Merkkihuollot on syvältä...

6 kommenttia

ainakin Bmw:n merkkihuolto tampereella.
Yhtenä päivänä vein autoni huoltoon käynnistys vian takia.

Autoni teki sillain että se kävi 10min ja sen jälkeen se sammui, vartti täytyi varrota ja sen jälkeen se käynnistyi hienosti. Kyseisessä merkkihuollossa ne löysi vian ja vaihtoi rikkinäisen osan ja lähdin tyytyväisenä hakemaan autoa huollosta ja siellä huoltoneuvoja sanoi että auton käynti ääni ei ole ihan tasainen mutta kun on kyse vanhasta autosta niin se on normaalia. Menin auton tykö ja käynnistin sen niin se kävi kuin vanha traktori eli kaikki pytyt ei ole toiminnassa.

Silloin minulla oli niin kiire etten kerinnyt jäädä asiasta keskustelemaan huollon kanssa vaan ajattelin että soitan aamusta heille ja sanon että toi ei ole ihan normaali käynti ääni koska tuodessa se kävi nätisti. aamulla koitin startata autoa ja se ei käynnistynyt kunnolla ollenkaan ja puolen tunnin kiroamisen ja yrittämisen jälkeen se vihdoin lähti käyntiin ja soitin heti huoltoon että auto on huonomassa kunnossa nyt kuin huoltoon tuodessa. He ilmoitti että tuo auto takaisin ja he löysivät muka taas vian ja taas vaihdettiin yksi osa. iltapäivästä ne soitti ja sanoi että nyt on auto kunnossa ja noudettavissa. Menin jäleen hakemaan innolla autoa joka on korjattu ja pettymys oli suuri kun yritin startata autoa niin se ei edes käynnistynyt ollenkaan. He lupasivat jälleen korjata sen ja siitä on nyt aikaan 1,5 viikkoa ja edelleen auto seisoo metroauton pihassa rikkinäisenä ja ei starttaan, he ovat muutamina päivinä sitä koittanut korjata, mutta ei minkäänlaista tulosta.

Eilen soitin ja ilmoitin että ei tästä tule yhtään mitään että te levittelette käsiänne ja sanotte että te ette tiedä missä vika. Sovin huoltoneuvojan kanssa että he laittavat auton käyntiin tänä aamuna ja minä vien autoni toiseen huoltoliikkeeseen missä oli aika varattu.
Ne eivät saa sitä sitä käyntiin ja nyt joudun sen takia maksamaan hinaus auton siirtämään se toiseen paikkaan.

Kyllä tämä niin sanottujen merkkiliikkeitten huollot/ korjaukset rupee ottamaan kunnolla päähän kun auton tuodaan ajamalla ja haetaan pois hinauksella niin ei tässä ole mitään järkeä.
Tuntitaksa on korjauksisessa n90€ ja nämä osat mitä he vaihtelevat maksaa 30 - 1000€ niin ei noita osia viitsi ihan arpapelillä sinne ostella ja katsoa jos tuuri käy niin joku päivä ne vaikka vaihtais oiken palikan.

Äsken soitin ja kysyin että maksaiskko ne edes sen hinauksen niin ei luvanneet.
Ilmoitti vielä niin törkeästi että heidän resussit ei riitä siihen että he perehtyisivät vanhoihin autoihin kun uusissakin on niin paljon hommia.

Turha odottaa jos on vanha auto että merkkihuolto auttaa jos autosi on rikki. Turhasta valohoidosta tuli maksettu n.600€ ja nyt lisäksi saan maksaa .150- 200 € hinauksesta ja sitten vielä toisen huoltoliikkeen hinta mitä se nyt tuleekaan maksaan näitten hintojen päälle. Olen todella tyytyväinen tampereen metroautoon.

Ei tälläistä juttua voi ihan toillain vaan sulattaa. :confused:

Kyllä sais tekniikan mailma tehdä jutun merkkiliikkeitten luotettavuudesta ja siitä osaako he oikeasti tehdä mitään muuta kuin lukee tietokonetta jos se ilmoittaa jotain vikaa niin se palikka osataan vaihtaa muuten ollaan sormi suussa ja ilmoitetaan että kyllä he voi ruveta tuntityönä etsimään vikaa ja se maksaa vaan 90€ ja epäillään tota vaihdetaan se ja taas seuraavaa osaa ja niin edespäin kun tulee se vastaan että maksat pirusti ja haet autosi pois hinurilla.

BMW-94

  
  • Tuo on yksi syy miksi huollan itse jos takuu on päättynyt! :sunglasses:

      
  • Ei se ole merkkihuollon vika vaan asentaja ja työnjohtaja jotka eivät osaa työtään.

    Kun autosi on kohta rippikouluiässä sinun tulee itse ymmärtää mikä sitä vaivaa- tai sitten maksaa hunajaa merkki tai kylähuollolle.

    Meilläkin on perheessä auto joka on lähes saman ikäinen.

    Soittelen yleensä merkkihuoltoon, maahantuojalle ja kylsepälle varmistakseni itselleni mitä autolle oireiden ilmettyä tulee tehdä.

    Sinun bemarisi sytytysjärjestelmässä on jotain pielessä. Sen kuulee jo Helsinkiin asti.

    Pyydä kyläsepän tarkastamaan virranjakajan kansi, ja pyörijä sekä sytytystulpan johdot.

    Siitä se lähtee !


    :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    18.04.2007 klo 11:07 Tapio Taula kirjoitti
    Ei se ole merkkihuollon vika vaan asentaja ja työnjohtaja jotka eivät osaa työtään.

    ...

    Minusta asentaja ja työnjohtaja ovat osa merkkihuoltoa (ehkä jopa tärkeimmät tekniikan suunnasta katsottuna) ja sitä myötä näen kyllä vian myös merkkihuollossa.
    Ehkä päivänselvää sana-saivartelua, mutta olkoon.

      
  • Lainaus:
    18.04.2007 klo 18:56 peksak kirjoitti
    Lainaus:
    18.04.2007 klo 11:07 Tapio Taula kirjoitti
    Ei se ole merkkihuollon vika vaan asentaja ja työnjohtaja jotka eivät osaa työtään.

    ...

    Minusta asentaja ja työnjohtaja ovat osa merkkihuoltoa (ehkä jopa tärkeimmät tekniikan suunnasta katsottuna) ja sitä myötä näen kyllä vian myös merkkihuollossa.
    Ehkä päivänselvää sana-saivartelua, mutta olkoon.


    Samaa mieltä.
    Tuolla perusteella kaikki merkkihuollot ja -liikkeet olisivat hyviä, kun ihmisten töppäilyjä ei laskettaisi mukaan ;o) Tämä varmaan parantaa asiakkaan mieltä. Ilmeisesti Metroauto ajatteleekin näin ;o)

      
  • Minulla on merkkihuolloista vain positiivisia kokemuksia paitsi yhden saksalaisen merkin. :sunglasses:

      
  • On merkkihuoltoja ja "merkkihuoltoja". Itse käytin juuri molemmat autot oikeissa merkkihuoltamoissa. Siis sellaisissa jotka oikeasti osaavat ja viitsivät huoltaa ja korjata autoja. Molemmissa liikkeissä palvelu oli hyvää, hinta 25-40% virallista merkkiliikettä edullisempi ja yrittäjille on tärkeää että auto tulee kuntoon. Ei noilla suurten ketjujen korjaamoilla ole mitään väliä kun rengit vaihtaa öljyjä leasing-autoihin. Pääasia on että rahat kilisevät kassaan eikä jäädä ihmettelemään jotain "pikkuvikaa".

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit