Japsit sakemannien edellä luksusautoissa

62 kommenttia
«13
  • Joku puhuu vihdoin asiaa!
    Mikähän malli tuo Audi Infiniti M35 on?

      
  • Näinhän se on. Esimerkiksi tuon vertailun voittanut Infiniti M35 on kovaa luu sakemanneille. Huippujapsit ovat jo 90-luvulla menneet saksalaisista ohi niin laadussa kuin ominaisuuksissakin, esimerkkeinä vaikkapa Lexus LS400 ja Nissan 300ZX Twin Turbo, joka saksalaisten vertailussa voitti ajettavuudessa itsensä mahtavan Porschen jo 15 vuotta sitten. Saksalaisten ainoa valtti onkin merkkiuskollisuus ja se, että perinteiset eurooppalaiset suosivat eurooppalaisia merkkejä - vaikka sitten joutuisivatkin tinkimään ominaisuuksista ja laadusta. Mutta tämäkin asia on hiljalleen muuttumassa eikä sovi unohtaa Lexuksen uusien mallien vyöryä vuosina 2005/6. Lisäksi Infiniti on tulossa myös lähivuosina kehiin. Eikä se lupaa hyvää saksalaisille nk. premiummerkeille, joiden laatu on hyvin kaukana luksuksesta tänä päivänä. Amerikassa sentään ollaan ennakkoluulottomampia ja siellä - maailman kilpailluimmilla markkinoilla - Lexusta huippumallia myydään enemmän kuin Mersun ja Bemarin huippumallia yhteensä.

      
  • Edellisen sukupolven Acura RL ja Infiniti M olivat aika kilpailukyvyttömiä mutta näitä uusia malleja suunniteltaessa on pistetty "kaikki peliin" ja tulos vaikuttaa mahtavalta. Teknisesti japanilaiset ovat ohittaneet kilpailijansa mutta autoa ostettaessa myös tunneseikat vaikuttavat ja siksi Jaguarkin on vielä olemassa.

    En näe mitään yhteyttä audin ja infinitin muotoilun välillä. Acura RL seuraa pienempien Acura-mallien viitoittamaa muotokieltä ja Infintissä näkee selvää selvää sukulaisuutta merkin huippumalliin. Itse en tosin pidä infinitin ulkonäöstä.

    [olmi muokkasi tätä viestiä 28.01.2005 klo 16:29]
      
  • Lainaus:
    28.01.2005 klo 16:12 olmi kirjoitti
    Edellisen sukupolven Acura RL ja Infiniti M olivat aika kilpailukyvyttömiä mutta näitä uusia malleja suunniteltaessa on pistetty "kaikki peliin" ja tulos vaikuttaa mahtavalta.


    Kieltämättä. Varsinkin Infinitin ajettavuutta koskeva osuus vaikuttaa lupaavalta. Onko jokin arvostettu Eurooppalainen lehti koeajanut G35:ta tai M35:ta? Amerikkalaisilla kun mieltymykset tapaavat poiketa oleellisesti Eurooppalaisista.

      
  • Kummatkin japsít vielä, odotan koska Acura ja Infiniti tulee Suomeen niin pääsee vertailemaan. Kiinnostaa myös tietää miten nuo pärjäisi suomalaisissa lehdissä...

      
  • Lainaus:
    28.01.2005 klo 16:20 PPi kirjoitti
    Lainaus:
    28.01.2005 klo 16:12 olmi kirjoitti
    Edellisen sukupolven Acura RL ja Infiniti M olivat aika kilpailukyvyttömiä mutta näitä uusia malleja suunniteltaessa on pistetty "kaikki peliin" ja tulos vaikuttaa mahtavalta.


    Kieltämättä. Varsinkin Infinitin ajettavuutta koskeva osuus vaikuttaa lupaavalta. Onko jokin arvostettu Eurooppalainen lehti koeajanut G35:ta tai M35:ta? Amerikkalaisilla kun mieltymykset tapaavat poiketa oleellisesti Eurooppalaisista.


    Muistaakseni brittiläinen Car Magazine koeajoi Infinitin autoja vuonna 2003 jossain numerossaan. Toimittajat testasivat G35 coupen, FX45 ja M45 (edellinen malli). He pitivät todella paljon G35 ja FX45. Pitivät varteenotettavina kilpailjoina saksalaisille.

    Ei amerikkalaisten mieltymykset autojen ajettavuuden suhteen poikkea enää kovin paljon eurooppalaisista, ainakaan autotoimittajien kohdalla. Esim. eivät amerikkalaiset autotoimittajat kehu möhkö-SUVien ajettavuutta ja käytännöllisyyttä. Luksusmerkkien kohdalla samat autot ovat testien kärjessä kuin Euroopan lehdissäkin, lisättynä japanilaisilla luksusmerkeillä.

      
  • Lainaus:
    31.01.2005 klo 10:04 Taksi-Jorma kirjoitti
    Ei amerikkalaisten mieltymykset autojen ajettavuuden suhteen poikkea enää kovin paljon eurooppalaisista, ainakaan autotoimittajien kohdalla. Esim. eivät amerikkalaiset autotoimittajat kehu möhkö-SUVien ajettavuutta ja käytännöllisyyttä. Luksusmerkkien kohdalla samat autot ovat testien kärjessä kuin Euroopan lehdissäkin, lisättynä japanilaisilla luksusmerkeillä.


    Kyllä artikkelien sisältö esim. ajettavuuden osalta on yleensä hyvin samankaltainen. Testien lopputulokset yleensä ovat täysin erilaiset kuin Eurooppalaisissa lehdissä.

      
  • Lainaus:
    31.01.2005 klo 11:36 PPi kirjoitti
    Lainaus:
    31.01.2005 klo 10:04 Taksi-Jorma kirjoitti
    Ei amerikkalaisten mieltymykset autojen ajettavuuden suhteen poikkea enää kovin paljon eurooppalaisista, ainakaan autotoimittajien kohdalla. Esim. eivät amerikkalaiset autotoimittajat kehu möhkö-SUVien ajettavuutta ja käytännöllisyyttä. Luksusmerkkien kohdalla samat autot ovat testien kärjessä kuin Euroopan lehdissäkin, lisättynä japanilaisilla luksusmerkeillä.


    Kyllä artikkelien sisältö esim. ajettavuuden osalta on yleensä hyvin samankaltainen. Testien lopputulokset yleensä ovat täysin erilaiset kuin Eurooppalaisissa lehdissä.


    Onko sulle heittää joitakin konkreettisia esimerkkejä? En ole itse huomannut tällaista. Ainoastaan sen, että jenkkimerkit esim. Cadillac ja Chrysler pärjäävät yllätävän hyvin. Olen itse lueskellut Motortrendiä, Autoweekiä ja Car And Driveria.

      
  • Lainaus:
    31.01.2005 klo 12:37 Taksi-Jorma kirjoitti
    Onko sulle heittää joitakin konkreettisia esimerkkejä? En ole itse huomannut tällaista. Ainoastaan sen, että jenkkimerkit esim. Cadillac ja Chrysler pärjäävät yllätävän hyvin. Olen itse lueskellut Motortrendiä, Autoweekiä ja Car And Driveria.


    Täytyy tunnustaa, etten ole runsaaseen vuoteen enää lukenut säännöllisesti jenkkijulkaisuja. Viimeiset muistikuvat ovat paremman luokan avoautojen (SL, XLR, XK-8 jne.) vertailusta (muistaakseni Road and Track -lehdestä), jonka lopputulokset poikkesivat Eurojulkaisuista.

      
  • Lainaus:
    28.01.2005 klo 11:58 Anders-Simo kirjoitti
    perinteiset eurooppalaiset suosivat eurooppalaisia merkkejä... Amerikassa sentään ollaan ennakkoluulottomampia ja siellä - maailman kilpailluimmilla markkinoilla - Lexusta huippumallia myydään enemmän kuin Mersun ja Bemarin huippumallia yhteensä.


    Eikö tuo omien suosiminen ole vain järkevää? Ottaen huomioon nykyisen EU-jäsenyysaikakautemme, suosittelisin kaikille eurooppalaisten tuotteiden ostamista jos aiotaan pitää edes ne muutamat työpaikat täällä.

    Ja amerikkalaisten ennakkoluuloista sen verran, että heilläkin niitä on todella paljon niihin vaikuttavat aivan muut asiat kuin itse auto. Eurooppalaisista kun ei juuri nyt pidetä poliittisista syistä. Lisäksi rasitteena on halpa dollari, joka ei ainakaan suosi eurooppalaisia.

    Laadussa ei eurooppalaisten ja japanilaisten välillä ole olemassa mitään olennaisia eroja, vaikka Anders-Simo yritätkin aina niin väittää. Erot ovat todellisuudessa minimaallisia, joskin tällä hetkellä japanilaisten hyväksi. Siinäkin lähinnä vain Toyotan/Lexuksen kohdalla.

      
  • Nämä ovat niitä ikuisuuskysymyksiä. Kuitenkin otsikossa mainitaan luksusmerkit jne. Miksi ei verrata kaikkia markkinoilla olevia luksusmerkkejä keskenään, tuo vertaus on mielestäni tarkoitushakuinen.

    Puuttuu Mercedes, Rolls-Royce, Bentley, Maybach, Maserati (Quattroporte 4-5 hlön luxus-sedan). Tässä jo on nippu lisää, ehkä jokin vielä puuttuu. On aika mieilivaltaista suorittaa "testi/vertailu" ja jättää pois vahvimmat kilpailijat Euroopasta! Tuleeko tähän vertailuun oikein tosissaan myös uskoa? Sehän on lukijasta tietenkin kiinni.

      
  • Lainaus:
    01.02.2005 klo 10:36 SixPack kirjoitti
    Nämä ovat niitä ikuisuuskysymyksiä. Kuitenkin otsikossa mainitaan luksusmerkit jne. Miksi ei verrata kaikkia markkinoilla olevia luksusmerkkejä keskenään, tuo vertaus on mielestäni tarkoitushakuinen.


    Ei pidä antaa tänne palstalle kirjoitetun otsikon hämätä. Vertailuryhmänä oliva amerikkalaisittain keskikokoluokan valiomerkkien sedanit.


    SixPackPuuttuu Mercedes, Rolls-Royce, Bentley, Maybach, Maserati (Quattroporte 4-5 hlön luxus-sedan). Tässä jo on nippu lisää, ehkä jokin vielä puuttuu. On aika mieilivaltaista suorittaa "testi/vertailu" ja jättää pois vahvimmat kilpailijat Euroopasta! Tuleeko tähän vertailuun oikein tosissaan myös uskoa? Sehän on lukijasta tietenkin kiinni.

    Mainitsemistasi merkeistä ainoastaan MB:llä on tarjolla vertailuryhmään sopiva auto (E-luokka).

      
  • Mersulla tuskin olisi ollut tuossa vertailussa mitään mahdollisuuksia olihan esim S-sarja ylivoimaisesti huonoin vuoden 2003 lopulla tehdyssä amerikkalaisessa (Road and Track) luxusvertailussa. Mielenkiintoista on vertailla hintaeroja Suomen ja USA:n välillä. Suomessa Audi, BMW ja Mersu ovat suurinpiiteinen samoissa hinnoissa. Audin A6 on USA:ssa halvempi kuin uusi Lexus GS. Suomen hintoja ei vielä tidetä mutta tuskin menee noin päin. BMW on jonkin verran kalliimpi ja Mersu ylivoimaiseti kallein. Mersu on USA:ssa pystynyt säilyttämään todellisen luxusimagon ja tehnyt varmaan hyviä voittoja siellä. Siksi en ymmärrä miksi he vievät A-sarjan nyt sinne. Jos olisin Mersun konsultti en olisi suositellut sitä.

      
  • Lainaus:
    28.01.2005 klo 11:58 Anders-Simo kirjoitti
    Näinhän se on. Esimerkiksi tuon vertailun voittanut Infiniti M35 on kovaa luu sakemanneille. Huippujapsit ovat jo 90-luvulla menneet saksalaisista ohi niin laadussa kuin ominaisuuksissakin, esimerkkeinä vaikkapa Lexus LS400 ja Nissan 300ZX Twin Turbo


    Kun BMW laittaa M5:n peliin, silloin tuollaiset infinitit ja toyota-lexukset ovat täydellisiä statisteja. Audilta löytyy RS6 ja Mersulta E 55 AMG, jotka myös pesevät mennen tullen joka suhteessa japsien riisipuimurit. Nissan (Datsun) 300ZX oli aikanaan kova ruostumaan; muuta ei ko. kärrystä jäänyt mieleen. Saksalaisten autonvalmistajien ei tarvitse aina 2 vuoden välein muuttaa mallia täysin toisennäköiseksi kuten tekevät esim. nämä toyotat ja mitä niitä onkaan. Kun rakentaa laadukkaan automallin, sitä ei tarvitse olla koko ajan korjailemassa suunnittteluvirheitä toisennäköisillä korimalleilla. Esim. BMW 300-sarjan kilpailijaksi mainostettu Lexus 200 on täysin epäonnistunut malli, joka ei ole Suomessa myynyt juuri lainkaan. Kun ajaa saksalaisella premium-luokan autolla, ei tarvitse tyytyä halpoihin japsikopioihin. Freude am Fahren. :smile:

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 23:32 Automobilisti kirjoitti

    Kun BMW laittaa M5:n peliin, silloin tuollaiset infinitit ja toyota-lexukset ovat täydellisiä statisteja. Audilta löytyy RS6 ja Mersulta E 55 AMG, jotka myös pesevät mennen tullen joka suhteessa japsien riisipuimurit. Nissan (Datsun) 300ZX oli aikanaan kova ruostumaan; muuta ei ko. kärrystä jäänyt mieleen. Saksalaisten autonvalmistajien ei tarvitse aina 2 vuoden välein muuttaa mallia täysin toisennäköiseksi kuten tekevät esim. nämä toyotat ja mitä niitä onkaan. Kun rakentaa laadukkaan automallin, sitä ei tarvitse olla koko ajan korjailemassa suunnittteluvirheitä toisennäköisillä korimalleilla. Esim. BMW 300-sarjan kilpailijaksi mainostettu Lexus 200 on täysin epäonnistunut malli, joka ei ole Suomessa myynyt juuri lainkaan. Kun ajaa saksalaisella premium-luokan autolla, ei tarvitse tyytyä halpoihin japsikopioihin. Freude am Fahren. :smile:


    Se ettei lexus myy suomessa, ei johdu auton huonoudesta. Vika on muualla. Tuotekehityssyklin nopeus ja nopea time-to-market on yrityksen ja kuluttajien kannalta erinomainen asia, ja on vain saksalaisten huonoutta ja prosessien kankeutta, etteivät he pysty kannattavasti vastaamaan esim. juuri japanilaisten heittämään haasteeseen. Nopealla tuotekehityksellä pystytään vastaamaan nopeasti markkinoiden muuttuviin vaatimuksiin ja pitämään tuoteportfolio ajan tasalla. Nopea time-to-market tarkoittaa samalla nopeaa time-to-profitia, joka on lopulta kiva asia niin yhtiön kuin osakkeenomistajienkin kannalta.

    Bmw:lle varmasti kostautuu tämä face-liftien pitkä väli menetettynä myyntinä nyt 5-sarjan osalta, kun turvallisuus jäi selvästi odotetusta EuroNCAP-testissä. Turvallisuus on kuitenkin monelle ostajalle, ja erityisesti naisostajalle, tärkeä elementti auton valinnassa, ja kestää vielä pitkään ennen kuin BMW saa testeihin 5 tähden suoritukseen kykenevän version 5-sarjastaan.

      
  • Lainaus:
    02.02.2005 klo 23:32 Automobilisti kirjoitti
    Esim. BMW 300-sarjan kilpailijaksi mainostettu Lexus 200 on täysin epäonnistunut malli, joka ei ole Suomessa myynyt juuri lainkaan.


    Lexus IS:n vähäinen myynti Suomessa tuskin johtuu tuotteen heikkoudesta, vaan pikemminkin markkinoinnin epäonnistumisesta. Muiden Euroopan maiden hinnoitteluun nähden IS on täällä reippaasti ylihinnoiteltu. Lisäksi Suomen on Toyota hapuillut pahasti Lexus-jälleenmyyntiverkostonsa kanssa (ja supisti sen juuri yhteen myymälään). Myös mallin kansainvälisessä markkinoinnissa on tehty virheitä, suurimpana varmasti IS300:n vienti USA:n vain keppivaihteisena ja Eurooppaan vain automaattina.

      
  • Lainaus:
    03.02.2005 klo 00:32 Fabio kirjoitti

    Tuotekehityssyklin nopeus ja nopea time-to-market....pitämään tuoteportfolio....Nopea time-to-market.....nopeaa time-to-profitia, joka on lopulta kiva asia niin yhtiön kuin osakkeenomistajienkin kannalta.

    Puhut enemmän kuin kännykkämyyjä Nokian 1/4-vuosi markkinakatsauksesta. Auton elinkaari on pidempi, siihen sijoitettu raha suurempi, käyttöikä myös 1. omistajalla lienee pidempi.

      
  • Lainaus:
    03.02.2005 klo 00:32 Fabio kirjoitti
    Bmw:lle varmasti kostautuu tämä face-liftien pitkä väli menetettynä myyntinä nyt 5-sarjan osalta, kun turvallisuus jäi selvästi odotetusta EuroNCAP-testissä. Turvallisuus on kuitenkin monelle ostajalle, ja erityisesti naisostajalle, tärkeä elementti auton valinnassa, ja kestää vielä pitkään ennen kuin BMW saa testeihin 5 tähden suoritukseen kykenevän version 5-sarjastaan.


    Mutta mutta, kun otetaan mukaan amerikkalaisten testit joissa on monipuolisempia kuvauksia (mm. peräänajo), ei tilanne olekaan ihan tällainen. EURO NCAP ei mittaa kaikkea. Kyllä se tärkeä silti on.

    Usein olen kuitenkin miettinyt, mikä se todellinen ero neljän ja viiden tähden välillä on. Audi A4:llä se oli aikanaan tarran kokoinen: siitä puuttui airbagista varoittava tarra, ja siitä tuli miinukset. Myös kaiken maailman huuhaa-turvallisuudesta saa pisteitä, kuten esim. turvavyövaroittimista. Eiköhän se ole kuskin oma asia, jos ei jostain ihmeen syystä halua vöitä laittaa, tuskin se auton turvallisuudesta pois on?


    Mitä tuohon face-lifitiin tulee, niin minä nimenomaan arvostan saksalaisissa sitä, ettei joka toinen vuosi tule uutta mallia. Autot pitäisi pyrkiä tekemään juuri näin, vielä vuosienkin perästä voi kokea ajavansa ajanmukaisella tuotteella.

    Katsokaa vaikka edellistä 5-sarjaa. Vuosia alkoi olla takana jo neljän Toyota-sukupolven verran, ja edelleen se faceliftin jälkeen oli edustavin auto luokassaan. Ja on muuten vieläkin todella tyylikäs! Vedäpä siihen rinnalle kymmenen vuotta vanha japsi, ja kysy kumman otat kun Lexus vm -96 näyttää jostain zombi-museosta kaivetulta :wink:

      
  • Onhan se kunnioitettavaa huolehtimista ostaa Saksalaisia, pysyvät Turkkilaiset autotyöläiset leivän syrjässä kiinni!

      
  • Lainaus:
    03.02.2005 klo 10:51 misar kirjoitti
    Onhan se kunnioitettavaa huolehtimista ostaa Saksalaisia, pysyvät Turkkilaiset autotyöläiset leivän syrjässä kiinni!


    Tuo turkkilainen autotyöläinen on melkoinen klisee. Autoteollisuus on erittäin korkeasti palkattu ja koulutettu tuotannonala Saksassa, itse asiassa turkkilaisia ei autoteollisuudessa ole niinkään paljon töissä kuin monella muulla alalla Saksassa.

    Ottaen huomioon EU-jäsenyytemme, kannattaisi suomalaisten enemmänkin miettiä minkä maalaista ostaa. Mitä huonommin Saksalla menee, sitä huonommin menee myös koko Euroopalla. Suomi mukaan luettuna.

      
  • Onko AkiK:lla heittää jotain faktaa väitteensä tueksi vai onko täyttä mutua?
    "Usein olen kuitenkin miettinyt, mikä se todellinen ero neljän ja viiden tähden välillä on. Audi A4:llä se oli aikanaan tarran kokoinen: siitä puuttui airbagista varoittava tarra, ja siitä tuli miinukset."
    Edellinen BMW 5-sarja E39 esiteltiin 1996 ja mallin valmistus loppui 2004, eli mallin elinkaari oli 8 vuotta. Väite että kahdeksaan vuoteen mahtuu neljä Toyotan mallisukupolvea on väärä. Toyotalla esitellään Corollasta ja Avnesiksesta uusi malli neljän vuoden välein mutta paljon pitempiäkin mallisukupolvia Toyotalla on.
    BMW:llä on muotoilu hanskassa ja tästä rakentuu takavedon ohella iso osa BMW:n vahvaa brandia. Silti Lexuksen muotoilun mollaaminen on AkiK:lta aivan turhaa, sillä kyllä Lexus LS400 V8 -96 hakkaa sekä muotoilussa että ominaisuuksissa suurimman osan uusista saksalaisista perusautoista vielä vuonna 2005.

      
  • Lainaus:
    03.02.2005 klo 10:24 AkiK kirjoitti


    Mitä tuohon face-lifitiin tulee, niin minä nimenomaan arvostan saksalaisissa sitä, ettei joka toinen vuosi tule uutta mallia. Autot pitäisi pyrkiä tekemään juuri näin, vielä vuosienkin perästä voi kokea ajavansa ajanmukaisella tuotteella.



    Juuri tänään luin jutun, jossa Lexus sanoi aikovansa ottaa bmw:stä mallia siinä, että autoja muutetaan usein (muttei paljoa). Nythän Lexuksiin on tehty muutaman vuoden jälkeen isompi face lift, mutta muuten autoja ei ole muutettu. Saksalaisiin taas muutetaan usein kaikkea pientä, esim uusi moottori, varusteita, värejä, mutta näitä ei lätkäistä kaikkea kerralla. Eli periaatteessa saksalaiset ovat vähemmän aikaa aivan ajanmukaisia.

    http://www.autoweek.com/news.cms?newsId=101705

      
  • Lainaus:
    03.02.2005 klo 10:51 misar kirjoitti
    Onhan se kunnioitettavaa huolehtimista ostaa Saksalaisia, pysyvät Turkkilaiset autotyöläiset leivän syrjässä kiinni!

    Osta Corolla sitten. Kaikki Euroopassa myytävät Corollat kasataan Turkissa. Aja Corollalla niin saavat Turkkilaiset autotyöläiset jotain leivän päällekin!

      
  • Lainaus:
    03.02.2005 klo 12:13 AkiK kirjoitti
    Ottaen huomioon EU-jäsenyytemme, kannattaisi suomalaisten enemmänkin miettiä minkä maalaista ostaa. Mitä huonommin Saksalla menee, sitä huonommin menee myös koko Euroopalla. Suomi mukaan luettuna.

    Pikkuhiljaa menee sanomani jakeluun, vrt. threadi "Kauppasota".

      
  • Turkkilainen kasaa Mersulla moottoreita Saksalainen valvoo tekemisiä, tämä tieto työkaverilta 3kk vanha joka kävi paikalla. Itse olin 20v sitten Ruotsissa kurssilla joka käsitteli Saabin moottorin automaattista kokoonpanoa, eli jopa Ruotsalaiset ovat melkoisesti edellä Saksalaisia. Entäs sitten Japanilaiset jotka ovat kymmeniä vuosia edellä automaattisen kokoopanon soveltamisessa.

      
  • Stuttgart on minulle tuttu paikka, Mercedes, M.A.N. ym. komponenttitehtaita raskaan kaluston puolella.
    Jotenkin luulisi ihmisten myös kunnioittavan käsityön perinteitä, että ihminen itse osaa tarkastaa, kiristää, säätää oikeaan vääntömomenttiin, olla ylpeä omasta osaamisesta ja työstä. Jospa kehityksen kärki kulkee näin, robotit myös huoltopuolelle, voisi teksitviestillä varata ajan, tai netin välityksellä, robotit hoitavat kaiken huollon, tililtä sipaistaan samantien raha, jääkaappi ilmoittaa kauppaan ruokatilauksen, oikeastaan sinun ei tarvitse mennä kuin töihin....paitsi sinä päivänä tulet takaisin, kun robotti hoitaa työtehtäväsi. Huomaat, et ole korvaamaton.
    Työntekijä voi myös seisoa tehtaan portin ulkopuolella 1000 muun työttömän kanssa kädet taskussa miettimässä menisikö kaljalle vai puistoon istumaan. Tulee keskitysleiri mieleen, koskaan ei tiedä kenen lähtö on seuraava.

      
  • Älä SixPack puhu soopaa kyllä Corollia kasataan varmaan enemmän Englannissa, tosin ei Corolla henkilökohtaisesti kiinnosta mutta sitä enemmän Nissan 350 Z pääsisi kiusaamaan prenium-autoja, tosin niissä muuta preniumia ole kuin hinta!

      
  • Lainaus:
    03.02.2005 klo 12:25 SixPack kirjoitti
    Kaikki Euroopassa myytävät Corollat kasataan Turkissa.


    Tuo pitänee paikkansa sedanin ja farmarin osalta. HB:t valmistetaan Euroopan markkinoille UK:ssa. Verson osalta en ole varma (UK tai Japani kuitenkin).

      
  • Lainaus:
    03.02.2005 klo 12:46 misar kirjoitti
    prenium-autoja, tosin niissä muuta preniumia ole kuin hinta!


    Mikäli et koe saavasi lisähinnalle mitään lisäarvoa, sopivat halvemmat autot sinulle varmasti paremmin. Hieman tosin ihmetyttää motiivi osallistua keskusteluun paremman luokan autoista, mikli ne eivät kiinnosta.

      
  • Lainaus:
    03.02.2005 klo 13:21 PPi kirjoitti
    Lainaus:
    03.02.2005 klo 12:25 SixPack kirjoitti
    Kaikki Euroopassa myytävät Corollat kasataan Turkissa.


    Tuo pitänee paikkansa sedanin ja farmarin osalta. HB:t valmistetaan Euroopan markkinoille UK:ssa. Verson osalta en ole varma (UK tai Japani kuitenkin).


    Valitettavasti Versotkin tehdään Turkissa. Tämä on mainittu useammassakin artikkelissa eri lehdissä. Edellisen korimallin Versot (viime syksyyn asti) olivat japanilaisia.

    Olen kuullut väitettävän, että HB- ja farmarimallien joukossa on ollut myös aitojapanilaisia yksilöitä. Pitäneekö paikkansa?

    Kuriositeettina voi vielä kertoa senkin, että kuulemma Kreikkaan ja Kyprokselle vietävät Corollat eivät ole Turkista vaan Japanista. Niin se vanha viha jaksaa vieläkin vaikuttaa.

    [Jube muokkasi tätä viestiä 03.02.2005 klo 15:03]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit