BMW 525tds

2 kommenttia

Olisin kiinnostunut tietämään että onko BMW 525tdsA ajoneuvolle liikaa noin 400tkm? vai kestävätkö bemarin diisselit?

  
  • Ei se ilmiselvästi liikaa ole, jos kyseinen auto vielä käy ja kukkuu.

    Tällaisen paljon ajetun auton ostossa kannattaa kuitenkin ehkä arvioida sitä, mikä on tilanne parin vuoden päästä? Esim. jos rullaat 50tkm vuodessa, ei mene montaa vuotta kun mittarissa on 500tkm, 600tkm...
    Nämä alkavatkin olla jo kovia lukemia ainakin jälleenmyyntiarvon kannalta. Kovin moni ei aja noin paljon tietysti, mutta joka tapauksessa sitäkin kannattaa pohtia. Lisäksi muutkin paikat kun moottori alkavat tulla vaihtokuntoon noilla metreillä.

    En osaa sanoa mitä tuollaisesta huudetaan, mutta itse miettisin jotain vähän pienempää mallia. Esim. Avensis tai Passat. Niissä saa varmaan aika paljon pienemmät kilsat ja silti kohtuullisen hyvät ajo-ominaisuudet, tilat ja moottorin.

      
  • Pikainen vilkaisu myytäviin autoihin kertoo sen, että harvalla BMW:llä on ajettu yli 350tkm (ainakaan ilmoitettu) ja niillä millä oli ajettu, niin niihin oli tehty kansiremonttia ja moottoria vaihdettu.
    Väittäisin, että 400tkm alkaa olla jokaisella merkillä kovat lukemat, jos ilman varsinaisia vikoja siihen asti selviää (uusilla ei pääse edes 100tkm). Moottori voi hyvinkin kestää kun öljyjä vaihtelee, mutta oheislaitteita alkaa olla niin helvetisti, että ihme on jos niistä ei jokin hajoa ja hintaahaan niillä murkuloilla onkin sitten mukavasti.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit