Pellervoinen

Viimeisimmät kommentit keskusteluissa

  • Lainaus:27.11.2006 klo 15:42 Disukka kirjoitti Minusta ne jotka itkevät sumareista ym. katsovat järjestään aina vastaantulijan valoihin ja eivät myöskään näe mitään kohtaamisen jälkeen. Nyt puhun siis sumareitten käytöstä kirkkaalla ilmalla:…
  • Oletetaan että henkilöautossa matkustaa 1 hengen hyötykuorma. Lainaus:09.11.2006 klo 16:05 citroen5 kirjoitti Taksit ajavat puoliksi yksin , puoliksi yhden matkustajan kera. Silloin taksissa matkustaa 0,5 hengen hyötykuorma (tyhjänä takai…
  • Lainaus:30.12.2005 klo 18:33 Rätkätin kirjoitti pä se, että merkkiä ei näkynyt tai siitä ei saanut selvää, ei kelpaa selitykseksi. Mutta jokainen tietenkin tekee ihan niin kuin itse haluaa ja vastaa (kiroaa) ihan itse seurauksista, mikäli niin satt…
  • Lainaus:26.12.2005 klo 16:55 Zilo kirjoitti Eilen ajelin valtatie kakkosella ja huomasin että nopeusrajoitusmerkit ovat suurelta osin muurautuneet umpeen niin, ettei niistä rajoitusta näe. Jos liikennemerkit on lumen peitossa niin kyllä on …
  • Jatkan vielä. Nykyään normaalien perheautojen tyypillinen huippunopeus jo lähentelee 200 km/h. Missähän lukemissa liikuttaisiin jos Suomessa vielä nykyään olisi maanteillä vapaa nopeus? En kyllä väitä että se vaikuttaisi kaikkien ostopäätöksiin moo…
  • Eihän nopeusrajoitukset ole autoja vastanneet enää pitkään aikaan! Kuljettajathan niitä tarvitsevat, eivät autot. Siis tarkoititko, että perusnopeus pitäisi olla luokkaa 150 km/h ?
  • Lainaus:17.11.2005 klo 18:01 SixPack kirjoitti käytännössä tapahtuu. Yhtä asiaa en vain ymmärrä, miksi se vedettävä kärry pyrkii taipumaan aina jarrutustilanteessa vasemmalle kulkusuuntaansa nähden, suoraan vastaantulevien kaistalle? Näitkö …
  • Ei kaikki Skodat ole 'vanhempaa tekniikkaa': Auto joka 2002 tuli markkonoille VW Polon nimellä oli esitelty jo vuosia aikaisemmin nimellä Skoda Fabia. Polothan tietääkseni tehdään nykyään (2002 alkaen) Skoda-tehtaalla.
  • Itse hyödynnän testejä niin, että huomioin testistä kunkin tuotteen huonoimmat ominaisuudet ja sitten itse esim. koeajolla kokeilen, miten paljon ne juuri minua häiritsevät.
  • 'Rattimittaristonkin' voi toteuttaa hyvin tai huonosti. Viimeksi tapasin hyvin toteutetun ystäväni autossa joka oli Opel Kadett -90. Siinä ne nimittäin näkyivät vaivatta. Omassani joka oli sama mutta -91 ne jo jäivät ratin kehän taakse, koska rattia…
  • Jos kahlataan (pohjan kautta) niin painosta on aina hyötyä, ainakin suuntavakavuus- ja pitomielessä. Sen sijaan jos on tarkoitus 'pysyä pinnalla', esim. keväthangella tai hiekassa niin asia on juuri päin vastoin.
  • (On vähän ulkopuolella aiheen ) Kumpiko tuli ensin ID vai DS? Itse muistelen että ID. (Olen 57v) [Pellervoinen muokkasi tätä viestiä 14.09.2006 klo 13:15]
  • Eikös ilmajousi-sitikoissa ole aina ollut sellainen?
  • Voisiko joku luetella niitä autoja missä on tämä täyssähköinen ohjaustehostin. Olen kyllä tähän asti hieman kuvitellut juuri Poloa sellaiseksi syystä että VWn huolto-ohjelmassa määrätään ohjaustehostimen öljymäärän tarkastus tapahtuvaksi 60.000 km …
  • Mistä tiesit, että ohjaus on julmetun raskas? Se nimittäin ON. Sullakin on siis ollut vikaa siinä? Minusta se ei ole ihme. Autohan painaa saman kuin Volvo Amazon aikoinaan, renkaat leveämmät ja ratti puolta pienempi. Eikä ohjausgeometriaa ole suunn…
  • Ratkaisu kuulemma säästää polttoainetta. On kyllä vähän kallista säästöä, n. 1 c/km.
  • Juuri näin. Esitteessä muistaakseni sanottiin että sähköinen tehostin. Siinä on myös keskusyksikkä tai ohjain, eli tietokone, jota ei voi erikseen vaihtaa. Ja tämä kaikki siellä auton alla.
  • Isäni Polo -91 oli n. 150 tkm ajettuna kuukauden ajamatta kolarikorjauksen takia. Sen jälkeen se kävi äärettömän huonosti, juuri ja juuri pysyi käynnissä, kävi korkeintaan 3 pytyllä tyhjäkäyntiä. Sille tehtiin Forte-hoito ja kyllä se vähitellen alk…
  • * Miten turvavöiden kiinnikkeet voivat olla kiinni irrotettavassa katossa? 2. Onko kyseessä avoauto?
  • Lainaus:19.03.2006 klo 22:00 tyhmempi kirjoitti Myös öjyn seassa oli bensaa eli se ilmeisesti katkoo sytystystä . ?????
  • Oikeastaan pitäisi vielä tietää vähän taustaa, eli minkälaisessa autossa ne olivat alla (tai ainakin minkä painoisessa). Jos auto oli tehokas niin tehot on varmaan olleet enimmäkseen reservissä. Ja kuinka tarkkaan ne käytit eli oliko jäljellä 1,5 v…
  • Edellisellä uutena ostamallani autolla ajoin 11 vuodessa 300000 km. teetin urat heti uutena. Tuulilasi oli myyntihetkellä mielestäni lähes uuden veroinen, moniin samanlaisiin on katsastus määrännyt vaihtamaan lasin jo paljon aikaisemmin.
  • Ainakin se tiedetään, että pakkia varten tarvitaan ainakin 'tavallisessa' vaihteistossa ylimääräinen akseli pakkia eli suunnanvaihtoa varten. MF-35/65/135/165 ja vastaavissa traktoreissa muuten on vaihteiston kyljessä ulkonema eli 'patti' pakkirat…
  • Esim VW Golf 1,4 TM: koeajon mukaan nr 14/04 kokonaisvälitys 1: 17,085, R: 14,415, ero n. 15 %. Oman Octaviani Käyttöohjekirja ei ihme kyllä kerro asiaa. Mutta sen kyllä huomaa.
  • Lainaus:15.02.2006 klo 20:17 D-Power kirjoitti Muotiin tullut 6. vaihde voisi hyvin olla myös noissa 1.6 litraisissa autoissa. Se olisi välitetty ns. säästövaihteeksi. Mutta sittenhän se ei taaskaan pärjäisi noissa typerissä 'ohituskiihtyvyys…
  • Harvemmin kyllä volkkarilla!
  • Olen samaa mieltä kyllä tuosta. Eli esim. Octavia 1.6 GLX kone kiertää 100 nopeudessa n. 3000 kun edellinen autoni Kadett 1,6 -91 vastaavasti vain 2500! Octavia kuluttaa sekalaisessa ajossa suunnilleen saman kuin Kadett, mutta 120 vauhdissa kulutus …
  • Olen ajanut 180 tkm jarrupaloilla. Auto oli vw Jetta 1,5 bensa -81. Auto oli kuulemma sikäli sekasikiö, että siinä oli dieseliin kuuluvat jarrut. Auton omapaino oli 800 kgn heituvilla (vanhat hyvät ajat!).
  • Jos millit on alle 3, nehän on tietty silloin nastoitetut kesärenkaat!
Default Avatar
Jäsen 04.12.2014 alkaen
8 aloitettua keskustelua
64 viestiä
0 ×   0 ×