Onko jollakulla kokemusta polttoainejärjestelmän Forté-huollosta? Mainosten mukaan parantaa mm. joutokäyntiä, vähentää päästöjä ja kulutusta. Huolto on sellainen että pannaan kaksi pulloa Forté-ainetta tankkiin, yht. 52 euroa. Onkohan ko. aineen tehoa/vaikutusta missään tutkittu?
Eihän se autosta parempaa tee kuin se on uutena ollut ja ehjää se ei korjaa. Niitähän on kahta eri lajia. Toinen on enemmän suuttimien puhdistukseen ja toinen on koko polttoainejärjestelmän puhdistukseen.
Kyllä sillä on onnistuttu "korjamaan" autoja, joissa on ollut käyntiongelmia. Harvoin kyllä tämän päivän autoihin tulee mitään ongelmia, mitä Fortella voidaan "korjata", jos autoa huolletaan säännöllisesti ja käytetään normaalia Suomalaista polttoainetta.
Moottoriöljyn sekaan laitettava "sisäpesuforte" on toimivaa kamaa, jos on niin ikävästi päässyt käymään, että edellisestä öljynvaihdosta on 50 000km. Varsinkin vanhemmat dieselit (90-luku) tuppaavat likaantumaan sisältä, jos ei riittävän tiheästi vaihdeta öljyjä. Tällä Fortella on monta naputtavaa venttiilinnostinta hiljennetty.
Jos itsestä tuntuu, että autoon kannattaa sijoittaa mainitsemasi summa ja autossa on semmoinen "vika" mikä Fortella "korjaantuu", niin totta kai kannattaa. Muuten menee kuljettajan henkisen hoidon puolelle.
Isäni Polo -91 oli n. 150 tkm ajettuna kuukauden ajamatta kolarikorjauksen takia. Sen jälkeen se kävi äärettömän huonosti, juuri ja juuri pysyi käynnissä, kävi korkeintaan 3 pytyllä tyhjäkäyntiä.
Sille tehtiin Forte-hoito ja kyllä se vähitellen alkoi pelittää. Annoin sille muutenkin 'kyytiä' silloin.
Kyllähän auto oli tukkoon ajettu varmaan jo ennen seisontaa, mutta joku paikka oli mennyt kuukaudessa täysin jumiin.
Rahastusta, mielikuvilla pelottelua.
Fortét laitettiin Catamountin vuosihollossa koneeseen vaikka siinä ei mitään vikaa ollutkaan. Kovasti kehui huollon kaveri tuota ainetta.
-3200 GT-