-04 1.2l fabia nykii kiihdyttäwssä mutta huollossa ei löydy mitään vikaa vaan ne väittää että johtuu venäjän bensasta joka pilaa tulpat .
Otin ite tulpat irti ja niissä ei ollut mitään vikaa mutta kärkiväli oli 0.9mm,onko se liian paljon.
Myös öjyn seassa oli bensaa eli se ilmeisesti katkoo sytystystä .
-04 1.2l fabia nykii kiihdyttäwssä mutta huollossa ei löydy mitään vikaa vaan ne väittää että johtuu venäjän bensasta joka pilaa tulpat .
Otin ite tulpat irti ja niissä ei ollut mitään vikaa mutta kärkiväli oli 0.9mm,onko se liian paljon.
Myös öjyn seassa oli bensaa eli se ilmeisesti katkoo sytystystä .
Tulpat, johdot ja jakajan johtoliitokset yleisin syy. Tiedä tuosta kun en tunne, mutta nykyisillä "suorasytkillä" voi olla kärkiväli yli 1mm, eli 0,9mm on ihan normaali. Tarkasta ilmamassa-anturi varalta myös.
?????
No mistä se sit johtuu jos bensaa menee öljyn joukkoon?
Mitenkä se käytännössä näkyy? Öljytikussa?
Kyllä ja oudointa on että Takuu huollossa ei löytynyt mitään vikaa vaan se kuulemma johtuu liian monesta käynnistämisestä mikä ei todellakaan pidä paikkansa.
Jos pitkien epäonnistuneiden starttiyritysten yhteydessä bensaa joutuu öljyyn on määrä kuitenkin niin pieni etten usko sen öljyssä näkyvän, ei mittatikussa ainakaan, eikä muutenkaan silmällä ehkä jossain tarkassa analyysissä. Öljyhän sekoittuu helposti pensaan ja toisaalta se sieltä nopeasti haihtuukin kunhan moottori lämpenee.
Sanoisin olevan puppua, mutta amatöörin kai on vaikea muuta kuin uskoa moisia juttuja.
Ja jos vettä eli glykoolia näkyisi öljytikussa ,ei sillä silloin pitkälle pääse, ja varmasti lopulta kuuluukin ja kovaa.
Vika saattaa olla sytytyspuolella; joku säädöissä ei toimi niinkuin pitää,Nakutusanturi voi olla viallinen (kallis pala) ja muuta pientä ohjausohjelman häikkiä.
Lykkyä