Muistelen, että TM:ssä oli aiheesta joskus artikkeli. Olisiko jollakin täsmällistä tietoa suositeltavasta vaihtovälistä. Vuosissa vai ajokilometreissä?
Olikos se niin, että usein tapahtuva xenon polttimon syttyminen & sammuttaminen lyhentää elinikää merkittävästi, taasen yhtäjaksoinen palaminen ei niinkään ?
Polttimoiden käyttöikää taitaa eniten lyhentää vanhanaikainen ohje konepellin sulkemisesta .Nykyautoissa konepelti kannattaa sulkea painamalla se riittävällä voimalla alas, eikä suinkaan pudottamalla, kuten aiemmin neuvottiin. En oikein usko, että kaasupurkausvalojen sytyttäminen kovin paljon niiden käyttöikää lyhentää. Uskoni on kuitenkin mutua ja perustuu tavallisten loistelamppujen käytön kokemuksiin.
Etkö kestä totuutta? Lamppujen "välkyttely" kuluttaa niitä varmasti enemmän kuin jos saman ajan palaisivat "rauhassa", siis kyse poltetusta tuntimäärästä eli käyttöiästä?
Uudessa TM:ssa oli tuo testi noista farmareista. KIAn lähivaloja moitittiin ja todettiin ettei siihen edes saa ksenoneita. No tuli sitten mieleen että ainakin biltemassa oli tämmönen ksenon muunnossarja jolla pystyy muuttaan halogeenit ksenoneiks. Laki taitaa sanoa ettei niitä saa muuttaa jos autossa ei ole automaattisesti säätyvää ajovalojenkorkeutta. No onko halogeenivaloautoissa automaattisesti säätyvä ajovalojen korkeus?? Samassa lehdessä on sisarmalli hyundai, jonka varusteluettelossa on sähköisesti säätyvä valojen korkeus. Eli ei taida olla automaattinen vaan tällänen turhaan auton hintaa nostava manuaalinen jota kukaan ei koskaan viitsi/muista/ tajua käyttää..? Onko siis jossain halogeeniautossa automaattinen korkeussäätö ja muistinko mä ton valoasetuksen oikein??
Karkeasti arvioiden kaasupurkausvalot kestävät hyvätasoisina 60000-100000 km:n ajon, eli keskimäärin 3-4 vuotta.
Olikos se niin, että usein tapahtuva xenon polttimon syttyminen & sammuttaminen lyhentää elinikää merkittävästi, taasen yhtäjaksoinen palaminen ei niinkään ?
Polttimoiden käyttöikää taitaa eniten lyhentää vanhanaikainen ohje konepellin sulkemisesta .Nykyautoissa konepelti kannattaa sulkea painamalla se riittävällä voimalla alas, eikä suinkaan pudottamalla, kuten aiemmin neuvottiin. En oikein usko, että kaasupurkausvalojen sytyttäminen kovin paljon niiden käyttöikää lyhentää. Uskoni on kuitenkin mutua ja perustuu tavallisten loistelamppujen käytön kokemuksiin.
Sytytys rasittaa kaikkia lamppuja!
Miten "JOXA:n yölliset" tulee jo tähän aikaan? Taitaa viikonlopulla olla sormensa pelissä...
Etkö kestä totuutta?
Lamppujen "välkyttely" kuluttaa niitä varmasti enemmän kuin jos saman ajan palaisivat "rauhassa", siis kyse poltetusta tuntimäärästä eli käyttöiästä?
En. Kirjoittelen vaan kaikkea kakkaa.
Uudessa TM:ssa oli tuo testi noista farmareista. KIAn lähivaloja moitittiin ja todettiin ettei siihen edes saa ksenoneita. No tuli sitten mieleen että ainakin biltemassa oli tämmönen ksenon muunnossarja jolla pystyy muuttaan halogeenit ksenoneiks. Laki taitaa sanoa ettei niitä saa muuttaa jos autossa ei ole automaattisesti säätyvää ajovalojenkorkeutta. No onko halogeenivaloautoissa automaattisesti säätyvä ajovalojen korkeus?? Samassa lehdessä on sisarmalli hyundai, jonka varusteluettelossa on sähköisesti säätyvä valojen korkeus. Eli ei taida olla automaattinen vaan tällänen turhaan auton hintaa nostava manuaalinen jota kukaan ei koskaan viitsi/muista/ tajua käyttää..? Onko siis jossain halogeeniautossa automaattinen korkeussäätö ja muistinko mä ton valoasetuksen oikein??
Vaikuttaako sitten näissä BiXenoneissa usein tapahtuva pitkien ja lyhyille vaihto käyttöikään ? Vaiko millainen niissä on toimintaperiaate ?