Kehuja Fordille!

18 kommenttia

Nyt on täysi syy onnitella Fordia uudesta Focuksesta, nimittäin sen muodoista! Ford on onnistuneesti pyristellyt irti pakonomaisesta tarpeestaan tehdä rumia autoja, minkä pyrkimyksen se on jakanut Volkswagenin kanssa. Viimemainittu vielä jatkaa esteetikkojen kiusaamista, mutta Focuksessa on siirrytty moderniin käyttötaiteeseen.

Varsinkin 3-ovinen malli on erittäin sulavalinjainen, kuin coupe sivuprofiililtaan. Tässä täytyy myös kehua nyt sitten uusi 3-ovinen Astra, joka sekin omaa rohkeat, mutta klassisen kauniit muodot. Ja juuri kun Toyota teki Corollasta kömpelön möhkön Audin tyyliin! No, toivottavasti tuleva Civic edes pelastaa japanilaisten kasvot; onhan Honda perinteisesti tehnyt selvästi keskitasoa paremmannäköisiä autoja.

Vaikka tunnenkin Fordin kestävyyttä kohtaan ennakkoluuloja, voisin kuitenkin jopa kuvitella itseni potentiaaliseksi Focuksen ostajaksi, niin nätti auto on, vaikka keula onkin hieman tylsä.

  
  • Olen samaa mieltä siitä, että uusi Focus on onnistuneen näköinen, mutta en ymmärrä mitä Anders-Simo tarkoittaa Fordin pakonomaisella tarpeella tehdä rumia autoja. Mielestäni esim. tämä nykyinen Focus on erittäin onnistuneen näköinen sekä sisältä että ulkoa.

    Mitä uuden Astran ulkonäköön tulee, olen täysin eri mieltä. Esim. Astran takapeili muistuttaa Nissan Almeraa, joka puolestaan on vietävän ruman näköinen auto. Opel on ottanut muotoilussa melkoisesti takapakkia verrattuna edelliseen Astran sukupolveen.

    Niin ja ne ennakkoluulot Fordin kestävyyden suhteen ovat todellakin vain ennakkoluuloja.

      
  • Niin, tarkoitin 3-ovista Astraa, se on kaunis. Viisiovinenhan on, kuten aivan oikein sanoit, kopioitu Almerasta, joka ei ole tosin lainkaan hullummannäköinen auto.

      
  • Lainaus:
    02.09.2004 klo 10:14 Anders-Simo kirjoitti
    Nyt on täysi syy onnitella Fordia uudesta Focuksesta, nimittäin sen muodoista! Ford on onnistuneesti pyristellyt irti pakonomaisesta tarpeestaan tehdä rumia autoja, minkä pyrkimyksen se on jakanut Volkswagenin kanssa. Viimemainittu vielä jatkaa esteetikkojen kiusaamista, mutta Focuksessa on siirrytty moderniin käyttötaiteeseen.

    Varsinkin 3-ovinen malli on erittäin sulavalinjainen, kuin coupe sivuprofiililtaan. Tässä täytyy myös kehua nyt sitten uusi 3-ovinen Astra, joka sekin omaa rohkeat, mutta klassisen kauniit muodot. Ja juuri kun Toyota teki Corollasta kömpelön möhkön Audin tyyliin! No, toivottavasti tuleva Civic edes pelastaa japanilaisten kasvot; onhan Honda perinteisesti tehnyt selvästi keskitasoa paremmannäköisiä autoja.

    Vaikka tunnenkin Fordin kestävyyttä kohtaan ennakkoluuloja, voisin kuitenkin jopa kuvitella itseni potentiaaliseksi Focuksen ostajaksi, niin nätti auto on, vaikka keula onkin hieman tylsä.



    Focushan taisi voittaa Saksassa jonain vuotena laadukkaiman auton tittelin, oisko vuonna 2002 eli vähiten vikoja jne. Ford on tehnyt tuota uutta Focusta kuin Iisakin kirkkoa ja keula on todella epäonnistunut, muuten auto on tyylikäs.

    http://www.auto-motor-und-sport.de/d/66143

      
  • S40/V50:n alustalle. Varsinkin, jos edellämainittuihin tai C-Maxiin vertaa :sunglasses:

      
  • Fordistit puhuvat usein tuosta vuoden 2002 TUV-katsastustilastosta, jossa Focus oli ykkösenä. Mikähän tilastokukkanen tuossa oli oikeasti kyseessä, koska se oli tapahtumana ainutkertainen ja poikkesi täysin muista vastaavista tutkimuksista. Olivatko Saksan Focukset käyneet kenties juuri tuona vuonna ahkerasti korjaamolla tyyppivikojen korjauksessa ja autot oli samalla laitettu muutenkin kuntoon? Focushan ei automallina tunnetusti ole sieltä ongelmattomimmasta päästä. Onko kellään tietoa tuon tutkimuksen taustoista?

    Vuoden 2002 laadukkain auto oli kieltämättä hauskasti sanottu :ashamed:

      
  • Uusi Focus on luokkansa hienoin auto! Tai tulee olemaan! :smile:

      
  • Daevoo Lacettin kaksois olento ? No sisusta onkin jo+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

      
  • Makuasioita ovat nuo mielipiteet ulkonäöstä, mutta sanottakoon nyt silti että uusi Focus lienee hyvännäköinen, ainakin oliko se nyt Kiinassa esillä ollut proto joka oli aivan mielettömän siistinnäköinen.

    Nykyinen Focus taasen ei ole ikinä minun mieleeni ollut, varsinkaan sisältä.

    PS. Minulla oli edellinen Mondeo, mutta jouduin myymään pois kun en kestänyt sen tylsää kojetaulua (joka kylläkin oli aivan loistava toiminnaltaan ja ok ergonomialtaan).

      
  • Lainaus:
    03.09.2004 klo 18:33 Tiger-Jack kirjoitti
    Daevoo Lacettin kaksois olento ? No sisusta onkin jo+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Oliko se Hyundain vai Daewoon malli jonka sisustaa TM hieman haukkui? Fordeissa on ollut mielestäni aika hyvä ja selkeä mittaristo. Sisusta on ollut sellainen OK, mutta parantamisen varaa löytyy...

      
  • Lainaus:
    02.09.2004 klo 10:35 Kantis kirjoitti
    Mitä uuden Astran ulkonäköön tulee, olen täysin eri mieltä. Esim. Astran takapeili muistuttaa Nissan Almeraa, joka puolestaan on vietävän ruman näköinen auto. Opel on ottanut muotoilussa melkoisesti takapakkia verrattuna edelliseen Astran sukupolveen.


    Laitanpa minäkin lusikkani makuasiasoppaan...

    Astran ja Almeran perusmuodoissa on paljon yhteistä, mutta Astra näyttää särmineen ja kromilistoineen huomattavasti ryhdikkäämmältä ja tuoreemmalta. Mielestäni Golf V on olemukseltaan paljon "almeramaisempi" ja edeltäjäänsä vaatimattomampi.

      
  • Ei Fordin laatu voi mistään ennakko luuloista johtua, kun sen nimikin muodostuu englanninkielisistä sanoista Fix Or Repair Daily.

      
  • Lainaus:
    02.09.2004 klo 10:14 Anders-Simo kirjoitti
    Nyt on täysi syy onnitella Fordia uudesta Focuksesta, nimittäin sen muodoista! Ford on onnistuneesti pyristellyt irti pakonomaisesta tarpeestaan tehdä rumia autoja, minkä pyrkimyksen se on jakanut Volkswagenin kanssa. Viimemainittu vielä jatkaa esteetikkojen kiusaamista, mutta Focuksessa on siirrytty moderniin käyttötaiteeseen.

    Varsinkin 3-ovinen malli on erittäin sulavalinjainen, kuin coupe sivuprofiililtaan. Tässä täytyy myös kehua nyt sitten uusi 3-ovinen Astra, joka sekin omaa rohkeat, mutta klassisen kauniit muodot. Ja juuri kun Toyota teki Corollasta kömpelön möhkön Audin tyyliin! No, toivottavasti tuleva Civic edes pelastaa japanilaisten kasvot; onhan Honda perinteisesti tehnyt selvästi keskitasoa paremmannäköisiä autoja.

    Vaikka tunnenkin Fordin kestävyyttä kohtaan ennakkoluuloja, voisin kuitenkin jopa kuvitella itseni potentiaaliseksi Focuksen ostajaksi, niin nätti auto on, vaikka keula onkin hieman tylsä.


    Tuo vaikuttaa kyllä liian hyvältä ollakseen totta mitä esim Autobild autosta kirjoittaa. On luokkansa laadukkain ja Fordin tavoite on ollut tehdä tuosta luokkansa hiljaisin, joten jos ajotuntuma ja alusta on edes puolittain vanhan fiikunan tasolla niin tuossa on ihan selvä testivoittaja-auto, mutta en usko ennen kuin itse näen ja koen. Auto on suurempi kuin Golf ja Astra. Voisin jopa harkita ensimmäisen kerran elämässäni Fordin ostoa eli tuo uusi Focus tuolla uudella 2,0 tdi-koneella ja farkkuna totta kai ja Golf vaihtoon.

      
  • Lainaus:
    13.09.2004 klo 14:06 Warcraft kirjoitti
    Tuo vaikuttaa kyllä liian hyvältä ollakseen totta mitä esim Autobild autosta kirjoittaa. On luokkansa laadukkain ja Fordin tavoite on ollut tehdä tuosta luokkansa hiljaisin, joten jos ajotuntuma ja alusta on edes puolittain vanhan fiikunan tasolla niin tuossa on ihan selvä testivoittaja-auto, mutta en usko ennen kuin itse näen ja koen. Auto on suurempi kuin Golf ja Astra. Voisin jopa harkita ensimmäisen kerran elämässäni Fordin ostoa eli tuo uusi Focus tuolla uudella 2,0 tdi-koneella ja farkkuna totta kai ja Golf vaihtoon.

    Kaikki valmistajathan mainostavat autoaan luokkansa laaduikkaimpana ja tavoitteenahan kaikilla on valmistaa hiljaisia autoja. Tulevaisuus näyttää miten em. asioissa on onnistuttu. Toivottavasti Ford saa kuitenkin laadun asialliseksi, siinä on jo tekemistä kerrakseen.

    P.S. Olen aikaisempien viestiesi perusteella luullut että ajat tällä hetkellä Focuksella (tai ainakin Fordilla), mutta ilmeisesti olet ollut muuten vaan kiinnostunut ko. mallista.

      
  • Lainaus:
    13.09.2004 klo 14:37 Bertone kirjoitti
    Lainaus:
    13.09.2004 klo 14:06 Warcraft kirjoitti
    Tuo vaikuttaa kyllä liian hyvältä ollakseen totta mitä esim Autobild autosta kirjoittaa. On luokkansa laadukkain ja Fordin tavoite on ollut tehdä tuosta luokkansa hiljaisin, joten jos ajotuntuma ja alusta on edes puolittain vanhan fiikunan tasolla niin tuossa on ihan selvä testivoittaja-auto, mutta en usko ennen kuin itse näen ja koen. Auto on suurempi kuin Golf ja Astra. Voisin jopa harkita ensimmäisen kerran elämässäni Fordin ostoa eli tuo uusi Focus tuolla uudella 2,0 tdi-koneella ja farkkuna totta kai ja Golf vaihtoon.

    Kaikki valmistajathan mainostavat autoaan luokkansa laaduikkaimpana ja tavoitteenahan kaikilla on valmistaa hiljaisia autoja. Tulevaisuus näyttää miten em. asioissa on onnistuttu. Toivottavasti Ford saa kuitenkin laadun asialliseksi, siinä on jo tekemistä kerrakseen.

    P.S. Olen aikaisempien viestiesi perusteella luullut että ajat tällä hetkellä Focuksella (tai ainakin Fordilla), mutta ilmeisesti olet ollut muuten vaan kiinnostunut ko. mallista.


    Olen toki kiinnostunut kaikista uutuuksista. Uutta Golfia en osta, koska en pidä sen sisätiloista enkä ulkonäöstäkään. Opel ei sytytä samalla lailla kuin tuo Fiikkus, mutta katsellaan nyt ensin kun se tulee myyntiinkin. Niin nuo laatu yms jorinat olivat toimittajan jorinoita, ei Fordin. Ensi vuonna vaihdan joka tapauksessa autoa ja se tulee olemaan farkkudiesel.

      
  • Lainaus:
    02.09.2004 klo 10:14 Anders-Simo kirjoitti
    Nyt on täysi syy onnitella Fordia uudesta Focuksesta, nimittäin sen muodoista! Ford on onnistuneesti pyristellyt irti pakonomaisesta tarpeestaan tehdä rumia autoja, minkä pyrkimyksen se on jakanut Volkswagenin kanssa. Viimemainittu vielä jatkaa esteetikkojen kiusaamista, mutta Focuksessa on siirrytty moderniin käyttötaiteeseen.

    Varsinkin 3-ovinen malli on erittäin sulavalinjainen, kuin coupe sivuprofiililtaan. Tässä täytyy myös kehua nyt sitten uusi 3-ovinen Astra, joka sekin omaa rohkeat, mutta klassisen kauniit muodot. Ja juuri kun Toyota teki Corollasta kömpelön möhkön Audin tyyliin! No, toivottavasti tuleva Civic edes pelastaa japanilaisten kasvot; onhan Honda perinteisesti tehnyt selvästi keskitasoa paremmannäköisiä autoja.

    Vaikka tunnenkin Fordin kestävyyttä kohtaan ennakkoluuloja, voisin kuitenkin jopa kuvitella itseni potentiaaliseksi Focuksen ostajaksi, niin nätti auto on, vaikka keula onkin hieman tylsä.


    Huvittavaa, että maaiman myydyimmän auton eli Focuksen laatua ollaan moitittu pitkin vuosia, mutta omilla tutuilla, joilla on kyseinen auto ollut ei ole ollut mitään ongelmia 4 vuoteen. Vetoniveliä vaihdettiin toki alussa, mutta nekin huollossa niin, että omistajat eivät sitä edes tienneet paitsi jälkikäteen. Focus on voittanut nyt Saksassa ja Jenkeissä laatututkimukset, joten ei tuo vanhakaan viikuna mikään ihan paska ole jos vertaa moneen muuhun kansanautoon.

    Advice: Focus tops US consumer survey
    04 Nov 03 00:00

    The Ford Focus has topped the small car class in this year's American Consumer Reports Survey. The Focus, which attracted much criticism for numerous quality defects and reliability problems, and was the subject of 12 recalls in just two years when it was first launched in the States, was the 'top pick' in both the small sedan (saloon) and 'sporty cars' category, winning praise for improved quality and its ride and handling. Consumer Reports said that cars from GM, Ford and Chrysler had all improved in quality and reliability recently, though overall, the Japanese manufacturers still dominated the recommendations. "We have been seeing improvements in domestic automaker reliability", a spokesman told Detroit News. "This confirms they're getting better." The Ford Escape, Explorer and Lincoln LS models were recommended for the first time, the Buick Regal saloon topped the family car class - beating the ever-popular Toyota Camry and Nissan Maxima - and the Buick Park Avenue, Buick Rendezvous, Saturn L300, Dodge Ram and Dodge (Chrysler) Neon were all noted to have shown significant reliability improvements. However, the Cadillac CTS, Hummer H2, Chevrolet TrailBlazer, GMC Envoy, Oldsmobile Bravada, Ford Expedition and Lincoln Navigator were all rated poorly for reliability. As for European brands, Mercedes-Benz, Audi, Jaguar, Volkswagen and Land Rover all slipped down in the rankings, though the two Swedish firms, Saab and Volvo, both received top marks for reliability. The survey, which was compiled from 675,000 questionnaires, is an influential report in the USA.

      
  • musse on paras :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

      
  • Mistä kaivoit esiin kolme vuotta vanhan ketjun?

      
  • Varmaan hakenu fordia googlesta, sieltä pommpii aina vanhoja ketjuja esiin....

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit