikäli kun sillä on mitään väliä, niin on kiva nähdä tuon rata-aikoja. Myyntimääristä on paha sanoa vielä yhtään mitään, mutta on tuo ainakin vaihtoehto sille joka ei halua profiloitua …
  • Hiilipäästö: ... jatkakaa hyvin alkanutta riitaa ... Eiköhän tämä ala olla jo taputeltu.
  • Heh. Kaasupoljinkortti pelattiin pois, ja jäljelle jäi ainoastaan Suuri Volkkariviha.
  • JaSa: Ensinnäkin tuo 30tkm/2 vuoden Longlife on kahden Polon ja Fabian kohdalla ollut täysin epärealistinen. Todellinen huoltoväli ajotietokoneen pakottamana on ollut n. 1 vuosi/8 tkm ja tämä ei todellakaan ole ainutlaatuista: Lienee lon…
  • kulkuepeli: Kyllä tuo minusta kuulostaa asiakkaiden aliarvoimiselta. Jos VW-konsernin autot ovat ainoita, joissa pieni lumimäärä aiheuttaa polkimen rikkoontumisen, niin ainut fiksu tapa hoitaa ongelma olisi tehdä takaisinkutsu ja korvata polkim…
  • Ei mitenkään yllättävää että valmistaja penää asiakkaan vastuuta. Kyllähän ne lumet tosiaan voi ulkopuolellekin kopistella. Nyt sitten vaan kaikki VW-konsernin autoilla ajelevat jännäämään, milloin poljin pettää alta. Kannattaa jättää ohitu…
  • simppa: Kaksi litrainen kone ei todellakaan ole perheautoon alitehoinen. Melkoista ylimielisyyttä sinulta. No minun mielestä kaksilitrainen bensavapari on nykypäivänä menneen maailman jäänne tuon kokoisessa autossa. Kyllähän sieltä kieltäm…
  • 235+255: Ja Mazdassa ei ole alumiinikoria. Eikä myöskään äänieristystä, ja moottorina on kevyt mutta alitehoinen ompelukone.
  • Voishan tässä olla ihan takaisinkutsun paikka. On aika vaarallinen vika jos maantiellä runttaa kaasun pohjaan ja poljin meneekin päreiksi. Liekö sitten niin että vasta kova pakkastalvi on tuonut kyseisen vian esille. Onhan noita polkimia käsittäksen…
  • AkiK: Onko varmaa että elektronisten järjestelmien hallitseman auton saa järjestelmän häiriötilassa pysähtymään jarrulla? Elektroniikka niitäkin ohjaa, eikä ilman järjestelmän toimintaa nykyauton jarruun kummoista voimaa saa. Tuohon v…
  • kulkuepeli: . Kesäautona varmaan ihan hyvä, kunhan ei kiihdy itsekseen. Volkkarin saa onneksi sentään pysähtymään jarrua painamalla No onhan tuossa taas vähän itsetutkiskelun paikka valmistajalla. Siellä polkimessa on vissiin joku …
  • No en kyllä tiedä että miten hyvin Defender suoriutuu edes siitä työkaluosuudesta. Se että pärjää maastossa ei poista sitä tosiasiaa että yli 170-senttisellä kuskilla ajaminen on melko tuskaista. Työkalussa saisi tuo konttorin puolikin olla kunnossa.
  • Defenderin voisi nyt sitten suunnitella siten, että sinne mahtuu ihminen sisällekin. Ei uskoisi että niin isonnäköinen auto on sisältä niin onnettoman pieni. Siellä on oikeasti ahtaampaa kuin Yariksessa, puhumattakaan siitä "ajoasennosta". Saattaa k…
  • Vanha Sharan olikin melkoinen riippakivi mallistossa. 15 vuotta vanha malli ja siltikin luotettavuustilastojen häntäpäässä. On vaan aika paljon isompi auto kuin Touran. Pituus 4845 mm, leveys 1900 mm, korkeus 1720 mm, akseliväli 2920 mm (Touran pitu…
  • Nopea googlen näppäily tuotti tuommoisen tuloksen http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new-cars/Search-Results/Spyshots/VW-Touran-2010-the-new-CAR-spy-photos/ Eli naamankohotusta olisi luvassa. Viimeksi sitä keulaa nosteltiin pari kolme vuotta s…
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
2 aloitettua keskustelua
325 viestiä
0 ×   0 ×