Mikähän mahtaa olla syynä siihen että Infinitiä,eli Nissanin luksusmerkkiä ei myydä lainkaan Euroopassa? Se olisi kova kilpailija Lexukselle.Esim.Infiniti Q45 olisi kova vastus LS 430:lle.Tällä hetkellä Lexus on ainoa "paremman luokan" japanilaismerkki Euroopassa.Infiniti toisi lisää vaihtoehtoja tähän Mersujen,Bemarien ja Audien hallitsemaan luokkaan.
Infiniti on kyllä tulossa Eurooppaan Autocar-lehden mukaan vuoteen 2010 mennessä. Se Infinitin jyhkeä citymaasturi on kyllä todella hyvännäköinen; röyhkeä kuin Cayenne mutta kaunis!
http://www.infiniti.com/
Siinä vähän kuvia ja tietoa näistä teknologian ja kauneuden yhteensulautumista...
Olen kyllä käynyt tuossa osoitteessa autoja katselemassa,komeita ovat.Varsinkin Infiniti FX-katumaasturi ja Q45-edustusauto.Kuinka varma on tuo Autocar-lehden tieto,että Infinitiä alettaisiin tuomaan Eurooppaan lähivuosina?
Kyllä se tieto on saatu Nissanilta itseltään Autocar-lehden mukaan. Kuuluu niiden lähivuosien strategiaan. Vuosina 2007-2010 pitäisi alkaa tapahtua. En tosin tiedä, mitä ne odottelevat.. meinaavatko ne kehittää dieseleitä ja pienempiä malleja Eurooppaa varten vai mitä?
Olen samaa mieltä,ettei turhaan kannata odotella.Lexusta on myyty Euroopassa vuodesta 1990 lähtien.Ottaisivat siitä esimerkkiä.Myyntimäärät eivät tosin Euroopassa eikä varsinkaan suomessa ole kovin suuria,mutta ei tarvitse ollakaan.Varmasti Infinitillekin oma ostajakunta muodostuisi niin kuin Lexuksellekin.
Tottakai Infiniti menestyisi; miksi muka hyvä muotoilu, kiitettävät ominaisuudet, ylivoimainen laatu ja premiumstatus eivät myisi?
Ja Infinitille on eduksikin, että se on hieman harvinaisempi. Ei premiumauto voikaan olla sellainen, joita näkee heti 50 kappaletta kun ajaa lähikauppaan.
Esimerkiksi BMW:n sädekehä on monien mielestä rapissut, koska se on tänä päivänä tavattoman yleinen ja sitä kautta arkinen näky liikenteessä. Joissakin maissa 3-sarjaa myydään jopa enemmän kuin Mondeota. Ei tällainen kansanauto voi olla premiummerkki.
Toista ovat Jaguarit, Lexukset ja Cadillacit; niitä kääntyy katsomaan jo Pihtiputaan mummokin - se on premiumia se ( laadun ohella )!
Juuri noinhan se asia on.Jos itselläni olisi tarpeeksi rahaa,niin tuskin ostaisin esim.jotain S-Mersua tai 7-Bemaria.Varsinkin Mersu olisi jotenkin liian tavanomainen itsestäänselvä valinta.Mieluummin ostaisin Lexus LS 430:n tai Infiniti Q45:n,jos se olisi saatavilla.Ne olisivat paljon rohkeampia ja persoonallisempia valintoja kuin joku Mersu joita näkee joka kadunkulmassa.
Kyllähän Nissan voi nopeastikin tehdä päätöksen Infinitin tuonnista Eurooppaan.Ei tässä välttämättä vuosikausia tarvitse odottaa.
Juu, voishan nuo piristää hieman katukuvaa, mutta vaikea tuollaiselle on Euroopassa kovinkaan suurta menestystä povata, onhan sen osittanut jo Lexusenkin myyntimäärät ja huono menestys testeissä. Infiniti olisi siitä mielestä parempi, että niillä ei ole ainakaan suoraan MB:ltä matkittuja muotoja, niinkuin LS430:ssa, aina kun tulee uusi malli, se on kuin viisi vuotta vanha S-Mersu ja sitten on samat varusteetkin löytänyt matkittuina Lexukseen. Tuosta muotojen matkimisestahan on monessa ko autoa koskevassa jutussakin kirjoitettu. Ainut Lexus, joka on mielestäni hieno, on GS-sarja.
Vähän nuo Infinitinkin mallit näytti sellaisilta pokemon autoilta. Maasturit ovat kyllä komeita, olen muutaman kerran nähnyt molempia malleja menossa Venäjälle.
Eihän se Lexus vertailuissa nyt niin huono ole ollut.Esim.TM:n nro7/03:ssa LS 430 pärjäsi ihan hyvin.Sai saman arvosanan kuin VW Phaeton 6l W12 moottorilla.Saksalaisen Auto Motor und Sport -lehden vertailuissa Lexus on myös pärjännyt mukavasti.
Ulkonäöltään LS430 kyllä muistuttaa turhan paljon S-Mersua.Jatkossa uudet Lexukset tulevat ilmeisesti olemaan rohkeammin muotoiltuja.Ensi keväänä pitäisi tulla uusi GS-sarja,joka on kuvien perusteella aika komean näköinen.
En oikein ymmärrä tuota kohkaamistanne. Jos joku merkki myy, se ei millään voi olla hyvä ja maineensa veroinen, syy on vain siinä, että ihmiset eivät uskalla olla nykyajan trendikkäitä individualisteja, niinkö? Onko se individualismia, että pitää hankkia käsiinsä tuote, jota on mahdollisimman vähän muilla, jopa muista ominaisuuksista tinkienkin, kunhan se vain on erilainen? Se vaan tahtoo kysyä rahnaa poijjaat, kyllä kelpaa olla individualisti kun hankkii uutta ja on niin reilusti virtaa vanttuissa, ettei vituta vaikka menikin rahat 'kankkulan kaivoon', ollaan sitten ainakin trendikkäitä, ko/kö?
Entäpä jos Nissan, Honda, Toyota ja muut ovat laskeneet niin, että ei kannata tuoda Acuraa ja muita tänne? Jos niille ei olekaan kovien markkinajohtajien paineessa riittävää myyntiä? Jos tuotteella on loistavat mahdollisuudet "räjäyttää pankki" niin kai valmistajat sen tekisivät. Tai palkkaisivat teidät konsernin johtoon vetämään talouden suuntaviivoja, sillä tuollaisen vision omaavien osaajien haaskaaminenhan olisi mieletöntä!
Anders Simppa ja pari muuta ovat nyt jahkannet monissa keskusteluissa tuota individualismia kaikkien myydyimpien perheautojen ja premiumejen kesken. Tässä individualisteille hieman naposteltavaa, kunhan tämänkin listan saa käytettyä: http://www.mercedes-benz.fi/?path=1637;2287;2733;3078
Ei pärjää Lexus, ei Infinity, ei edes Bemari eikä tosiaankaan se Jaguaari tuolle varustevalikoimalle. Ehkä edustussarjassa on vanhalla, myynniltään vuosia johtoasemassaan olleella merkillä pari "ässää hihassa?" Olisikohan tuossa listan tavarapaljoudessa osasyy miksi ihmiset ovat niin tunnelinäköisiä ja trenditöntä tuulipukukansaa? "Voi että kun kaikkien on pakko ostaa samaa, siis mitä junttiutta."
Sitten kun tuostakaan listata ei löydy enää mitään uutta ja yksilöllistä, kun on koluttu Designot, AMG ja muut koripajat läpi, sitten minä ymmärrän sen ruikutuksen. Siinä tapauksessa voi todeta, että on kokeiltu melkein kaikkea. Merkki vaihtoon, uutta tilalle. Mutta sehän ei nyt taida ollakaan se pääasia tässä tapauksessa? Väännetään vaan aiheessa, vaikka ei edes pystytä itse käyttämään kaikkia mahdollisuuksia individualismiin, eikä asia taida olla mitenkään kytköksissä merkkeihin, vai mitä? Sama vonkaus olisi, jos myydyin merkki olisi Lexus. Tai Cadillac. Tai Lincoln, jne.
Eli tiivistettynä: En ymmärrä moista ruikutusta pelkän trendikkyyden perään kun sen avulla sätitään muita ja heidän valintojaan. "Ai ostit Golffin, et sitte mitään muuta voinu ottaa, olisit ees Civicin ottanu, mut Golffi ja viel punanen. Siis niin suomalaista." Ne jotka pystyy olemaan individualisteja eivät käy purkamassa pahaa oloaan foorumeilla vaan sen vuoksi, että se olisi jotenkin individualismiin kuuluvaa, se on snobismia. Ja muuten, mitens sille Infinitille kävisi jos se olisikin se trendikäs, dynaamisen koulutetun ja hyvin toimeentulevan ihmisen ajokkina myydyimpänä Suomessa, tulisiko siitä sitten 'uncool', rahvaiden moukkien ajokki, jotka eivät osaa osta mitään muuta kuin samanlaisen kuin naapurin Pentilläkin on?
Individualismi kysyy rahaa ja niitä ihmisiä joilla sitä on ei kiinnosta onko heidän ostamansa tuote trendikäs vai ei, he voivat tehdä siitä trendikkään hinnasta riippumatta. Ja jos nyt joukossamme on tällainen todellinen individualisti niin hän voi mennä ostamaan sen Infinitinsä jenkeistä, laivata sen tänne ja pistää rekisteriin vaikka Saksassa ja tuoda sen tänne, että sitä voidaan hehkuttaa Tekniikan Maailman foorumilla "Individualismin voittona tuulipukukansasta" Tosin varaosien saanti saattaisi tökkiä ja huoltoja vartenkin pitäisi varmaan reissata aina Hellsinkiin asti (ellei asu siellä), koska eihän niin suurta individualismia varten ole kannattanut huoltopalveluita perustaa. Jos haluaa erottua massasta pitää olla rahkeita siihen, onko teillä sitä pojat niin, että voitte olla näyttämässä muillekin lukijoille suuntaa uudella trendikkäällä tyylillä automaailmassa? Ja nyt ei puhuta 17" kevytmetallivanteista kaupan kylkiäisiksi.
Allekirjoittanut on kyllä individualisti, jos rahaa S-Mersuun olisi, tilaisin ehdottomasti nuo lipputankopidikkeet etulokasuojiin a 560. Joku kerta niissä olisi mun kalsarit kuivumassa ajaessa, aivan varmasti.
No nyt aletaan päästä linjaan, huumorillakin
Pääpointti tuossa vuodatuksessa on lähinnä, vasta sitten voi puhua individialismista kun itse pystyy sitä täysillä soveltamaan. Mutta jos se ind. jää tuumaa vakiovanteita isompien alumiinikiekkojen ostoon, on minun mielestäni ihan turha melskata kenenkään autovalinnoista. Golffinkin saa varustelemalla nouseman hinnaltaan varmasti yli 50tE.
Samaa mieltä "Mie Iten" kanssa. Lexuksesta ei saa invidualistin autoa tekemälläkään. Autosta saa tehtyä mieleisensä muutaman varustepaketin voimalla, eli tehdas tekee valinnan puolestasi. Jo Golfin kohdalla mahdollisuudet koota juuri haluamansa auto ovat moninkertaiset.
http://www.infiniti.com/
Siinä vähän kuvia ja tietoa näistä teknologian ja kauneuden yhteensulautumista...
Uusimman TM:n Autouutiset-palstalla lukee:"Nissan laajentaa tähän saakka vain Yhdysvaltojen markkinoilla myydyn luksusmerkkinsä Infinitin levitystä.Vuonna 2005 vuorossa ovat Aasian markkinat ja vuonna 2007 suunnitellaan Infinitin myynnin alkavan myös Euroopassa."Eli kyllä se Infiniti ilmeisesti tännekin tulee,mutta vasta vuosien päästä.En tiedä mitä ne niin kauan jahkailee.
Kaiketi ne jahkailevat sitä tavallista, mitkä ovat sopivat mallit ja millä ominaisuuksilla kelpaavat vanhalle mantereelle? Myös myyntiketjun rakentaminen on tietenkin suuri haaste, jos halutaan myydä premiumia. Infinitin saaminen mielikuvissa premiumiksi tarkoittaa ettei sitä voi myydä rinnakkain Nissanin kanssa.
Kun kerran näitä jenkkien laadukkaampia japsi-merkkejä aletaan tuoda Eurooppaan toivottavasti myös Acura tulee (www.acura.com). Tosin onhan täällä jo tuo yksi Honda Accordin muodossa ja Nsx-malliakin taitaa saada tilauksesta Hondan merkillä.
Infinityt ja Acurat on kieltämättä joillakin malleillaan ihan makeita. Se vaan, että kun kuvittelette niiiden olevan parempia, tai enemmän individuaalisempia koska niitä ei ole suomessa myynnissä on harha. Onhan ne aluksi erikoisia, kun muilla ei niitä ole, mutta sen jälkeen kerää perinteisemmät mersut ja bemut kyllä taas pisteet kotiin. Suomessa tosin niiden hinnat laitetaan niin koviksi, että ei niistä yleisiä koskaan tule. Huomaatte kyllä kun puntarissa on "nissan" tai mersu samaan hintaan, niin kyllä siinä vaaka kääntyy sitten helposti tuohon teidän kammoksumaan "yleisempään" merkkiin.
Olen rapakon takana asuessani huomannut tämän saman monen automerkin kohdalla, joita aikaisemmin pidin sitten erikoisena, ja joista haaveilin (esim. S-type jne.). Mutta kun niitä näkee liikenteessä melkein kuin Corolloja suomessa, en niitä ole kummemmin himoinnut siten kuten ennen. Infinityllä ja Acuralla on kyllä varakkaamman auton maine, mutta ei edes Lexuksen tasolla, eikä lähelläkään meseä tai bemua. Hinnoiltaan ne ovat kaikki selvästi euromerkkien alapuolella. Siksi niiden menekki rapakon takana on melko hyvä (koskee eritoten Lexusta).
Olkoo toi Infiniti vaikka mikä nissani hyvänsä KOMEA se on yksi sellanen venäjänkilvissä himoksella viikonloppuna pyöri. Todettuani auton tosi herkullisen näköiseksi livenä voin vain sanoa että jos nyt voisin CLK mersuni vaihtaa tollaseen INFINITi FX:sään en joutus miettimään hetkeäkään. Vaikka olenkin henkeen ja vereen tähän asti ollut Coupe miehiä kyllä sydän lämpeni Tolle city maasturille.
FX-malli on tosiaan niin hienon näköinen peli että sille löytyisi ostajia Suomessakin. Ruotsissa joku firma on aloittanut Nissanin tukemana kyseisen mallin myynnin (siis vain FX-mallin myynnin, ei muita Infinitejä). Teknikens Värld testasi FX-mallin ja jutussa kertoivat että harvoin on mikään auto saanut niin paljon huomiota kuin FX, kyselijöitä riitti.