Fokuksen muoveista!

13 kommenttia

Joku tossa taannoin kirjoitti et uudessa Focuksessa "muovinen" vaikutelma sisällä. Itse kehui V golfin sisustaa mutta sehän jos jokin on muovinen sisustaltaan,että näin

Ps. itse en omista kumpaakaan on niin karmeita vehkeitä sisältä.

  
  • Lainaus:
    17.02.2005 klo 22:29 Ryne kirjoitti
    Joku tossa taannoin kirjoitti et uudessa Focuksessa "muovinen" vaikutelma sisällä. Itse kehui V golfin sisustaa mutta sehän jos jokin on muovinen sisustaltaan,että näin

    Ps. itse en omista kumpaakaan on niin karmeita vehkeitä sisältä.


    http://www.ford.fi/img2005/focus2005-galleria3.jpg

    Täysin samaa mieltä, se joka väittää tuota rumaksi tai laaduttomaksi ei ole koskaan istunut esim Golfissa, jossa harmaa muovi kisaa mukavasti kaiken muun muovin ja askeettisuuden lomassa. Makuja on moneen junaan eikä se onneksi vaikuta auton ajo-ominaisuuksiin, jotka on molemmissa ilmeisen hyvät, joskin Focuksessa paremmat.

      
  • Golfissa ja Focuksessa yhdistyy sama muovisuus. Ei se nyt niin vakavaa ole.

      
  • Fordin mainoskampanja sai ainakin aikaan omalla kohdalla kovan pettymyksen kun kävin Focusta katsomassa. Mainosten mukaan erinomainen laatuvaikutelma paljastui tavanomaiseksi, juuri esim. uuden Golfin tyyppiseksi, muovisuudeksi. Ja takapenkillä vaikutelma on suorastaan kehno, takaoven verhoilut näyttävät olevan suoraan Fiatista.

    Materiaaleja lukuunottamatta Focuksen kojelauta on tyylikäs ja valovuoden edellä vanhaa mallia.

      
  • Lainaus:
    18.02.2005 klo 10:18 Bertone kirjoitti
    Fordin mainoskampanja sai ainakin aikaan omalla kohdalla kovan pettymyksen kun kävin Focusta katsomassa. Mainosten mukaan erinomainen laatuvaikutelma paljastui tavanomaiseksi, juuri esim. uuden Golfin tyyppiseksi, muovisuudeksi. Ja takapenkillä vaikutelma on suorastaan kehno, takaoven verhoilut näyttävät olevan suoraan Fiatista.

    Materiaaleja lukuunottamatta Focuksen kojelauta on tyylikäs ja valovuoden edellä vanhaa mallia.



    Jep, Focuksen muovivalinnat erityisesti takapenkillä olivat minullekin pettymys. En muistanutkaan, miten halvan oloiseksi ja tuntuiseksi muovin saa tehtyä. Takaoven verhoilusta jäi vaikutelma, että jos oven kahvasta rykäisisi voimakkaammin erityisesti talvipakkasella, se jäisi palasina käteen :frowning:

    Mielestäni VW:n käyttämä muovi ei tunnu käsissä niin halvalta kuin Focuksen. Värivalinnat ovat makuasia, joten niistä ei sen enempää.

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 18.02.2005 klo 10:45]
      
  • Toisaalta oli siinä jotain premiumia, kaverini sanoi että mittaristo ja jotkut muut jutut auton sisältä olivat kuin Audista. (tosin kaverini ei tykkää Audista)

      
  • Mielenkiintoinen määritelmä tämä "muovisuus"

    Mitäs niissä "vähemmän muovisissa" autoissa on ne materiaalit, jos on olemassa jotakin parempaa materiaalia, VAI ONKO?? Okei, oikeissa luxusautoissa on nahkaa, joskus sekin vain hinnakkaana lisävarusteena tosin.

    Tottakai väreillä ja pintakuosilla on vaikutusta asiaan, mutta oli auto premium- tai minimum-luokkaa, niin eikö esim. kojelauta, ole samaa materiaalia muovisten osien osalta?

    Voihan sitä "ladaankin" laittaa puujäljitelmää, mutta vaikuttaako se "muovisuuteen" parantavasti? Tai jos Focukseen ostaa "extravagance" -version metalli- tai puukoristeet? (mahdollisesti löytyy?)

    Vastaavasti voisi hämmästellä, miten premiumautoissa "aito puu" on saatu lakkauksilla sun muilla näyttämään ihan muovilta, lähes "ladatarroituksen" veroiselta. Ei kiva sekään.

    Onko esim. sininen/sinisävyinen huonompi muovimateriaalina, kuin vastaava musta?? Mitä ne muovit yrittävät milloinkin jäljitellä, nahkaako??

      
  • Muoveja on erilaatuisia. Hyviä esimerkkejä ovat vaikka Audi A4 ja edellisen mallin Skoda Octavia/Fabia. Audinkin sisusta on muovia, mutta fiilis on täysin erilainen kuin Skodassa. Skodan kojelaudan materiaaleista voisi käyttää sanaa ämpärimuovi, eli kovaa ja halvan tuntuista. Myös katkaisimet yms. vaikuttavat paljon yleisilmeeseen. Esim. Astra G:ssä on kojelaudan materiaali ihan OK näköistä ja tuntuista nahkajäljitelmää, mutta keskikonsolin lämmönsäätimet ovat kuin suoraan ladasta. Pieni juttu pilaa kokonaisuuden.

      
  • Tarkoitin nimeenomaan sitä että miltä muovit näyttää.Joka autohan nykyään tupaa olemaan muovinen sisustukseltaan mutta voi kai ovissa ja muuallakin käyttää esim.kangasta. Enkä nyt puhu mistään lisävarusteista vaan ihan vakiona.

      
  • No se olin ainakin minä joka kirjoitti uuden Focuksen muovisuudesta ja laatuvaikutelmasta. Lähinnä purnasin Focuksen ovien muovisuutta ja sitä kuinka vähän niissä on käytetty kangasta verrattuna Golfin oviin. Sitäpaitsi Golfin kojelaudan ja ovien muovit vaan näyttää mun silmään ja tuntuukin musta laadukkaammalta kuin Focuksen ja Focuksessa on jokatapauksessa huonommat vakiovarusteet hinnat alkaen mallissa sanotte mitä sanotte mutta se on faktaa. Tosin Golf on hitosti kalliimpi kuin Focus. Ja olen istunut ta tutkinut molemmat autot läpikotaisesti ja uuden Golfin olen tutkinut vielä tarkemmin sillä minulla on ollut sellainen kohta 6kk itselläni.

      
  • Lainaus:
    18.02.2005 klo 14:01 jannu78 kirjoitti
    ...Sitäpaitsi Golfin kojelaudan ja ovien muovit vaan näyttää mun silmään ja tuntuukin musta laadukkaammalta kuin Focuksen...


    Olen samaa mieltä, että ne näyttävät laadukkaammalta mutta enpä sitten tiedä, että ovatko ne. Itsellä on vajaat 2 v vanha 30 tkm ajettu volkkari ja siitä on sisätilojen laadukkaalta näyttäviä muoviosia vaihdettu takuuseen 8 tkm sitten, kun eivät kestäneet normaalia käyttöä.

    Kokemusta on lisäksi 2,5 vuotiaasta 50 tkm ajetusta karvalakki-focuksesta, johon ei ole tarvinnut vaihtaa osan osaa, ei sisustukseen kuin ei myöskään minnekään muualle.

    Ehkä uudenkin focuksen muovit vain näyttävät halvemmilta mutta kestävät paremmin kuin volkkarin paremmalta näyttävät?

    [jalkkis muokkasi tätä viestiä 18.02.2005 klo 14:29]
      
  • Lainaus:
    17.02.2005 klo 22:57 Warcraft kirjoitti
    Lainaus:
    17.02.2005 klo 22:29 Ryne kirjoitti
    Joku tossa taannoin kirjoitti et uudessa Focuksessa "muovinen" vaikutelma sisällä. Itse kehui V golfin sisustaa mutta sehän jos jokin on muovinen sisustaltaan,että näin

    Ps. itse en omista kumpaakaan on niin karmeita vehkeitä sisältä.


    http://www.ford.fi/img2005/focus2005-galleria3.jpg

    Täysin samaa mieltä, se joka väittää tuota rumaksi tai laaduttomaksi ei ole koskaan istunut esim Golfissa, jossa harmaa muovi kisaa mukavasti kaiken muun muovin ja askeettisuuden lomassa. Makuja on moneen junaan eikä se onneksi vaikuta auton ajo-ominaisuuksiin, jotka on molemmissa ilmeisen hyvät, joskin Focuksessa paremmat.


    Itse myös aikaisemmin moitin Focuksen muovisuutta ja tuosta kuvastakin paljastuu syy: ratin keskiön muovi on (IMO) kamalaa ryppyistä shittii jota voisi löytyä jostain massikan kopin katosta.. Ja tuolla samalla shitillä on verhoiltu koko kojelaudan yläosa.
    Muutenkin kojalaudan yleisilme ei meitsiä miellyttänyt.

    Ovien sisustat ja varsinkin vetimet täydentävät kokonaisuuden. Ei niistä yhtään bulkimpia enään olis saanut?? Sorry. Ei vaan iske muhun..

    Muoviahan se golfikin on täynnä mutta yhdyn jannu78 mielipiteeseen; golfissa on laadukkaampi tunnelma. Teknisestä laadusta en sitten osaa sanoa mitään..

      
  • Lainaus:
    19.02.2005 klo 02:03 2mies kirjoitti
    Lainaus:
    17.02.2005 klo 22:57 Warcraft kirjoitti
    Lainaus:
    17.02.2005 klo 22:29 Ryne kirjoitti
    Joku tossa taannoin kirjoitti et uudessa Focuksessa "muovinen" vaikutelma sisällä. Itse kehui V golfin sisustaa mutta sehän jos jokin on muovinen sisustaltaan,että näin

    Ps. itse en omista kumpaakaan on niin karmeita vehkeitä sisältä.



    http://www.ford.fi/img2005/focus2005-galleria3.jpg

    Täysin samaa mieltä, se joka väittää tuota rumaksi tai laaduttomaksi ei ole koskaan istunut esim Golfissa, jossa harmaa muovi kisaa mukavasti kaiken muun muovin ja askeettisuuden lomassa. Makuja on moneen junaan eikä se onneksi vaikuta auton ajo-ominaisuuksiin, jotka on molemmissa ilmeisen hyvät, joskin Focuksessa paremmat.



    Itse myös aikaisemmin moitin Focuksen muovisuutta ja tuosta kuvastakin paljastuu syy: ratin keskiön muovi on (IMO) kamalaa ryppyistä shittii jota voisi löytyä jostain massikan kopin katosta.. Ja tuolla samalla shitillä on verhoiltu koko kojelaudan yläosa.
    Muutenkin kojalaudan yleisilme ei meitsiä miellyttänyt.

    Ovien sisustat ja varsinkin vetimet täydentävät kokonaisuuden. Ei niistä yhtään bulkimpia enään olis saanut?? Sorry. Ei vaan iske muhun..

    Muoviahan se golfikin on täynnä mutta yhdyn jannu78 mielipiteeseen; golfissa on laadukkaampi tunnelma. Teknisestä laadusta en sitten osaa sanoa mitään..



    Siinä todellinen asivantunttijja : ) Ensiksikin Fordissa ei ole tuota rattia vaan nelipuolainen ratti, toisekseen Focuksen kojelauta ei ole muovia vaan kumia jossa on sellainen röpölinen pinta kuten on Modeossa ja syy on ilmeisesti auringon häikäisyn estäminen. Niin se vaan menee, että toinen tykkää Golfin kovamuovista harmaasta shitistia ja toinen jostain muusta.

      
  • Vanha aihe,mutta itselleni ajankohtainen.
    Uuden focuksen sisätilat ovat saaneet tutkimusorganisaatio TUV:n
    allergiasertifikaatin.
    Tästä johtuu" muovisuus".
    Kaikki eivät siitä varmaankaan pidä,mutta itseäni se ei vaivannut,varsinkaan valitsemassani tummassa sisustuksessa.
    Kojelaudan pehmeys tuntui minusta erityisen mukavalta.
    Saatan tietenkin olla hieman jäävi tässä asiassa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit