Eurooppalaisille autoille verohelpotuksia

4 kommenttia

Tuo aiempi Anders-Simon kommentti on menneisyydestä, koska nyt yhä useampi Eurooppalainen automerkki on jo kestävämpi kuin vaikkapa Toyota (etenkin jos siihen yhdistetään ruostumisen herkkyys)!

Mm. Opel, Renault ja PSA ovat ottaneet opiksi ja nyt heidän parin viime vuoden aikana esittelemänsä/valmistamansa automallit ovat aivan kärkiryhmässä kestävyydessä.



Viime viikolla julkaistu AutoBildin raportti perustui vielä ennen vuotta 2007 käyttöönotettuihin automalleihin, mutta jo nyt voi luetella useita malleja joiden kestävyys on erinomainen tähän mennessä saatujen tietojen perusteela:

OPEL:

uusi Astra, Meriva ja Insignia.

RENAULT:

Clio III, Megane III, Scenic III ja Laguna III (itse ostin juuri Laguna 2.0 dCi:n vm. 2008 ja siinä ei ole ollut mitään vikaa ensimäisen omistajan aikana.

CITROEN:

Uusi C5 ja Tila-auto C4 Picasso

PEUGEOT:

308, 3008, 4008 ja tuleva 508



...mutta palataanpa otsikkoon.

Nyt Suomessa valtio antakoon verohelpotusta, jos ostaa aidon Eurooppalaisen automerkin, jotta ostamiseen käytetyt eurot jäävät hyödyttämään EU-talousaluetta!



Joku "viisas" siten kohta toteaa; Kioja valmisteaan Tsekissä ja Toyotia Ranskassa, niin niin mutta pääkonttori on Aasiassa...sinne se myyntikate lopulta menee!



  
  • Onhan se todella outoa jos uusi Astra tai vaikka tuo tulossa oleva Peugeot 508 olisi jo todettu erittäin vika-alttiiksi ja heikkotekoiseksi autoksi. Oikeastaan jos näin olisi niin tuota 508 ei kannattaisi edes tuoda sellaisenaan markkinoille.



    Kyllähän se on niin, että autojen kestävyys selviää vasta ajan kanssa. Tehdastakuu ja ajoturvat pitää olla ummessa jotta voisi alkaa edes asiaa arvioimaan tilastoista - ellei auto ole sitä ennen ollut ns. jatkuvasti lavetilla tai pajalla.



    Sanotaan näin, että katsastustilastot yli 8-vuotiaista autoista kertoo jo paljon. Samoin kun autoja alkaa olla yli 300tkm ajettuna, (esim. taksit) niin kyllä kokemukset kertovat siinä vaiheessa, että onko auto toiminut vai ei.



    Ruosteesta sen verran, että Toyotissa on ollut käytännössä sinkkikori vm 92 alkaen, joten eipä liiemmin ole pahasti ruosteisia näkynyt ja paljon on siistejä 80-luvunkin malleja liikenteessä. Eli autotohtorin kannattaa päivittää Toyota-tietoutta joskus. KE30 Corolla vm75-79 oli melkoisen helposti ruostuva auto aikalaistensa tapaan (myös ranskisten) siihen taitaa pohjata tiedot...tätä edeltäneet ja seuranneet mallit ovat selvästi parempia. Tuolloin tosin löyty paljon heikompiakin, kuten esim. Datsun Cherry. Nehän saattoi ruostua puhki jopa 5 vuodessa. Nykyisissä autoissa lähes kaikissa on 12v takuu tämän varrelle.



    EU:n hyödyttämisessä olet lähestulkoon oikeassa. Heti kun ominaisuuksiltaan sekä hinnaltaan sopiva, kestävä ja laadukas auto tehdään Euroopassa (ja konttori ei ole Aasiassa), niin ostan sellaisen mieluusti - edellyttäen tietysti, että tiedän talousaluetta hyödyttävän teon tukevan muitakin kuin saksalaisia pankkeja tai kreikkalaisia virkamiehiä :smile:

      
  • Laitetaan ne vm. 2007-2010 Renut ja PSA laatututkimukseen viiden vuoden kuluttua niin eivätköhän listasijoitukset ole taas kohdillaan.

      
  • A Tapio:



    Kyllähän se on niin, että autojen kestävyys selviää vasta ajan kanssa. Tehdastakuu ja ajoturvat pitää olla ummessa jotta voisi alkaa edes asiaa arvioimaan tilastoista - ellei auto ole sitä ennen ollut ns. jatkuvasti lavetilla tai pajalla.




    Tämä asiahan on kuitenkin laajassa mitassa tiedossa.



    Suomessa autojen romutusikä on jatkuvassa nousussa, huolimatta siitä että 90-luvulla alkaneen autojen kehityksen piti eurooppalaisista autoista ja elektroniikasta väitelleiden palstateoreetikkojen mukaan aiheuttaa autojen eliniän lyhenemisen. On käynyt ihan päinvastoin, ja kuitenkin iso osa meillä liikenteessä olevista autoista on eurooppalaisia. Vanhat tuontiautot ovat niitä lähes kaikki. Ja niin vaan kulkevat pitempään kuin koskaan aiemmin.

      
  • Autotohtori-71:

    Tuo aiempi Anders-Simon kommentti on menneisyydestä, koska nyt yhä useampi Eurooppalainen automerkki on jo kestävämpi kuin vaikkapa Toyota (etenkin jos siihen yhdistetään ruostumisen herkkyys)!
    Mm. Opel, Renault ja PSA ovat ottaneet opiksi ja nyt heidän parin viime vuoden aikana esittelemänsä/valmistamansa automallit ovat aivan kärkiryhmässä kestävyydessä.

    Viime viikolla julkaistu AutoBildin raportti perustui vielä ennen vuotta 2007 käyttöönotettuihin automalleihin, mutta jo nyt voi luetella useita malleja joiden kestävyys on erinomainen tähän mennessä saatujen tietojen perusteela:
    OPEL:
    uusi Astra, Meriva ja Insignia.
    RENAULT:
    Clio III, Megane III, Scenic III ja Laguna III (itse ostin juuri Laguna 2.0 dCi:n vm. 2008 ja siinä ei ole ollut mitään vikaa ensimäisen omistajan aikana.
    CITROEN:
    Uusi C5 ja Tila-auto C4 Picasso
    PEUGEOT:
    308, 3008, 4008 ja tuleva 508

    ...mutta palataanpa otsikkoon.
    Nyt Suomessa valtio antakoon verohelpotusta, jos ostaa aidon Eurooppalaisen automerkin, jotta ostamiseen käytetyt eurot jäävät hyödyttämään EU-talousaluetta!

    Joku "viisas" siten kohta toteaa; Kioja valmisteaan Tsekissä ja Toyotia Ranskassa, niin niin mutta pääkonttori on Aasiassa...sinne se myyntikate lopulta menee!




    Vitsi tai muu pilailu? :lol:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit