Syntyisiköhän tästä ensimmäinen sähköauto jolla on todellista markkinapotentiaalia?
http://www.hilavitkutin.com/2006/07/smart-autosta-shkmoottorilla.html
Vielä kun ymmärrettäsiin Suomessakin antaa verovapaus autoille joiden päästöt on nolla, niin kaikilla meillä kaupunkiautoilijoilla olisi parempi olla.
Kuinkahan sähköautolla normaalissa käytössä mahtaisi pärjätä? Jos matkalla tuleekin tarve ajaa suunniteltua pidempi matka, saattaa akut tyhjentyä. Lataus varmaan vie aikaa vähän perinteistä tankkausta kauemmin eikä taida jokaisella huoltoasemalla olla mahdollista. Jos sähkö loppuu keskellä metsää, ei auta kuin soittaa hinausauto. Ei voi lähteä kävelemään vara-akun kanssa lähimmälle huoltoasemalle...
Tämä vain tuli mieleeni, kun eilen vastaani tuli Subaru Elcat ilman valoja ajaen aivan hitaasti. Taisi olla virta vähissä, toivottavasti pääsi perille.
Kait tuohon voi hommata vara-akun?
Vara-akun saa täältä ja sillä akulla ajaakin sitten sen 1000 kilometriä kevyesti.
http://www.europositron.com/
Lainaus: "General Motorsin sähköauto EV 1 käyttää voimanlähteenä akkuja painoltaan 736 kiloa, päästen kertalatauksella 145 km matkan. Europositronin teknologialla n. 60 kg voimanlähteellä saavutettaisiin kertalatauksella 870 km toimintasäde".
http://www.hilavitkutin.com/2006/07/smart-autosta-shkmoottorilla.html
Vielä kun ymmärrettäsiin Suomessakin antaa verovapaus autoille joiden päästöt on nolla, niin kaikilla meillä kaupunkiautoilijoilla olisi parempi olla.
Niinpä. Sitä minäkin toivon.
Voisi sitten ostaa Järvenpäästä sähkö Elcatin ja laittaa takatilaan diesel aggrekaatin tuottamaan autolle sähköä.
Selvää säästöä. Agregaatissahan voi käyttää verotonta polttoainetta...
Niipä ja lataus onnistuu kätevästi myös ajon aikana.
Se tästä vielä puuttuisi, että liikkuvassa agregaatissa olisi käytettävä verollista polttoainetta, mutta paikallaan pysyvässä voisi käyttää verotonta.
Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä verottajan kanta tuohon. Jotenkin tuntuu, että Tarjaslovakiassa tuo tulkittaisiin siten, että pitää käyttää verollista.