Peruutustutka?

7 kommenttia

No nyt sattui tulemaan mieleen tälläinen tyhmä kysymys mutta menköön.... eli onko tässä kysymyksessäni/ihmettelyn aiheessa kyse peruutustutkasta kun olen nähnyt useissa isoissa autoissa esim. Mersuissa ja Volvoissa takapuskurissa sellaisia pyöreitä mustakehäisiä rinkuloita ja niitä on noin neljä kappaletta? eli onko ne peruutustukan tunnistimia vai mitä ne ovat?

  
  • Kyllä vain. Mielestäni ruman näköisiä pyörylöitä, ilman olisi hienompi :grin:

      
  • On ne ainakin Opel Astrassa korinväriset ja monessa muussakin autossa, mustat pympyrät onkin todella ruman näköiset varsinkin vaaleissa väreissä.
    Itse ainakin olisin halukas kuulemaan heiltä joilla sattuu ko. varuste olemaan että kuinka ne oikein toimivat talvisissa olosuhteissa kun puskuri on luminen, piippaako ne niin kuin olisi jo esteessä kiinni vai kuinka?

      
  • Täällä asiaa käsiteltiin aikaisemmin.

    http://www.tekniikanmaailma.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=456

    Omat kokemukseni pitävät edelleen paikkaansa. Sen verran voisi todeta, että pensaan kohdalla laite hämääntyy eikä osaa mitata etäisyyttä loogisesti.

    Onkohan niin, että joissain autoissa näkyvät mustat anturit ovat tarvikkeena hankittuja. Luullakseni autoliikkeiden asentamana anturit maalataan korinväriseksi.

      
  • Lainaus:
    28.11.2004 klo 20:26 Herbert kirjoitti
    Onkohan niin, että joissain autoissa näkyvät mustat anturit ovat tarvikkeena hankittuja. Luullakseni autoliikkeiden asentamana anturit maalataan korinväriseksi.


    En nyt muista ihan varmasti mutta ainakin ekoissa C5:ssa ja taisi olla myös Xsaroissa oli alkuperäisetkin anturit mustat.

      
  • Mulla on peruutustutka toimii hyvin ja on kätevä vehje.
    Minun mielestäni ne ei ole rumia jos ne on korin värisiä, tai listaan sijoitettu.Mielumin peruutustutka kuin puskurin vaihto, mutta jos katotaan siltä kantilta että on esim. toyota avensis uusi malli ja värinä vaikka hopea niin kyllä ne on rumia kun ne törotää takapuuskurista.
    :tongue:

      
  • Missä on Saaabien ja Volvojen kunnon puskurit.
    Tuallaise pilipali aturit voi heittää mielestä.
    Minunkin valkoisen auton takapuskurin kulmasta stockmannin parkkipaikalla oli hipaistu maali pois musta muovi alla maalaus 300€.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit