Geneve 2005

21 kommenttia

Geneven autonäyttely on avattu tänä aamuna. Tämän ja huomisen aikana esitellään suuri määrä uusia ja uudistettuja malleja.

Pahasti kilpailijoidensa jalkoihin jäänut Lexus IS uudistuu täydellisesti ja saa keulalleen myös kipeästi kaipaamansa diesel-vaihtoehdon.
Samoin maailman eniten myyty urheiluauto Mazda MX-5 uudistuu täydellisesti: TCC.

Alfakin esittelee vihdoin Breran tuotantoversion sekä mm. IS:n kanssa kilpailevan "Brera quattroporte" 159:n. www.autointell.com

Näyttelyn koko tarjonnasta saa kuvan järjestäjän omilta sivuilta: http://www.salon-auto.ch.

[PPi muokkasi tätä viestiä 01.03.2005 klo 15:53]
  
  • Lexus oli ottanut nykyistä huomattavasti paremman ilmeen, mutta uskon että se jää vieläkin kilpailijoista ulkonäöltään. Mutta myynti varmasti nousee roimasti, niin täällä Suomessakin.

      
  • Mitkä ovat Lexus IS:n kilpailijat? Esimerkiksi BMW 3-sarja, Audi A4, M-B C-sarja, Alfa-Romeo 156, Volvo S60, Chrysler Sebring, Saab 9-3..

    Kyse on tietenkin makuasiasta, mutta mielestäni nykyinen IS on luokkansa parhaimman näköinen auto. Uusi IS on tuosta yhdestä kuvasta päätellen selvä parannus malliin ja Lexus jatkanee luokkajohtajana ainakin ulkonäön puolesta. Ainoa haastaja sille ollee Alfan tuleva 159, joka kuvista päätellen on - nykymallista ( 156 ) poiketen - varsin tasapainoisen ja kauniin näköinen.

    Vielä kun uuteen IS:ään saadaan nyt dieselkone ja lisää tilaa sekä coupemalli, niin on syytä odottaa, että mallia myydään Euroopassakin lisääntyvään tahtiin - varsinkin, kun perinteiset merkit kompuroivat laadussa vieläkin jossain Suzukin takana.... :smile:

      
  • A-S mitä tarkoitat perinteisillä merkeillä? :smile:

    IS:ssä oli jotain samaa Mazdojen kanssa sekä Volvojen kanssa. Ehkä siinä oli vielä jotain yhteistä Camryn kanssa.

      
  • Perinteisillä merkeillä viittasin lähinnä nk. premium-luokan traditionaalisiin merkkeihin kuten Mersuun, Bemariin, Audiin ja sen sellaisiin..

      
  • Tässä on enemmän kuvia tuosta Lexuksesta. Pidän itse siitä todella paljon ja menen ainakin koeajolle sitten kun se tulee Suomeen. :smile:
    http://www.lexusownersclub.co.uk/articles/publish/geneva_lexus_is.shtml

      
  • Yksi premium-merkkien tunnus on yleensä myös se, että asiakkailla on valinnanvaraa. Diesel on hyvä edistysaskel, mutta vaikuttaa pahasti siltä, että se on jätetty puolitiehen, jos automaattia ei tule tarjolle. Eurooppalaisilta se löytyy Jaguaria lukuunottamatta (X-type Fordin dieselillä).

      
  • Todella kaunis auto...nam :smile:

    Olmin linkittämien kuvien perusteella näyttäisi löytyvän
    automaattilaatikko...tai sitten vanhan silmät harittaa.

      
  • Oho...luin vähän nopeasti. Ainakin kuutoskoneelle. Toivon mukaan myöhemmin kun diesel tulee myös siihen.

      
  • Lainaus:
    01.03.2005 klo 12:55 Anders-Simo kirjoitti
    Mitkä ovat Lexus IS:n kilpailijat? Esimerkiksi BMW 3-sarja, Audi A4, M-B C-sarja, Alfa-Romeo 156, Volvo S60, Chrysler Sebring, Saab 9-3..


    Mitä ihmettä tuo Sebring tuolla listalla tekee?

    Ainakin X-type puuttuu listalta. Lisäksi listaan on Euroopassakin lähivuosina lisättävä Infiniti G sekä Cadillac BLS. Myös Passat sekä Accord pyrkivät samaan ryhmään kalleimmilla malleillaan.


    Anders-Simo:
    Kyse on tietenkin makuasiasta, mutta mielestäni nykyinen IS on luokkansa parhaimman näköinen auto. Uusi IS on tuosta yhdestä kuvasta päätellen selvä parannus malliin ja Lexus jatkanee luokkajohtajana ainakin ulkonäön puolesta.


    Ulkonäkö on aina makuasia. Minuakin IS:n ulkonäkö on miellyttänyt. Teknisessä mielessä vanha IS taas oli kaukana luokkajohtajuudesta (laiska, janoinen ja ajodynamiikaltaan selvästi saksalaisia jäljessä). Lisäksi auto on Suomessa ollut reippaasti ylihinnoiteltu. Toivottavasti uutuus muuttaa tilannetta.

    [PPi muokkasi tätä viestiä 01.03.2005 klo 15:27]
      
  • Uuden IS:n ulkonäössä on paljon samaa kuin uudessa GS:ssä. Selvää sukunäköä löytyy.Kyllä tämä uusi malli on paljon komeamman näköinen kuin vanha.Sisustuskin on paljon arvokkaamman ja tyylikkäämmän näköinen.Tehoakin löytyy aika mukavasti,204 hv 2,5-litraisessa V6:ssa,nykyisessä mallissahan on suora-6.Pituuttakin on tullut lisää 95mm,mikäli tekstin oikein ymmärsin.Autosta on kuvia myös www.lexus-europe.com

      
  • Huomasin aika mielenkiintoisen jutun. Uuden IS-mallin pääinsinööri on myös nykyisen Toyota Avensiksen pääinsinööri. Luultavasti kaveri on ylennetty kun Avensis on myynyt niin hyvin Euroopassa. Vuositasolla +50 % edeltäjään verrattuna.
    http://www.lexus-europe.com/about_lexus/news_and_events/geneva_1.asp

    http://www.toyota.co.jp/fce/avensis/

      
  • Mutta on valitettu, ettei Avensis kulje suoraan. Kulkeekohan se uusi IS suoraan kun sillä on sama pääsuunnittelija??

      
  • Lainaus:
    01.03.2005 klo 21:12 olmi kirjoitti
    Luultavasti kaveri on ylennetty kun Avensis on myynyt niin hyvin Euroopassa. Vuositasolla +50 % edeltäjään verrattuna.

    Avensis tulee myymään +% monta vuotta Saksassa.
    Jos seuraa AMS-lehden myyntitilastoja huomaa, että Avensista ryhdyttiin myymään Saksassa vasta -04, joten mihin ne luvut voivatkaan edetä, ylöspäin, tosin Corollan kustannuksella, sen myynti laski -32% -04. Kuten luvuilla kikkailtiin aikoinaan Suomessa Citroenin kanssa, oliko peräti 300% kasvua jossakin vaiheessa?

      
  • Lainaus:
    01.03.2005 klo 14:37 Anders-Simo kirjoitti
    Perinteisillä merkeillä viittasin lähinnä nk. premium-luokan traditionaalisiin merkkeihin kuten Mersuun, Bemariin, Audiin ja sen sellaisiin..

    SUV:in mukaan Toyota oli eka, Mersu toka, sitten pari japanilaista ja sitten Audi. Eli kyllä Audi ja mersu luotettavia ovat. Olettaisin myös että bemarikin on luotettava. Näissä merkeissä on myös sitä "tiettyä" paremmuutta.

      
  • Lainaus:
    01.03.2005 klo 22:24 SixPack kirjoitti
    Lainaus:
    01.03.2005 klo 21:12 olmi kirjoitti
    Luultavasti kaveri on ylennetty kun Avensis on myynyt niin hyvin Euroopassa. Vuositasolla +50 % edeltäjään verrattuna.

    Avensis tulee myymään +% monta vuotta Saksassa.
    Jos seuraa AMS-lehden myyntitilastoja huomaa, että Avensista ryhdyttiin myymään Saksassa vasta -04, joten mihin ne luvut voivatkaan edetä


    Tarkoitatko että alettiin kunnolla markkinoimaan vasta vuonna 2004? Jos tarkoitat, että Avensista olisi alettu myymään Saksassa vasta vuonna 2004, niin olet tietenkin väärässä. Mutta sitä tuskin tarkoitit. Toyota Avensis korvasi Toyota Carinan niin Suomessa, Saksassa kuin muuallakin Euroopassa vuonna 1998.

      
  • Lainaus:
    02.03.2005 klo 15:22 olmi kirjoitti

    Tarkoitatko että alettiin kunnolla markkinoimaan vasta vuonna 2004? Jos tarkoitat, että Avensista olisi alettu myymään Saksassa vasta vuonna 2004, niin olet tietenkin väärässä.

    Sori, minun vika, jouduin oikein tarkistamaan tiedot lehdestä, vanhempaa ei valitettavasti ole kuin 12/03 jossa Avensis näkyy jo, hämäsi Verson kanssa samalla linjalla jossa jostain syystä on viiva edessä. Viiva sulkeismerkeissä tarkoittaa yleensä, että ko. ajoenuvoa ei ole myyty ollenkaan, mutta Avensis on sijalla 42. ja myyty 2109 kpl joulukuu -03, Saksa, ja noista luvuista ei voi nousta kuin monta sataa %:ia.

      
  • Hieman erikoisempi uutuus Genevestä:

    Morgan Aeromax

      
  • Miksi ei kaikki kerralla? Tässä 3 sivua Geneveä!

    www.automotorundsport.de/d/72195

      

  • Tuo Fordin tila-auto oli kuin C-Maxista tehty luxustila-auto. :sunglasses:

      
  • Lainaus:
    02.03.2005 klo 19:29 SixPack kirjoitti
    Miksi ei kaikki kerralla? Tässä 3 sivua Geneveä!

    www.automotorundsport.de/d/72195


    Tai hieman suppeampi kokoelma, mutta enemmän tietoa kustakin uutuudesta:

    http://thecarconnection.com/index.asp?article=8131

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit