BMW ja suomipaketti

9 kommenttia

Olen lähdössä ulkomaille töihin ja katselin tuossa verovapaita autoja. BMW:llä hinnastossa oli jokaisen mallin perushinta ja sen päälle ko. malliin lisänä ns. suomivarustepaketti. Tämän suomivarustepaketin hinnasta muutama esimerkki:
525i 754€
X3 2.5i 1 492€
X3 3.0iA 5 262€
735iA 15 180€ (aivan käsittämätön hinta siis 15180€ ja verottomana..)

Juttelin yhden jälleenmyyjän kanssa aiheesta ja hän kertoi, että kyseessä on tehokkaampi laturi, tehokkaammat penkinlämmittimet jne.

Tietääkö joku mitä tuolla lisähinnalla eli suomivarustepaketilla saa verrattuna perusversioon ja jos todella pitää paikkansa, että suomeen tuotavissa bemareissa on tehokkaammat laturit jne, niin kannattaako niistä maksaa extraa täällä etelä-suomessa autoilevan?? (Vai pitääkö ko. hinnoittelu kuitenkin sisällään ns. suomen perusvarustepaketin esim. mukitelineitä, sähköikkunat jne.., jos näin, niin on myyjä pihalla)


  
  • Mulle myyjä kertoi (taxfree-autoa muuten minäkin katselin), ettei Bemaria saa Suomeen ilman Suomi-pakettia. Lisäksi kerrottiin, että paketissa ainakin kampikammion tuuletusjärjestelmä muutetaan vähemmän jäätymiselle herkäksi (318). Tiedä sitten, lieneekö propagandaa tuontiautoja vastaan? Keski-euroopasta saisi auton ilman Suomipakettia.

      
  • Bemarin hinnoittelu on ihan pielessä. Ostin omani suoraan kohdemaastani (320iA). Penkinlämmittimet on lisävarusteena, samoin ajovalojen pesurit (otin myös xenonit). Muuten tehdastietojen (bmw.com) perusteella ei pitäisi olla eroa, eli lämmitettävät peilit etc saa sumuvalojen yhteydessä. Suomessa ei myyjä tiennyt muuta, eikä saanut sitä selville edes maahantuojalta. Epäilen vahvasti rahastusta... Tuota huohotinputkea minullekin esitettiin (että olisko se..) mutta otin riskin, asutaan uudellamaalla. Dieseliä en uskaltaisi tuoda, koska siinä kai lämmittimiä viilataan suomen olosuhteisiin, bensakoneesta tulee hukkalämpöä. Ainakin steptronicin myötä laturit ja akut on samalla tasolla Saksassa kuin Suomenkin esitteessä. Sääli sinänsä että BMW Suomi ei kerro asioista avoimesti. Veroton hinta oli lähes samalla tasolla kuin sis alv siellä mistä ostin!

      
  • Hei !

    Olen itsekkin kuullut että kyseisiä paketteja olisi olemassa.
    Muistaakseni venäjälle meneviin autoihin tehdään myös muutoksia.
    Joissakin merkeissä, akku, laturi isompi, jouset jäykemmät+iskarit,,
    Onhan olemassa myös Taxi-paketteja..

      
  • Autot rullaavat tehtaan liukuhihnalta ulos niillä varustuksilla mitä markkinat vetävät. Tehtailla ei ole tiedossa minne autot yleensä menevät. Erikoistilauksesta saa vaikka mitä, kunhan siitä maksaa. Ehkä Afrikka ja Etelä-Amerikka eroavat hieman lisälämmittimen osalta. Toinen ääripää on Daewoo, joka TM:n tesitssä sai maininnan "paras kun ei toisi Suomeen ollenkaan". Ei autoja valmisteta erikseen johonkin erikoisiin olosuhteisiin, ellei erikseen niin tilata.

    En oikein käsittänyt mitä lämmittimiä "viilataan". Saksan dieselit varustetaan nykyisin Eberspächer diesel lisälämmittimillä, jolloin kovilla pakkasilla saadaan tarvittaessa lisälämpöä, ja onhan auto samaan hintaan lämmin aina aamuisin, missä ja milloin vain. Itse en huolisi bensa-autoa ollenkaan enää, tietäen tulevien vuosien kriisit ja maailmanmarkkinahinnat. Dieselin kun voi tankata lähes mitä öljyä vain ilman muutostöitä.

      
  • venäjän bemarissa on bensan syöttö ja siihen liittyvä tietokone säädetty ei niin tarkaksi, kun siellä se löpö on mitä sattuu.Tosin kaikki kalingarin tehtaan autot tehdään näin kun ne kaikki menee itään.

      
  • Lainaus:
    27.06.2004 klo 16:14 SixPack kirjoitti
    Autot rullaavat tehtaan liukuhihnalta ulos niillä varustuksilla mitä markkinat vetävät. Tehtailla ei ole tiedossa minne autot yleensä menevät. Erikoistilauksesta saa vaikka mitä, kunhan siitä maksaa.


    Ainakin BMW:n tapauksessa tehtaalla on varsin tarkkaan tiedossa minne auto on menossa, sillä autot valmistetaan asiakkaan tilauksen perusteella. Tässä mielessä jokaista autoa voi pitää erikoistilauksena. Käytännösä myös massa-autot valmistetaan tilauksesta. Tilaajana vain useimmiten toimivat maahantuoja ja jälleenmyyjät, jotka tilaavat autoja varastoon arvioidun menekin kerusteella.
    Toisaalta näiden "suomipakettien" tekniset varustevaihtoehdot todennäköisesti ruksii maahantuoja, eikä tehtaalla välttämättä ole erityisiä maakohtaisia varustepaketteja.

      
  • BMW maahantuoja toimittaa auton Suomeen ns Suomi varustelulla. Maahantuoja tilaa autoon perusvarusteiden lisäksi esim penkinlämmittimet, perusradion, tavaratilan suojan yms yms. Siis ne varusteet jotka Suomen oloissa on katsottu järkeväksi/tarpeelliseksi. Jokainen auton tehdään ns asiakkaan toivomuksesta. Tämä perusvarustelu on vain nimetty ns Suomi paketiksi ja yhden myyjän mukaan sitä ei saa tilattua ilman sitä.
    Olen itsekin katsellut X3 hintatasoa ja huomannut että jos vien Suomesta auton esim Saksaan, niin saan auton halvemmalla Suomesta kuin Sakasasta(vertaillen listahintoja). Huom tähän on laskettu jo 16% vero joka Saksassa on. Ja se verohan on jokatapauksessa maksettava. Olit sitten vuoden tai ulkomailla.

      
  • Lainaus:
    10.06.2004 klo 22:23 XAZ kirjoitti

    Tietääkö joku mitä tuolla lisähinnalla eli suomivarustepaketilla saa verrattuna perusversioon ja jos todella pitää paikkansa, että suomeen tuotavissa bemareissa on tehokkaammat laturit jne, niin kannattaako niistä maksaa extraa täällä etelä-suomessa autoilevan?? (Vai pitääkö ko. hinnoittelu kuitenkin sisällään ns. suomen perusvarustepaketin esim. mukitelineitä, sähköikkunat jne.., jos näin, niin on myyjä pihalla)


    No luulis, että myjä on vain pihalla ja tuo tarkoittaa sitä, että maahantuoja on vain ruksinut esim X3 3.0ia:han enemmän varusteita, kuin mitä siinä saksassa on tai mitä 2.5i:ssä, siinähän on esim sähkösäätöiset penkit ja automaatti vakiona, kun Saksassa automaatista maksetaan lisähintaa ja Suomessa manuaalia ei ole edes saatavissa tuon koneen kanssa. Sama 735ia:n kanssa, se on huomattavsti varustellumpi vakiona kuin saksassa myytävä, näkyvin ero on isommat vanteet, mikä on suomipaketiksi aika hullunkurista.. Vain tämä voi mielestäni selittää tuon paketin hintaeroa eri malleissa.

      
  • Nuo kovemmat amppeerit ja muut on melkoista propagandaa. Auton teknisistä erittelyistä näkee, että ne ovat aivan samat ainakin USA malleissa (pohjoisessa sielläkin on aivan liki yhtä kova talvi kuin suomessa, lyhyempi tosin).

    Kuten jo ylemmissä viesteissä todettu, suomipaketti on vain joidenkin lisävarusteiden laittamisesta suomessa vakiovarusteeksi, kuten istuinlämmittimet, ajovalopesurit jne.). Itse olen ulkomailla ostanut nämä lisävarusteena (cold weather package).

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit