Uusi Lexus LS

50 kommenttia
2»
  • Lainaus:
    10.01.2006 klo 14:42 individual kirjoitti
    Sinänsä tämä on ajankohtainen aihe, että olin juuri mukana valitsemassa firmalle uutta edustusautoa, joka on kuitenkin myös hpj:n omassa käytössä. Lexus oli mukana GS-mallilla, koska vanha epäonnistunut LS ei tullut kysymykseenkään, eikä uutta ollut vielä tullut. Joka kohdassa tietysti vertailu ei siis ole reilu.


    Ei kai tuota vanhaa LS:ää voi erityisen epäonnistuneeksi väittää. Parin vuoden takaisessa TM:n vertailussakin jätti taakseen ainakin VW Phaentonin ja Range Roverin huippumallit ja asiakastyytyväisyydessä ja laatuvertailuissa Lexus on ollut ykkösmerkki vuosikaudet. Vertailu uuden S-Mersun ja Lexus GS:n välillä tuntuu ihmeelliseltä? Eri hinta- ja kokoluokan autoja. Eikö teillä sitten siviilirohkeus riittänyt ottaa vaihtoehdoksi Lexus LS:ää? Sillehän ei voi mitään.
    S-Mersun käyttöjärjestelmä, vai miksi näitä pyöriteltäviä monivalinta kiekkoja kutsutaan, ei ole saanut missään yhteydessä vilpittömiä kehuja osakseen. Jotenkin on loogisempaa että vaikka sitten vähän enemmän nappeja kuin että kaikkia sataa eri toimintoa käytetään yhdestä kiekosta.
    Vaihtuiko muuten edustusauton merkki vai oliko edellinenkin Mersu? Nimittäin jos Mersu-kauppias on HPJ:n golf ja metsästyskaveri on pikkupomojen ihan turha tehdä mitään autovertailuja koska merkki on jo HPJ:n toimesta valittu
    :wink:

      
  • Arvasin, että tästä nousee poru, mutta ajattelin nyt valoittaa hieman tämän kyseisen tapauksen syitä, aika harvoin itse pääsen edes vertailemaan tuon luokan autoja ihan ajamalla, enkä usko että kovin monelle muullekkaan tuo on ihan joka päiväistä. Lisäksi uskon aika monen muunkin tuon luokan eurooppalaisen auton ostajan pähkäilevän noita samoja asioita. Kovin monella vaan tuntuu olevan tieto, mikä noista on paras, vaikkei välttämättä ole ajanut tai ainakaan omistanut yhtäkään. Lisäksi tuo ei todellakaan ole mikään viimeinen totuus, Lexus on varmasti myös erinomainen auto.

    Firmalla on siis ollut koejaossa lähiaikoina uusi S-sarja, Lexus GS, BMW 5 & 7 ja Caddy STS, joita itse olen pidempään kokeillut ja joitain muita, mitä itse en ole kokeillut. Olen kuitenkin itsekkin aiemmin ajanut uutta A6:tta ja A8:sia, uutta E-sarjaa, vanhempaa Lexus LS:ää ja edellisen korin Jaguaria. Toin mielestäni aika selvästi esiin, miksi nyt vertasin GS:ää ja myönsin heti alussa, että joiltain osin tuo vertailu ontuu. Kuitenkin esim Audista, Bemarista ja MB:stä sai aika hyvän kuvan ajamalla pienempiäkin malleja, noilla kaikilla olen ajanut sekä GS-kokoluokkaa että LS-kokoluokkaa. Lisäksi moni noista kohdista, mitä listasin on yhteisiä molemmille malleille.

    Vertailutestit ei todellakaan ole mitään viimeisiä totuuksia, mutta jollain lailla kuvaavaa on, etten ainakaan minä ole nähnyt yhtäkään eurooppalaista laajempaa testiä, minkä Lexus olisi voittanut. Pikemminkin ollut siellä puolenvälin huonommalla puolella, samoinkuin TM:n viimeisessä testissä. Mielestäni Lexus ei todellakaan voittanut vuoden 1992? TM:n testiä, mutta joku nokkelampi voi tuon tarkistaa, muistini voi tehdä tepposet yli 14 vuoden takaisissa asioissa..

    Edellinen edustusauto oli tosiaan MB S, mutta on talossa ollut paljon muitakin merkkejä edustusautoina. Nyt auto tilattiin toiselta puolelta Suomea, koska Vehon palvelu (mistä edellinen oli hankittu) oli huonoa ja auto saatiin sieltä nopeammalla aikataululla. Tuossa olisi ollut hyvä syy vaihtaa merkkiä, mutta auton muut ominaisuudet saivat tekemään pienen lisävaivan. Lisäksi aikaisemmat kokemukset merkistä ovat hyviä, itsellänikin on ollut aiemmin 2 kpl CLK:ta ja SLK ja olin autoihin erittäin tyytyväinen, vaikka nykyään eri merkillä ajankin.

      
  • Lexus on ollut mukana TM-vertailussa nrossa 10/1993; tarkistin asian TM:n nettiarkistosta. Valitettavasti siellä ei ollut ao. vertailua pdf-muodossa, joten voittajaa en osaa sanoa. Mukana olivat:
    - Audi V8 4,2 quattro
    - BMW 740iA
    - Cadillac Seville STS
    - Daimler 4,0
    - Lexus LS 400
    - Mercedes-Benz 400 SEL

      
  • Viimeksi edustusautot ovat olleet TM:n vertailussa numerossa 7/2003 ja mukana olivat yleisarvosanajärjestyksessä:
    1. Audi A8 V8 quattro, 8,7
    2. MB S430, 8,5
    3. BMW 745, 8,3
    4. Lexus LS430, 8,2
    5. VW Phaeton W12, 8,1
    6. Range Rover 4,4 V8 Vogue, 8,0

    Huomattaava kuitenkin että vertailun voittanut Audi ei ollut kaikissa arvostelukohteissa paras vaan esim. Lexus voitti sen meluttomuudessa, takaistuin mukavuudessa ja kaupunkiajossa. Audi oli porukan paras ajo-ominaisuuksia mittaavissa ominaisuuksissa. Lexus oli niissä samaa tasoa MB S430:n kanssa.

      
  • TM luxusautojuttu vuodelta 1993 oli enemmänkin ajelu, ei siinä ollut edes loppuarvostelua.

    Näitä "täysin epäonnistunut" juttuja on kirjoiteltu Lexuksesta täällä ennenkin. Saahan niitä kirjoitella.

    Tässä Car and Driver vertailu joulukuulta 2003:

    1. Lexus LS
    2. Jaguar XJ
    3. BMW 700-sarja
    4. Audi A8
    5. VW Phaeton
    6. Mercedes-Benz S-sarja

    Pari poimintaa Lexuksen kohdalta:

    "The steering and the brakes are almost delicate in their feel. You must caress them. And when you do, the responses come with precision. Still, this sedan is at its best on the expressway. The steering knows exactly where straight ahead is, and the faster you go, the more it locks onto that heading."

    "It's the Lexus interior that keeps amazing. Are pleasure palaces this fine? The Ecru leather is so soft ($1460). The seat is such a perfect shape, and amazingly, it feels that way for every driver. The wood grain is so radiant, so expressive, so intricate and self-illuminating . . . how often must you change the batteries?"

    Tämä on siis se "täysin epäonnistunut auto"?

    http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=15&article_id=7359&page_number=1

    [olmi muokkasi tätä viestiä 10.01.2006 klo 20:29]
      
  • Hauska ja älykäs keskustelu autoluokasta, joka on kuulunut vuodesta toiseen suomen myydyimpään segmenttiin… Taitaa olla yksi ja sama kuka voitti 2003 testin. Sen sijaan 1993 vertailussa olleet autot ovat tulleet tavallisille sukankuluttajille sopivan hintaiseksi. Nyt olisi oiva tilaisuus hankkia oiva loistoauto tylsän Toyota Primeran hinnalla.

    Vanhoilla päivillä on aivan turha kertoa käyneensä Lapissa tuntureita katsomassa, jollain alemman luokan autolla. Ei siitä vanhainkodissa kukaan ole kiinnostunut. Sen sijaan kun kertoo tehneensä saman matkan 7-sarjalaisella, on varmaa että mummoilla pyörii sukat jalassa.

    Siksi Lexus näyttää BMW:ltä, koska jenkeissä tämä meistä eurooppalaisista outo muotokieli puree. Ei Lexus ole toki ainoa kopioija, sillä Mersu on lainannut taas kojelaudan samasta autosta.

      
  • http://www.tekniikanmaailma.fi/arkisto/?p=11&y=1990

    Lexus LS400 tosiaan pärjäsi loistavasti jo heti kättelyssä ja oli jaettu ykkönen BMW:n kanssa. Loppukommentissa sanottiin jotenkin tähän tyyliin, että perinteisin menetelmin arvosteltuna Lexus ei häpeä minkään auton rinnalla. Sanottiin, että sillä pitäisi olla edessään loistava tulevaisuus. Vielä oli semmoinen kommentti, että yksi siltä puuttuu ja sen mukana kaikki, nimittäin merkin mukanaan tuoma haluttavuus.

      
  • Lainaus:
    10.01.2006 klo 20:22 olmi kirjoitti
    TM luxusautojuttu vuodelta 1993 oli enemmänkin ajelu, ei siinä ollut edes loppuarvostelua.

    Näitä "täysin epäonnistunut" juttuja on kirjoiteltu Lexuksesta täällä ennenkin. Saahan niitä kirjoitella.

    Tässä Car and Driver vertailu joulukuulta 2003:

    1. Lexus LS
    2. Jaguar XJ
    3. BMW 700-sarja
    4. Audi A8
    5. VW Phaeton
    6. Mercedes-Benz S-sarja

    Pari poimintaa Lexuksen kohdalta:

    "The steering and the brakes are almost delicate in their feel. You must caress them. And when you do, the responses come with precision. Still, this sedan is at its best on the expressway. The steering knows exactly where straight ahead is, and the faster you go, the more it locks onto that heading."

    "It's the Lexus interior that keeps amazing. Are pleasure palaces this fine? The Ecru leather is so soft ($1460). The seat is such a perfect shape, and amazingly, it feels that way for every driver. The wood grain is so radiant, so expressive, so intricate and self-illuminating . . . how often must you change the batteries?"

    Tämä on siis se "täysin epäonnistunut auto"?

    http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=15&article_id=7359&page_number=1


    Tuohan on tietysti kärjistetysti sanottu, ei olisi ehkä pitänyt sortua samaan, kuin muut Lexusta kehuessaan.

    Tuon jenkkivertailun tuloksiin en hirveästi laske painoa, kuten sanottu, Lexus on suunniteltu heidän makuunsa, joten varmasti puree neon valoineen ja muovin näkösine puineen. Lisäksi jenkkiversion alustaa eroaa käsittääkseni euro versiosta, joten vertailu on aika hankalaa tuon testin perusteella.

    Miksi pidän entistä mallia epäonnistuneena, on sen vielä nykyisiäkin Lexuksen malleja heikompi sisätilojen laatuvaikutelma, 90-luvun alun S-mersusta suoraan kopioitu ulkonäkö ja ajonhallintajärjestelmä, joka toimii erittäin kulmikkaasti, tilanteen ollessa jo ohi, se jarruttaa edelleen töksähtelevästi menoa. Lisäksi kaikissa eurooppalaisissa testeissä, mihin tuo on osallistunut, se on ollut keskivaiheilla tai sen huonommalla puolen, samoin kuin vissiin melkein kaikki muutkin Lexukset.

      
  • Koskaan en ole vielä omistanut japanilaista auto, joskin olen niillä ajanut. Ei ole mielestäni ollut sen pahempaa sanomista kuin eurooppalaisistakaan. Kieltämättä uusi IS Lexus on alkanut pikkuhiljaa himoittamaan. On omasta "subjektiivisesta" näkökulmastani katsoen ihan kivan näköinen. Laadukkuus rakenteissa oli erinomainen jo edellisessä IS:ssä, vaikka ominaisuudet eivät aivan muuten huippua olleetkaan. Lisäksi tekniikka on huippua ja muutaman vuoden historia tukee auton luotettavuutta.

    Itse en ainakaan pidä autoa laadukkaana, jos se ei ole luotettava. Huvittavaa tuo joidenkin korostama "status". Eikö muka Lexuksessa ole statusta? Mene Lontooseen ja kysy mikä on luxusauto? Ainakin yhtenä yleisimpänä vaihtoehtona on taatusti Lexus. Herättääkö Lexus Suomessa huomiota vaikkapa McDonaldsin jonossa? Taatusti herättää vaikka olisi joku individualisti perässäsi. Hieman eri tavalla kun perus-Bemarit ja Audit. Eikös premiumin määrite ole joidenkin mielestä se, että ei tule vastaan joka risteyksessä?

      
  • Videokooste Lexus LS-mallin ensiesittelystä on nyt nähtävänä täällä.

    http://www.lexus.com/2007ls_preview/index.html?s_ocid=20460


    Jotenkin täytyy aina vaan ihailla amerikkalaisten taitoa esiintyä ja pitää puheita ison yleisön edessä. Itse en pysty vieläkään tuohon rentouteen vaikka puheita on tullut pidettyä usein. Nalle Wahlroos on positiivinen poikkeus suomalaisesta massasta.

      
  • Lainaus:
    11.01.2006 klo 21:34 Rampe2 kirjoitti
    Herättääkö Lexus Suomessa huomiota vaikkapa McDonaldsin jonossa? Taatusti herättää vaikka olisi joku individualisti perässäsi. Hieman eri tavalla kun perus-Bemarit ja Audit. Eikös premiumin määrite ole joidenkin mielestä se, että ei tule vastaan joka risteyksessä?


    Premium tarkoittaa yksinkertaisesti, että tuotteessa on jotain ekstraa tavallisempiin versioon verrattuna. Premium segmenttiin kuuluviin tuotteisiin on mahdollisista törmätä missä tahansa tuoteryhmässä. Vaikkapa ostoksilla omassa ruokakaupassa. Premium tuotteita on tarkoitus myydä niin paljon kuin mahdollista, valmistaja haluaa niitä joka kadunkulmaan. Esim. Premium autojen valmistajien markkina ykkönen 1,3 miljoonan tuotannollaan.

    Luksus tuote on taas hinnaltaan segmenttien yläpäähän sijoittuva, joka jo hinnallaan pitää valmistus määrät vähäisenä. esim.40000 euron autoa ei voi kutsua luksus autoksi. Vaikkapa Mondeo, Avensis, Accord ym. kalleimmat mallit ylittävät tuon rajapyykin. Luksus auto on sellainen jonka jokainen kaduntallaaja ymmärtää arvokkaaksi, sellaiseksi ettei keskiluokkaisella ole varaa ilman omaisuuteensa nähden järjettömin uhrauksin. Tällainen on esim. S-sarjan Mersu.

      
  • Hiioo, sittenhän Lexus on Luxus. Eli omistaja on individuaali??

      
  • Palaan aiheeseen osoittaakseni että olin oikeassa innovatiivisten turvallisuusratkaisujen suhteen.

    http://www.toyota.co.jp/en/news/06/0228.html

      
  • Ottaen huomioon että kovin moni ei ole lexusta ajanut, saati sitten omistanut, käy tämä keskustelu melko vilkkaana.

    Moittiko joku autoa sellaiseksi, että se ei herätä tunteita. Nuo sanat on ollut kyllä minunkin suussa...

    Ei liity aiheeseen, mutta olen huomannut että kun kuvista autoja katsoo, ei siitä tahdo oikeen käsitystä saada. Varsinkin auton sisustuksen tyylikkyys tai sen puuttuminen paljastuu vasta kun autoa pääsee tutkimaan livenä.


      
  • Minusta uusi Lexus LS malli tulee olemaan paras edustusauto kevyesti. Auto on ulkonäöllisesti minusta todella paljon parempi, kuin leveä möhkäle Seiska Bemari tai Kirveellä veistetty Mersu. Minusta uudesta LS:stä uhkuu maskuliinisuus, sporttisuus sekä tunne, että auto on oikeasti hemmetin arvokas. Sivu profiili on minusta kauniisti toteutettu, eikä olla menty S-Mersun tavoin pistämään niitä kamalan näköisiä puskureita! Auto ei ole kopioita nähnytkään. Joku sanoi, että uusi LS on BMW seiskan kopio? Ei herranjumala tuolla väitteellä ei ole mitään perää. Seiskan ja LS:n keulat ovat täysin erilaisia, sekä takaperä ei ole Seiskan tavoin yhtäkkiä vain katkaistu. Nyt saadaan myös todella pitkä pidennetty mallikin.
    Teknillisestikin uskon LS:n olevan paras. Se on nyt kilpailukykyinen auto jo maailmanlaajuisesti. Sitten on vielä tulossa super edustusauto Lexus LS 600hl. Ajatelkaa nyt 8-portainen vaihteisto, Neliveto, Yli 500 hevosvoimaa, Huikea kiihtyvyy 0-100 km/h (4,1 - 4,4), Hiljainen V8, jossa kuitenkin 12 sylinterisen tehot ja todennäköisesti kokoluokkaansa nähden pieni kulutus. Siis kaikki nuo samassa paketissa. USKOMATONTA! Minusta tuon tekniikan rinnalla Seiskat ja Ässät hyytyvät pahastikin.
    Minusta sisustus ei todellakaan ole huono. Hiirenharmaa kojelauta? Kyllä siihen saa sen kuule ihan vaaleallakin ruskealla. Edestä auto on minusta komea sisällä. Näistä pienistä kuvista emme kyllä vielä saada täysin selkoa millainen auto on sisältä edestä. Takatilathan on lähes kilpailukykyisiä Maybachin kanssa. Kaiken maailman hieronnat sun muut takana. Näitä luksuksia ei olla Ässään ja Seiskaan saatu vaikka näissäkin on takapenkkien säätö. Takana on yllättävän iso näyttö sekä entistä tilavampi jääkaappi. Takapenkeillä on myös todella hyvät jalkatuet joissa on mukava pidellä jalkoja. Täällä kuvat takatilasta: http://www.lexus.com/models/ls/index.html. Autossa on myös maailman parhaimmat audio laitteet. Teho löytyy stereoista paljon ja Surround on huikea 7:1.
    Minä sanon, että tuleva Lexus LS 600hl on varmaan tuleva autoni!

    Mitään Lexus fanitusta ei ollut sitten kyseessä. Minusta uusi LS on vain ylivoimaisesti paras edustusauto markkinoilla.

    PS: Kokemusta on monestakin edustusautoista!

    LEXUS RULES!

      
  • Lainaus:
    16.03.2006 klo 15:41 Lan Cruiser kirjoitti
    Minusta uusi Lexus LS malli tulee olemaan paras edustusauto kevyesti. Auto on ulkonäöllisesti minusta todella paljon parempi, kuin leveä möhkäle Seiska Bemari tai Kirveellä veistetty Mersu. Minusta uudesta LS:stä uhkuu maskuliinisuus, sporttisuus sekä tunne, että auto on oikeasti hemmetin arvokas. Sivu profiili on minusta kauniisti toteutettu, eikä olla menty S-Mersun tavoin pistämään niitä kamalan näköisiä puskureita! Auto ei ole kopioita nähnytkään. Joku sanoi, että uusi LS on BMW seiskan kopio? Ei herranjumala tuolla väitteellä ei ole mitään perää. Seiskan ja LS:n keulat ovat täysin erilaisia, sekä takaperä ei ole Seiskan tavoin yhtäkkiä vain katkaistu. Nyt saadaan myös todella pitkä pidennetty mallikin.
    Teknillisestikin uskon LS:n olevan paras. Se on nyt kilpailukykyinen auto jo maailmanlaajuisesti. Sitten on vielä tulossa super edustusauto Lexus LS 600hl. Ajatelkaa nyt 8-portainen vaihteisto, Neliveto, Yli 500 hevosvoimaa, Huikea kiihtyvyy 0-100 km/h (4,1 - 4,4), Hiljainen V8, jossa kuitenkin 12 sylinterisen tehot ja todennäköisesti kokoluokkaansa nähden pieni kulutus. Siis kaikki nuo samassa paketissa. USKOMATONTA! Minusta tuon tekniikan rinnalla Seiskat ja Ässät hyytyvät pahastikin.
    Minusta sisustus ei todellakaan ole huono. Hiirenharmaa kojelauta? Kyllä siihen saa sen kuule ihan vaaleallakin ruskealla. Edestä auto on minusta komea sisällä. Näistä pienistä kuvista emme kyllä vielä saada täysin selkoa millainen auto on sisältä edestä. Takatilathan on lähes kilpailukykyisiä Maybachin kanssa. Kaiken maailman hieronnat sun muut takana. Näitä luksuksia ei olla Ässään ja Seiskaan saatu vaikka näissäkin on takapenkkien säätö. Takana on yllättävän iso näyttö sekä entistä tilavampi jääkaappi. Takapenkeillä on myös todella hyvät jalkatuet joissa on mukava pidellä jalkoja. Täällä kuvat takatilasta: http://www.lexus.com/models/ls/index.html. Autossa on myös maailman parhaimmat audio laitteet. Teho löytyy stereoista paljon ja Surround on huikea 7:1.
    Minä sanon, että tuleva Lexus LS 600hl on varmaan tuleva autoni!

    Mitään Lexus fanitusta ei ollut sitten kyseessä. Minusta uusi LS on vain ylivoimaisesti paras edustusauto markkinoilla.

    PS: Kokemusta on monestakin edustusautoista!

    LEXUS RULES!


    Kiihtyvyys LS600hl:ssä on siis väliltä 5,1 - 5,4 ei tuo 4,1 - 4,5 :grin:

      
  • Joo, kyllä varmasti on hieno auto, mutta epäilen, että pitkä Lang-versio jää amerikan markkinoille, sitä tuskin tuodaan eurooppaan.

    Mistä päättelet, että hybridiversio on nelivetoinen? Luulen, että se on takavetoinen niin kuin LS 460.

      
  • Lainaus:
    16.03.2006 klo 19:00 jonte100 kirjoitti
    Joo, kyllä varmasti on hieno auto, mutta epäilen, että pitkä Lang-versio jää amerikan markkinoille, sitä tuskin tuodaan eurooppaan.

    Mistä päättelet, että hybridiversio on nelivetoinen? Luulen, että se on takavetoinen niin kuin LS 460.

    Varmistettu asia, että Lang versio tulee myös euroopan markkinoille sekä, että 600hl on nelivetoinen.

    LÄHDE: Toyota Plus lehti.

      
  • Aika pirun paljon tuntuu Suomessa olevan uusien Lexuksien, uusien isojen Mersujen ja uusien isojen Bemarien omistajia kun noin kiivaasti omiaan puolustavat. Hyvä kun puolianne pidätte!

      
  • Hyvät audiolaitteet saa lexuksessa olla, jos meinaa audi A8:sin
    Bang Olofsenille pärjätä..... :sunglasses:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit