Ajoin pienen pätkän 1.2 TCE:llä (120 hv), joka on varustettu 6 vaihteisella EDC-vaihteistolla. Yhdistelmä on erittäin näppärä etenkin kaupunkiajossa.
Moottorin ominaisuuksissa huomaa, että ko. valmistajalla on kokemusta moottoreiden valmistuksesta (useiden F1-tallien moottoritoimittaja) ja kaksoiskytkin vaihteisto on puolestaan Getragin valmistama (VW-konsernin laukeavat DSG:t tekee ihan toinen firma).
http://www.ajovalo.net/Koeajot/Captur.html
Mikset kävisi itse koeajamassa?
Ajoin pienen pätkän 1.2 TCE:llä (120 hv), joka on varustettu 6 vaihteisella EDC-vaihteistolla. Yhdistelmä on erittäin näppärä etenkin kaupunkiajossa.
Moottorin ominaisuuksissa huomaa, että ko. valmistajalla on kokemusta moottoreiden valmistuksesta (useiden F1-tallien moottoritoimittaja) ja kaksoiskytkin vaihteisto on puolestaan Getragin valmistama (VW-konsernin laukeavat DSG:t tekee ihan toinen firma).
Ulkonäkö on pikkuautojen huippuluokkaa ja myös sisäverhoiluissa on ennennäkemätön valinnan vara: http://cdn.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2013/05/Renault-Captur-1.jpg
Yleensä koeajoinnostus on laantunut, kun tarpeeksi lukee etukäteen. Yhtään "kunnollista" autoahan ei kirjoittelun mukaan ole.
Ranskalaisista autoista näyttää puuttuvan erinäiset kuljettajan ajoa valvovat ja helpottavat apuvälineet (kaistavahti, liikennemerkkinäyttö...).
Capturin voikin kyllä muuten "räätälöidä" varsin mielenkiintoisen näköiseksi ulkoa ja sisältä.
Jostain syystä dieseleitä ei meillä voi ostaa.
Voihan olla, että nekin tulevat myyntiin myöhemmin.
Pitää ainakin käydä katsomassa...
***
Tuli käytyä katsomassa ja koeajamassa.
Kuin myös Kia Rio. Jotain kerrottavaa on, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.