Tuulilasin merkkien merkki tutkimuksen mukaan Suomen halutuimmaksi automerkiksi on noussut Volkswagen. Erityisen selvästi haluttavuuttaan ovat 2 vuotta sitten vallinneesta tilanteesta menettäneet Jaguar, BMW, Chrysler, Audi ja Alfa Romeo.
Myös autoilijan ikä vaikuttaa merkin haluttavuuteen, erityisen selvästi se näkyy BMW:n haluttavuudessa, jossa on suuri ero 50 vuotta täyttäneiden ikäryhmässä verrattuna koko vastaajakuntaan eli BMW:n haluttavuus tippuu selvästi yli 50 vuotiaiden ryhmässä ja samoin myös Audin, kuten monien muidenkin valioluokan merkkien, mutta ei yhtä selvästi kuin noiden kahden. Muutamien merkkien haluttavuus taas kasvaa vastaajien ikääntyessä eli Kia, Citroen, Hyundai, Peugeot, Nissan, Opel, Suzuki, Volkswagen ja Toyota ovat halutumpia ostajan iän myötä.
Halutuimmat automerkit Suomessa:
1. Volkswagen, 2. Audi, 3. Volvo, 4. Toyota,
5. Mercedes-Benz, 6. Mazda, 7. BMW, 8. Honda, 9. Skoda,
10. Lexus, 11. Ford, 12. Saab, 13. Nissan, 14. Mitsubishi,
15. Opel, 16. Peugeot, 17. Subaru, 18. Seat, 19. Jaguar,
20. Range Rover, 21. Kia, 22. Mini, 23. Renault,
24. Land Rover, 25. Citroen, 26. Jeep, 27. Hyundai,
28. Alfa Romeo, 29. Chrysler, 30. Chevrolet, 31. Dodge,
32. Suzuki, 33. Fiat, 34 Rover, 35. ja viimeinen Lada
Ilmeisesti BMW:n historia vaikuttaa paljon! Kukaan ei liene puhunut BMW:n premiumista joskus -70 luvulla, vaikka loistoautoja tekikin! Laatukin oli melko kyseenalaista noina aikoina!
BMW:n ja ehkä nykyään myös Audin kohdalla vaikuttaa myös nykyisyys. Vähän varttuneemmat eivät kenties tunne niiden ihailijakuntaa ja imagoa omakseen. Ainakaan 3-sarjan ja A4:n.
Tai sitten kyse on vaan rahasta ja elämänarvoista - ehkä nuo laitteet eivät nykyisellään vastaa tämän joukon tarpeisiin.
kukkiihan se perunakin..
Kun tietyiltä ihmisiltä kysytään, saadaan vaikka mitä tuloksia. Jännää.. mutta ei kovin merkittävää jos puhutaan yleisestä haluttavuudesta.
A-utoilijalta jäi Copy sen verran kesken tuosta tuulilasin jutusta, että lehden mukaan Audin, BMW:n ym. haluttavuuden lasku johtuu autoveron muutoksesta.
Mielenkiintoista on että myös Mercedeksen haluttavuus laskee yli 50 vuotisten joukossa. Merkin uutena yksityiskäyttöön ostavien keski-ikä on pitkään ollut nimittäin tuon rajapyykin yläpuolella.
Yli viisikymppisten suosikki autot ovat Volkswagen, Toyota, Ford, Nissan, Opel, Kia ja Hyundai. Eli haihattelut on jätetty ja pysytään peruskaurassa, ellei sitten Lauantaina tulisi täyspotti
[quote="juster
Mielenkiintoista on että myös Mercedeksen haluttavuus laskee yli 50 vuotisten joukossa. Merkin uutena yksityiskäyttöön ostavien keski-ikä on pitkään ollut nimittäin tuon rajapyykin yläpuolella.
Yli viisikymppisten suosikki autot ovat Volkswagen, Toyota, Ford, Nissan, Opel, Kia ja Hyundai. Eli haihattelut on jätetty ja pysytään peruskaurassa, ellei sitten Lauantaina tulisi täyspotti
Eiköhän mersulla selkeästi kerrottu kohderyhmistä mihin myyntiä kohdennetaan. Siis vanhemmat varttuneemmat ostajat tavoitteena. Mikä Suomessa on sitten tilanne niin sehän on tehtaalle toisarvoista. Onko vielä sellaisia jotka kokevat kalliimman oston haihatteluksi. Omalla kohdallani tämä "peruskauraan" tyytyminen olisi melkein sama, että lopettaisi autoilun kokonaan. Katsoo vain liikennettä nykyään, niin aika paljon näkyy niitä jotka tähän "peruskauraan" eivät ole tyytyneet.
Kun ikää ja viisautta tulee niin haluaa luotettavan auton?
[quote="MMS
Eiköhän mersulla selkeästi kerrottu kohderyhmistä mihin myyntiä kohdennetaan. Siis vanhemmat varttuneemmat ostajat tavoitteena. Mikä Suomessa on sitten tilanne niin sehän on tehtaalle toisarvoista. Onko vielä sellaisia jotka kokevat kalliimman oston haihatteluksi. Omalla kohdallani tämä "peruskauraan" tyytyminen olisi melkein sama, että lopettaisi autoilun kokonaan. Katsoo vain liikennettä nykyään, niin aika paljon näkyy niitä jotka tähän "peruskauraan" eivät ole tyytyneet.
Ei ollut tarkoitus väittää että viisikymppiset eivät ostaisi muita kuin edellä mainittuja tuulilasin mukaisia suosikkeja.
Tuossa iässä on tulotaso suurimmillaan ja yleensä velkojen määrä vähäinen. Joten tässä valossa pidin esim. Mersun haluttavuuden putoamista outona viisikymppisten joukossa