Minusta tuossa on ajatusvirhe. Tien "läpimenokykyä" tutkitaan vain staattisesti, eli ajatellaan, montako autoa jollekin tienpätkälle mahtuu, ottamatta huomioon sitä vauhtia, jolla ne siirtyvät pätkän alkupäästä sen loppupäähän. Läpimenokykyä pitäis…
Lainaus:02.07.2007 klo 21:08 combatfighter kirjoitti
Minun rajani auton hallintaan ja hallitsemattomuuteen ei vaikuta tuon taivaallista numero, mikä tienreunassa olevassa kyltissä on.
No jos ei hallintaan tai hallitsemattomuuteen, niin lompa…
Lainaus:16.07.2007 klo 22:28 mikahe kirjoitti
Kuten olen aiemminkin todennut, on vahinko että moottoriajoneuvon kuljettajia ei katsasteta vuosittain. Vasta vähän aikaa sitten niistä lääkäreistä tehtiin lainrikkojia jotka eivät ilmoittaneet kuljetta…
Tjaa, tieliikennelaissa sanotaan vain, että liikennemerkkiä on noudatettava, mutta mistäpä sen satunnainen kulkija tietää, onko lumen peitossa oleva esine liikennemerkki... Ja selvä puute laissa on se, että siinä kyllä määritellään kuka ja millä eh…
Lainaus:16.07.2007 klo 21:37 mikahe kirjoitti
Olen täysin samaa mieltä kanssasi että minun eikä sinun kykysi riitä sen reiän paikkaamiseen. Sen sijaan väitän, että kykenen väistämään moista kuilua ja mikä hankalinta, varoittamaan siitä muita suhare…
Kiitos mikahe asioiden sotkemisesta. Onko kyseessä tielaitos tai destiny tai kunta tai kaupunki, se ei ole tässä asian ydin, eikä myöskään se, että siellä todellakin saattaa kuoppa olla. Puudeli on se, että AUTOLIJA ei ole ymmärtääkseni velvollinen …
Lainaus:16.07.2007 klo 17:20 TeeCee kirjoitti
On ihan ymmärrettävää ja loogista että sellaisessa tilanteessa tulee valinneeksi vaihtoehdon, jossa oma vastuu olisi mahdollisimman pieni.
TeeCeellä on vahva filosofinen ilmaisutapa, mutta minus…
Lainaus:16.07.2007 klo 10:30 TeeCee kirjoitti
Koska liikenne herättää tunteita jotka helposti sokaisevat logiikan, otetaan esimerkiksi vaikka hissi.
Anteeksi maalaisuuteni, en kyllä ymmärtnäyt tästä hissivertauksesta ja sen analogiasta …
Lainaus:13.07.2007 klo 15:16 TeeCee kirjoitti
autoilija vastaa siitä että hän liikkuu liikennesääntöjen mukaan ja liikennemerkeillä osoitetaan mitkä säännöt missäkin kohdassa ovat voimassa.
TC, liikenneasioiden ylijumala, kerotko meille v…
Jenkeissäkin on noita iäkkäitä kuskeja aikas paljon, ja erään henkilön kommentti asiaan oli, että mitään seikkaperäisiä lääkärintarkastuksia ei tarvittaisi, riittää kun seurataan, onko ao. henkilöllä ajaessaan suu auki.
Jos on, niin kortti pois
kuten lukijat huomasivat, otin nokkiini tuosta TeeCen tavasta kommentoida, mutta syynä ei ollut se, että mielipiteeni ammuttiin alas, vaan se, miten se tehtiin. Vetoamalla tylysti johonkin tutkimuksiin, kuuntelematta perusteluitani, yksoikoisesti …
Lainaus:24.04.2007 klo 11:56 TeeCee kirjoitti
Niilonpoika: Ja pysyn edelleenkin mielipiteessäni
Niimpä, mitä sitä hyvää mielipidettään muuttamaan vain sen vuoksi, ettei se pidä yhtä tunnettujen tosiasioiden kanssa.
En tajua, miksi ki…
Lainaus:19.04.2007 klo 10:21 TeeCee kirjoitti
Se ei millään käy, sinähän järkytät yhteiskuntarauhaa. Rangaistuksen pitää tulla yhteiskunnalle kalliiksi, muuten kansalaisilta menee usko oikeusvaltioon ja.he alkavat rikkoa lakeja ihan vaan sen vuoks…
Lainaus:16.04.2007 klo 15:03 TeeCee kirjoitti
Niilonpoika: Eli töyssyn funktio turvallisuuden lisääjänä on vähän kysenalainen.
On vai? Tuntuu hassulta, että samaan aikaan kun näitä hidasteita tehdään kaikkialla maailmassa lisää hirveällä innoll…
Olen vähän samaa mieltä Zilon kanssa sikäli, että mielestäni ajajan huomio kiinnittyy paljolti vain siihen, miten saa ajokkinsa ohjastettua töyssyn yli/ohi, ja toisarvoiseksi jää muun liikenteen tarkkailu, erityisesti jalankulkijat ja kevyt liikenne…
TeeCeen mielipide on näemmä samalla yleinen mielipide kun ei yhtään enempää kirjoituksia ole tullut. Minkäs sille sitten mahtaa, muutaman toilailijan tähden me kaikki autoilijat varmaankin joudumme maksumiehiksi - vähän niinkuin kollektiivinen ranka…
Lainaus:09.06.2006 klo 22:08 JOXA kirjoitti
Tietenkin pitää varautua maksaan lisävero jos ylittää rajoituksen liikaa, mutta sehän on vain yksi vero muiden lisäksi!
Heh, suuri osa ihmisistä ajattelee nykypäivänä juuri noin, että pulittamalla…
Lainaus:09.06.2006 klo 08:15 Herbert kirjoitti
Olisi pitänyt laittaa tuon kommenttini perään naamankuva, jossa suu on jossain sopivassa asennossa.
Samat sanat...
Lainaus:09.06.2006 klo 07:43 Herbert kirjoitti
Mutta suurin sallittu nopeus (tai paremminkin siis oikea nopeus) = rajoitus + sakotustoleranssi
Missähän kohden liikennlaissa tai -asetuksessa on mainittu tuo toleranssi? Ei missään. Suurin sall…
Lainaus:06.06.2006 klo 14:47 nimim Erkki kirjoitti
Poliisit ovat terrorisoineet arvostettua liikennetoimittajaamme ajamalla 2 km/h alle nopeusrajoituksen:
Vitsi, vitsi! Kokonaista kaksi kilometriä, ja ilmeisesti 90 nopeusrajoitusalueella mik…
Tuskinpa kannattaa yrittää uudelleenlämmittää loppuunkaluttua asiaa. Tästähän on väännetty tekstiä puolesta ja vastaan vaikka kuinka monta kertaa.
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että on hyvä että kaikilla on valot koko ajan päällä, koska kaikil…
Kyllä taannoin erään suuren kansainvälisen, keltaisella pressulla varustetun pakettijakelufirman, virolaisin rekisterikilvin varustettu rekka aiheutti ihmetystä ja vähän kylmänhikeäkin. Tämä maanteiden sankari alkoi 80 rajoitusalueella (yksiajoratai…
Mitäköhän tässä tarkoitetaan? Parin numeron takaista mönkijäjuttua vai kenties jotain muuta?
Äreelle kansalaiselle tiedoksi, että tämähän ei ole mikään toimituksen palautekanava, vaan lukijoiden keskustelufoorumi johon lehden toimittajat eivät mit…
Lainaus:03.06.2006 klo 23:41 JOXA kirjoitti
Mainoksia täälläkin!
Saanen sen verran korjata, että siellä on liikennekäyttäytymistä koskevaa asiaa. Mahdoitko edes käydä katsomassa.
Ottamatta kantaa tuohon rönsyilevään keskusteluun, kommentoisin vain tuota alkuperäistä väitettä:
ettei vaan olisi tilastoharha että voimakkaammat autot aiheuttavat vähemmän onnettomuuksia siitä syystä koska niitä on vähemmän liikenteessä??.
Haloo
onkohan yhtäkään viestiketjua joka olisi pysynyt aiheessa? Tämänkin otsikossa puhutaan jotain nopeusrajoitusjärjestelmästä, mutta jo muutaman mielipiteen jälkeen ollaan kinastelemassa vääntömomentista ja vääntökäyrästä...
Niinpä niin, miten voi olla, että kaikkien asioiden hoito on kuralla? Maantiet menevät huonoon kuntoon, sillat rapistuvat kun niitä ei korjata, rautateiltä hajoavat kiskot junien alta, vesistöissä sulkujen ja nostosiltojen käyttö takeltaa kun ei ol…
Lainaus:30.12.2005 klo 07:36 Rätkätin kirjoitti
Samoin kuin liikennemerkkejä pitää putsata tarpeen vaatiessa, niin myöskin rekisterikilpiä, ajovaloja, vilkkuja ja tuulilaseja ym. pitää putsata tarpeen vaatiessa. Liian likaisesta tuulilasistakin voi…