Mitsu Outlanderin kulutus

7 kommenttia

Olen ajanut Outlanderilla alle vuoden.Kulutus on koko ajan huomattavasti maahantuojan raja-arvojen yläpuolella. Sen ovat sekä maahantuoja, että Veho koeajojen jälkeen myöntäneet. Keskikulutus on esitteen mukaan 10,2, todellisesti 12,5 l /100 km ja talvella lähempänä 14 l. Maantieajo 80 -90 km /h tasaisesti kesäolosuhteissa saavuttaa jo keskikulutuksen tason.

Reklamointi asiassa ei auta. Maahantuoja viittaa, että olisi hyvä lukea
TM testi ennen ostoa, sielläkin todetaan, että kuluttaa paljon. Toistaiseksi en ole Tm-tilaaja,mutta ennen seuraavaa auotoa varmasti olen.

Mitä suosittaisitte tehtäväksi ?

Outlander nelivedon ja automaatin epätoivoinen omistaja

  
  • Merkllinen juttu. Ajelin monta vuotta automaatti-Pajerolla kolmen litran bensakoeella, eikä seään kuluttanut noin paljon. Pitävillä keleillä sitä tosin tuli ajettua vain takavedolla.

      
  • Soita kuluttajavalituslautakuntaan ja tiedustele kannattaako asiaa lähteä ruotimaan. Heillä nimittäin on hyvin todennäköisesti vastaavista tapauksista ennakkoratkaisuja, joiden pohjalta voivat antaa neuvoja.
    http://www.kuluttajavalituslautakunta.fi/index.php

    Yllättävän paljonhan tuo tuntuu tosiaan vievän. Itse ajelen jonkin verran 10 v vanhalla jenkkimaasturilla, jossa on 4 litrainen bensakone. Kulutus on ollut maantiellä alhaisimmillaan karvan alle 11 litraa ja normaalissa ajossa keskikulutus pyörii tuolla 13-13.5 l:n korvilla.

      
  • Ihan samat kokemukset minullakin on Outlanderistani.
    14 litraa satasella menee. Olen päässyt maantieajossakin vuoden
    aikana vain kerran alle 10 litran.

    Nalkutin muuten tästä asiasta maahantuojalle, josta vastattiin, että jatkuva neliveto ja talvella lämmitys nostavat kulutusta. Mikä helkkarin selitys tuo on, olihan autossa neliveto speksiä kirjoitettaessakin. Aika epärehellistä mainontaa minun mielestäni luvata maantiekulutukseksi 8,2 litraa satasella. Ei siihen pääse millään. Muuten auto on huonoilla teillä ja varsinkin talvella maantieajossa aivan loistopeli. Tankin vaan pitäisi olla 20 litraa suurempi.

      
  • Tuntuu tosi hurjalta kulutukselta. Mutta toisaalta, raskas auto ja pieni moottori ei ole mikään maailman taloudellisin yhdistelmä. Tuollaisiin kulutuksiin tarvii raskaan kaasujalan isommallakin koneella.

      
  • Yleensähän noi tehtaan ilmoittamat lukemat on pyöristetty kotiin päin enemmän. 2007 Outlander tulee pelkällä diesel -koneella ja nykyinen "pikku-Outlander" jää rinnalle sport -versiona. Varmasti vastaus noihin kulutuslukemiin.

      
  • Niin tarvitsetko todella tuon kokoisen neliveto auton? Osta pienempi etuveto/takaveto ja ajele sillä,kulutus on varmasti alle 8litraa/100km.

      
  • Ei se neliveto paljoa lisää kulutusta. Varsinkin jos se on viskolla toteutettu. Suzuki Lianassa ero 0,5-1,0l/100km. kesällä vähemmän kun öljyt notkeat. Ilmastointi vie saman ja automaatti tuplat. Kokonaisluku 8,3l/100km Mikä on sama kuin valmistaja ilmoittaa. Ja siitähän se on kiinni kuinka härski valmistaja on. Korealaisten luvut on vielä enemmän alakanttiin. Kuka uskoo että Hundai Tucson tai Kia Sportage pääsisivät 8.2 litran lukemiin. Tärkein tekijä maantie ajossa on otsapinta-ala ja sitähän maasturissa on. Seuraavana ilmanvastuskerroin. Sitten on vuorossa massa sen vaikutusta voi herkästi rullaavilla renkailla parantaa. Viimeisenä nämä monet rattaikot perä ja jakovaihteisto jotka on lisänä kaksipyörävetoiseen verrattuna. Ja tässä saa suurimman säästön kun vaihtaa synteettiset öljyt. :confused:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit