Tuosta kirjoitin varmaan 10 vuotta sitten. Teoria pienten nopeusmuutosten ja siten myös ns. ylinopeuksien (eli tietyn ennalta määrätyn nopeuden kuten kesällä 100 ja talvella 80) vaikutuksesta onnettomuuksiin perustuu tilastomatematiikan tahalliseen…
Tuntuu että nykyiset sähköautot menettävät arvonsa nopeasti koska tekniikka kehittyy ja halpenee niin nopeasti. Käy kuin tietotekniikalle. Kun vuoden parin päästä uusien toimintasäde on kaksinkertainen niin vuosimallia 2014 tai 2015 ei halua kukaan …
Kun kansalta kysytään niin kaikkihan ostaa ja syö vain terveellistä ruokaa ja liikkuu riittävästi. Hampurilaisbaareissakin myydään nykyisin vain porkkanaa.
Silti lihavuus on suurin terveysongelma.
Tässä taitaa olla sama ilmiö: Ostattehan vähän k…
Aikanauris:
Nuo dieselithän olivat tovi sitten talvivertailussa, eikö? Silloin ei tainnut olla mainittavia ongelmia.
Tuo metodi oli liian lyhyt altistus eikä paljastanut todellisia ongelmia jotka käsitykseni mukaan liittyvät lumipölyyn.
…
Tuntuu että tällä historiallisella metodilla talviautotesti on aikansa elänyt eikä tuota lisäarvoa. Se että myös TM:n toimituksessa tämä ymmärretään näkyy tuossa painoarvosimulaattorissa.
Se mitä TM voisi testata ja josta olisi oikeasti hyötyä on…
Noissa SUV autoissa on maavaran lisäksi myös painopiste korkealla, iso sivutuulipinta-ala ja lyhyt akseliväli. Eli ne sopii mahdollisimman huonosti pitkän matkan talviajoon.
Kaiken huippu jos vielä katolla on suksipoksi. Auto huojuu kuin humalai…
Olen itse huomannut tuon saman kuin Professori. Jos ajan reippaammin olen paljon tarkkaavaisempi ja turvallisempi. Rajoitusten mukainen köröttely heikentää tarkkaavaisuutta ja huomio kiinnittyy elektroniikkaan ja mobiiliin ja ties mihin kun ajatukse…
Sen verran kysyttäessä 700- volvolle että lihaksikkaan aikuisen heteron on jokseenkin mahdoton saada painoindeksiä alle 25. testosteroni kasvattaa painavaa lihasmassaa, vaikka olenkin juossut stubb-tason aikoja maratonilla. En pidä Kuupertestiä minä…
pnieminen74:lle että 74 vuotta on jo korkea ikä ja hyvä aika luopua kortista.
Kun urakoitsijat ei auraa kunnolla teitä niin sinne kertyy jopa 20 cm lumivalleja (ei mitkään aurausnormit päde) ja ainoa tapa nähdä ne on matalalla tien pinnan tasolla…
Led on ihan kylmä valo sehän ei näy night visionissa lainkaan. Niinpä se ei sulata lumipölyäkään. Mutta kyse on tietysti suhteellisesta läpinäkyvyydestä. Takavalot siis muurautuu umpeen. Valitettavasti. No henkilöauton lumipölypäästöt on mitättömät …
Lisää tähän lumipöly, jota pohjoisessa on puoli vuotta. Ainoa mistä edessä menevän rekan havaitsee on tihentyvä lumipöly.
Ei herranjestas minkälaista kirjoittelua.
Eikö lainkaan tunneta kehä III takaisia olosuhteita?
Ei todellakaan näe niitä t…
Kannattaa muistaa lisäksi moottoripyörien heikot jarrut ja paljon autoja pitemmät pysähtymismatkat.
Moottoritiellä harrikkakuskit ei pysty edes liikenteen normaalivauhtiin. Meno vaikuttaa kaiknpuolin epämääräiseltä. Jenkeissähän pyörät viedään tr…
Hmm. Jaguaari, Mini, Harley-d.
FBI:n profiloija voisi päätellä näitä ihannoivasta henkilöstä seuraavaa.
Henkilö on 1960-luvulla lapsuutensa elänyt, kerännyt näiden idolien purukumikuvia. Ehkä saanut leikkikalunakin. Suurten ikäluokkien edustaja…
Oliko tämä se sama Simppa jonka mielestä matkailuauto "suuri matka " eli GT on kakspaikkainen ilman kunnon tavaratilaa ja jota saa jatkuvasti tankata, Mini paras ajettava ja Harley-davidson nopea matkapyörä. Ei hyvää yötä mitä amisjuttuja. Onko my…
Tilastomatemaattiset mallit eli suurten lukujen lait perustuvat siihen, että pieniä yli nopeuksia ajavia on paljon. Siis jonkun mielivaltaisen referenssipisteen ylittäviä eli tässä keskiarvon yli:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Normaalijakaum…
Ihan täyttä hölynpölyä. Tällaista kirjoittelee sitivihreät kaupunkikuskit joilla ei ole mitään pitkän matkan ajokokemusta maaseudulla. Sumarit
näyttää hyvin pimeässä tien pinnan olosuhteet onko pinta jäinen tai luminen ja kuinka paljon lunta on.…
Nunchaku on näitä vekkuleita, jotka kehittelevät itse mitä ihmeellisimpiä teorioita eivätkä hyväksy faktaksi mitään, mikä ei tue niitä. Sukulaissielujensa tavoin myös hän on haka löytämään ihan omat todisteet milloin mistäkin taulukosta tai tutkimuk…
Miten tahansa raporttia pyörittelee se on taas uusi todiste sille ettei pienillä "yli"nopeuksilla ole mitään merkitystä.
Satoja kertoja on väitetty milloin minkäkin nimimerkkien toimesta että "1 km/h nopeuslisäys lisää kuolemanriskiä 5%" tms täytt…
Esim. Trafin tavoite on liikenteen vaikeuttaminen
http://www.trafi.fi/liikenteen_turvallisuusvirasto
"Tavoitteemme: Rakennamme Suomen liikennejärjestelmän turvallisuutta ja ympäristöystävällisyyttä kansainväliselle huipputasolle. Tavoittee…
Nyt olisi viinapullot kerättävä kotoa pois lukollisiin kaappeihin erityisiin viinaseuroihin. Lyhytkaulaiset viinapullot voisi kieltää kokonaan. Viinaseuroissa tulee pitää tiukat jäsenyyskokeet.
Onko Alkon johto sanoutunut riittävän selvästi irti n…
Täytyy muistaa että poliitikot ei ole mitään matemaatikkoja tai hengenjättejä muutenkaan. Valintaperuste on puolue, sukupuoli ja asuinseutu. Lukut "tuhat" on näille humanisteille juuri ja juuri käsityskyvyn rajoissa, kun tuhat tuhatta (miljoona), sa…
Jos jatketaan ironiaa niin polttoaineen hintojen nousu ajaa köyhän kansan tieltä pois joten myös romuautot poistuu liikennekuvasta. Turvallisuus paranee samantien kun liikkeellä oleva autokanta paranee koska vain rikkailla varaa enää ajaa ja liikenn…
Täällä pääkaupunkiseudulla esimerkiksi kukaan ei tarvitse omaa autoa. Työmatkat, asiakaskäynnit, lasten päivähoidot ja harrastukset hoituvat julkisilla aivan mallikkaasti.
Tämä nyt on täydellistä hölynpölyä. Lisääntyvä kotityö ja globalisaati…
Sattumalta tuo Ville Niinistön maksama (siis toisten rahoilla, ei omillaan) 30 milj. euron päästömaksu tekee täsmälleen 1 euro per Suomen metsien hakkuuvaje. Metsiä hakataan 50 milj. m3, mutta kestävän kehityksen mukainen hakkuutavoite on 80 milj. m…
että ylinopeuksilla ei ole juuri mitään merkitystä liikenneonnettomuuksissa pl rattijuoppous ja nuo keissit 200 km/h.
Tämän voit todeta onnettomuustapausselostuksista.
Valitettavasti tapausselostusten sijaan villapaitatutkijat käyttävät tilastoja, …
... kommentoin nimim erkki Teeceen "ajatuksia".
Pidin pitkään nimim erkkiä jonkinlaisena palstademarina, jollainen on nykyisin joka palstalla ja jonka tehtävä on monistaa Virallista Tietoa Hyvin Vointi Valtiosta tämänkin median kautta.
Nimi erkin…
Tuo alkuperäinen ongelmanasettelu on väärä. Kyse ei ole urbanisoitumisesta vaan digitalisoitumisesta. Työ ja kaikki muukin siirtyy nettiin. Kun työ tapahtuu globaaleissa verkostoissa sillä ei ole aikaa, paikkaa. Liikkumisen merkitys vähenee.
Toim…
Nimim erkki Teeceen paasauksen voisi ohittaa hymähtämällä ja olankohautuksella, eli takana olisi kaamea pelko ajatus.
Enät jos tämän palstademariporukan nimim erkin takana onkin ihmisiä jotka ihan oikeasti ajattelevat näin, jotka saavat palkkaa täs…
Tämä urheiluautojuttu oli tosiaan tyhjääkin tyhjempi. EVVVK. Enempi toimittajien kesäriento ja pohjoismainen virkistystapahtuma.
Sisällöltään vajonnut (jos se nyt on edes mahdollista) brittimedian tasolle.
Mutta yrittäjänä ymmärrän ei ole helppo…
Mielenkiintoinen tieto että liikenneasiantuntija Teecee ajaa autolla 50 km viikossa eli 2500 km vuodessa. Ja niistä ilmeisesti valtaosan 30 km/h rajoitusalueella.
No johan siitä asiantuntijaksi tuleekin.
Liikennekuolemien kasvu on murheellinen esi…