Uusi golf farmari

16 kommenttia

Terve,

Mitä tietoa teillä on uuden Golf-variantin esittelystä. Automyyjät puhuvat pahimmillaan ensi vuodesta. Autokuumetta...

Jukka

  
  • Der Spiegelissä oli jokunen viikko sitten juttua VW:n tilanteesta. Sen mukaan uusi Golf (onko se nyt sitten VI?) esitellään jo 2008, eli sitä aikaistetaan. Syynä on nykyisen mallin korkeat tuotantokustannukset suhteessa muihin valmistajiin. Jutun mukaan esim. Golfin etujousitus on suunniteltu liian monimutkaiseksi ja pelkästään sen kasaaminen maksaa 400-500 euroa enemmän kuin kilpailijoiden vastaava. Myynnin edistämiseksi Golfin hintaa on jouduttu hilaamaan alas, ja tällä hetkellä Saksaan myytävistä Golfeista ei tehtaalle juuri voittoa heru.

    Voiko tästä päätellä, että tähän nykyiseen Golfiin perustuvaa farmaria ei tulekaan, vaan seuraavan mallin yhteydessä esitellään uusi farmarikin?

    Voi hyvinkin olla, mutta eivät ne saksalaiset lehdetkään aina kaikkea tiedä.

      
  • Auto, motor und sport uutisoi joi maaliskuussa 2005, että "uusi Golf/Bora farmari on Jetta Variant".

    http://www.auto-motor-sport.de/news/auto_und_produkte/vw_neuer_golf_bora_kombi_heisst_jetta_variant.79012.htm

    Autohaus Online puolestaan kertoi heinäkuussa 2005, että "myös Jetta Variant tulee v. 2006 Meksikosta".

    http://www.autohaus.de/sixcms/detail.php/330256?_zielcb=&_topnavi=13243

    Jenkeissä on nytkin tarjolla Jetta Wagon, joka tosin on nykyinen Golf Wagon varustettuna täkäläisen Boran keulalla. Täkäläinen Borahan on ollut jenkeissä aina Jetta.

    Tässä vielä pari jenkkilinkkiä uuteen Jetta Wagoniin liittyen:

    http://www.auto123.com/en/info/news/news,view.spy?artid=45140&pg=1

    http://www.jalopnik.com/cars/news/volkswagen-to-release-new-jetta-wagon-later-than-expected-115526.php

    Jälkimmäisessä artikkelissa (päivätty jo helmikuussa 2005) kerrotaan, että Meksikon tehtaan tuotantolinjoja laitetaan uuteen uskoon ja Jettan ja New Beetlen lisäksi myös Eurooppaan tuotavat Golfit valmistettaisiin jatkossa Meksikossa!

    [Jube muokkasi tätä viestiä 20.04.2006 klo 12:53]
      
  • Lainaus:
    20.04.2006 klo 09:03 AkiK kirjoitti
    Der Spiegelissä oli jokunen viikko sitten juttua VW:n tilanteesta. Sen mukaan uusi Golf (onko se nyt sitten VI?) esitellään jo 2008, eli sitä aikaistetaan. Syynä on nykyisen mallin korkeat tuotantokustannukset suhteessa muihin valmistajiin. Jutun mukaan esim. Golfin etujousitus on suunniteltu liian monimutkaiseksi ja pelkästään sen kasaaminen maksaa 400-500 euroa enemmän kuin kilpailijoiden vastaava. Myynnin edistämiseksi Golfin hintaa on jouduttu hilaamaan alas, ja tällä hetkellä Saksaan myytävistä Golfeista ei tehtaalle juuri voittoa heru.


    Toisena syynähän oli myös heikko menekki, vaikka Golf taitaa vielä Euroopan myydyimpänä automallina roikkuakin. Astrahan on jo lähellä ykköspaikkaa ja tällä menolla ykkösenä vielä tämän vuoden aikana. Volkkarilla on seurattu tilannetta huolestuneena.

      
  • Lainaus:
    20.04.2006 klo 12:57 Bertone kirjoitti

    Toisena syynähän oli myös heikko menekki, vaikka Golf taitaa vielä Euroopan myydyimpänä automallina roikkuakin. Astrahan on jo lähellä ykköspaikkaa ja tällä menolla ykkösenä vielä tämän vuoden aikana. Volkkarilla on seurattu tilannetta huolestuneena.


    Niin, ja tuo hinta on aika merkittävä tekijä menekissä. Saksassa Golf oli alunperin (nykyistä tilannetta en tiedä) selvästi kalliimpi kuin Astra, eikä tarjoa oikeastaan yhtään mitään parempaa hintansa vastineeksi. Saksalaiselta kantilta katsoen Opel taitaa myös olla se saksalaisempi auto, nyt kun Volkkaria tehdään joka puolella maailmaa.

    Syystäkin Astra myy hyvin, se on luokassaan oikein pätevä auto. Jos olisin tuon luokan autoa hankkimassa, niin se olisi ehkä varteenotettavin vaihtoehto. Ainakin Suomessa varustelu ja lisävarustehinnat huomioiden hintaero Golfiin on todella selvä.

    Tilanne on minusta ihan sama isommissa, Vectrassa saa paremman vastineen rahoilleen kuin Passatissa. Statusta ei ehkä ole samalla tapaa, mutta auto on nykyään hyvä. Erityisesti farmari, jossa on pidempi akseliväli (sama muuten kuin 5-sarjan Bemarissa). Se tekee todella hyvää ajo-ominaisuuksille. Vectran farmari on paremmin suunniteltu käyttötarkoitukseensa ja toteutus on jämäkämpi ja laadukkaampi. Passatissa on ehkä tiettyä luksuksen tuntua enemmän, mutta kun syynää vähän tarkemmin niin fiilikset esim. sisätiloista muuttuvat. Kaikki ei ole VW-laadussa nykyään ihan kohdallaan. Opel on nykyään tutkitusti etevämpi jopa VW:n perinteisellä vahvalla alueella, eli ruostesuojauksessa.

      
  • Lainaus:
    20.04.2006 klo 13:59 AkiK kirjoitti
    Lainaus:
    20.04.2006 klo 12:57 Bertone kirjoitti

    Toisena syynähän oli myös heikko menekki, vaikka Golf taitaa vielä Euroopan myydyimpänä automallina roikkuakin. Astrahan on jo lähellä ykköspaikkaa ja tällä menolla ykkösenä vielä tämän vuoden aikana. Volkkarilla on seurattu tilannetta huolestuneena.

    Niin, ja tuo hinta on aika merkittävä tekijä menekissä. Saksassa Golf oli alunperin (nykyistä tilannetta en tiedä) selvästi kalliimpi kuin Astra, eikä tarjoa oikeastaan yhtään mitään parempaa hintansa vastineeksi. Saksalaiselta kantilta katsoen Opel taitaa myös olla se saksalaisempi auto, nyt kun Volkkaria tehdään joka puolella maailmaa.

    Syystäkin Astra myy hyvin, se on luokassaan oikein pätevä auto. Jos olisin tuon luokan autoa hankkimassa, niin se olisi ehkä varteenotettavin vaihtoehto. Ainakin Suomessa varustelu ja lisävarustehinnat huomioiden hintaero Golfiin on todella selvä.


    Astra on kyllä hyvin kilpailukykyinen mutta perusmalleja tarkasteltuna minä pidän Golfia noista kahdesta etevämpänä. Astran peruskone (siis se 1.6 Twinport) on aika nuhainen, Golfin perus 1.6:n hakkaa sen käyttöominaisuuksiltaan, kulutus taitaa Astrassa olla pienempi. Ajo-ominaisuuksiltaan kaksikko on tasoissa. Astran suurin miinus tulee rengasmelusta, joka on Golfiakin kovempaa. Ulkonäkö Astrassa parempi mutta en pidä Opelin sisätilatyylistä. Hinnoittelusta ja varustelusta en tiedä, kun en ole asiaan perehtynyt.

    En ottais noista kumpaakaan, vaan todnäk taipuisin Skoda-leiriin vaikka VAG onkin. Sekin myynee euroopassa ihan kivasti?

      
  • Olisi ainakin virkistävää jos se olisikin uusi Jetta Variant eikä Golvi... Ainakin tämä uusi Jetta on huomattavasti hienompi kuin Golf.

      
  • Kiitoksia vastanneille. Jään siis odotelemaan ehkä jetta-varianttia lähiaikoina tai sitten en...

      
  • Lainaus:
    20.04.2006 klo 15:48 jalkkis kirjoitti
    Astra on kyllä hyvin kilpailukykyinen mutta perusmalleja tarkasteltuna minä pidän Golfia noista kahdesta etevämpänä.


    Pointti olikin siinä, että samalla euromäärällä saat Opelilta esim. 140 hevosvoimaisen Astran ja VW:ltä 115 hevosvoimaisen Golfin. Sisätilojen laatufiiliksessäkin Astra on mielestäni nykyistä Golfia etevämpi, Golf otti malliuudistuksen myötä tuossa asiassa takapakkia. Perusversion 1.6 koneet ovat molemmissa varsin säyseitä. Toki niillä tulee toimeen ja VW:n kone on 8-venttiilisenä ehkä hieman vääntävämpi alakierroksilla. Kulutuksessa Opel on etevämpi. Mielestäni hinta/laatu/ominaisuudet on joka tapauksessa Astrassa paremmalla tasolla.

      
  • Lainaus:
    20.04.2006 klo 17:40 Bertone kirjoitti
    Pointti olikin siinä, että samalla euromäärällä saat Opelilta esim. 140 hevosvoimaisen Astran ja VW:ltä 115 hevosvoimaisen Golfin. Sisätilojen laatufiiliksessäkin Astra on mielestäni nykyistä Golfia etevämpi, Golf otti malliuudistuksen myötä tuossa asiassa takapakkia.

    Ei kai sentään, kyllä vanha golffi oli ominaisuuksiltaan todella traktori verrattuna uuten, kaikin puolin. Tietenkin nämä "fiilikset" ovat täysin makuasioita, jokaisella omansa. Mielestäni uusi Astra uudistui varovaisemmin vanhasta, vaikka monet lehdet kirjoittivat "opelin radikaalisesta muutoksesta jne."
    Mutta ilmeisesti fakta on, että Astrasta saa samalla rahalla enemmän ja luotettavamman auton.
    Hmm... taas tuli kehuttua omaansa :tongue:

      
  • Lainaus:
    20.04.2006 klo 15:48 jalkkis kirjoitti

    Astra on kyllä hyvin kilpailukykyinen mutta perusmalleja tarkasteltuna minä pidän Golfia noista kahdesta etevämpänä.


    Volkkari on aina pärjännyt suhteellisen hyvin perusvarusteisena Suomessa, koska se on täällä hinnoiteltu melko tiukasti. Varsinkin aivan perusmallit. Ongelma Volkkarin ostossani on aina ollut se, että heti kun lähdetään konetehoissa vähänkään ylöspäin tai otetaan mukaan muutamakin pikkuinen lisävaruste, se maksaa mansikoita.

    Jos verrataan autoja vähän kunnollisemmalla varustelulla ja vastaavilla konetehoilla, niin ei VW ole vahvoilla oikein missään luokassa. Eiköhän tämä Saksassakin merkkaa aika paljon, siellä kun ei osteta karvalakkimalleja niin usein kuin Suomessa. Ja lisäksi siellä VW on suhteessa kalliimpi.

      
  • Itsekin tuota aikani odottelin, mutta kerrottiin ensin että tulee vain Golf PLUS. Päädyin Octavia Combiin joka on käytännössä uuden Golfin farmariversio :smile:
    Kovastihan Golfeja on näihin vaihdettu kuten itsekin tuli tehtyä. IV-Golf Variantia myydään edelleen ulkoisesti samannäköisenä kuin itselleni tilasin -99 lopulla.

    Ilmeisesti Golfin/Jetan farkkuversion uuden mallin puuttuminen ei olen näkynyt ainakaan euroopan markkinoilla. Konsernin myynti näyttää kasvaneen selvästi. Ehkäpä muut kokoluokat menestyvät paremmin eikä VW ole pitänyt tällä kiirettä.

      



  • Astra on kyllä hyvin kilpailukykyinen mutta perusmalleja tarkasteltuna minä pidän Golfia noista kahdesta etevämpänä. Astran peruskone (siis se 1.6 Twinport) on aika nuhainen, Golfin perus 1.6:n hakkaa sen käyttöominaisuuksiltaan, kulutus taitaa Astrassa olla pienempi. Ajo-ominaisuuksiltaan kaksikko on tasoissa. Astran suurin miinus tulee rengasmelusta, joka on Golfiakin kovempaa. Ulkonäkö Astrassa parempi mutta en pidä Opelin sisätilatyylistä. Hinnoittelusta ja varustelusta en tiedä, kun en ole asiaan perehtynyt.

    Tervehdys,
    itselläni on kuukauden vanha Astra Wagon ja todellakin yhdyn tuohon rengasmelu asiaan. Syynä ovat Bridgestonen Turanza ER300 alkuperäisrenkaat (205/55-16). Ajettuani päivän kesärenkailla kitkarenkaiden jälkeen korjasin melun vaihtamalla alle Nokian NRHi:t, johan pojat hiljeni... ero on aivan käsittämätön. Toinen positiivinen asia jonka huomasin että ohjaustuntuma parantui keskialueella, Bridgestoneilla oli jotenkin tahmean tuntuinen. Kustannuskaan ei ollut kovin suuri, sillä renkaista hyvitettiin rengasliikkeessä yllättävän hyvin :sunglasses:.

    Aurikoista kesää ja meluttomampia kilometrejä
      
  • Lainaus:
    21.04.2006 klo 09:38 OctaviaCombi kirjoitti
    Ilmeisesti Golfin/Jetan farkkuversion uuden mallin puuttuminen ei olen näkynyt ainakaan euroopan markkinoilla. Konsernin myynti näyttää kasvaneen selvästi. Ehkäpä muut kokoluokat menestyvät paremmin eikä VW ole pitänyt tällä kiirettä.


    Uudet Passat ja Jetta myyvät nyt uusina malleina Euroopassa hyvin, joiden ansiosta VW:n myynti on kasvussa. Golfin myynti sen sijaan takkuaa pahasti.

      
  • Käteeni sattui huhtikuun Auto,Motor und Sopt lehti (siis paperivertio), jossa oli photoshopattuna uusi Golf Farkku. Kyseinen malli perustui Golf Plussaan ja tulossa markkinoille 2007!

    Onkohan ajatuksenjuoksuna Wolfsburgissa se, että ns. perusgolffi jatkaa uudistuneena 2008, vain 2 ovisena.

    Neliovinen ja farkku perustuisi nykyiseen G+:n. Tämä olisikin yhtymän kannalta se viisain (?) ratkaisu. Ocu II:n perus farkkua hakeville ja Golf Plus farkku niille, jotka haluavat farkultaan hieman enemmän ideaa!

    Omana mielipiteenä ihmettelen perusGolfin asemaa, koska Plussa on mielestäni se "järkevämpi" versio Golffista. :smile:

      
  • Uusi Golf farmarihan on täällä tänään!

    Näinhän juuri autokauppojen ilmoituksissa mainostetaan

    Uusi Golf Variant Atlantic tai Pacific vai-mikä-se-nyt-oli

      



  • Jos verrataan autoja vähän kunnollisemmalla varustelulla ja vastaavilla konetehoilla, niin ei VW ole vahvoilla oikein missään luokassa. Eiköhän tämä Saksassakin merkkaa aika paljon, siellä kun ei osteta karvalakkimalleja niin usein kuin Suomessa. Ja lisäksi siellä VW on suhteessa kalliimpi.


    ?? Mihin pohjaat ajatuksen että VW on kalliimpi Saksassa? Nyt en ymmärrä. Meidän firmassa monet vaihtavat merkkiä (Audi, BMW) VW:n malleihin mm hinnan ja muotoilun (koko) takia. Olenko ymmärtänyt jotain väärin täällä Saksan maalla?

    MY MISTAKE! Puhuttiin Golf:sta, ei Passatista.

    [Sulo muokkasi tätä viestiä 03.05.2006 klo 10:11]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit