Jaguar S-type D 2.7V6

1 kommentti

Luin tuolla taaempana elokuun puolivälissä autoa koskevaa mielipiteiden vaihtoa. Siinä oli mielenkiintoisia näkökohtia. Minua kiinnostaa - yli 30 vuotta MB D ajurina - kovastikin kyseinen auto.

Hyvin mielenkiintoista olisi tietää yleensä Jaguarin tyyppivioista. Niitähän kaikilla autoilla on erityisesti uuden mallin ja tyypin kohdalla, kunnes ne sitten hioutuvat pois. joten aivan ensimmäistä mallia e yleensä kannata ostaa. Eli olisko täällä mahdollisesti auton käyttäjiä tai muita asiasta tietäviä, jotka voisivat valaista minua.

Haluaisin (erityisesti vaimoni) vaihtaa jo merkkiä - tarkennus, en siis vaimoa, vaan autoa. Täytyy sanoa, että kyllä siinä Jaguarissa on sitä jotain, kuten vaimosanikin.

Koeajoime autoa yhden päivän. Minusta se tuntui kaikin puolin oikein mukavalta käteen. Vaimoni moitti takapenkillä istuessaan ahtautta, eikä hänkään nyt mikään 60 kg painavampi keiju ole. Pää osui kattoon ja jalkatila oli pieni. Minä puolestani koin ajoasennon, säädöt, tilat ja kaikki hallintalaittet oikein sopiviksi. Ajo oli pehmeää ja potkuakin löytyi, ainakin minulle ja aivan riittämiin. Pienellä menee ja se on hyvä, silloin on aina mukva lähteä kauemmaksikin, kun matkakilometrit ei maksa aivan kohtuuttomia.

Niin mutta ne viat - onkohan niitä - kiinnostavat oikein kovasti.

  
  • Normaalituloisena ihmisenä minulla ei valitettavasti ole varaa ostaa Jaguaria, joten en osaa sen viostakaan sanoa mitään. Mutta viidakon vanha sanonta kuuluu, että "jos on varaa ostaa Jaguar, on myös varaa korjata sitä".

    http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/vikasarja.jsp

    Ylläolevassa linkissä on automallien tyypillisiä vikoja - ei kuitenkaan S-typen, sillä Jaguarilta löytyy tuossa listassa vain suurempia malleja, joista on varmaankin laatu kohentunut. Toivottavasti.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit