GTI vai A3 Sportback?

8 kommenttia

Kumpaan itse päätyisit VW Golf GTI DSG vai A3 Sportback DSG?

Itse tein omien kokemusten/fiilisten pohjalta seuraavaa vertailua:

Audi loppupeleissä noin 3000 euroa kalliimpi.
Audin imago parempi toisaalta GTI on aina GTI :smile:
GTI:ssä paremmat penkit, mittaristo ja ratti, A3:ssa tyylikkäämpi keskikonsoli ja paremman oloinen verhoilu.
Ulkonäkö menee suht tasan.
Ajettavuus GTI:ssä parempi.

GTI sikamaisen kallis, kaikki Audit sikamaisen kalliita :smile:
Itse pätyisin ehkä kuitenkin GTI:hin lähinnä paremman kokonaisfiiliksen ja hieman alhaisemman hinnan takia.
Itse en ainakaan koeajon puitteissa havainnut Audin tuomaa 3000 euroa lisäarvoa (hiljaisempi?)...

Noh eiköhän täältä löydy totuus tähänkin asiaan :wink:

  
  • Volkswagen Golf GTI on minun mielestäni sporttisempi. Audi A3 Sportback sellaiselle, joka ei halua ihan GTI-tyylistä autoa. Audi A3 Sportback on toki yhtä kova suorituskyvyltään kuin Volkswagen Golf GTI.

      
  • Itse ottaisin A3:sen, en ole ajanut noista kumpaakaan mutta luulisin että pitemmän päälle GTI:n jousitus alkaa tympimään, mutta onhan se 3000 euroa aika iso raha, sillä saa jo aika tavalla GTI:hin valitsemiaan varusteita.
    A3 Sportback toisaalta kävis paremmin perheautoksi jos vaikka perhettä siunaantuu, nimittäin aika moni emäntä sanoo viimeistään vauvan synnyttyä että voisi se auto olla käytännöllisempikin mitä A3:nen on verrattuna GTI:hin.

    nimimerkillä kokemusta, kolmiovinen entinen käyttöauto on nykyään harrasteautona ja käyttöautoksi tuli H-astra wagon. :grin:

    [Samppa1300 muokkasi tätä viestiä 19.03.2005 klo 07:00]
      
  • Uudessa "evo" lehdessä on 20000 punnan ajajan autojen vertailu. Uusia ja käytettyjä sekaisin. Golf GTI pärjäsi hyvin, esim. Nissan Skyline GT-R ei päässyt GTI:stä eroon kostealla mutkaisella tiellä. Ja Nissanissa on sentään neliveto ja paljon enemmän tehoa. Ilmeisesti Golfin alusta on kunnossa...

      
  • Suurella todennäköisyydellä GTI:llä on kovempi jälleenmyyntiarvo. Vaikka eipä sitä tiedä, mihin hinnat menevät tulevina vuosina.

      
  • Lainaus:
    22.03.2005 klo 07:15 Luu5 kirjoitti
    Suurella todennäköisyydellä GTI:llä on kovempi jälleenmyyntiarvo. Vaikka eipä sitä tiedä, mihin hinnat menevät tulevina vuosina.


    Veikkaan että GTI:n hinta tulee laskemaan joitakin tuhansia (2-3 tai sitten perusvarustus parantuu), koska nyt hintaero muihin golfeihin on aika kova. Lisäksi muualla euroopassa suhteelliset hintaerot GTI vs muut golfit ovat pienempiä.. Kesko ilmeisesti ahneuksissaan hinnoitellut GTI:n pilviin.
    Tämä oletus siis ilman että autoverotukseen tulee radikaalia muutosta.
    Tai sitten ei. :)

    Toisaalta jos vain odottaa mahdollista hinnanlaskua, jää auto kokonaan hankkimatta.

    [2mies muokkasi tätä viestiä 22.03.2005 klo 13:25]
      
  • VW GTI? Sehän on ruma kauppakassinnäköinen peltipuikula. Mieluummin sitten vaikka uusi Alfa-Romeo GT. Siinä on jotakin, joka kavahduttaa harmaahousuisia virkamiehiä ja hinteliä insinöörejä.

      
  • Minulla on parhaillaan koeajossa Audi A3 Sportback 3.2 Quattro DSG. Erittäin tunnokas ohjaus, suuntavakaa sekä erittäin viimeistellyt ja sporttiset sisätilat. DSG on mahtava - vaihtaa todella pehmeästi. Sisätilat ovat yllättävän väljät sekä pituus- että leveyssuunnassa. Suorituskyvyssäkään ei ole valittamista...

    Vaikken tunnekaan GTI:tä kovinkaan hyvin, niin herää kysymys, onko järkeä ostaa kyseisen teholuokan autoa etuvetoisena (vai onko siinä neliveto). Etuvetoisena kyseisen auton potentiaalia ei pääse todellakaan hyödyntämään. Enkä tarkoita tässä mitään päätöntä kaahaamista. On parempi, että neljä pyörää raapii maata...

    AWD

      
  • Lainaus:
    22.03.2005 klo 22:47 AWD kirjoitti
    Minulla on parhaillaan koeajossa Audi A3 Sportback 3.2 Quattro DSG. Erittäin tunnokas ohjaus, suuntavakaa sekä erittäin viimeistellyt ja sporttiset sisätilat. DSG on mahtava - vaihtaa todella pehmeästi. Sisätilat ovat yllättävän väljät sekä pituus- että leveyssuunnassa. Suorituskyvyssäkään ei ole valittamista...

    Vaikken tunnekaan GTI:tä kovinkaan hyvin, niin herää kysymys, onko järkeä ostaa kyseisen teholuokan autoa etuvetoisena (vai onko siinä neliveto). Etuvetoisena kyseisen auton potentiaalia ei pääse todellakaan hyödyntämään. Enkä tarkoita tässä mitään päätöntä kaahaamista. On parempi, että neljä pyörää raapii maata...


    Jep hyvä pointti! Hommahan on nyt niin että sulla on koeajossa juuri se unelmavaihtoehto. Kyseisessä autossa on vaan 10000 euroa liikaa hintaa.. :)

    Eli jostain pitää tinkiä. Itselle kuitenkin automaatti merkkaa enemmän (paljon kaupunkiajoa) ja ainoa DSG+AWD yhdistelmä on juuri tuo liian kallis vaihtoehto. Jäljelle jää siis GTI DSG ja A3 2.0TFSI DSG ilman nelivetoa.
    Pitkään mietin A3:sta nelivetona ja manuaalina mutta totesin että automaatista on enemmän itselle iloa.

    Noista kahdesta fiilikset ovat kääntyneet enemmän GTI:n puolelle vaikka kallis peli sekin on. Ja onhan noita vielä huomattavasti tehokkaampiakin vajaavetoisia myynnissä... :smile:

    [2mies muokkasi tätä viestiä 23.03.2005 klo 00:13]
      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit