Onko se pelkästään korjattavien vikojen määrällä mitattava asia?
Omasta mielestäni ei. Eli monta VAG kulkinetta omistaneena ei yksikään niistä ole tielle jättänyt, joten kaikki niistä ovat olleet omasta mielestäni luotettavia. Mutta vikoja on esim. vaimon kauppakassi Touranissa ollut niin paljon, että myyjäliike vaihtaakin auton uuteen tänään. Eli ko. autolla on 1v ja reilut 30 huoltokäyntiä takana, mutta varsinaiseen luotettavuuteen nuo eivät omasta mielestäni vaikuttaneet, koska auto ei kertaakaan jättänyt tien päälle. Asiakastyytyväisyys onkin sitten eri asia
Tähän on vielä ennenaikaista vastata, työmatka-autoni VW Jetta diesel vm. -86 mittarissa on vasta 403500km, eikä huolia ole ollut. Katsotaan nyt.
Pdf-lista näytti VW:lle tarkastus/kunnostus, saa ilmaista huoltoa takuuseen. Minä joudun itse huoltamaan autoni joskus, hitto sentään! Katso huviksesi Toyotan kohdalla samassa listassa. Ehkä muutetaan otsikko kokonaan!
[SixPack muokkasi tätä viestiä 17.01.2005 klo 10:46]
...Mutta vikoja on esim. vaimon kauppakassi Touranissa ollut niin paljon, että myyjäliike vaihtaakin auton uuteen tänään.
No hyvä, jos myyjäliike vaihtaa ja saat hyvän hyvityksen edellisestä. Minulla samaisessa tilanteessa myyjäliike antoi kaikkein huonoimman vaihtotarjouksen vedoten mm. auton vikahistoriaan, jonka he itse olivat aiheuttaneet kädettömällä toiminnallaan. Pitäisikö itkeä vai nauraa?
[jalkkis muokkasi tätä viestiä 17.01.2005 klo 10:55]
Tuolta kun katselee ja lueskelee, niin viesti on sekä asiakastyytyväisyydestä, että luotettavuudesta aika yksiselitteinen. Ainakin tuon Golfin osalta, muut Volkkarit näyttäisivät pärjännet vähän paremmin.
Kannattaa ihan vertailun vuoksi vaihdella tuohon muitakin automerkkejä ja malleja, eikä nyt sitä Corollaa pelkästään.
Tähän on vielä ennenaikaista vastata, työmatka-autoni VW Jetta diesel vm. -86 mittarissa on vasta 403500km, eikä huolia ole ollut. Katsotaan nyt.
Tuohon aikaan volkkari olikin vielä laatupeli. Pikkuvikojen määrä taisi alkaa kasvaa tuossa 90-luvun loppupuolen uusien mallien myötä. Esim. Golf 3 ja Ventohan olivat varsin huolettomia pelejä.
Volkkari on mielestäni nykyään yhtä luotettava kuin ennenkin. Ei tuo minusta sinäänsä mitään todistanut, oli muutkin luotettavat autot siellä. Ei Volkkari mikään erityisen luotettava auto, mutta sellainen tavallisen luotettava.
Volkkari on mielestäni nykyään yhtä luotettava kuin ennenkin. Ei tuo minusta sinäänsä mitään todistanut, oli muutkin luotettavat autot siellä. Ei Volkkari mikään erityisen luotettava auto, mutta sellainen tavallisen luotettava.
Eihän tuo lista nyt mikään tieteellinen tutkimus ole, mutta kyllä siitä nyt jotain suuntia saa, ehkä.
Tämä takaisinkutsujen velvollisuuspakko AKE:lle sattui Toyotan kannalta huonoon aikaan. Jos tietoja olisi pitemmältä ajalta siellä listoilla juhlisi varmasti monia muita merkkejä enemmän...sen verran muistelen takaisinkutsumääriä aikaisempina vuosina eri automerkeillä olleen joita on uutisoitu julkisuuteen. Toyotalta en muista aikaisempina vuosina vastaavia kantautuneen.
Noh..isoon valmistuskantaan mahtuu virheitäkin. Pääasia kuluttajan kannalta että ne hoidetraan kunnialla kuntoon.
Paljon on puhuttu siitä, että VW pisti muutama vuosi sitten alihankkijat niin tiukoille hintojen suhteen, että hyvää laatua ei pystytty kyseiselle konsernille toimittamaan. Surullisen kuuluisiahan olivat mm. etupään nivelviat. Jenkeissähän kyseinen autonvalmistaja joutui jakamaan nykyisille VW-omistajille alennuskuponkeja, joilla sai alennusta uusista autoista, jos vain kestää sitkutella vikojen kanssa ja ostaa seuraavaksikin autoksi VW:n. Suomessahan ei tälläisiä asiakkaiden pitämisseteleitä jaeta, koska suomalainen tietää saksalaisen auton olevan laadukas ja viat ovat vain ominaisuuksia
Eihän tuo lista nyt mikään tieteellinen tutkimus ole, mutta kyllä siitä nyt jotain suuntia saa, ehkä.
Kai se sitten suuntaa-antava on. Autobildinkin tutkimuksessa Volkkari muistaakseni pärjäsi aika huonosti. Mutta joskus Volkkari ollut keskiverron yläpuolellakin.
Listalla esiintyi paljon enemmän suomen suosituinta eli Toyota.
Et ole ilmeisesti seurannut autoalaa muutamaan vuoteen jos pidät volkkaria luotettavana merkkinä...
Autoina ovat hyviä ja monet dieselit erinomaisia, mutta eivät erityisen luotettavia. Erityisesti kaikenlaista pikkuvikaa tuntuu riittävän.
Mikä on luotettavuuden mitta?
Onko se pelkästään korjattavien vikojen määrällä mitattava asia?
Omasta mielestäni ei. Eli monta VAG kulkinetta omistaneena ei yksikään niistä ole tielle jättänyt, joten kaikki niistä ovat olleet omasta mielestäni luotettavia.
Mutta vikoja on esim. vaimon kauppakassi Touranissa ollut niin paljon, että myyjäliike vaihtaakin auton uuteen tänään. Eli ko. autolla on 1v ja reilut 30 huoltokäyntiä takana, mutta varsinaiseen luotettavuuteen nuo eivät omasta mielestäni vaikuttaneet, koska auto ei kertaakaan jättänyt tien päälle. Asiakastyytyväisyys onkin sitten eri asia
Mielestäni vikojen määrä on yksi luotettavuuden keskeisimpiä mittareita.
Tähän on vielä ennenaikaista vastata, työmatka-autoni VW Jetta diesel vm. -86 mittarissa on vasta 403500km, eikä huolia ole ollut. Katsotaan nyt.
Pdf-lista näytti VW:lle tarkastus/kunnostus, saa ilmaista huoltoa takuuseen. Minä joudun itse huoltamaan autoni joskus, hitto sentään!
Katso huviksesi Toyotan kohdalla samassa listassa. Ehkä muutetaan otsikko kokonaan!
No hyvä, jos myyjäliike vaihtaa ja saat hyvän hyvityksen edellisestä. Minulla samaisessa tilanteessa myyjäliike antoi kaikkein huonoimman vaihtotarjouksen vedoten mm. auton vikahistoriaan, jonka he itse olivat aiheuttaneet kädettömällä toiminnallaan. Pitäisikö itkeä vai nauraa?
http://www.topgear.com/content/my_topgear/duffers/E8/A1/87/
Tuolta kun katselee ja lueskelee, niin viesti on sekä asiakastyytyväisyydestä, että luotettavuudesta aika yksiselitteinen. Ainakin tuon Golfin osalta, muut Volkkarit näyttäisivät pärjännet vähän paremmin.
Kannattaa ihan vertailun vuoksi vaihdella tuohon muitakin automerkkejä ja malleja, eikä nyt sitä Corollaa pelkästään.
Tuohon aikaan volkkari olikin vielä laatupeli. Pikkuvikojen määrä taisi alkaa kasvaa tuossa 90-luvun loppupuolen uusien mallien myötä. Esim. Golf 3 ja Ventohan olivat varsin huolettomia pelejä.
Volkkari on mielestäni nykyään yhtä luotettava kuin ennenkin. Ei tuo minusta sinäänsä mitään todistanut, oli muutkin luotettavat autot siellä. Ei Volkkari mikään erityisen luotettava auto, mutta sellainen tavallisen luotettava.
Eihän tuo lista nyt mikään tieteellinen tutkimus ole, mutta kyllä siitä nyt jotain suuntia saa, ehkä.
Tämä takaisinkutsujen velvollisuuspakko AKE:lle sattui Toyotan kannalta huonoon aikaan. Jos tietoja olisi pitemmältä ajalta siellä listoilla juhlisi varmasti monia muita merkkejä enemmän...sen verran muistelen takaisinkutsumääriä aikaisempina vuosina eri automerkeillä olleen joita on uutisoitu julkisuuteen. Toyotalta en muista aikaisempina vuosina vastaavia kantautuneen.
Noh..isoon valmistuskantaan mahtuu virheitäkin. Pääasia kuluttajan kannalta että ne hoidetraan kunnialla kuntoon.
Paljon on puhuttu siitä, että VW pisti muutama vuosi sitten alihankkijat niin tiukoille hintojen suhteen, että hyvää laatua ei pystytty kyseiselle konsernille toimittamaan. Surullisen kuuluisiahan olivat mm. etupään nivelviat. Jenkeissähän kyseinen autonvalmistaja joutui jakamaan nykyisille VW-omistajille alennuskuponkeja, joilla sai alennusta uusista autoista, jos vain kestää sitkutella vikojen kanssa ja ostaa seuraavaksikin autoksi VW:n. Suomessahan ei tälläisiä asiakkaiden pitämisseteleitä jaeta, koska suomalainen tietää saksalaisen auton olevan laadukas ja viat ovat vain ominaisuuksia
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=113559
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=105781
No, Volkswagenilta voisin harkita Tuareg:ia, jos "joku muu" maksaa korjaukset.
Täältä voi tutkailla miten automallit ovat menestyneet arvostetun kuluttajapohjaisen tutkimuslaitoksen laatuarvioissa:
http://www.jdpower.com/cc/auto/jdpa_ratings/FindJdAwards.jsp
Eihän tuo lista nyt mikään tieteellinen tutkimus ole, mutta kyllä siitä nyt jotain suuntia saa, ehkä.
Kai se sitten suuntaa-antava on. Autobildinkin tutkimuksessa Volkkari muistaakseni pärjäsi aika huonosti. Mutta joskus Volkkari ollut keskiverron yläpuolellakin.