uusi 3-sarja

59 kommenttia
2»
  • Lainaus:
    01.02.2005 klo 10:17 Tuomas kirjoitti
    Itse kun ajelin 3-sarjalaista huomasin sen olevan parempi ajettava kuin ns. normaaliauto, mutta premiumautoksi siinä mielestäni pitäisi olla hieman parempi ajettavuus. Se suuntavakavuus taitaa olla sen ikävin puoli, kuten mainitsit.


    Kansainvälinen autolehdistö pitää 3-sarjaa kuitenkin yleisesti luokkansa referenssinä. Esim. Autocar-lehden (maaliman vanhin autolehti muuten) nettiarkistosta löytyy muutamia arvosteluja.

    Suuntavakavuus saattaa tosiaan väärillä rengasvalinnoilla muodostua ongelmaksi.

    [PPi muokkasi tätä viestiä 01.02.2005 klo 14:40]
      
  • Itelläki takana useita nautinnollisia ajohetkiä kolmosella ja voin sanoa, että pidän jopa sen ohjaustuntoa ja suuntavakavuutta parempana, kun esimerkiksi uuden 5-sarjalaisen..

    Eli eiköhän se ajettavuutensa puolesta ihan omankokoisten premium-autojen kastiin kuulu!!

      
  • Lainaus:
    01.02.2005 klo 09:59 AkiK kirjoitti
    Tämän hintaluokan autojen kokonaiskustannuksissa on ihan sama, viekö se 5 vai 10 litraa sadalla ja mitä ainetta.

    Joillekin saattaa olla, mutta itse kun auton ja polttoaineet joutuu kustantamaan, on mulle ainakin suuri merkitys, jos polttoinekustannukset on 400€/kk tai 200€/kk.

      
  • Nyt on uus malli katseltu ja koeistuttu. Mikäs siinä ihan hyvä peli, mutta takalamput myös minun mielestä pilaa ehkä auton arvokkuutta. Ihan tyytyväisenä tosin ajelin kotiin vanhalla 3-sarjalla...

      
  • Lainaus:
    01.02.2005 klo 21:21 SSCT kirjoitti
    Lainaus:
    01.02.2005 klo 09:59 AkiK kirjoitti
    Tämän hintaluokan autojen kokonaiskustannuksissa on ihan sama, viekö se 5 vai 10 litraa sadalla ja mitä ainetta.

    Joillekin saattaa olla, mutta itse kun auton ja polttoaineet joutuu kustantamaan, on mulle ainakin suuri merkitys, jos polttoinekustannukset on 400€/kk tai 200€/kk.


    Totta puhut, kyllä 40-50keuron auton omistajakin voi haluta ajaa myös taloudellisesti. Ei siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä.

    Ja nyt tulossa oleva hybridi buumi sen varsin hyvin osoittaa, että jopa jenkit ovat jo ymmärtämässä taloudellisuuden.

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 08:35 turbo-kiisseli kirjoitti
    [
    Totta puhut, kyllä 40-50keuron auton omistajakin voi haluta ajaa myös taloudellisesti. Ei siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä.

    On aika yllättävää, miten vähän ihmiset arvioivat pääomakustannusten vaikutuksia hankkiessaan autoa. Mutta sehän on jokaisen oma asia.

    Jos pääomakustannukset unohtaa, voi esim. Tuulilasi-lehden verkkosivuilla rekisteröitynyt käyttäjä vertailla eri vaihtoehtoja "bensa vai diesel" laskurilla. Siellä saa valita lähes minkä tahansa auton toista vastaan.

      
  • Lainaus:
    01.02.2005 klo 14:39 PPi kirjoitti




    Kansainvälinen autolehdistö pitää 3-sarjaa kuitenkin yleisesti luokkansa referenssinä. Esim. Autocar-lehden (maaliman vanhin autolehti muuten) nettiarkistosta löytyy muutamia arvosteluja.

    Suuntavakavuus saattaa tosiaan väärillä rengasvalinnoilla muodostua ongelmaksi.

    Normaalin kokoisilla renkailla ajoin, ei suuntavakavuus ollut mikään iso ongelma. Sen kyllä huomasi ja se voisi olla parempikin. Mutta kyllä sen kestää. Sitten kaverin kanssa kävimme koeajamassa toista missä oli 225- renkaat, todella uraherkkä (tätähän leveistä renkaista aina seuraa) ja lisäksi se ei ollut yhtään suuntavakaa. Näiden renkaiden ansiosta.

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 08:59 MatLog kirjoitti
    Lainaus:
    02.02.2005 klo 08:35 turbo-kiisseli kirjoitti
    Totta puhut, kyllä 40-50keuron auton omistajakin voi haluta ajaa myös taloudellisesti. Ei siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä.

    On aika yllättävää, miten vähän ihmiset arvioivat pääomakustannusten vaikutuksia hankkiessaan autoa. Mutta sehän on jokaisen oma asia.


    Niin toki huomioon pitää ottaa se, että onko uusi auto ostettaessa pankin vai ostajan oma ja paljonko vuodessa autollaan aikoo ajaa.

    Diesel vastaan bensa ei välttämättä ole aina kokonaistaloudellisuutta silmällä pitäen helppo laskutehtävä. Saatikka, että huomioon ottaisi vielä arvonalennuksen, menetyn pääoman tuoton jne. Ei ole autoilijalla helppoa :smile:

      
  • Diesel voi olla lisäksi parempi ohituskiihtyvyyksiltään sekä myöskin vaivattomalla vääntöalueeltaan. Dieseliä on mielestäni helpompi pyöritellä kaupungissa kun vääntöä riittää alhaalta asti. Nämä ovat tällaisia hassuja yleistyksiä, nämä minun kommentit.

      
  • Näytti olleen bmw.fi sivuilla jo hinnastokin.

    Lisävarusteista pisti silmään aktiivivakionopeus säädin, jonka yllättäen saa vain kalleimpiin (6 syl.) malleihin lähes 3000 euron hinnalla. Miksiköhän perus 4syl. malleja syrjitään ?

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 14:54 turbo-kiisseli kirjoitti
    Näytti olleen bmw.fi sivuilla jo hinnastokin.

    Lisävarusteista pisti silmään aktiivivakionopeus säädin, jonka yllättäen saa vain kalleimpiin (6 syl.) malleihin lähes 3000 euron hinnalla. Miksiköhän perus 4syl. malleja syrjitään ?


    No on ihme juttu jos ei 4-sylinterisiin saa. Koskeeko tuo myös 4-sylinterisiä diesel koneitakin? (pitkän matkan diesel kuskit voisivat hankkia tuollaisen aktiivivakionopeussäätimen)

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 14:43 Tuomas kirjoitti
    Diesel voi olla lisäksi parempi ohituskiihtyvyyksiltään sekä myöskin vaivattomalla vääntöalueeltaan. Dieseliä on mielestäni helpompi pyöritellä kaupungissa kun vääntöä riittää alhaalta asti. Nämä ovat tällaisia hassuja yleistyksiä, nämä minun kommentit.


    No jaa, minusta yksikään ajamani diesel ei pääse ajo-ominaisuuksissa samalle tasolle kuin bemarin bensa-kuutoset. Ajamisen ilo niistä puuttuu, ja sehän se lienee bemarin tärkein myyntivaltti on. Hyviä käyttöautoja dieselit kyllä ovat, mutta eivät ne samaa asiaa aja kuin bensakuutonen Bemarissa :wink: .AINOA joka pääsee lähelle on saman merkin 3-litrainen diesel, mutta se on luonteeltaan niin täysin erilainen kuin kierrosherkkä bensakuutonen, että niitä on vaikea edes verrata.

    Jos ostaisin käyttöautoa, niin en valitsisi bemaria (hinta, tilat jne). Jos taas ostaisin auton ns. muista syistä, ostaisin bemarin. Ja silloin se olisi aivan varmasti bensakuutonen eikä mikään raksuttelija
    :tongue:

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 15:05 AkiK kirjoitti

    No jaa, minusta yksikään ajamani diesel ei pääse ajo-ominaisuuksissa samalle tasolle kuin bemarin bensa-kuutoset. Ajamisen ilo niistä puuttuu, ja sehän se lienee bemarin tärkein myyntivaltti on. Hyviä käyttöautoja dieselit kyllä ovat, mutta eivät ne samaa asiaa aja kuin bensakuutonen Bemarissa :wink: .AINOA joka pääsee lähelle on saman merkin 3-litrainen diesel, mutta se on luonteeltaan niin täysin erilainen kuin kierrosherkkä bensakuutonen, että niitä on vaikea edes verrata.


    Jäin miettimään, minkälaisia eroja dieselien ja bensakoneiden käyttöominaisuuksissa on? Tällaisia tuli mieleen:
    - dieselien vääntömomentti normaaleilla käyttökierroksilla on huomattavasti korkeampi kuin selvästi tehokkaamman bensamoottorin - dieselauto kiihtyy iloisesti myös kohtuullisia kierroksia/suurta vaihdetta käyttäen. Jotkut iloitsevat tästäkin.
    - dieselien käyttökelpoinen kierroslukualue on kapea - kierrosten yläpäässä (jotain 4000-4500 r/min) veto katkeaa kuin seinään.
    Kierroslukualueen alapäässäkin tahtoo diesel kakistella - hiukan merkkikohtaista tosin.
    Bensakoneita voi kierrättää huomattavasti ylemmäs - ja koska teho = vääntömomentti x kierrosluku, tehoja löytyy, jos vain kehtaa ulisuttaa moottoria.
    Dieselin luontainen käyntiääni on nakuttava - auton äänieristyksestä/ moottorin värinänvaimennuksesta riippuu, miten ääni välittyy matkustamoon, mutta yleensä kovempana kuin bensakoneen.

    Nykydieselit ovat lähes poikkeuksetta ahdettuja, joten niitä pitäisi oikeastaan verrata ahdettuihin bensakoneisiin, mutta kun valtaosaltaan bensakoneet ovat vapaastihengittäviä, niin sallittakoon tällainen vertailu.

      
  • Itse kävin tutustumassa uuteen 3- sarjaan eilen ja kieltämättä varsin asiallinen autohan tuo on. takatilat ja tavaratila on kasvanut vanhempaan malliin silmämääräisestikin selvästi. Kaksi ihmistä istuu melko väljästi takana ja edessäkin tilaa on entistä enemmän.

    No kukaan ei osta tilojen takia 3-sarjalaista, joten viehätys lienee jossain muualla. Ajo-ominaisuudet, toiminnallinen laadukkuus, laatuvaikutelma jne. lienevät päällimmäiset syyt valita BMW. Autossa on tyypillinen BMW:n laadukas tunnelma. Ensi vaikutelmana auto ei ole ehkä laadullisesti niin suuri hyppäys, kuin sen edeltäjä oli aikanaan. Ero edeltäjään on toki selvä, muttei sellainen, joka todella sävyttäisi. Kaikissa katkaisimissa on tietynlaista jämäkkyyttä ja materiaalit tuntuvat laadukkaalta. E60 tapaan kojelauta ei ole enää suunniteltu kuljettaja keskeisesti. Myös katkaisimien määrää on vähennetty ja lämpömittaria ei enää ole. Tokio By night tyyppisestä tunnelmasta pitävät eivät varmaankaan tunne oloaan kotoisaksi.

    lämpömittari on korvattu kierroslukumittarissa olevilla valoilla, jotka kertovat minne asti moottoria on turvallista kierrättää. Hieman vaikeaselkoisesti selitetty, mutta M malleissa ja E60 mallissa on sama systeemi. Eniten ihmetytti, että monien tuntema Bemarismi työkalut takaluukun kannessa on poistettu käytöstä. Eihän niillä tietysti ole mitään iloa nykyautossa, mutta ne olivat helposti saatavilla esim. korjatessa polkupyörää.

    Premium autoksi 3-sarjaa myydään todella paljon. Viime vuonna Saksassa se oli toiseksi eniten myyty auto malli, Huolimatta siitä että auto oli elinkaarensa loppupuolella. Ei siis mikään ihme, että MB ja Audi toivat uudistetut mallinsa myyntiin hieman ennen E90 julkaisua

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 18:45 MatLog kirjoitti
    Bensakoneita voi kierrättää huomattavasti ylemmäs - ja koska teho = vääntömomentti x kierrosluku, tehoja löytyy, jos vain kehtaa ulisuttaa moottoria.


    BMW:n kuusisylinteriset moottorit eivät todellakaan ulise, vaan murisevat todella kauniisti, ja niitä suorastaan haluaa käyttää korkeilla kierroksilla.

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 20:24 Torque kirjoitti
    BMW:n kuusisylinteriset moottorit eivät todellakaan ulise, vaan murisevat todella kauniisti, ja niitä suorastaan haluaa käyttää korkeilla kierroksilla.

    Toi on kyllä totta. BMW:n kutonen päästää mahtavat soinnut.

    Mutta, jos liikaa innostuu kuuntelemaan auton ääniä, voi käydä niinkuin Japanissa joskus aikoinaan. Siellä markkinoitiin autoradioita, joihin sai valita eri autojen ääniä. Esim. jos valitsi Ferrarin V12 -murinat, autolla kiihdyttäessä kaiuttimista lauloi tehokkaan V kakstoistasen soinnut. Tästä, kun japanilaiset papat innostuivat, eivät he malttaneet olla kierrättämättä pikku kindereitään ja johan alkoi koneet paukkua... :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 20:24 Torque kirjoitti
    Lainaus:
    02.02.2005 klo 18:45 MatLog kirjoitti
    Bensakoneita voi kierrättää huomattavasti ylemmäs - ja koska teho = vääntömomentti x kierrosluku, tehoja löytyy, jos vain kehtaa ulisuttaa moottoria.



    BMW:n kuusisylinteriset moottorit eivät todellakaan ulise, vaan murisevat todella kauniisti, ja niitä suorastaan haluaa käyttää korkeilla kierroksilla.

    Onnittelut BMW:n insinööreille - moottorin äänet uhmaavat luonnonlakeja. Yleensä jos taajuus kasvaa, äänen korkeus nousee, muttei BMW:ssä.
    Tosin täällä on väitetty myös, etteivät moottorin äänet kuulu matkustamoon...

    [MatLog muokkasi tätä viestiä 02.02.2005 klo 21:14]
      
  • Katselin 3-sarjaa tosiaan viikko sitten Lapissa ja se oli saanut vaikutteita 5-sarjasta mutta oli kuitenkin hillitympi ja selvästi eri auto (toisin kuin esim. S80 ja S60 joita on vaikea erottaa kaukaa).
    BMW:n kaikilla mahdollisilla palkinnoilla palkittu muotokieli todellakaan ei ole Tokyo by Night, kuten esim. Audissa.
    Sen sijaan 5-sarjassa vallitsee voimakas ja hienostunut 1920-luvun art deco tunnelma, "mekaniikan henki" ja "kone-estetiikka", jotka nostavat tunnelmaa ja tuovat mieleen muistoja. Tätä on ainakin yritetty siirtää 3-sarjaan.
    Huippudetalji on pyörän ripustuksen teollinen muotoilu. Jos vaihtaa itse renkaat, katso mikä moderni taideteos ja veistos ripustus on. Eli auto on hieno sieltäkin minne asiakas ei aina näe.
    Toinen vastaava huippudetalji on iDriven radion muotokieli, siis radionäyttö. Sehän on värejä ja käyttöliittymää myöten vuosikymmenien takaisesta putkiradiosta. Asemaa etsitään pyörittämällä säädintä, ja keltaisen ruskealla näytössä liikkuu pystysuoraan taajuusosoitin. Aivan kuin vanhassa putkiradiossa. Memories....
    Tämä on hienostunutta retroa vastakohtana mauttomalle junttiretrolle ja bordellilookille kuten esim. Jaguarissa.
    Huvittavaa että jotkut autolehtien toimittajat ovat paljastaneet sivistymättömyytensä ja tyhmyytensä nimittämällä tätä "halvan näköiseksi", kun kyseessä on hyvin sofistikoitu design.
    Kolmas detalji on jo mainittu moottorin murina. Sanotaan, että elävän tulen, meren ja pienen lapsen katseluun ei väsy. No, myöskään BMW:n suoran kutosen murinaan ei väsy. Näissä kaikissa on jotain alkukantaista, ihmisen historian alkuajoilta. Kuinkahan monta insinöörityövuotta akustiikan suunnitteluun onkaan kulunut. Aina kun kiihdytän 530 d:täni (E60) pistän radion kiinni. Moottorin suloinen matala muriseva soundi on kauniimpaa kuin paraskaan radiohitti. Ehkä se on miljoonan vuoden takainen geneettinen muistuma kesytetystä pedosta.

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 22:31 Nunchaku kirjoitti
    Kolmas detalji on jo mainittu moottorin murina. Sanotaan, että elävän tulen, meren ja pienen lapsen katseluun ei väsy. No, myöskään BMW:n suoran kutosen murinaan ei väsy. Näissä kaikissa on jotain alkukantaista, ihmisen historian alkuajoilta. Kuinkahan monta insinöörityövuotta akustiikan suunnitteluun onkaan kulunut. Aina kun kiihdytän 530 d:täni (E60) pistän radion kiinni. Moottorin suloinen matala muriseva soundi on kauniimpaa kuin paraskaan radiohitti. Ehkä se on miljoonan vuoden takainen geneettinen muistuma kesytetystä pedosta.

    Tuossa on kieltämättä pointti, jota ei A6 V6 Tdi:ssä ole. Yleensäkin V6-koneen ääni, oli diesel tai bensa, on jotenkin kuin tekohengitetty.
    Edellisessä 530 D:ssä pidin moottorin sävyistä ja soinnuista minkä nyt pystyi. Melko hiljainen se oli.

      
  • Kyllähän se niin on, että kun on rivikuutonen konehuoneessa, niin velatkin muuttuvat saataviksi. Kyllä täytyy BMW:lle nostaa hattua, että ovat vielä säilyttäneet tämän moottorityypin, vaikka monet muut siitä ovat pois siirtyneet. Ainoa miinus on, että bensaa palaa kovaa tahtia kun on pakko saada kuunnella sitä ääntä, kun siihen on mahdollisuus.

      
  • Kyllä täytyy vielä yhtyä tuohon moottorin kehuskeluun:

    Vaikka turbo-nelosesta tai vitosesta (Audi, Volvo) teoriassa löytyy samat ominaisuudet, se ei kierrä samalla tavalla iloisesti kuin suora kuutonen. Tulee repimisen maku, tehon ulostulo on jotenkin väkinäistä ja äänet on karmeat. Koneen ominaisuudet vain eivät ole samaa luokkaa kuin suoralla kuutosella. Todellisuudessahan ei ratkaise se onko nimellistehoa 10 heppaa enemmän vai vähemmän vaan se, miten teho tulee ulos. Ja BMW on myös aina onnistunut tekemään vaihdevälitykset onnistuneesti.

    Ja mitä tyyliin tulee, niin minusta se on kokonaisuutena ehdottomasti tyylikkäin merkki, ei siitä pääse mihinkään. Tietty BMW-linja on aina olemassa ja kaikki pelaa karun täsmällisesti. Ei ole lähdetty pelleilemään naurettavuuksilla sisustuksissa eikä muuallakaan. Markkinoinnissa on myös muilla premium-merkeillä opettelemista, Suomessa tosin BMW on aika näkymätön hinnoista johtuen. Täällä mersua myydään paljon, mutta oikeastaan kaikissa muissa Euroopan maissa tilanne on päinvastoin. Ja ihan syystä.

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 15:05 AkiK kirjoitti


    No jaa, minusta yksikään ajamani diesel ei pääse ajo-ominaisuuksissa samalle tasolle kuin bemarin bensa-kuutoset. Ajamisen ilo niistä puuttuu, ja sehän se lienee bemarin tärkein myyntivaltti on. Hyviä käyttöautoja dieselit kyllä ovat, mutta eivät ne samaa asiaa aja kuin bensakuutonen Bemarissa :wink: .AINOA joka pääsee lähelle on saman merkin 3-litrainen diesel, mutta se on luonteeltaan niin täysin erilainen kuin kierrosherkkä bensakuutonen, että niitä on vaikea edes verrata.

    Eikö bemarin dieselit ole parempia kuin bensat? Itse olen vain bensakoneilla ajellut, hyviä nekin. Mutta mitä olen juttua kuullut niin dieselit olisivat aivan omaa luokkaansa ja eivätkö ne myös ole palkittujakin? No makuasia, riippuu mistä tykkää.

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 19:57 juster kirjoitti
    Itse kävin tutustumassa uuteen 3- sarjaan eilen ja kieltämättä varsin asiallinen autohan tuo on.


    Myös minä kävin samassa tilaisuudessa eilen ja näkemykset uutuudesta olivat jokseenkin yhtenevät.


    juster: Premium autoksi 3-sarjaa myydään todella paljon. Viime vuonna Saksassa se oli toiseksi eniten myyty auto malli, Huolimatta siitä että auto oli elinkaarensa loppupuolella. Ei siis mikään ihme, että MB ja Audi toivat uudistetut mallinsa myyntiin hieman ennen E90 julkaisua

    Aivan noin hyvin 3-sarja ei Saksassa myynyt. Malli oli ylemmän keskiluokan toiseksi myydyin auto (~3000 autoa MB C-luokalle hävinneennä). Alemmasta keskiluokasta Golf/Bora sekä Astra myivät vielä enemmän. Tässä Saksan viime vuoden myyntitilastot.
    Hämmästyttävän hyvin 3-sarja viimeisenä mallivuotenaan joka tapauksessa myi ottaen huomioon uudistetut A4:n ja C-luokan luomat paineet sekä alkusyksystä julkisuuteen vuodatetut uutuuden kuvat ja tekniset tiedot.

    [PPi muokkasi tätä viestiä 03.02.2005 klo 11:16]
      
  • Aika paljon on moottorissa näköjään sen varassa, että 6 sylinteriä on laitettu riviin: kierrosherkkyys, "epäväkinäinen" tehon tuotto, moottorin
    matalataajuinen ääni kovillakin kierroksilla (!!!). Mikään noista jutuista ei kestä kriittistä tarkastelua. BMW:n moottoreissa saattaa olla paljon hyviä ominaisuuksia, mutta se, että 6 sylinteriä on rivissä, ei selitä niistä juuri mitään. Esimerkki: moottorin pakoäänten taajuus = pakotahtien lkm/kierros x kierrosluku. Mitä enemmän moottorissa on sylintereitä, sitä "kiihkeämpi" ääni siinä on. 1-sylinterisessä moottorissa tulee pakotahteja 3000 /min kun kierrosluku on 6000 r/min, eli äänen taajuus on 50 Hz. 6-sylinterisessä taajuus on kuusinkertainen, eli 300 Hz.
    Äänenvaimentimessa painesysäyksiä pyritään sekoittamaan siten, että pakokaasut tulisivat mahdollisimman tasaisena virtana ulos- hyvin onnistuessaan "putputus" tällöin vaimenee kohinaksi.

