UUSI VOLVO V70/S80 KOHTA TÄÄLLÄ!

39 kommenttia
«1

Seuraavan generaation Volvo v70/s80 kehittely alkaa olla loppusuoralla. Kohta on varmasti odotettavissa meheviä tarjouksia nykymallistosta.

Autoja testataan parhaillaan talviolosuhteissa ja uuden mallin esittelyyn on aikaa vain n. 10kk. Arkkitehtuuri ja pohjalevy tulee olemaan Ford-yhteistyön hedelmää (mm. uusiutuva Mondeo saa saman alustan).

Dieselpuolella myös tapahtuu, nykyiset Volvon v70/s80 -dieselit korvattaneen lopullisesti Pökötin koneilla. Linkin takana myös asiasta sekä kuvia: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,609284,00.html

  
  • Tätä olen odottanut, nykyinen malli S80 onkin jo hieman vanhentunut, ainakin minun mielestäni. Harmi ettei noista kuvista oikein näe millainen auto tulee olemaan.

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 10:16 JoreA kirjoitti
    Seuraavan generaation Volvo v70/s80 kehittely alkaa olla loppusuoralla.


    V70 on kuitenkin läheisempää sukua S60:lle ja uudistuu tämän kanssa samaan aikaan. S80:n osalta taas on pitkään huhuiltu V90-rinnakkaismallista. Aika näyttää tuleeko tuo isompi farmari tuotantoon. Sama S80-proton kuvahan oli tuoreessa Tuulilasissakin.

    [PPi muokkasi tätä viestiä 04.03.2005 klo 11:02]
      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 10:38 Tuomas kirjoitti
    Tätä olen odottanut, nykyinen malli S80 onkin jo hieman vanhentunut, ainakin minun mielestäni. Harmi ettei noista kuvista oikein näe millainen auto tulee olemaan.

    Mistä se hieman siihen tuli ? Jos katsoo näitä V70 ja S80 -malleja, on juna ajanut ohi jo kauan sitten. Viimeisessä face-liftissäkään ei paljoa tapahtunut vaikka mainostivat sitä laajasti. Varmaan myös S60-mallin valmistus päättyy, koska S40 on kooltaan ja koneiltaan identtinen ?

    Onhan myös sanottava, että S60/V70/S80 -sarja vaatii jo turvallisuudenkin nimissä parannuksia, nämä mallit ovat saavuttaneet aikanaan nippa nappa 4 tähteä Euro-NCAPissa ja aika hiljaa tästä Volvo ainakin itse on ollut. En sano että Euro-NCAP olisi jotenkin täysin ratkaiseva, mutta tässä puhutaankin jo isosta erosta, ei yhdestä tai kahdesta pisteestä... tänä päivänä ehdoton minimi on 5 tähteä ja asteikkoon tulossa varmaan jo 6. tähti lähiaikoina.

    Tuo Volvon dieselkoneen valmistuksen lopetus on myös ymmärrettävää, nykymaailmassa ei kaikkia kannata valmistaa kaikkialla. Eli Fordilla on erilaisia tuiotantolaitoksia ja suunnittelukeskuksia, jossain tehdään koneita, jossain suunnitellaan pohjalevyt, etc. ja eri tehtaissa kootaan niistä yleisosista eri merkkisiä autoja. Täytyy sanoa, että lyhyeksi jäi tämä nyky-Volvo-dieselin elinikä. Saa nähdä miten paljon uuteen V70/S80-mallistoon tulee Fordin bensakoneita, onhan se Volvon perusbensakone jo melko iäkäs (ei taida olla edes alumiinikone?) ja korvaajaa tarvitaan kipeästi. Melko varmaa kuitenkin on, että aitoja Volvo-koneita ei enää jatkossa ole...

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 11:02 PPi kirjoitti
    Lainaus:
    04.03.2005 klo 10:16 JoreA kirjoitti
    Seuraavan generaation Volvo v70/s80 kehittely alkaa olla loppusuoralla.



    V70 on kuitenkin läheisempää sukua S60:lle ja uudistuu tämän kanssa samaan aikaan. S80:n osalta taas on pitkään huhuiltu V90-rinnakkaismallista. Aika näyttää tuleeko tuo isompi farmari tuotantoon. Sama S80-proton kuvahan oli tuoreessa Tuulilasissakin.


    Sanottaisko, että itse asiassa S60 on läheisintä sukua S80:lle :smile: Nämä mallithan on tehty samalle pohjalevylle, jonka kokoa voidaan fixata tarpeen mukaan. Eli voisi sanoa, että käytännössä sama auto 3:na eri versiona. Eli yhtä läheistä sukua toisilleen...

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 11:04 JoreA kirjoitti


    Mistä se hieman siihen tuli ? Jos katsoo näitä V70 ja S80 -malleja, on juna ajanut ohi jo kauan sitten. Viimeisessä face-liftissäkään ei paljoa tapahtunut vaikka mainostivat sitä laajasti. Varmaan myös S60-mallin valmistus päättyy, koska S40 on kooltaan ja koneiltaan identtinen ?

    En itsekkään tiedä mistä se hieman tuli. Mutta ei S80 ole mielestäni ulkoisesti mikään kauhean "vanhanaikainen", näkyyhän kumminkin se että Volvo S80 on jäljessä muista.

      
  • Eiköhän tässä ehdi tulla markkinoille vielä pari tarjouskampanjaa vanhenevista malleista ennen uusien tuloa.

    Nyt jokainen voikin veikata tahollaan, mikä seuraavan "yksilöllisen" version kampanjanimi on. Veikkaan "black Uranium Total Mesh Edition" tai vast. ällötystä, jossa herkkuna hianot 17´ aluminium vanteet vähentämässä jousittamatonta massaa sekä darkium- väriset kattokaiteet ja vaihdekepin nuppi. Eikä unohdeta, että tästä erikoisversiosta maksat ainoastaan 3900 euroa lisähintaa.

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 11:04 JoreA kirjoitti
    Mistä se hieman siihen tuli ? Jos katsoo näitä V70 ja S80 -malleja, on juna ajanut ohi jo kauan sitten. Viimeisessä face-liftissäkään ei paljoa tapahtunut vaikka mainostivat sitä laajasti. Varmaan myös S60-mallin valmistus päättyy, koska S40 on kooltaan ja koneiltaan identtinen ?


    Ei pidä antaa markkinointiviestinnän hämätä. S40/V50 on alemman keskiluokan auto, jonka kilpailijat ovat esim. A3, 1-sarja, Golf, 147, Astra, (samat perusrakenteet jakava) Focus jne.. Kaksikkohan saa seurakseen ensi vuonna vielä HB-malli C30:n. S60/V70 taas on ylemmän keskiluokan auto, joka kilpailee ostajien sieluista A4:n, 3-sarjan, C-luokan, 9-3:n jne. kanssa. S60/V70 tulee varmasti kasvamaan malliuudistuksensa myötä.


    JoreA: Saa nähdä miten paljon uuteen V70/S80-mallistoon tulee Fordin bensakoneita, onhan se Volvon perusbensakone jo melko iäkäs (ei taida olla edes alumiinikone?) ja korvaajaa tarvitaan kipeästi. Melko varmaa kuitenkin on, että aitoja Volvo-koneita ei enää jatkossa ole...


    Kyllähän nuo Volvon viisi- ja kuusisylinteriset ovat kevytmetallikoneita. Koneiden kohtalosta on tällä palstalla taitettu peistä parissakin vietiketjussa (esim. "Volvo talviautona kaukana kärjestä"). Oma näkemykseni on, että ne korvataan tulevaisuudessa Fordin V6-koneilla, kuten nelisylinteristen kohdalla jo tehtiin.


    JoreA: Sanottaisko, että itse asiassa S60 on läheisintä sukua S80:lle Nämä mallithan on tehty samalle pohjalevylle, jonka kokoa voidaan fixata tarpeen mukaan. Eli voisi sanoa, että käytännössä sama auto 3:na eri versiona. Eli yhtä läheistä sukua toisilleen...

    Totta, mutta 60:ssa ja 70:ssä ovat myös koripellit takaoviin saakka samat samoin kuin sisustus suurelta osin.
    On hyvinkin mahdollista, että mallisarjojen seuraajat tulevat perustumaan eri perusratkaisuille. S60/V70:lle vaihtoehdot lienevät Mondeoon tuleva Venytetty Focus-alusta (Siis suurelta osin sama kuin S40/V50:ssä) tai Fordin jo puolessa tusinassa keskikokoluokan autossa käyttämä Mazda6:n perusrakenne. S80:n päämarkkinat ovat rapakon tuolla puolen, joten se todennäköisesti muovataan entistä selkeämmin sikäläiseen makuun.

    [PPi muokkasi tätä viestiä 04.03.2005 klo 11:40]
      
  • Vieläköhän ne meinaavat tehdä yhtä ruttorumia Volvoja kuin tähänkin saakka vai olisikohan järkeä ja makua saatu palkattua Volvolle?

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 12:00 Anders-Simo kirjoitti
    Vieläköhän ne meinaavat tehdä yhtä ruttorumia Volvoja kuin tähänkin saakka vai olisikohan järkeä ja makua saatu palkattua Volvolle?

    Mikä Volvoissa on niin rumaa? Etkö tykkää mistään Volvosta?

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 12:02 Tuomas kirjoitti
    Lainaus:
    04.03.2005 klo 12:00 Anders-Simo kirjoitti
    Vieläköhän ne meinaavat tehdä yhtä ruttorumia Volvoja kuin tähänkin saakka vai olisikohan järkeä ja makua saatu palkattua Volvolle?

    Mikä Volvoissa on niin rumaa? Etkö tykkää mistään Volvosta?


    Taitaa ruotsalaiset autot olla kirosana AS:lle ?

      
  • No Andesille ratkaisevinta auton "hyvännäköisyyteen" on valmistusmaa. :wink:

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 12:00 Anders-Simo kirjoitti
    Vieläköhän ne meinaavat tehdä yhtä ruttorumia Volvoja kuin tähänkin saakka vai olisikohan järkeä ja makua saatu palkattua Volvolle?


    Samaa ihmettelen kun autot on vasta nyt muotia järeine keulamaskeineneen jne. Mielestäni Volvot ovat todella hienoja autoja ja sisustuksessa edelleen edelläkävijöitä. Minä en ainakaan ole istunut paremassa penkissä kuin V70:sen sportit ja koko kabiini on mielestäni todella hyvä. Tuosta turvalisuudesta sen vertaa, että taitaa olla vakuutusyhtiöiden tilastoissa se turvallisin auto ja Ruotsissa jukaistussa viranomaisten ylläpitämässä tilastossa oli kakkonen tai kolmonen eli NCAP testaa jotain, mutta ei välttämättä kaikkea ja autofirmat ovat oppineet tekemään ns NCAP-turvallisia autoja.

      
  • Se kuvissa oleva autohan näyttää täysin Pontiacilta. Onko uusi S80 todella tuon näköinen?

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 14:10 Torque kirjoitti
    Se kuvissa oleva autohan näyttää täysin Pontiacilta. Onko uusi S80 todella tuon näköinen?

    "Naamiointimiehet" ovat ovelia, hyvin "muutettu" naamioinnilla Pontiaciksi. Ei siitä tule tuonnäköistä.

    [Tuomas muokkasi tätä viestiä 04.03.2005 klo 14:14]
      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 14:12 Tuomas kirjoitti
    "Naamiointimiehet" ovat ovelia, hyvin "muutettu" naamioinnilla Pontiaciksi. Ei siitä tule tuonnäköistä.


    Auton profiilia on kuitenkin hankala naamioida.

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 14:27 PPi kirjoitti


    Auton profiilia on kuitenkin hankala naamioida.

    Nokkaa voi pienillä muutoksilla saada ihan eri näköisen. Jaguar XK:sta oli joskus tehty jenkkiraudannäköinen, hyvin naamioitu.

    [Tuomas muokkasi tätä viestiä 04.03.2005 klo 14:41]
      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 13:58 Warcraft kirjoitti
    Lainaus:
    04.03.2005 klo 12:00 Anders-Simo kirjoitti
    Vieläköhän ne meinaavat tehdä yhtä ruttorumia Volvoja kuin tähänkin saakka vai olisikohan järkeä ja makua saatu palkattua Volvolle?

    Tuosta turvalisuudesta sen vertaa, että taitaa olla vakuutusyhtiöiden tilastoissa se turvallisin auto ja Ruotsissa jukaistussa viranomaisten ylläpitämässä tilastossa oli kakkonen tai kolmonen eli NCAP testaa jotain, mutta ei välttämättä kaikkea ja autofirmat ovat oppineet tekemään ns NCAP-turvallisia autoja.

    Totta, se vakuutusyhtiöiden seuraama ykkössija menee maanmiehelle Saabille, eli 9-5 on todellisissa onnettomuuksissa luokiteltu omaan ylimpään luokkaansa, oliko 50% parempi kuin keskivertoauto, ja muita siinä luokassa ei ole. Saab on perustanut toimintaansa ehkä eniten juuri Real Life Safety -filosofiaan, joka on tuonut tulosta. Esim. kaikki vakavammat onnettomuus-Saabit tutkitaan perinpohjin ammattilaisten toimesta, insinöörit tutkii autot ja lääkärit kuskit&matkustajat. Myös ensimmäisenä merkkinä kiistellyt Black Boxit lisättiin autoihin tallentamaan viime hetken tapahtumat onnettomuustilanteessa.

    Sääli vaan, että yleinen massameininki vie Saabinkin suunnittelua ympäri maailmaa ja jatkossa tuskin tällaista työtä tehdään tai arvostetaan. Sama koskee Volvoa, GM:n ja Fordin ultimate target on tehdä rahaa ja siinä mallissa voidaan tehdä hyviä autoja, mutta yksilöllisyys ja esim. turvallisuus yli muiden ei enää ole merkitsevintä.

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 10:16 JoreA kirjoitti
    Seuraavan generaation Volvo v70/s80 kehittely alkaa olla loppusuoralla. Kohta on varmasti odotettavissa meheviä tarjouksia nykymallistosta.

    Autoja testataan parhaillaan talviolosuhteissa ja uuden mallin esittelyyn on aikaa vain n. 10kk. Arkkitehtuuri ja pohjalevy tulee olemaan Ford-yhteistyön hedelmää (mm. uusiutuva Mondeo saa saman alustan).

    Dieselpuolella myös tapahtuu, nykyiset Volvon v70/s80 -dieselit korvattaneen lopullisesti Pökötin koneilla. Linkin takana myös asiasta sekä kuvia: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,609284,00.html


    Surkeaa rahastusta koko Volvo-business. Volvo-sopimus on myös pohjanoteeraus. Volvojen laatu on myös kehnonlainen.

      
  • Joo, taitaa Volvo olla täysin kelvoton kulkuneuvo.

    Sen vuoksi se myykin niin hyvin, edelleen. Ja miksi hyvin myyvää autoa pitäisi face-liftata???

      
  • Lainaus:
    05.03.2005 klo 22:09 vok kirjoitti
    Joo, taitaa Volvo olla täysin kelvoton kulkuneuvo.

    Sen vuoksi se myykin niin hyvin, edelleen. Ja miksi hyvin myyvää autoa pitäisi face-liftata???


    Pikku Volvot möivät viime vuonna hyvin mutta isommat eivät ihan entiseen malliin. V70:n myynti taisi olla jotain 3000 kpl:n luokkaa, kun edellisvuonna se oli 3600 kpl? Silti, luokkansa eniten myyty.

    Ehkä naamankohotus kuitenkin paikallaan.

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 12:00 Anders-Simo kirjoitti
    Vieläköhän ne meinaavat tehdä yhtä ruttorumia Volvoja kuin tähänkin saakka vai olisikohan järkeä ja makua saatu palkattua Volvolle?


    Välillä tulee viestejä, jotka on naurettavan ja käsittämättömän rajamailla.

      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 12:00 Anders-Simo kirjoitti
    Vieläköhän ne meinaavat tehdä yhtä ruttorumia Volvoja kuin tähänkin saakka vai olisikohan järkeä ja makua saatu palkattua Volvolle?



    Ai, nykyisen Avensis Liftbackin mukaisestiko? Avensis ei ole edes tavanomainen tai persoonallinen, vaan helkutin ruma.

    Mutta makuja on monia, joten sen vuoksi toisen valintaa ei kannata ulkonäön vuoksi arvioida :smile: Sama koskee tietysti myös muita ominaisuuksia.

    [Erästaas muokkasi tätä viestiä 07.03.2005 klo 08:22]
      
  • Lainaus:
    04.03.2005 klo 11:38 PPi kirjoitti
    [quote title="04.03.2005 klo 11:04 JoreA kirjoitti"]
    Mistä se hieman siihen tuli ? Jos katsoo näitä V70 ja S80 -malleja, on juna ajanut ohi jo kauan sitten. Viimeisessä face-liftissäkään ei paljoa tapahtunut vaikka mainostivat sitä laajasti. Varmaan myös S60-mallin valmistus päättyy, koska S40 on kooltaan ja koneiltaan identtinen ?



    Ei pidä antaa markkinointiviestinnän hämätä. S40/V50 on alemman keskiluokan auto, jonka kilpailijat ovat esim. A3, 1-sarja, Golf, 147, Astra, (samat perusrakenteet jakava) Focus jne.. Kaksikkohan saa seurakseen ensi vuonna vielä HB-malli C30:n. S60/V70 taas on ylemmän keskiluokan auto, joka kilpailee ostajien sieluista A4:n, 3-sarjan, C-luokan, 9-3:n jne. kanssa. S60/V70 tulee varmasti kasvamaan malliuudistuksensa myötä.


    Ei pidä antaa markkinoinnin hämätä. :-)
    Oletko OIKEASTI käynyt istumassa S60 takapenkillä?
    S60 on alemman keskiluokan auto tiloiltaan, Corolassa on samaa luokkaa tilaa takapenkillä. S70 omistajana olin ajatellut vaihtaa s60-malliin, kävin katsomassa, ja toteamassa: "ei helvetti....".

    Nimimerk "uutta passattia odottaessa..."

      
  • Lainaus:
    07.03.2005 klo 13:13 tpietila kirjoitti
    Oletko OIKEASTI käynyt istumassa S60 takapenkillä?


    Viestini oli tarkoitettu vastineeksi arviolle S60:n valmistuksen mahdollisesta lopettamisesta tarpeettomana mallina. Nykyisen S60:n sisätiloihin en ota kantaa.

    Volvon markkinointiviestinnässä Suomessa S40:ä myydään ylemmän keskiluokan autona. S60/V70:n kohdalla taas puhutaan maan "myydyimmästä isosta autosta".

      
  • Sen verran olen s40 v50 autoissa istunut että noissa autoissa takatilat on paljon huonommat kuin esim uudessa Golfissa,Octaviassa ja Focuksessa. Hinta on kuitenkin korkeampi Volvossa. S60:stä en osaa sanoa onko se miten tilava, mutta noita s40 ja v50 on aina purnattu takatiloiltaan ja s40 jopa kontinkin puolesta melko onnnettomiksi.

      
  • Vanhassa Volvossa S70 oli paljon paremmat tilat mitä tässä S60:ssa. Olen matkanut paljon kummankin auton etu- ja takapenkeillä. Volvon pitäisi taas muuttua "laatikoksi" että tilaa tulisi. :smile:

      
  • Voi tätä jaarittelua kokoluokasta.

    Koska perheessä on sekä S60 että V50 niin taidan kommentoida.

    S60 on "iso" auto. Ohjaamo on huomattavasti leveämpi ja tilavampi kuin "golf-luokan" V50/S40:ssä. Samaten toki muutkin mitat: raideväli, akseliväli, jne.

    Silti S40/V50 takajalkatila on aika tarkalleen 5 cm pidempi kuin S60:n. Käytännössä eron huomaa lasten turvaistuinta takapenkille äheltäessään.
    S60:ssä sporttipenkit syövät takajalkatilaa vielä lisäksi.

    Yleisesti ottaen auton kokoluokkaan vaikuttanee jokin muukin kuin takamatkustajan jalkatilat. Kukaan tuskin väittää esim BMW 6-sarjalaista "pikkuautoksi" tai 3-sarjalaista isoksi, vaikka ulkomuodossa yhtäläisyyksiä 5:een onkin. Ennenkaikkea näiden em. Volvojen ajo-ominaisuudet ovat aivan erilaiset. Tiedän kun olen taas molempia ajanut viimeisen 12 tunnin aikana.

    Mutu-puolella olen sitä mieltä, ettei S40/V50 ulkomuotoaan lukuunottamatta pahemmin Volvoa muistuta. Jos S60/V70/S80-seuraaja on vastaava hoppa, niin vaihdan merkkiä kun liisari loppuu. Eikä minulla Fordeja vastaan mitään ole.

    Sinänsä säälittävää tämä automerkkien konsolidointi. Mahtaa ruotsalaisia nyt harmittaa kun Saab tuli myytyä. Harmi jos Volvo valahtaa samanlaiseen sammioon.

    [PropJock muokkasi tätä viestiä 08.03.2005 klo 11:24]
      
  • Lainaus:
    08.03.2005 klo 11:22 PropJock kirjoitti

    Mutu-puolella olen sitä mieltä, ettei S40/V50 ulkomuotoaan lukuunottamatta pahemmin Volvoa muistuta. Jos S60/V70/S80-seuraaja on vastaava hoppa, niin vaihdan merkkiä kun liisari loppuu. Eikä minulla Fordeja vastaan mitään ole.

    Sinänsä säälittävää tämä automerkkien konsolidointi. Mahtaa ruotsalaisia nyt harmittaa kun Saab tuli myytyä. Harmi jos Volvo valahtaa samanlaiseen sammioon.


    Minä olen tuosta taasen aika eri mieltä. Mielestäni esim V50 on hyvin hyvin Volvo, jopa sisustus on niin skandia kun olla ja voi ja mielestäni todella onnistunutta kun vertaa esim saksalaisiin kilpailijoihin. Pikkuvolessa on vaan parempi ohjaus kun isommissa veljissään. Tuli taas istuttua uudessa 3-sarjalaisessa ja jos ankeutta nimitetään nykyään laaduksi niin Bemu saa täyden kympin, vakioherkuilla auto on kuin traktori sisältä sillä erolla, että traktorit on pirun hienoja nykyään.

      
  • Lainaus:
    08.03.2005 klo 11:22 PropJock kirjoitti
    Mutu-puolella olen sitä mieltä, ettei S40/V50 ulkomuotoaan lukuunottamatta pahemmin Volvoa muistuta. Jos S60/V70/S80-seuraaja on vastaava hoppa, niin vaihdan merkkiä kun liisari loppuu. Eikä minulla Fordeja vastaan mitään ole.

    Sinänsä säälittävää tämä automerkkien konsolidointi. Mahtaa ruotsalaisia nyt harmittaa kun Saab tuli myytyä. Harmi jos Volvo valahtaa samanlaiseen sammioon.


    Totta puhut, jos katsoo eim. uusimman TM:n kuvaa jossa vierekkäin Mazda 3, Volvo S40 ja Ford Focus, on sukulaisuus selvää, hyvässä lykyssä Mazdan ovet käy suoraan Volvoon. Samoin koneet ovat osin yhteisiä, jatkossa varmaaan täysin yhteisiä. Toki keulat ja perä sekä sisutusta on muokattu, silti sielläkin löytyy yhteisiä nippeleitä, käsijarrukahvaa ja istuimen runko, etc. Eri asia onko tällä merkitystä ? Suunta on kuitenkin tämä. Jatkossa taitaa olla vain Mersu, Bemari ja Audi, jotka ovat jotakuinkin itsenäisiä merkkejä...

    Volvo on 100% Fordin ja Saab 100% GM:n omistuksessa. Tehtaat, joista nämä autot tulevat ovat jatkossa yhä todennäköisemmin muualla kuin ruotsissa. Veikkaanpa, että jatkossa Ruotsissa tuotetaan ehkä muutamia kalliimpia malleja, Volvon XC90, Saabin tuleva 9-5 ja SUV sekä Cadillaceja. Ehkä Cabrioletit ? Coupet ? Muut, eli kansanmallit, tulee Saksasta, Belgiasta, jenkeistä jopa koreasta ?

    S60/V70/S80-seuraajalla on siis Hoppa Mondeon kanssa sama rakenne ja valmistus todennäköisesti (pois lukien S80?) muualla kuin ruotsissa. Tuleehan toki jo nykyinen S60/V70 Belgiasta.

    Muustahan ei ole kyse kuin halvemmalla tuottamisesta.

      
  • Lainaus:
    08.03.2005 klo 15:30 JoreA kirjoitti
    S60/V70/S80-seuraajalla on siis Hoppa Mondeon kanssa sama rakenne ja valmistus todennäköisesti (pois lukien S80?) muualla kuin ruotsissa. Tuleehan toki jo nykyinen S60/V70 Belgiasta.


    V70 tehtiin myös Ruotsissa vuonna 2001, S60 taitaa tulla pelkästään Belgiasta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit