Tutkimusta Ruotsista

8 kommenttia
  • Sellasta se on kun pienistä moottoreista pitää ottaa mahdollisimman paljon tehoja irti.

      
  • Neljä eniten moottoriongelmista kärsinyttä ovat Rover, Cadillac Alfa Romea ja Landrover. Pienet moottoritko tuota joukkoa leimaavat? Ja jos katsot moottorivikojen erittelyä, niin vain 28 prosenttia moottorivioista oli selllaisia, joihin pieni koko voi jotenkin liittyä.

      
  • aika erikoinen toi Alfan listalla oleminen bensakoneessa on ketju joka ei yleensä hajota konetta ja samaa dieseliä käytetään muissa muissa merkeissä mutta näitä ei listalla näy, en tosi muutenkaan ole tainnut kovin monesta 159sin koneen leviämisestä kuulla. Listakin on vähän huono sellaisille merkeille joilla on vain 1 tai 2 mallia myynnissä se laskee heti sijoitusta verrattuan niihin joilla on vaikka 5 eri mallia myynnissä.

      
  • Autobildin 100tkm:n testissä Alfa 159 dieselistä hajosi moottori.

      
  • joo mutta se johtui jostain moottoriin kuulumattomasta osasta, siis yksittäistapaus, tuollaisia vikoja ei ainakaan ole useammassa moottorissa. Tosta tukimuksesta ei oikein selvinnyt oliko kyseessä koko moottorin leväminen vai jonkin apulaitteen.

    Hiukan tarkempi tieto olisi paikallaan kun tuollaisia julkaisee.



    esim neljänneks huonoin ton listan mukaan on



    4. Bmw 1-serien El/elektronik – tändspole/kassett, motor – kamrem/kedja aika ylimalkainen tieto

      
  • Lista ei yllätä yhtään. Alfa, GM ja VW.



    GTamv ei voi alfistina myöntää heikkoa laatua? Missä muussa autossa alle 100 tkm ajettuna vaihdetaan koneita ja jakoketjuja kuin Alfassa, Opelissa ja VW:ssä?



    Miten kävi TM käyttötestissä Alfa 147 kanssa? Jakohihna katkesi 50 tkm kilometriä ajetusta autosta! Tosi "laadukas" moottori...



    Kerropa muita automerkkejä viimeisen 20 vuoden ajalta mistä koneet ovat hajonneet 60 tkm matkan aikana autolehtien testeissä?



    Kun pysyy erossa italialaisista, Opelista ja VW-konsernista, autoilu on paljon mukavampaa.

      
  • ja BMW ei ollut listalla? mihin se unohtui? taisi osua ja upota. Ei voi kun nauraa noille sun jutuille. Kyllä sitä tietoa ja viisautta sitten iän myötä kertyy lisää...

      
  • Minä en baijerilaiseen sekaannu. Tiedän varsin hyvin niiden Vanos-ongelmat ja dieseleiden läppäongelmat. Kuutoskoneissahan on aina, kautta historian menneet kannet viimeistään 200 tkm ajettuna.



    Näillä sentään ilmeisesti pystyy ajamaan verstaalle, toisin kuin Alfa joka viihtyy hinausauton lavetilla kuin kotonaan.



    En halua tutustua huolto- ja hinauspalvelun miehiin, siksi autoni on Lexus IS.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit