Maastovälitys:
Monille henkilöautoilijoille tekisi todella hyvää hypätä päiväksi stadin ruuhkiin ajamaan jotain yli 30 tonnia painavaa ajoneuvoa.
Sitten nämäkin pässit tajuisi ottaa muitakin liikenteessä huomioon. Ymmärtää miten typerää jarru…
A-utoilija:
Itse en näitä 1,6 l diesel-malleja ymmärrä, enkä aio sellaisia hankkia. Myyvät sellaista jo V70/S80 malleihinkin. Ostakoon toki sellaisen pihistely-mallin ken haluaa.
Täysin samaa mieltä.
Mikäli ominaisuudet on kohdallaan niin nyt on Volvolla mahdollisuus kerrankin taistella Saksalaisrintamaa vastaan. Ulkonäkö on kerrassaan hieno ja perheautona varmasti menestyy testeissä kuten Volvolla on tapana.
Isokoneiset ja takavetoiset 'ki…
Sattui silmään varsin mielenkiintoinen pätkä, Arvostukseni Rellun pikkusporttia kohtaan kasvoi edelleen. 200 hp riittää näköjään mainiosti kun auto on suht järkevän painoinen. Tiedä sitten minkälainen rooli radalla on tuossa, nopeammalla radalla Foc…
petos:
kyllä on ihan lahjakkaan tuntusta porukkaa puikoissa, ja ajavat melko agressiivisesti kumminkin osumatta.
Tuosta hyvin huomasi, että bemarit menivät suorilla kuin ohjukset ohi heikommistaan. Mutkissa sitten muut jarrutti sen verran ett…
petos:
Vackraste:
tuo oli hyvä pätkä. Sierra saa kyytiä brand hatchissa -tiff needell.
Kovin näytti olevan yliohjaavaa meno, mutta toisaalta ymmärrettävää kun on 500hv ( jos oikein käsitin ).
500hv ja takaveto on herkullinen yhdis…
petos:
Eikun tekemään sama Fordilla. Voi olla että pitäisi ottaa lainaksi naapurin sierra...
Tai edes naapurin Escort
https://www.youtube.com/watch?v=ZiYyQmeQerY
simppa:
Mielestäni auto jossa ei ole edes radiota saati ilmastointia varusteena ei ole kovin hyvä arkiauto. Puhumattakaan siitä, että jousitus on äärettömän kova ja kaikki äänierstys on karsittu minimiin sekä. Hurvitteluatoksi varmaan todella mai…
Matti-:
Vackraste:
Voit itse laskea kuinka matalakierroksinen hypoteettinen koneesi olisi, ei sellaisia ole kuin jossain generaattorissa.
Tämä nyt ei ole mitenkään RS4:n konetta mollatakseni, mutta eräät vapariuskovaiset vain niin kiven kova…
Henkilökohtaisesti en pidä tuota sivustoa muuten juuri minään, silti siellä on tuollainen vääntölista. En tiedä onko miten ajantasalla ja mitä autoja on muistettu ottaa mukaan.
http://www.ajovalo.net/ominaisvaanto.htm
simppa:
Aivan. En pidäkään nm/l vertailua merkkinä hyvästä koneesta. On noissa litraväännöissä kuitenkin eroa. Esimerkiksi California tarjoaa 4.3l koneesta 485 nm.
California on noilla arvoilla lähellä wanhaa M3 CSL:ää.
Edit: siis …
simppa:
M3 kyllä tuottaa huippuväännön alemmilla kierroksilla, mutta sitä on 30 nm vähemmän.
Huippuvääntö on pienempi, kun moottori on karvan alle 4 litrainen. Moottorin tilavuudella on vapaastihengittävissä ratkaiseva rooli vääntömoment…
GTAm:
kyllä tuo vääntö riittää ihan hyvin,,, tehohan tässä on tärkeämpää....
Aivan! Mielestäni Matti ja kumppanit on vähän pihalla vääntöpuheineen, teho sitä autoa kuljettaa. Kenties vääntöuskovaisten mielestä täysin hypoteettinen 40hp ja …
Reimanen:
Jees...
Halvemmalla saa vaikka tämän
http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/virallinen-mercedes-benz-sls-amg
Hienon näköinen, malliesimerkki onnistuneesta legendaarisen mallin uudispainoksesta. Uskaltaakohan BMW herätellä o…
ddr5:
Hmm .. bemarissa näyttäisi olevan hylkyperusteena pakokaasupäästöt, no eipä tuo kovin pahalta vialta kuulosta toisaalta.
No ei. Pari litraa masinolia tankkiin niin eiköhän tuo mene leimasta läpi.
Miten nykyautot muuten suhtau…
kulkue peli:
Jos autot tulevat tehtaalta tuollaisilla ylileveillä renkailla, niin mitäs sitä ihmettelemään. Joillakin autonvalmistajilla kuviteltu ulkonäön parantaminen ajaa käytettävyyden edelle.
Automallien rengaskoko on laitettu kait …
Hiilipäästöltä taas tapojensa mukainen hyvä kirjoitus, kiitos näistä!
Hiilipäästö:
Käytännössä takavetoinen on herkempi elektroniikkansa hyvyydelle. Erityisesti jyrkkään mutkaan kiihdytettäessä (liikennevaloista käännyttäessä ) elektroniikan…
petos:
Jos liikenne tökkii/ei valojen vaihtuessa etene vauhdilla, on syitä lukuisia, ja kaikesta kokonaisuudesta on häviävän pieni syy Bemarien ( kenties jonkin verran huonompi ) etenemiskyky, ja sekin vain silloin jos on todella liukasta.
…
FARwd:
Ja näyttää tuon uusimman 320i:n tehokin nousseen jo 170 hv:aan, vääntö on edelleen 210 Nm.
Tuo 170 hv oli muistaakseni jo pre-facelift mallissa 2008, olikohan että efficient dynamicsin(markkinointi) tulon yhteydessä teho nousi tuoho…
mikahe:
nissani pääsi siksi hieman karkumatkalle paremman näkyvyytensä ansiosta, joten en valitettavasti voi kommentoida olisiko sen hieman epäilyttävästä nelivedosta ollut oikeasti vastusta omalleni.
Ei tietenkään. Mikä nyt vanhalle volkk…
Bugracer:
On kuitenkin aivan TÄYTTÄ TUUBAA väittää että kun on kunnolla liukasta, että liikkeellelähdössä ei olisi vajaavetoisella huomattavasti enemmän tekemistä. Nimimerkillä 900 km viime kuussa 520d'llä ajanut.
Kuka tuollaista on väittä…
Major:
Maastovälitys:Ei Jumal***a! Minä lähden nyt baariin!!!
Pidä hauskaa ja vedä kunnon lärvit, kyllä "4-vedolla" kotiin pääsee jos ei kahdella jalalla pysy.
Taksilla pääsee myös, ehkä jopa takavetoisella! Hyvät kännit vaan ja p…
Nauramiseltanne ette ehkä huomaa että Putputin kirjoituksissa on asiaakin. Nykyaikainen, hyvä takavetoauto on todella nautinnollinen ja nopea vietävä talvellakin.
Jorinat kevytperäisistä liikennevaloihin ruopimaan jäävistä 'amisviiksiautoista' …
Eilen marketin pihalta lähtöä tehdessä huomasin kanssa takajarrujen olevan jäässä. Muutama eteen- ja taaksepäin nykäys sekä jarrupolkimella seisoskelu rapsautti jarrut auki.
Kotimatkalla en enää jarrupolkimeen koskenut, pöllyävä lumi jäätyy het…
Nostan tätä vanhaa ketjua kun en uutta viitsi avata. Tietääkö NHB tai joku, onko 316d/318d/320d moottoreissa millaisia eroja rautapuolella?
Ajattelin saako 316d:tä lastulla vastaamaan lähelle 318d:tä? Moottorihan on kaksilitrainen. Hinta on mie…