Ajonvakautusjärjestelmät

2 kommenttia

Tälläkin palstalla on aina välillä ihmetelty miten ajonvakautussysteemit toimivat. Puhetta on esimerkiksi ollut siitä että toimivatko kyseiset järjestelmät jarrutettaessa.
Löysin aika hyvän esittelyvideon jossa näitä asioita selitetään. Lexuksen USA:n organisaation sisäiseen käyttöön tarkoitetulla videolla verrataan Toyota-konsernin uuden sukupolven VDIM-järjestelmää perinteisiin ajonvakautusjärjestemiin ja autoihin jossa ei ole mitään elektronista apua.
PS. Vaikka teillä olisi laajakaista niin kannattaa antaa videon latautua pari minuuttia ennen katselun aloittamista, niin voi katsoa koko homman yhdellä kertaa. :smile:
http://www.lexus-eshowroom.com/eshowmac/eshowroomnew/news/svs.asp?vfile=vdim.wmv&type=video

  
  • Noinhan se vörkkii.
    Täällä ei ole kukaan ilmeisesti kommentoinut mitä mieltä on Bosen alustajärjestelmästä, ei jousia ei iskunvaimentimia, vaan lineaarinen elektromagneettinen sähkömoottori joustintukina. Auto ei kallistele juuri ollenkaan jne. Lisää löytyy www.bose.com siitä Automotive ja edelleen Innovations. Asiasta oli esittely suomen Auto-Bild lehdessä 4-5 nroa sitten.

    [SixPack muokkasi tätä viestiä 24.02.2005 klo 20:39]
      
  • Bosen viritelmä on ainakin omalaatuinen. Saa nähdä yleistyykö tulevaisuudessa. Kestävyystestejä on ainakin ajettava runsaasti ennenkuin toiminnasta voidaan olla varmoja myös pitkällä aikavälillä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit