Mitä kannattaa maksaa tyhjästä

8 kommenttia

Peugeot 306 HDi ei käynnistynyt. Autotalo Laakkonen valtuutettu Peugeot myyjä ja -huoltaja tutki autoa ja teki 240 eurolla diagnoosin, että korkeapainepumppu on rikki. Peugeotiin tarjottiin uutta korkeapainepumppua hintaan 900 euroa + työt. Pösö on kuitenkin Laakkosen arvion mukaan (yritin vaihtaa Avensikseen mutta ei Pösöjä arvosteta joten hyvitys vähän huono kilsoihin ja varusteluun nähden) pikkuisen yli 3000 euroa. Yli tonnin remontti kolmen tonnin autoon kuulosti kohtuuttomalta, joten vein auton korjaamolle, jossa korjataan diesel-korkeapainepumppuja. Siellä sanottiin, että korkeapainepumppu on täysin kunnossa. Autoon laitettiin uusi akku (58 vai olikohan se 68 euroa) ja Pösö alkoi toimiman kuin enkeli. Aika huono suoritus Laakkoselta mielestäni tehdä homma päin persettä ja laskuttaa siitä 240 euroa. Luulen, että ovat katsoneet vaan kuvastosta kalleimman mahdollisen osan ja veikanneet sitä vialliseksi. Tuskinpa ovat autoa edes halliin viitsineet hinata. Luulisi, että on ennenkin saapunut huoltoon käynnistymätön pösö, josta on akku ollut lopussa. Akun kate saattaa olla tietenkin liian huono että sen takia näppejä kannattaisi liata. 306 on kuitenkin tällä hetkellä kunnossa. Vaihtakaa ihmiset autoistanne akku ennen kuin viette sen merkkiliikkeeseen kalliilla hinnalla raiskattavaksi. Paskapuhetta se, että ainoastaan merkkiliikkeessä autosi hoidetaan hyvin. Lasku kyllä osataan tehdä paremmin kuin hyvin. Pitää purnata tänne kun ei asialliseen palautteeseeni ole Laakkonen saanut aikaiseksi vastata. Onko muilla kokemuksia väärin tehdyn/tekemättömän työn maksamisesta?

  
  • Elä maksa tai siis vaadi rahat takaisin sekä korvaus henkisestä kärsimyksestä! :xmas:

      
  • Sehän siinä onkin ongelmana kun olen jo maksanut Laakkosen "korjauksen". Minähän sain auton siinä kunnossa kun veinkin, ei käynnisty. Sen lisäksi toki diagnoosi korkeapainepumpun viallisuudesta. Hankalahan sitä oli siinä todeta toimivaksikaan ja lasku piti maksaa kun eivät piikkiä halunneet avata. Kaksi kertaa olen palautetta netin kautta lähettänyt yhteystietoineni mutta eivät ole tietenkään vastanneet. Tiedä sitten mitä mieltä joku kuluttaja-asiamies on tuollaisesta toiminnasta. Mutta kuluttaja-asiamiehen kanta tuskin kovin paljoa Autotalo-Laakkosta kiinnostaa. Kerran kävin itseasiassa sielläkin liikkeessä antaakseni palautetta ennen kuin tein sen netin kautta. Liikkeessä ei silloin ollut henkilökuntaa ollenkaan. Ovet olivat auki mutta tiskit tyhjillään. Yksi onneton Peugeot-autoilija murheineen oli lukemassa lehteä ja odottelemassa sydänkohtaukseen johtavaa laskuaan. Kysyin häneltäkin että onkohan tämä paikka auki kun ei henkilökuntaa näy. Viitisen minuuttia odottelin ja sen jälkeen piti lähteä paikalta tyhjin käsin. En saanut annettua palautetta naamakkain eikä se nettipalautekaan tunnu kiinnostavan. En oikein nyt keksi, että kuinka tuohon liikkeeseen saisi otettua yhteyttä. Saatan soittaa huomenna vaikkapa ihan puhelimella.

      
  • Minä menin käymään kun oli paljon asiakkaita, ei tosin Pösöliike, aloin puhumaan "isolla äänellä" ja jopa löytyi "sopu"! :xmas:

      
  • No pösöliikkeissä harvemmin paljoa asiakkaita näkyy :frowning: Paitsi korjaamopuolella.

      
  • Talolaakkonen:

    Tiedä sitten mitä mieltä joku kuluttaja-asiamies on tuollaisesta toiminnasta. Mutta kuluttaja-asiamiehen kanta tuskin kovin paljoa Autotalo-Laakkosta kiinnostaa.




    Kuluttaja-asiamiehen kanta on todella tärkeä, sillä jos hän on sinun puolellasi tulet oikeudessa voittamaan 99% varmuudella. Tosin autotalo-laakkonen ei koko asiaa edes oikeuteen päästäisi, koska ennen sitä se joutuisi mustalle listalle. Mikään merkkiliike ei ota pienintäkään riskiä joutua mustalle listalle, koska siinä tulisi tosiaan hirveät tappiot liikkeelle ja helpommalla pääsee kun sovittelee yhden asiakkaan kanssa. Kuluttaja asiamiehellä pelottelukin aiheuttaa esimiehissä sellaista reaktiota, että palauttavat rahasi korkojen kera, kokemusta on! Kannattaa todellakin käyttää noita kuluttajasuoja palveluita, koska ne on meille annettu, juuri turvaamaan meidän oikeutemme tällaisissa tilanteissa.



    Mustaa listaa voi käydä lukemassa täällä:



    http://www.kuluttaja.fi/fi-FI/mustalista/





      
  • Melkein enemmän kuin tuo väärin tehty diagnoosi alkaa harmittamaan se kun palautteeseen ei mitenkään reagoida. Eihän ne siihen puhelimeenkaan vastanneet. Saattaa johtua siitä kun on lauantai. Pitänee sitten soitella sille kuluttajahenkilölle.

      
  • Monessa muussakin asiassa väärässä oleva (Laakkonen)tietää hyvin olevansa väärässä.Ensimmäinen ja halvin kikka on yrittää olla tietämätön ja vastaamaton.Useimmat meistä kun ovat laiskoja tai muuten vaan emme halua "rettelöidä".Myös tämän Laakkonen tietää eli olettavat Sinun unohtavan tai jättävän asian silleen.

    Jos asiakkaat usein tai aina pysyisivät oikeuksiensa takana,joutuisivat Laakkoset ja muutkin melko pian muuttamaan tapojaan.

    Vikadiagnoosin teosta voinee laskuttaa,mutta siihenkin pätee sama kuin muuhunkin työhön,virheellisestä työstä ei voi laskuttaa.

    Ole vaan kovana ja kerro miten kävi.

      
  • Joo, sympatiat puolellanne. On tollanen aika härskiä puuhaa. Se on kyllä totta että kahdellasadalla ei tänäpäivänä saa juuri muuta kun ehkä jarrupalat mutta on se kova pyynti huonosta arvauksesta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit