Fordeissa on vikoja, kyllä. Vikoja ei osata korjata ja huollot tökkii, valitettavasti. Palautemäärään suhteutettuna selvä jumbosija merkkien välisessä vertailussa. http://www.huoltokorjaamo.fi/index.php?sivu=3
Jaa, eikös Focus ole valittu laadukkaimmaksi autoksi (luokassaan?) jossain saksalaisessa tutkimuksessa?
Omassa perheessä on ollut viimeisten vuosien aikana 4 Fordia (2xKa, 2xFocus). Molemmat Ka:t olivat täysin viattomia, ensimmäisestä Focuksesta meni ABS:n ohjausyksikkö, toisesta puolat, muita vikoja ei ole ollut. Tuo puola-Focus on edelleen perheen ns. kakkosauto.
Palvelukin on ollut yllättävän hyvää Ford-liikkeissä, joten itse en jaa noita näkemyksiä, en laadusta enkä palvelusta.
Fordeissa on vikoja, kyllä. Vikoja ei osata korjata ja huollot tökkii, valitettavasti. Palautemäärään suhteutettuna selvä jumbosija merkkien välisessä vertailussa. http://www.huoltokorjaamo.fi/index.php?sivu=3
hmmm eikös BMW:n 1,6 ja Nissanin 1.0 ole selvästi pienempiä arvoja kuin Fordin 2,8? Ihan huuhaata noilla palautemäärillä joka tapaukissa, palataan sitten asiaan kun vastaajia on edes 1000 per merkki.
Palautemäärään suhteutettuna Ford tosiaan oli heikoilla verrattuna muihin merkkeihin (eli pois alle kymmenen palautteen merkit), mutta tilanne on siltä osin muuttunut. Tekniikanmaailman huoltokorjaamo vertailussa 08/05 Ford oli hännillä (ei mitään uutta Fordin kohdalla). Tuhannella palautteella/merkki voisi tosiaan jo sanoa jotain vakavammalla naamalla. Toivottavasti toteutuu.
Eihän Foordista mitään vikaa puutu! Sama näyttää olevan muillakin merkeillä, ikävä kyllä! Meillä ollut kolme Foordia, kaikki itse huoltamalla pysyivät kunnossa. Vaimon autossa ajonesto meinas teettää töitä mutta sain kuntoon, kustansi kyllä 130, mutta elämä on sitä Foordin kanssa!
Fordeissa on vikoja, kyllä. Vikoja ei osata korjata ja huollot tökkii, valitettavasti. Palautemäärään suhteutettuna selvä jumbosija merkkien välisessä vertailussa. http://www.huoltokorjaamo.fi/index.php?sivu=3
Tuota sivustoa kannattaa lukea hyvin, hyvin vahvan suodattimen kanssa. On muistettava, että kyseessä on yksipuolinen, ilman toisen osapuolen vastinetta oleva kommentti. Korjaamo on saattanut tehdä kaikki työt niin kuin pitääkin ja veloittanut niistä vielä oikein. Sitten on ollut joku homma, mikä ei ole mennyt niin kuin asiakas oli sen etukäteen suunnitellut. Se on sitten aiheuttanut sen, että koko korjaamokäynti on ollut ihan per*eestä ja kaikki on tehty päin mäntyä. Vaikka todellisuudessa asia on ollut ihan toisin päin. Eräässä asiakaspalvelukoulutuksessa kuvattiin harjoituksia ja pyydettiin seuraavan päivänä "asiakasta" kertomaan miten edellisenä päivänä käyty asiakaspalvelutilanne oikein meni. Asia tarkistettiin sitten vielä videolta. Lähimmäksi osunut tiesi rekisterinumeron, mutta kaikki muu meni aivan pieleen. Sen verran se juttu muuttuu mielessä, kun nukkuu yön yli. Negatiiviset kokemukset kasvaa uskomattomiin mittoihin, mutta positiivia asioita ei juuri muisteta. Ihmisellä on vielä kumma tapa kääntää asiat päässään itselleen positiivisiksi ja omaa ajatusta tukeviksi. Yleensä se ei enää vastaa tapahtunutta. Ei myönnetä sitä, että vika oli minussakin, vaan yritetään peitellä se jonkin selityksen taakse, joka sitten tuodaan julki omana totuutena tapahtuneesta. Sitten on se "ammattivalittajien" osasto, jotka valittaa kaikesta ja jatkuvasti. Niille ei kukaan mahda mitään, niitä vaan jostain sikiää. Jos joku perustaisi internettiin sivuston, mihin kerättäisiin ainoastaan myönteisiä kokemuksia autokorjaamoista, niin siellä ei olisi juurikaan kommentteja. Suomalainen ei kehu, vaan haukkuu jos vain mahdollista.
Ps. On olemassa kolmea totuutta tapahtuneesta. Minun, sinun ja sitten se, mitä oikeasti tapahtui.
"Suomalainen ei kehu, vaan haukkuu jos vain mahdollista."
Tämä hokema ei valitettavasti (tai onneksi) ainakaan tässä tapauksessa pidä paikkaansa. Huoltokorjaamo.fi -sivullakin yli puolet palautteista on selvästi positiivisia eli asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä saamaansa palveluun.
Tottakai kyseiset palautteet ovat asiakkaan näkemyksiä saadusta palvelusta ja liikkeen ammattitaidosta. Olisi mielenkiintoista nähdä liikkeiden vastineet joihinkin kriittisiin palautteisiin.
Ajelin Ford Sierralla 16 vuotta huolettomasti. Käyttäen suurimman osan ajasta samaa Ford merkkihuoltamoa ja ammattimiestä. Päädyin uuden kulkuneuvon valinnassa Mondeoon. Valintana oli hyvä palvelu ja työ huollossa. Oman alani (entisenä) ammattilaisena tiedän, ettei kaikkea voi itse tietää ja hallita. Ensimmäisessä huollossa tulen kyselemään ohjeita "lemppari" asentajalta. Luotan hänen ammattitaitoonsa.
Muistuu mieleen taannoiset, "asiakas on mulkku"- kirjoittelut. Ja kyllähän se tosi on, että aikamoisia kokovartalokyrpiä asiakaskunnassakin on, kuten myös tiskin toisella puolen.
No eipä noilla palautemäärillä kannata kovin paljon vetää johtopäätöksiä. Monen merkin kohdalla alle 5 palautetta...
Muistelen, että Ford-liikkeet on valittu useita kertoja parhaiten asiakkaita palveleviksi liikkeiksi?
Jaa, eikös Focus ole valittu laadukkaimmaksi autoksi (luokassaan?) jossain saksalaisessa tutkimuksessa?
Omassa perheessä on ollut viimeisten vuosien aikana 4 Fordia (2xKa, 2xFocus). Molemmat Ka:t olivat täysin viattomia, ensimmäisestä Focuksesta meni ABS:n ohjausyksikkö, toisesta puolat, muita vikoja ei ole ollut. Tuo puola-Focus on edelleen perheen ns. kakkosauto.
Palvelukin on ollut yllättävän hyvää Ford-liikkeissä, joten itse en jaa noita näkemyksiä, en laadusta enkä palvelusta.
http://www.huoltokorjaamo.fi/index.php?sivu=3
hmmm eikös BMW:n 1,6 ja Nissanin 1.0 ole selvästi pienempiä arvoja kuin Fordin 2,8? Ihan huuhaata noilla palautemäärillä joka tapaukissa, palataan sitten asiaan kun vastaajia on edes 1000 per merkki.
Palautemäärään suhteutettuna Ford tosiaan oli heikoilla verrattuna muihin merkkeihin (eli pois alle kymmenen palautteen merkit), mutta tilanne on siltä osin muuttunut.
Tekniikanmaailman huoltokorjaamo vertailussa 08/05 Ford oli hännillä (ei mitään uutta Fordin kohdalla). Tuhannella palautteella/merkki voisi tosiaan jo sanoa jotain vakavammalla naamalla. Toivottavasti toteutuu.
Eihän Foordista mitään vikaa puutu! Sama näyttää olevan muillakin merkeillä, ikävä kyllä!
Meillä ollut kolme Foordia, kaikki itse huoltamalla pysyivät kunnossa. Vaimon autossa ajonesto meinas teettää töitä mutta sain kuntoon, kustansi kyllä 130, mutta elämä on sitä Foordin kanssa!
http://www.huoltokorjaamo.fi/index.php?sivu=3
Tuota sivustoa kannattaa lukea hyvin, hyvin vahvan suodattimen kanssa. On muistettava, että kyseessä on yksipuolinen, ilman toisen osapuolen vastinetta oleva kommentti.
Korjaamo on saattanut tehdä kaikki työt niin kuin pitääkin ja veloittanut niistä vielä oikein. Sitten on ollut joku homma, mikä ei ole mennyt niin kuin asiakas oli sen etukäteen suunnitellut. Se on sitten aiheuttanut sen, että koko korjaamokäynti on ollut ihan per*eestä ja kaikki on tehty päin mäntyä. Vaikka todellisuudessa asia on ollut ihan toisin päin.
Eräässä asiakaspalvelukoulutuksessa kuvattiin harjoituksia ja pyydettiin seuraavan päivänä "asiakasta" kertomaan miten edellisenä päivänä käyty asiakaspalvelutilanne oikein meni. Asia tarkistettiin sitten vielä videolta. Lähimmäksi osunut tiesi rekisterinumeron, mutta kaikki muu meni aivan pieleen. Sen verran se juttu muuttuu mielessä, kun nukkuu yön yli. Negatiiviset kokemukset kasvaa uskomattomiin mittoihin, mutta positiivia asioita ei juuri muisteta.
Ihmisellä on vielä kumma tapa kääntää asiat päässään itselleen positiivisiksi ja omaa ajatusta tukeviksi. Yleensä se ei enää vastaa tapahtunutta. Ei myönnetä sitä, että vika oli minussakin, vaan yritetään peitellä se jonkin selityksen taakse, joka sitten tuodaan julki omana totuutena tapahtuneesta.
Sitten on se "ammattivalittajien" osasto, jotka valittaa kaikesta ja jatkuvasti. Niille ei kukaan mahda mitään, niitä vaan jostain sikiää.
Jos joku perustaisi internettiin sivuston, mihin kerättäisiin ainoastaan myönteisiä kokemuksia autokorjaamoista, niin siellä ei olisi juurikaan kommentteja. Suomalainen ei kehu, vaan haukkuu jos vain mahdollista.
Ps. On olemassa kolmea totuutta tapahtuneesta. Minun, sinun ja sitten se, mitä oikeasti tapahtui.
"Suomalainen ei kehu, vaan haukkuu jos vain mahdollista."
Tämä hokema ei valitettavasti (tai onneksi) ainakaan tässä tapauksessa pidä paikkaansa. Huoltokorjaamo.fi -sivullakin yli puolet palautteista on selvästi positiivisia eli asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä saamaansa palveluun.
Tottakai kyseiset palautteet ovat asiakkaan näkemyksiä saadusta palvelusta ja liikkeen ammattitaidosta. Olisi mielenkiintoista nähdä liikkeiden vastineet joihinkin kriittisiin palautteisiin.
Ajelin Ford Sierralla 16 vuotta huolettomasti. Käyttäen suurimman osan ajasta samaa Ford merkkihuoltamoa ja ammattimiestä.
Päädyin uuden kulkuneuvon valinnassa Mondeoon. Valintana oli hyvä palvelu ja työ huollossa.
Oman alani (entisenä) ammattilaisena tiedän, ettei kaikkea voi itse tietää ja hallita.
Ensimmäisessä huollossa tulen kyselemään ohjeita "lemppari" asentajalta. Luotan hänen ammattitaitoonsa.
Muistuu mieleen taannoiset, "asiakas on mulkku"- kirjoittelut. Ja kyllähän se tosi on, että aikamoisia kokovartalokyrpiä asiakaskunnassakin on, kuten myös tiskin toisella puolen.
Nyt on sivustolla virallinen versio aiheesta ja on sitä palvelua ja osaamista saatu Fordillakin. Ja miksipä ei.
http://www.huoltokorjaamo.fi/index.php?sivu=tiedote100506