Peugeot 307

1 kommentti

Ostin 1.6 pösön vm.-04 vuosi sitten ja alku pärjättiin pelkällä ahkeralla polttimoiden vaihdolla. Kuitenki yhden kylmäkäynnistyksen jälkeen vikaa jos toistakin on alkanut ilmaantumaan. Korjaamolla tekivät moottorinpuhdistuksen (ja muita nippelijuttuja mikä kavensi lompakkoa kummasti) ja sanoivat, että venttiilit pitää vaihtaa eli edessä olisi tonnin remontti. Täällä oon kuitenki lueskellu,että venttiilien nakutus voi olla ihanan ranskikseni ominaisuus joka vain pahenee pakkasten kovetessa.



Voisiko joku fiksu ihminen kertoa pitääkö siihen koslaan oikeasti upottaa vielä ainaki tonni vai jäänkö odottelemaan kevättä..



Oireena on nakutus joka on käynnistäessä melko hiljaista, mutta moottorin lämmitessä kovenee kovenemistaan. Auto myös halvaantuu aika ajoin, esim. ohitustilanteet ovat nykyään tuskaista rinnalla ajoa... ja kaupunkiajossa (tasaista 40-50km/h), auto alkaa nykimään. Mikä tökkii??

  
  • Mikä tökkii??




    Peugeot 307 1,6 -04

    Kaverilla samanlainen auto 0 - 150 tkm

    Kylmänä sekin raksuttelee

    kertymää:

    -moottorin ja laatikon stefat 2x -> kytkin öljyyntynyt

    -laatikkoon rattaita ja laakereita

    -takavalojen polttimot löysiä ja tärinää-> kipinöintiä ja kuumuus -> kantojen ympäriltä muovit sulivat -> uudet umpiot

    - solenoidi ja myöhemmin koko startti

    - ratin monitoimiviikset

    -raidetangonpäitä

    -koiranluut

    -pallonivel

    jne

    Onneksi ei mitään todella vakavaa ja kallista



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit