En tiiä onko joku suodatin ollu päällä mutta ei ole taksien kanssa ollut ongelmia liikenteessä. Varsin paljon stadissa tulee pyörittyä mutta ei mittarit sen enempää ole häirinnyt. Myönnettävä että niillä ajotyyli on hivenen 'tehokkaampaa' mutta ei o…
No ei tuossa kyllä ollut tarkoitus sanoa etteikö ihan jokaisella Kalkuttalaisella saa olla auto. Kuten myös saa jokaisella Los Angelesissa (lähes kyl taitaa ollakkin) ja Tokiossa, Helsingissä jne...Mutta hölmöä on täällä perslävessä, mihin tosiaan …
Suomi kuluttaa paljon enemmän energiaa...? Ei tartte kummoistakaan peruskoulua käydä jotta pystyy funtsimaan mikä ero on jos jossain ihan vaikka Kalkutassa on edes joka kolmannella auto alla. Ei ne siellä varmaankaan Suomeen ala vertaamaan tai minkä…
Hyviä huomioita kyllä. Moni vouhottaa sen puolesta että autoveron alennus on ympäristöteko koska saadaan autojen keski-ikää nuoremmaksi. Ikäänkuin uusi auto olisi merkittävästi vihreämpi kun 12vuotta sitten. Samasta vouhotuksesta paistaa läpi saada …
Onhan se hienoa että Suomessa jotkut jaksaa olla huolissaan oman maan liikenteen päästöistä. Sitä vaan tulee mietittyä, että kun Kiina ja Intia esim. nyt suurimpina talouskasvu-alueina joutuvat lisäämään fossiilisten polttoaineiden käyttöä NIIIIIIII…
2 kertaa!!! Paha tilanne jos vilkautukset sattuu vileä samaan saumaan kun tihkukytkin lähettää käskyn pyyhkijöille...energiataloudellisia seurauksia voi vaan aavistella.
Joo kyllä siinä vilkautuksen suoritettuaan on aivan hapoilla. Oikein tuntee miten tarmo suorastaan valuu ulos elimistöstä. Ja Vanikin meinaa välillä suorastaan hyytyä siinä vilkautuksen olessa loppusuoralla, kyllä se sen sen verran energiaa tuppaa s…
Voi heleeev....Ja minä luulin että sudittaminen taloudellista. Ja naapuri kerran kertoi että lisäks järkevää. Perustettiin oikein eko-sudittajien kerho. Mottokin löytyy: "sudittamalla kohti vihreää huomista". No on se hyvä ettei sitä meidän vihreää …
Samaa mieltä että siihen vetotapa-mieltymykseen varmaan vaikuttaa sekin millä tottunut ajelemaan/oppinut ajamaan. Niinku itekkin nuorena takavedoilla mentiin. Silloin tosin oli yksi motiivi sekin että sladissa piti päästä. Etuvedolla se ei oikeen me…
En nyt ole samaa mieltä tosta takaveto-asiasta. Aivan mainiosti pärjäsin takavedolla (530d), joka lienee aika lähellä niitä autoja mistä oli puhe. Mutta maku-asioita. Jos jotkut kokee sen tarpeelliseksi, tai siis tekstistä päätellen välttämättömäksi…
Tuosta ohjauksen palautuksesta esim. herää aina ajatus, että tulkitseeko kaikki sen enemmän viaksi kun ominaisuudeksi..? Itseäni se kun ei häiritse lainkaan, niin olen jotenkin automaattisesti laittanut sen "ominaisuuksiin". Tuntuu hassulta että sen…
Antaa sen maksaa. Eihän se olekkaan persaukisten auto. Jos aina hintalappua töllätään, ei Versagen kalsarit voi olla 12 kertaa mukavammat kun Mustat Hevoset. Mutta niitäkin ostetaan. Mersu saa olla kalliimpi, silti niitä ostetaan ja varsin paljon. T…
Itelle kasvoi volvo-viha kun niihin, ainakin 80-volvoihin, tuli niitä pirun kirkkaita (led?)jarruvaloja. Ruuhkassa, sateisessa säässä/hämärissä edellä kyhnyttävä Volvo aiheuttaa pirullista päänsärkyä. Ja taas tooottakai se on hyvä asia turvallisuude…
Paremman näköinen kun Imprezat keskimäärin viimevuosina...Pakko sanoa, mun mielestä olleet se verran kurjan näkösiä, että jäis kauppaan ihan vaan ulkonäönkin takia! En tarkota että autoa hankkiessani kelaisin mikä ehkä olis se hieno, yks lysti mitä …
Se on kyllä totta että käytössä voipi tulla esiin jotain piirteitä mitkä alkaa ärsyttää ja mitä ei ole lyhyehkön koeajon aikana havainnut. Esim. nyt vaikka sellanen että koeajo hoitui kauniissa kevätsäässä, mutta sateella huomaakin että lasinpyyhkij…
Voi Arnes...Paras vastaus tulee kun joku kaunis päivä käyt muutamassa autoliikkeessä ja heität lenkin sellaisilla peleillä mitkä nyt kokonsa ja hintansa puolesta ja ratin takaa miellyttää. Tämän tekstin alapuolella on tuotapikaa pystyssä Itä-Länsi o…
Tääl taitaa taas toinen puhua siitä keskikulutuksesta jonka on itse saanut käytännössä aikaiseksi ja toinen jostain autotehtaan ilmoittamasta keskikulutuksesta. Ja joku Lexus hybridi on ihan eri planeetalta kun esim 2 litranen Audi. Vaikka joku 300 …
Niin, eiköhän ne lähde kun hauki rannasta jos on voimaa. Ainakin -69 Pontiac Firebird 400cid +turbo hydramatic lähtee...No joo, ehkei nyt realistinen esimerkki, mutta jos nyt joku merkki pitää sanoa. BMW ei taida itse laatikoita tehdä, oikaiskaa jo…
Niistä näkee että ei ainakaan paljoa ole ruuvailtu. Eräs tyyppi vuosia sitten jaappaninreissun jälkeen selitti aiheesta että siel monelle paremmalle kansalaiselle auto on tärkeää olla vissii jo iha statuksenkin takia mut ei niillä paljoo ajella kun …
Ihan sama se mulle kumpi jonkun lehden testin voittaa, tuskin kukaan kuitenkaan autoaan ostaa ilman koeajoa. Toyota ja Volkkari on molemmat aivan varmaan todella hyviä pelejä. En tiiä kumman itse ottaisin jos moista tarvitsisin, mutta yhdenkään yksi…
Krhmm...koskaanhan testien tuloksiin ei vaikuta kuka siihen "puolueettomaan" lehteen kantaa mainosrahaa....Toyota voitti tämän Saksalaisen, Volkkari ehkä jonkun Italialaisen. Kuten otsikossa onkin, MITÄ SITTEN?
Joo, sympatiat puolellanne. On tollanen aika härskiä puuhaa. Se on kyllä totta että kahdellasadalla ei tänäpäivänä saa juuri muuta kun ehkä jarrupalat mutta on se kova pyynti huonosta arvauksesta.
Tuohon Audi Quattro vs. X-BMW juttuun sanotaan nyt oma kokemus että kun 530 vaihtu tuohon 530X:ään oli siinä pari päivää alla A6 Quattro. Silloin tottakai piti käydä ajelemassa sellaisissa olosuhteissa ja sellaisella tavalla mitä ei koskaan tule päi…
Vielä kun lisätään sytkäennakonsäätö vilkunviikseen niinkun ennenvanhaan oli joissain autoissa, siinä ratissa tai ohjauspylväässä, eikä anneta typerän ajatustenlukuun kykenemättömän tietokoneen söhlätä kipinän kimpussa, ajonautinto hipoo jo org...
N…
Good point! Ymmärrän että rata-ajossa manuaalilla voi kokea jotain lisä-urheilullisuutta kun kytkimen kanssa kepittelee pienempää tupaan mutkaan mennessä etc. Tai itse ainakin tunsi jotain sen tyyppistä kun Ahvenistolla kikkaili silloin kun...niisk.…
Miksiköhän kaikki itseään "rattimiehinä" pitävät itsepäisesti jauhavat sontaa??Tai ehkä juuri siksi.
Tosi ammattilaisten ei tulisi mieleenkään söherrellä manuaalisten vaihteiden kanssa ,ei kerta kaikkiaan kerkiä.Vai löytyykö joku joka tosisssaan luu…
Camaro painaa n. 1600kg+litkut ja jätkät. BMW voittanee varttimailin.
Mitä sitten? Toi vertailu ei kerro mitään jos punnitaan eroja vaihdelaatokoiden välillä...Hieman hankala tehdä eroa. Käytännössä identtiset autot mutta toisessa manuaali ja toises…