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 22:31 Nunchaku kirjoitti
    Katselin 3-sarjaa tosiaan viikko sitten Lapissa ja se oli saanut vaikutteita 5-sarjasta mutta oli kuitenkin hillitympi ja selvästi eri auto (toisin kuin esim. S80 ja S60 joita on vaikea erottaa kaukaa).
    BMW:n kaikilla mahdollisilla palkinnoilla palkittu muotokieli todellakaan ei ole Tokyo by Night, kuten esim. Audissa.
    Sen sijaan 5-sarjassa vallitsee voimakas ja hienostunut 1920-luvun art deco tunnelma, "mekaniikan henki" ja "kone-estetiikka", jotka nostavat tunnelmaa ja tuovat mieleen muistoja. Tätä on ainakin yritetty siirtää 3-sarjaan.
    Huippudetalji on pyörän ripustuksen teollinen muotoilu. Jos vaihtaa itse renkaat, katso mikä moderni taideteos ja veistos ripustus on. Eli auto on hieno sieltäkin minne asiakas ei aina näe.
    Toinen vastaava huippudetalji on iDriven radion muotokieli, siis radionäyttö. Sehän on värejä ja käyttöliittymää myöten vuosikymmenien takaisesta putkiradiosta. Asemaa etsitään pyörittämällä säädintä, ja keltaisen ruskealla näytössä liikkuu pystysuoraan taajuusosoitin. Aivan kuin vanhassa putkiradiossa. Memories....
    Tämä on hienostunutta retroa vastakohtana mauttomalle junttiretrolle ja bordellilookille kuten esim. Jaguarissa.
    Huvittavaa että jotkut autolehtien toimittajat ovat paljastaneet sivistymättömyytensä ja tyhmyytensä nimittämällä tätä "halvan näköiseksi", kun kyseessä on hyvin sofistikoitu design.
    Kolmas detalji on jo mainittu moottorin murina. Sanotaan, että elävän tulen, meren ja pienen lapsen katseluun ei väsy. No, myöskään BMW:n suoran kutosen murinaan ei väsy. Näissä kaikissa on jotain alkukantaista, ihmisen historian alkuajoilta. Kuinkahan monta insinöörityövuotta akustiikan suunnitteluun onkaan kulunut. Aina kun kiihdytän 530 d:täni (E60) pistän radion kiinni. Moottorin suloinen matala muriseva soundi on kauniimpaa kuin paraskaan radiohitti. Ehkä se on miljoonan vuoden takainen geneettinen muistuma kesytetystä pedosta.



    :sleepy: Get a life! Ne ovat vain autoja - tyhmää peltiä.

      
  • Jep jep, kauheet on hinnat.
    Saksassa 320d perusmalli maksaa 29500€. Tosin siitä puuttuu penkinlämmitys (360€). Muuten auto on samoilla varusteilla.
    Ainakin Saksassa BMW on ihan samoissa hinnoissa muin Mese. Ja tulee syömään merkin osuutta paljon. Moottorissa tehoa on enemmän, enemmän suorituskykyä, uudempi (hienompi?) malli etc.
    Mese on kovilla... Kunhan vaan Bemusta tulee farkku niin sit nähdään todellinen tilanne

      
  • Koskakohan tuota 3-sarjalaista pääsee koeajamaan noin suunnilleen?

      
  • Lainaus:
    04.02.2005 klo 20:08 Tuomas kirjoitti
    Koskakohan tuota 3-sarjalaista pääsee koeajamaan noin suunnilleen?


    Mallin lanseeraus Suomessa on maaliskuun ensimmäisenä viikonloppuna (Geneven autonäyttelyn aikaan). Koeajoaikoja jaetaan 7.3. alkaen.

      
  • Lainaus:
    05.02.2005 klo 09:38 PPi kirjoitti


    Mallin lanseeraus Suomessa on maaliskuun ensimmäisenä viikonloppuna (Geneven autonäyttelyn aikaan). Koeajoaikoja jaetaan 7.3. alkaen.

    Kiitos tiedosta. Odotan innolla koeajolle pääsyä. :smile:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit