Skoda Suberb 3.6 FSI peittosi testissä BMW 525:n ja Audi A6:n

12 kommenttia

Autozeitungin testissä Skoda Suberb 3.6 FSI 4x4 peittosi BMW 525i xDrive:n ja Audi A6 2.8 quattron. Kyse oli siis nelivetoisten testistä. Ymmärrettävää, että Skoda peittoaa nuo tiloissa ja kustannuksissa, mutta että myös ajettavuudessa? Onhan tämä nyt jo aika ennenkuulumatonta, että saksalaisten ylpeydet ei pärjää enää edes "itäautolle". Toisessa Autozeitungin testissä Suberb voitti edellisen mallin Mersun E-sarjan.

http://www.autozeitung.de/vergleichstest/vergleichstest-skoda-superb-audi-a6-2-8-quattro-bmw-525i-xdrive&show=gesamtbewertung



http://www.autozeitung.de/vergleichstest/vergleichstest-diesel-limousinen-0&show=gesamtbewertung



Lisäksi TM:n talvitestin 2009 voitto meni Suberbille. Onko Skoda Suberb maailman paras auto?

:sleepy:

  
  • Maailman parasta autoa on vaikea nimetä, mutta Superbissa on hinta-/laatusuhde kohdallaan, eikä tuo muotoilukaan minusta paha ole. Mielestäni on hienoa, ettei kaikkia autoja ole veistetty samasta puusta.

      
  • Onko Skodalla taitavia insinöörejä ja suunnittelijoita? Kokonaisuus on ainakin hyvä myös Octaviassa ja Fabiassa! Fabian myynti Suomessa ei ole koskaan ollut hyvä, jota ihmettelen! Toisaalta ketkä ostavat pienen kokoluokan autoja? Naiset ja vanhemmat henkilöt, ainakin pääosin! Ja hehän ovat tunnettuja vapaamielisyydestään! Polo menee kaupaksi, mutta samanhintainen uusi Fabia ei! Vaikka Fabia on aivan omaa luokkaansa kaikilta osin! Kokemusta on molemmista; en tiedä minkalainen on uusi Polo?

      
  • Skodahan saa kaikki VAG:n tekniikat pienellä viiveellä käyttöönsä. Joten ei se nyt audille tai VW:lle häviä.



    Poloa en sanoisi kovin paljoa myydymmäksi. Toyota Yaris taitaapi olla sen luokan johtaja. Onhan se sinäänsä selvästi VAG:n tuotteita parempi, että kestävyys ja luotettavuus ovat kohdallaan.

      
  • Kaikki tekniikat viiveellä? Skodaan tuli kyllä automaattiparkkeeraus ensimmäisenä Touranin kanssa ja taatusti ensimmäisenä tuli AFS-nimeä tottelevat älykkäät ajovalot, joita ei käsittääkseni vieläkään saa muihin merkkeihin.



    Yaris on kyllä ihan kelpo kärry. Mutta ei siinä kestävyys paljoa painaisi, jos pitäisi Superbin ja Avensiksen väliltä auto valita. Superb tarjoaa niin paljon enemmän autoa kuin ave, etten edes kusisi Toyotan suuntaan.



    Yaris menisi kyllä minun listoillani nykyisen Polon edelle. Luokkajohtajuus on kyllä aika paksu väite. Esimerkiksi uutta Fiestaa on kehuttu ihan pirusti.

      
  • Juu, ei tuo tekniikan viipyminen enää tänä päivänä pidä kutiaan. Toki jotain pieniä jippoja voi olla joita ei heti skodaan tule, muttei mitään merkittävää.



    Kyllä esim. moottori/vaihteistopuolen suhteen skoda on valovuoden edellä vaikkapa toyotaa, että itse en myöskään toyotaa pidä koviin varteenotettavana vaihtoehtona. Ero korostuu esim. bensakonepuolella.

      
  • Skoda käyttää volkkarin tekniikkaa ja Seat Audin tekniikkaa, siis raha ja mieltymys "logoon" ratkaisee? :snotty:

      
  • simppa:

    Kaikki tekniikat viiveellä? Skodaan tuli kyllä automaattiparkkeeraus ensimmäisenä Touranin kanssa ja taatusti ensimmäisenä tuli AFS-nimeä tottelevat älykkäät ajovalot, joita ei käsittääkseni vieläkään saa muihin merkkeihin.




    Nämä AFS-nimeä tottelevat valot saa vaikka Avensikseen tai Insigniaan… Jos olet oikeasti aikuinen, niin käyttäisit sanan ”kusisi” tilalla jotain muuta.



      
  • Entä sitten vaikka saa Avensikseen tai Insigniaan? Missasit pointin ihan kokonaan. Täällä väitettiin, että kaikki tekniikat tulevat Skodaan viiveellä. VAG-merkeistä Skodassa oli kuitenkin ensimmäisenä AFS-valot. Mikä tuossa nyt on niin vaikea ymmärtää? Jos olisit aikuinen, omaisit hieman sisälukutaitoa.



    Mutta kaipa tuokin olisi vaatinut tarkennuksen, että ensimmäisenä VAG-merkkeistä, niin sinäkin olisit ymmärtänyt viestin pointin.

      
  • Juster simpalle:



    '' Jos olet oikeasti aikuinen, niin käyttäisit sanan ”kusisi” tilalla jotain muuta.











    -Niin, tämä on tätä.



    Itse taidan alkaa nostaa kädet pystyyn tämän palstan suhteen. Sääli, sillä on täällä monia hyviä tyyppejäkin jotka keskustelevat hyvässä hengessä, eikä vain tunnekuohussa omaa kampanjaa vetäen ja räikeästi koko ajan ristiin puhuen.

      
  • Hyvää jälkeä on Skoda ilmeisesti tehnyt. Ollaanpa testeistä mitä mieltä hyvänsä, niin jos jokin auto on kärkipäässä jokaisessa testissä ei se kyllä kovin huono voi olla.



    Harmin paikka kun auto on niin hirveän näköinen. (Täysin puolueellinen oma mielipide)



    Miten muuten on, eikö VAG-nimi ole jo historiaa? Tosin tulee itsekkin sitä sitkeästi käytettyä.

      
  • Petos:



    Edellinen viestini ei ollut mikään asiallisuuden huippu. Mielestäni justerin harrastama sanamuodoista vittuilu on kuitenkin kaikkea muuta kuin asiallista.



    Vili:



    Juu, VAG-nimi on historiaa. Itse käytän, koska termi on suurimmalle osalle tuttu.

      
  • Simppa: Superb tarjoaa niin paljon enemmän autoa kuin ave, etten edes kusisi Toyotan suuntaan.



    Juster:Jos olet oikeasti aikuinen, niin käyttäisit sanan ”kusisi” tilalla jotain muuta.



    Simppa hoi, koetko oikeasti tuon vittuiluna.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit