Volvo V70 ei ole ÖLJYNPAINEEN MERKKIVALOA !?!?!?!

18 kommenttia

Ostin tollaisen 2008 V70 diesel farkun.

Huomasin ettei öljynpaineen merkkilamppu syty edes virtoja kytkiessä.

Selvittelin asiaa ja autostani tosiaankin PUUTTUU kaikista halvin ja TÄRKEIN turvavaruste lompakon/moottorin kannalta eli ÖLJYNPAINEEN MERKKIVALO.

Tuossa mallissa sellaista ei kertakaikkiian ole.. En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa.

Merkkilamppuhan on ihan ensimmäinen juttu millä turvataan moottorin pitkää elinikää. Volvo ei vaan tätä ole keksinyt.

Ehkä autossani on unohdettu ruksia lisävarustelistasta öljykello.

Jos ölypumppu leviää, niin saanko käydä vaatimassa uutta pannua keulalle tähän varoitusjärjestelmän puutteeseen viitaten ?



TÄYSIN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ VOLVO !

  

  • Et kertonut että miten olet asiaa selvitellyt. Käyttöohjekirja kuitenkin sanoo että jos tuota merkkivaloa ei ole, niin silloin varoitus tapahtuu näyttötekstin avulla. Eikö tuo ole käytännössä ihan sama? Yleensäkin nämä nykyautot varoittavat kaikista jutuista ihan tarpeeksi...

      
  • Et vissiin pidä öljyvaloa arvossaan ? Mistähän tekstijärjestelmä tietää öljynpaineen jollei koneessa ole fyysisesti öljykelloa ?

      
  • Xenonit:

    Mistähän tekstijärjestelmä tietää öljynpaineen jollei koneessa ole fyysisesti öljykelloa ?




    Mittaamalla öljynpainetta. Toki punainen merkkivalo voisi olla havainnollisempi joillekin naisautoilijoille, kuin jokin vikailmoitus.

      
  • Xenonit:

    Merkkilamppuhan on ihan ensimmäinen juttu millä turvataan moottorin pitkää elinikää.




    No enpä ole tuotakaan ennen tiennyt.



    Mihin tuota valoa tarvitsee? Eiköhän autossa ole ihan riittävät varoitusjärjestelmät sen varalta että siihen tulee jokin vika. Luulenpa, että Volvosi näyttöruutuun ilmaantuu aika iso STOP tai jotain vastaavaa, jos öljynpaine ei ole riittävä.



    Mistähän tekstijärjestelmä tietää öljynpaineen jollei koneessa ole fyysisesti öljykelloa ?




    Mistähän se merkkivalo sen tietää?

      
  • Saisko merkkivalo sen tiedon öljykellolta. Kertokaa nyt viisaat mistä mittarille tieto öljynpaineen laskusta kun öljykello puuttuu ?

      
  • Tee empiiristä tutkimusta. Käy huoltamolla ja pyydä laskemaan öljyt ulos. Lähde sen jälkeen matkaan ja tarkkaile kojetaulua.



    EDIT: Noissa vähän vanhemmissa autoissa se on "kojelauta".

      
  • Katso nyt vielä kerran, että löytyykö sieltä koneesta jostain tämän näkoistä osaa.



    http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-V70-OIL-PRESSURE-SWITCH-SENSOR-/180644174286



    Jos ei löydy niin tilaa tuolta uusi, ei maksa paljoa.

      
  • Ei löydy ölynpaineanturia uskokaa JO !!

    Tämä valopää joka vitsailee koelaudasta onkin varsinainen sanaseppo :wink:.

    Hän on niin viisas tapaus että ilman johtoa ja anturia saa tiedon auton KOELAUTAAN ja tarkemmin MITTARISTOON jos moottorille tulee toimintahärö.



    Mitä tästä taistelemaan, mutta erikoinen hyökkäys kirjoittajaa vastaan kun autonvalmistaja on ollut täysin kyvytön hoitamaan perusvelvotteitaan :frowning:

      
  • No kun et vieläkään varmuudella tiedä, onko sitä öljynpaineen anturia siellä vai ei, niin kehotan tarkistamaan öljymäärän säännöllisesti mittatikusta. Ettei tulisi kiinnileikkaaminen vähäisen öljymäärän ja puuttuvan varoitusindikaattorin takia yllätyksenä...

      
  • Edelleenkin tiedän ettei anturia ole. En tarkistele öljymäärää koska se ei kerro mitään siitä toimiiko öljypumppu.

    Autossa on tekstillä toteutettu öljynmäärän ilmaisin ja siihen löytyy koneen kyljestä anturikin.

    Mistä öljynpaine luetaan ?

    Samasta anturista öljynmääränvaroittimen kanssa ?

    Koskaanhan ei mittaristo sytytä merkkivaloa / -tekstiä eli tarkistusta ei voi suorittaa toimiiko järjestelmä vai ei.

      
  • Johan xenonit on itselleen ongelman kehitellyt. Parhaiten löydät vastuksia Volvon merkkifoorumilta:



    http://www.suomenvolvofoorumi.fi/foorumi/



    Omakohtainen kokemus Volvosta on, että noita tekstejä tulee ajotietokoneeseen vähintäänkin riittävästi eri tilanteista ja joskus tuntuu että liikaakin. Hyviä tekstejä on ainakin varoitukset kaikista nesteiden vähyyksistä ja eiköhän öljynpaineen vähyydestäkin tekstivaroitus tule, mutta kysele tarkemmin tuolta merkkifoorumilta.

      

  • Xenon, kerroit ensimmäisessä viestissä selvitelleesi asiaa. Kerro nyt meille että miten selvittelit ja mistä tietosi on peräisin?



    Vaikka tämä kyllä taisi olla trolli koska aluksi puhuttiin öljynpaineen merkkivalosta ja kun se löytyi niin alettiinkin puhua anturista (tai 'öljykellosta'?)

      
  • Pilkunnus..... Käyttöohjekirja on lähteeni. Siniseltä ei haluta asiaa selvästikkään kommentoida koska @ ei vastata. Konetta kurkisteltaessa lohkossa on paikka anturille mut se on tukittu pultilla. Johtoa sinne ei näytä menevän. Että näin !

      
  • Bilia vahvisti ettei autossa todellakaan ole öljynpaineesta kertovaa varoitusjärjestelmää ! Loistavaa volvo ja kaikki valopää vastailijat ! Osta Volvo kertakäyttökoneella...

      
  • Jos autosi muuten vastaa tarpeitasi, ainahan tuonkin ongelman voi ratkaista sen sijaan, että tyytyy räksyttämään asiasta. Laita öljynpainemittari, jossa on myös varoitusvalo.



    Öljynpaineen merkkivalo herää yleensä jossain 0,3 barin paineessa. Jos valo ajon aikana syttyy, on jonkinlainen vahinko jo tapahtunut. Siten mittari on parempi, jos aihe sinua huolettaa. Itselläni on merkkivalo kerran syttynyt kesken ajon. Tuolloin vika oli öljynpaineanturissa. Ehkä Volvo on ottanut tämänkin huomioon...

      
  • Tuon linkin mukaan V70 III -mallissa on bensakoneissa öljynpaineanturi.



    http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-V70-OIL-PRESSURE-SWITCH-SENSOR-/180644174286#shId



      V70 III Station wagon 2.0 V70 III Station wagon 2.0 FlexiFuel V70 III Station wagon 2.5 T V70 III Station wagon 2.5 T FlexiFuel V70 III Station wagon 3.0 T6 AWD V70 III Station wagon 3.2




    Toisaalta mitä sillä öljynpaineen varoitusjärjestelmällä tekee, jos se joissakin autoissa jää syttymättä kuitenkin anturin liian alhaisen toimintapaineen takia. Tuulilasin palstallahan Tapio Ketonen (Tuulilasin verkkotoimittaja) tuon asian selitti sinne avaamassasi keskustelussa.



    Joten mistä tuo kauhea provo-luonteinen meuhkaaminen?



      
  • Xenonit:

    Edelleenkin tiedän ettei anturia ole. En tarkistele öljymäärää koska se ei kerro mitään siitä toimiiko öljypumppu.
    Autossa on tekstillä toteutettu öljynmäärän ilmaisin ja siihen löytyy koneen kyljestä anturikin.
    Mistä öljynpaine luetaan ?
    Samasta anturista öljynmääränvaroittimen kanssa ?
    Koskaanhan ei mittaristo sytytä merkkivaloa / -tekstiä eli tarkistusta ei voi suorittaa toimiiko järjestelmä vai ei.


    Lieneekö Volvo hokannut samalla kun siirsi omistuksen ja/tai/kun tuotannon kaukoitään sen, että ylivoimaisesti suurempi osa moottorivaurioista aiheutuu moottorin käyttäjän virheestä eli vajavaisesta öljymäärästä.



    Öljypumpun vaurio on ihan marginaalinen ongelma, paitsi jos se on kiinalainen. auts!

      
  • Kannataapi myydä Volvo pois ja ostaa sellainen peli, että öljynpaineanturi ja merkkivalo löytyy.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit