Kertokaapa hieman kokemuksianne molemmista tai jommastakummasta kulkupelistä. Kiinnostaisi mm. takaistuintilat sekä tavaratila ja tietty ajo-ominaisuudetkin.
BMW:n kohdalla 320iA menee hieman hintahaarukan ylitse, ja 318iA:ta en halua.
Audi A4 on korkealle viritetty, manuaalina lyhytvälitteinen, hauska auto. Viimeksi kyseinen auto oli listallani autoa hankkiessani Avant mallisena. Syy miksi en ostanut olivat mitättömät takatilat ja se, että ajan pitkää matkaa, enkä kokenut auton "urheilullista" ajotyyliä käyttööni sopivaksi. Auto oli kierroskone aggressiiviseen ajoon, ei maantie cruisailuun. Tosi makeen näköinen Avanttina.
BMW 320d:n hylkäsin osin takatilojen vuoksi ja osittain "rähisevän" dieselin vuoksi. Kiihdytyksissä kone meuhkaa liikaa ja jotenkin en ole tottunut BMW:tä ajaessani, että vaihdekeppiin tartutaan ennen 6000 rpm, eli diesel ei istunut imagoon. Varmasti hyvä ja luotettava auto.
Saapa nähdä, minkälainen (ulkonäkö, ajo-ominaisuudet ja hintaluokka) uusi 3-sarja on. Varmaan ainakin uusi 320d tulee olemaan 120 kW tehoinen, ellei sitten tehokkaampikin. 120-kilowattisena ko. moottori kuitenkin on 120d:n keulalla.
Mutta polttoaineenkulutuksen suhteen tuo diesel-320 tulee bensamallia edullisemmaksi (dieselverosta huolimatta), 320iA:n keskikulutus 9,4 l/100 km ja 320dA:n 6,9.
Nämä on niitä "mielipiteitä". Arvaappas, mikä auto äänestettiin autowebfinlandin kyselyssä kauneimmaksi, no Audi A4.. Sai muuten ihmeen paljon ääniä kaikenlaisilta ihmisiltä- olen itsekin yllättynyt ja kuin halolla päähän lyöty...
Molemmat on varmaan hyviä, riippuu varustelusta, mutta vakiona varsinkin sisätilojen osalta tosi tylsiä. 1.8T moottori A4:ssä on kyllä ihan ok laitos, Bemua en tolla koneella ole kokeillut. Ainakin Audi A4 on hiljaisempi, se on sanottava. Itse kallistuisin Audi A4:ään, vaikka esim. BMW:n ulkonäkö saa pari pistettä enemmän.
Bemari. Audin takatilat surkeat. Jos niillä ei ole väliä odota Bemari 1-sarjaa. "ensiesittely 18-19.9 jolloin myös toimitukset alkavat" Ulkonäkö on ihan tasoissa ehkä hieman bemarille. Jos ei kiire kannattaa varmaan odottaa uutta kolmosta
Bemarissa on huonoa ohjaus, vaihteiston ja kytkimen toiminta, jarrut, todella huono suuntavakavuus, tavaratilaan ei mahdu paljoakaan ja aivan mahdottomat ylläpitokulut. Bemari on ollut melkein vuodesta 1991 samannäköinen. Audissa on hyvää ajettavuus, hallittavuus, ESP:n toiminta, jarrut, ajovalot, kulutus ja varustelu. Monet ovat tykänneet Audin muotoilusta, ne jotka eivät pidä sanovat sitä tylsäksi. Audi sai jossain isommassa kyselyssä ulkonäöstä hyvän "arvosanan" mutta ei kiitettävää. Audissakin voi olla mukavaa takanakin jos on muotoillut takapenkit.
Pyysin mielipiteitä automaattivaihteisista malleista, joten mielipiteet kytkimen toiminnasta eivät ole oleellisia.
Automaatista kommenttia sen verran, että mitä nyt on tullut ajettua, niin Audin automaattilaatikko on kyllä mukava. Vaihtaa pehmeästi, ei nykivää laisinkaan. (kyllä pehmein automaatti taitaa silti olla Mercedeksessä)
Aivan, mukavin (auto ja laatikko) tässä sarjassa on MB C200/220 CDI A! Olen testannut. BMW on tehokkain ja urheilullisin. Uusi MB C ehdottomasti tyylikkäin.
Ettekö te osaa lukea vai mikä mättää, kun kysyjä vielä tarkentaa, että haluaa mielipiteitä automaateista. Audin vaihteisto on niin pehmeä kuin olla voi, koska se on portaaton. Eihän mercedeksen automaattia voi mitenkään kehua pehmeämmin vaihtavaksi kuin audin vastaavaa jo siitäkin syystä, että portaattomassa vaihteistossa, vaihteita ei käytännössä ole. Pelkkää vaihteistoa on mielestäni turha tässä arvioida, kun moottori on niin erilainen. Jos kuitenkin moottori/vaihtesto -yhdistelmää arvioisi, niin bmw:ssä kulutus on ainakin 1,5 litraa pienempi, suorituskyky samaa tasoa tai audissa marginaalisesti parempi.
Ettekö te osaa lukea vai mikä mättää, kun kysyjä vielä tarkentaa, että haluaa mielipiteitä automaateista. Audin vaihteisto on niin pehmeä kuin olla voi, koska se on portaaton. Eihän mercedeksen automaattia voi mitenkään kehua pehmeämmin vaihtavaksi kuin audin vastaavaa jo siitäkin syystä, että portaattomassa vaihteistossa, vaihteita ei käytännössä ole. Pelkkää vaihteistoa on mielestäni turha tässä arvioida, kun moottori on niin erilainen. Jos kuitenkin moottori/vaihtesto -yhdistelmää arvioisi, niin bmw:ssä kulutus on ainakin 1,5 litraa pienempi, suorituskyky samaa tasoa tai audissa marginaalisesti parempi.
Sekoititko nyt tiptronicin ja multitronicin? Tippi on se tavallinen autolaatikko, hyvä, mutta ei ehkä yhtä pehmeä kuin MB:llä ja Multitronic taas portaaton- joka ei tietenkään nyi koska toimii variaattorityylisesti. Itse en vaan ajatellut kirjoittaessani sitä, että kysyjä tarkoitti juuri Multitroniccia, jolloin nykimiset voi tietysti unohtaa... (pitäisi aina lukea myös otsikot ajatuksella... )
Audi A4 on korkealle viritetty, manuaalina lyhytvälitteinen, hauska auto. Viimeksi kyseinen auto oli listallani autoa hankkiessani Avant mallisena. Syy miksi en ostanut olivat mitättömät takatilat ja se, että ajan pitkää matkaa, enkä kokenut auton "urheilullista" ajotyyliä käyttööni sopivaksi. Auto oli kierroskone aggressiiviseen ajoon, ei maantie cruisailuun. Tosi makeen näköinen Avanttina.
BMW 320d:n hylkäsin osin takatilojen vuoksi ja osittain "rähisevän" dieselin vuoksi. Kiihdytyksissä kone meuhkaa liikaa ja jotenkin en ole tottunut BMW:tä ajaessani, että vaihdekeppiin tartutaan ennen 6000 rpm, eli diesel ei istunut imagoon. Varmasti hyvä ja luotettava auto.
320d on tehokas ja hyvä ajaa sekä luotettava. Hieman karu ja jo vanhahtava (uusi malli tulossa).
Muuten ei tuo 320i ole kuin vajaan tonnin d:tä kalliimpi !
Saapa nähdä, minkälainen (ulkonäkö, ajo-ominaisuudet ja hintaluokka) uusi 3-sarja on. Varmaan ainakin uusi 320d tulee olemaan 120 kW tehoinen, ellei sitten tehokkaampikin. 120-kilowattisena ko. moottori kuitenkin on 120d:n keulalla.
Mutta polttoaineenkulutuksen suhteen tuo diesel-320 tulee bensamallia edullisemmaksi (dieselverosta huolimatta), 320iA:n keskikulutus 9,4 l/100 km ja 320dA:n 6,9.
Eikös se A4 ole ruma?
Nämä on niitä "mielipiteitä". Arvaappas, mikä auto äänestettiin autowebfinlandin kyselyssä kauneimmaksi, no Audi A4.. Sai muuten ihmeen paljon ääniä kaikenlaisilta ihmisiltä- olen itsekin yllättynyt ja kuin halolla päähän lyöty...
Molemmat on varmaan hyviä, riippuu varustelusta, mutta vakiona varsinkin sisätilojen osalta tosi tylsiä. 1.8T moottori A4:ssä on kyllä ihan ok laitos, Bemua en tolla koneella ole kokeillut. Ainakin Audi A4 on hiljaisempi, se on sanottava. Itse kallistuisin Audi A4:ään, vaikka esim. BMW:n ulkonäkö saa pari pistettä enemmän.
Bemari. Audin takatilat surkeat. Jos niillä ei ole väliä odota Bemari 1-sarjaa. "ensiesittely 18-19.9 jolloin myös toimitukset alkavat" Ulkonäkö on ihan tasoissa ehkä hieman bemarille. Jos ei kiire kannattaa varmaan odottaa uutta kolmosta
Bemarissa on huonoa ohjaus, vaihteiston ja kytkimen toiminta, jarrut, todella huono suuntavakavuus, tavaratilaan ei mahdu paljoakaan ja aivan mahdottomat ylläpitokulut. Bemari on ollut melkein vuodesta 1991 samannäköinen.
Audissa on hyvää ajettavuus, hallittavuus, ESP:n toiminta, jarrut, ajovalot, kulutus ja varustelu. Monet ovat tykänneet Audin muotoilusta, ne jotka eivät pidä sanovat sitä tylsäksi. Audi sai jossain isommassa kyselyssä ulkonäöstä hyvän "arvosanan" mutta ei kiitettävää. Audissakin voi olla mukavaa takanakin jos on muotoillut takapenkit.
Pyysin mielipiteitä automaattivaihteisista malleista, joten mielipiteet kytkimen toiminnasta eivät ole oleellisia.
Automaatista kommenttia sen verran, että mitä nyt on tullut ajettua, niin Audin automaattilaatikko on kyllä mukava. Vaihtaa pehmeästi, ei nykivää laisinkaan. (kyllä pehmein automaatti taitaa silti olla Mercedeksessä)
Aivan, mukavin (auto ja laatikko) tässä sarjassa on MB C200/220 CDI A! Olen testannut. BMW on tehokkain ja urheilullisin. Uusi MB C ehdottomasti tyylikkäin.
Ostin MB:n.
Audi A4 on voittanut neliveto-,diesel-,talvi- sekä ns.perustestin.
Tärkeä tieto....
Ettekö te osaa lukea vai mikä mättää, kun kysyjä vielä tarkentaa, että haluaa mielipiteitä automaateista. Audin vaihteisto on niin pehmeä kuin olla voi, koska se on portaaton. Eihän mercedeksen automaattia voi mitenkään kehua pehmeämmin vaihtavaksi kuin audin vastaavaa jo siitäkin syystä, että portaattomassa vaihteistossa, vaihteita ei käytännössä ole. Pelkkää vaihteistoa on mielestäni turha tässä arvioida, kun moottori on niin erilainen. Jos kuitenkin moottori/vaihtesto -yhdistelmää arvioisi, niin bmw:ssä kulutus on ainakin 1,5 litraa pienempi, suorituskyky samaa tasoa tai audissa marginaalisesti parempi.
Audin 2.4:sta on kehuttu 1.8T:tä paremmaksi
Sekoititko nyt tiptronicin ja multitronicin? Tippi on se tavallinen autolaatikko, hyvä, mutta ei ehkä yhtä pehmeä kuin MB:llä ja Multitronic taas portaaton- joka ei tietenkään nyi koska toimii variaattorityylisesti. Itse en vaan ajatellut kirjoittaessani sitä, että kysyjä tarkoitti juuri Multitroniccia, jolloin nykimiset voi tietysti unohtaa... (pitäisi aina lukea myös otsikot ajatuksella...
)