Palaan vielä aiheeseen, kun osa suomalaisista niin tykkää ranskalaisita autoista ja näillä autolehtien nettisivustoilla olevilla keskustelupalstoilla on niin kovin rauhallista meininkiä...
Nyt Renault sitten julkisti mm. renault.de sivustolla näitä ADAC tuloksia. Suomen renault.fi ei ymmärrä, että täällä pohjolassa pitäisi myös vähän "valaista" autonostajia, jotka ostavat ranskiksia mieluiten vaan ...nakkikioskilta!
http://www.renault.de/renault-welt/qualitat/qualitat-bei-renault/adac-pannenstatistik-2008/adac-pannenstatistik/index.jsp
Uudet CLIO III, MEGANE III, SCENIC III ja LAGUNA III mallistot ovat nyt kestävyydeltään ihan toisella rasolla, kuin edelliset sukupolvet, eli 2000-luvun alun mallit.
Tässä pari päivää sitten Tuulilasin artikkelissa olikin Euroopan myyntitilastoista karua totuutta, että VW Golfin myynti on laskenut tammi-kesäkuussa 2010 -25 % ja samaan aikaan Renault Meganen kasvanut +19%, joten se kertoo osaltaan tilanteesta, että mikä kiinnostaa autonostajia suuressa maailmassa.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/euroopan-suosituimmat-mallisarjat-vuoden-2010-alkupuoliskolla
Ovatkohan ne Rellut yhtä laadukkaita kuin kirjoituksesi, tai jopa parempia? Mainitsemasi myyntiprosenttien muutokset koskivat vain kesäkuuta, eivät koko alkuvuotta. Ensimmäisen vuosipuolikkaan aikana Golfia on myyty noin 3,5 kertaa niin paljon kuin Meganea. Eli kirittävää riittää. Minulla ei muuten ole mitään Renaultia vastaan, en vain ymmärrä miksi tällaista markkinointia pitää harrastaa keskustelupalstalla. Palkalla tai palkatta.
Autotohtori-71:
Ehkä VW Golfia ei ole alkukaudesta tilattu valtionvirastoille, jonka johdosta Golfeja on myyty n. 13 000 kappaletta vähemmän kuin viime vuonna. Siitä tuo -25%. Tuo Renun + 19% johtuu varmaan siitä, että jossakin päin maailmaa on saatu toinenkin Megane tänä vuonna kaupaksi.
ddr5:
Eiköhän nämä koko Euroopan luvut kerro aika paljon Saksan automarkkinoiden tilanteesta, varsinkin saksalaisten merkkien ja muiden Saksassa suosittujen autojen myyntimuutokset kertovat suoraan siitä miten paljon autoja Saksassa ylipäänsä myydään. Ymmärtääkseni uusien autojen kokonaismyynnit Saksassa ovat olleet laskusuuntaiset roumutustukien päättymisen ja veromuutosten jälkeen. VW Polon kasvuluvut johtuvat uudesta mallista.