Sunnuntaisella lenkilläni Tampereella havaitsin varsin harvinaisen auton. Ensin en tunnistanut merkkiä-vain logo ilman merkkiä oli näkyvissä. Päättelin, että auton täytyy olla Bentley- ja asia varmistui kotona. Varsin sulavalinjainen, lähes uusi auto näytti olevan. Korimalli oli coupe. Eipä noita joka päivä näe. Hinnakas laatuauto-englantilais-saksalaista yhteistyötä. Kuinkahan paljon mahtaa uudehkoja Bentley-merkkisiä autoja olla Suomen rekisterissä?
AKE:n tilastoista ihan nopealla vilkaisulla: 2007 rekisteröitiin 3 Bentleytä. 2 oli Continental GTC:tä ja 1 jokin muu malli. Tänä vuonna ei rekisteriin ole päätynyt yhtään.
Todellista PREMIUMia siis!
Venäjälle noita näyttää aina silloin tällöin lavetillinen matkaavan...
AkiK:
Jopa minä voisin kuvitella noiden olevan juuri sellaisia, ilman markkinamiästen ponnisteluja, vaikka käytännön kokemuksia ei olekaan
Vidgrenin Einarilla on ainakin yksi suht uusi Bentley...tosin onhan Einarilla helikopterikin....
Pari uudella Bentleyllä ajavaa tyyppiä on tullut nähtyä, Mäkisen Tommi ja Lilbacka Pohjanmaalta
Esitteli Einari herra sitä helikopteria vielä jossain lehden palstallakin. Jokatapauksessa hieno peli se hekokin. Ei ole jokapojalla varaa Eurocopteriin, saati sitten sen polttoaineisiin. Ihan sama vaikka malli on sieltä Eurocopterin pienimmästä päästä.
Juu Lilbackan tumma Bentley näytti ainakin viime kesänä ajaneen PowerParkin pääportista sisään. Hieno auto toden totta.
HB50:
Pikaisesti tilastoista katsottuna:
2005 3 kpl
2006 5 kpl
2007 3 kpl
Benteytä on uutena rekisteröity 11 kpl, joka on mielestäni melkoisen kunnioitettava määrä!
Käytettynä tuotuja nykyisin mallisia Benteytä on rekisteröity vuonna 2007 4 kpl ja 2008 4 kpl.
Yhteensä siis 19 yksilöä!
Siinä on premiumintoilijoille mallia oikeasta premiumista.
[quote="autoalan edusmies"
Pikaisesti tilastoista katsottuna:
2005 3 kpl
2006 5 kpl
2007 3 kpl
Benteytä on uutena rekisteröity 11 kpl, joka on mielestäni melkoisen kunnioitettava määrä!
Käytettynä tuotuja nykyisin mallisia Benteytä on rekisteröity vuonna 2007 4 kpl ja 2008 4 kpl.
Yhteensä siis 19 yksilöä!
Siinä on premiumintoilijoille mallia oikeasta premiumista.
Onkohan "edusmiehellä" puurot ja vellit vähän sekaisin? Olen kyllä ymmärtänyt luokkajaon menevän siten että loistoautot, sitten premiautot ja lopuksi perusautot. Kyllä Bentley selkeästi kuuluu sarjaan loistoautot. Tämä tosin vähän ohi palstan aiheen.
Onkohan noissa loistoauto Bentleyissä valoautomatiikkaa. Epäilen että ei. Päättelen siitä, että sen kerran kun Bentleyn olen tien päällä tavannut, siinä ei ollut valoja päällä lainkaan, mitä ei tavallisella autolla pääse tapahtumaan. Siinä kun olisi valottomaan loistoautoon mällännyt, olisi varmaan joutunut seuraavan päivän lööppiin .
Olen kyllä ymmärtänyt luokkajaon menevän siten että loistoautot, sitten premiautot ja lopuksi perusautot. Kyllä Bentley selkeästi kuuluu sarjaan loistoautot. Tämä tosin vähän ohi palstan aiheen.
Missä tämä standardijako on tehty ja mitähän merkkejä siihen kuuluu missäkin lokeroissaan?
Ei vainen...jätetään se sinne toiseen keskusteluun.
Olisko MMS:llä jotkut englanninkieliset vastineet noille? Voitaisiin vähän tarkistella, onko jako kansainvälistä luokkaa, vai vain kotokutoista, kun täällä on tämä autoverotuskin hämärtänyt asioita niin paljon...
MMS:
Vaikea laji tuo sarkasmi.
Asiaan palatakseni Bentley ei sovi oikein edes tuohon kolmijakoon loistoauto -> premium -> perusauto.
Ei oikein halua sanoa, että jokin perusmallin S-Mersu ja "perusmallin" Bentley Continental olisivat samalla tasolla.
Bentleyn kanssa samassa sarjassa on Rolls-Royce ja Maybach. Siihen ne verrokit sitten taitavat jäädäkin. Ehkä niitä voisi kutsua loistoautojen premium-luokaksi..
ps. Anteeksi edellisen viestin tuplakirotusvihreet. Tämä kännykkä kun ei ole paras mahdollinen kirjoituskone.
Kiitos Bentleytä koskevista tiedoistanne ja hauskaa sekä turvallista Vappua!
Maybach ei oikeastaan kuulu mihinkään luokkaan, koska sen valmistus lopetetaan. Sen tilalle nousee sen vuoksi MB S-klasse ja CL-klasse, siis luksusluokkaan.
andertz:
Vai, että nousee S-luokka Rollsin ja Bentleyn tasolle?
Kukas niin sanoo? Mersun pr-osastoko?
Ei ole montaa vuotta siitä, kun Maybachin piti asettaa uudet mittapuut automaailmalle ja miten kävikään? Valmistus lopetetaan, kun kauppa ei käy.
Ässä-Mersulla on kiistattomat saavutuksensa, mutta se on täysin kansanautoluokan bulkkitavaraa Rollssiin ja Bentleyhin verrattuna.
Mersukin havaitsi sen, että pelkkä ilmoitus ei riitä auton nostamiseen ylempään kastiin. Samalla tavalla on turpiin ottaneet monet muutkin valmistajat.
sjvirt:
Jaahas onko paljonkin henkilökohtaista kokemusta ko. merkeistä? Mikäs sen ylivertaisuuden takana oikein on? Wolkkarin (Bentley) vai Bmw:n (Rolls) kone? Imago? Käsityön laadun yksilöllisyys? Ennen saksalaisomistuksia ko. firma(t) tekivät ainakin pitkään melko alkeellisia ja takaperoisia öljysyöppöjä.
TC05:
Eipä ole uusista Bentleystä tai Rollsseista juurikaan kokemusta, Ässä-Mersuista jonkin verran.
Tuollaiset autot ovat puhtaasti henkimaailman asioita, eikä autojen todellisella laadulla tai teknisellä etevyydellä ole juurikaan asian kanssa tekemistä. Siksi se imagon kopioiminen onkin niin vaikeaa, ettei edes Mersu kyennyt siihen henkiin herätetyllä Maybachillaan.
Kuinka se sitten onnistuisi jollakin lihotetulla Ässä-Mersulla?
Aivan vastaavasti Ferraria ei uhkaa mikään. Vaikka löytyy lukemattomia tehokkaampia ja harvinaisempia autoja, niin Ferraria ei ole kukaan lyönyt. Lamborghini on hyvä vastustaja, mutta ei uhkaa Ferraria sitten millään.
Kaikki tämä siitä huolimatta, että läheltä katsottuna Ferrarit ovat aivan leikkiauton oloisia rihveleitä italo-laatikoita.
Vuonna 2007 myytiin vain 146 Maybachia (koko maailmassa) joten kaikki Maybach-hehkutus oli turhaa. Bentleytä jne myytiin varmaan 100 kertaa enemmän.