natiseva bemari

8 kommenttia

Uusikorisen 5-sarjan bemarin ovien tiivisteet natisevat niin penteleesti! Onko kenelläkään kokemusta miten nitinät saa loppumaan? Nitinät ja natinat ovat pahimmillaan kaupunkinopeuksissa.

  
  • Itselläni oli vm. 2001 300 -sarjanen, jossa samantapainen ongelma. Nitinän sai poistettua tai ainakin vähennettyä suihkuttamalla pesun jälkeen ovien kumitiivisteisiin ns. kuivarasvaa. Joku tiesi myös sanoa, ettei silikonia kannata käyttää.
    Minulla asia korjaantui ja toivottavasti vihjeestä on sinullekin apua.

    Kesän jatkoja.

      
  • Barchin ehdotus kuulostaa toimivalta, mutta mutta..
    Eikö kannattaisi ajaa auto huoltoon ja antaa heidän siellä ratkaista ongelma. Turha sitä omia käsiään on liata.

      
  • Silikonia voi käyttää mutta ei ruutata maalipinnoille, siis pitää "rätillä" levitää! :sunglasses:

      
  • Minulla on vanhakorinen (E39) vm. -04 525iA touring. Siinä oli sama vika melkein uudesta asti, ja sitä korjattiin monta kertaa. Siihen kokeiltiin BMW:n ihan omanlaistansa ainetta, joka auttoi, mutta vain hetkeksi. Lisäksi kokeiltiin teippien asentamista karmeihin, se ei auttanut. Nyt on kolmannen kerran tiivisteet vaihdettu takuuna. Korjauksesta on nyt pari kuukautta, eikä ainakaan vielä ole natina palannut.

      
  • Todella harmillisia nuo natinat! Myös minun ulkomailla koeajamassani uudessa 320i-mallissa ilmeni aikamoisia natinoita. Toivottavasti pääsevät niistä eroon, sillä muuten varsinkin tuo 5-sarjalainen on loistava kärry. BMW on mielestäni se ainoa oikea saksalainen Porschen lisäksi. Älkää nyt muut sakemannistit ottako tästä herneitä nenukkiin.

    -3200 GT-

      
  • Allekirjoitan, natinat ovat todella ärsyttäviä. Tietyllätavalla lohduttavaa, että myös kalliimmissa autoissa näitä välillä esiintyy. :neutral:
    Ehkä kuitenkin vähemmän ,voin kuvitella korjaamon asennetta, jos jotain 10k€ Chevrolet-Daewoo-Kia vie näytille ja valittaa "että kun pikkuisen narahtaa kartturin ovi kuopissa" :frowning:


    Minulla aivan samanlainen juttu oli G-Astrassa. Kun ajoi jonkin terävän nypyn yli, esim. ratakiskot tai kivikatu, niin sivulasien ylätiivisteiden kohdalta kuului sellainen napsahdus. Noh silikoonia kehiin, mutta sehän tosiaan haihtuu nopeasti pois. Joten pieni ruikkaus yleisvoiteluöljyä (CRC 5-5 jotain, ei muista :ashamed: ), pysyy paremmin, eikä nitise enää :grin: :grin:

      
  • Löytyy silikonipuikkoja tai spraymuodossa, viimeisin kokeilemani oli teflonpohjainen spray joka ei ollut ihan yhtä hyvää kuin silikononipohjaiset, käsittely vaikuttaa yleensä kuukausia niin ei pitäisi olla suuri ongelma.
    Tiedä sitten käsittelevätkö jotkin autotehtaat tiivisteet jo valmistusvaiheessa, mutta se käsitys on, että kaikissa autoissa tiivisteet kitisevät ilman käsittelyä enemmän tai vähemmän.

      
  • Kokeilin pestä tiivisteitä melkein kaikilla mahdollisilla myrkyillä mitä kotoa löytyy. Ei auttanut. Silikonipuikkoa kokeilin myös. Se oli pahin mahdollinen virhe! Tiivisteet tuli tahmeiksi ja natina oli ihan hirveää. Soitin tutulle bemarimyyjälle ja hän suositteli bemarin omaa kuivavaseliinia. Ei se ihan täysin korjannut edellisten toimenpiteitteni aiheuttamaa vahinkoa mutta huomattavasti parani. Ja vasta kertaalleen käsitelty. Tuosta kuivavaseliinista jää sellainen kuiva ja liukas pinta. Tämä on itselläni kahdeksas bemari enkä vastaavaan ongelmaan ole ennen törmännyt. Myös jokunen honda, mersu ja audi ollut eikä nekään ole natissut.

    Uudesta 5-sarjan bemarista voisin sanoa että vanha E39 korinen oli parempi! Niitä minulla oli kolme ja olivat hienoja autoja! Parasta on hankala parantaa...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit