Terve,
Seuraavan kaltainen ongelma tulossa lähiaikoina. Eli perheeseen tulee toinen koira ja nykyinen auto taitaa jäädä kuljetustiloiltaan pieneksi. Tarpeeseen käy siis farmarimalli jossa on iso peräkontti. Kokemuksesta tiedän että kyseiset koirat mahtuvat aika helposti V70 mkI:n peräkonttiin, joten siitä voi ottaa ikäänkuin "referenssiksi".
Vaatimuksia autolle: menevän näköinen, ehdottomasti sporttinen, tehokas ja tehoihinsa suhteutettuna taloudellinen, turvallinen (eikös ne kaikki uudet ole?) jne. Ja lopuksi hinta max 45k.
Pikaisella asian tarkastelulla oikean kokoisia konttitiloja löytyy esim Skoda Octavia Combi (580l VDA), lieneekö myös Honda Accord tourer (592l VDA) sitä en sitten osaa sanoa onko nämä muuten edellämainittuja vaatimuksia täyttäviä autoja.
Eli kokemuksia kaipailisin farkusta joka kuljettelee kahta keskikokoista (n.30kg) koiraa vaivatta kontissaan.
RS Octavia oli mahtava ajettava ja erittäin suorituskykyinen. Octavian isoin miinus oli melu. Hondaa en ole kokeillut, mutta esim kokeilemani avensis oli nastarenkailla hiljaisempi kuin octavia kitkarenkailla. Jos hieman jaksat panostaa octavian ääni-eristykseen niin siitä saat hienon, suorituskykyisen ja tilavan auton "huokeaan hintaan". Hondan ja yleensäkkin japanilaisten kestävyyden vuoksi itse taitaisin päätyä hondaan, vaikka tuskin skodaakaan tarvitsee korjaamolla pahemmin seisottaa... Ei muuta kuin varaat jomman kumman koko päiväksi koeajoon ja käyt sillä kokeilemassa toista vaihtoehtoa. Siten saat "luotettavan" kuvan autojen eroista. Jos taas käyt esim peräkkäisinä päivinä ajamassa vaihtoehtoja ja ajat välillä "vanhalla" autollasi niin vertailu on vaikeampaa. Uusi on aina uusi. Toinen mitä kannattaa tehdä on katsoa joku enemmän ajettu vaihto-auto ja käydä katsomassa onko se vielä ryhdissä. Mikäli siis pidät autoa pidempään.
Kylläpä ihmiset hankkivat käsittämättömiä ongelmia itselleen.
Mikä idea on hankkia koira?
Mikä idea on kuljettaa koiraa autossa?
Autotalli.com tarjoaa 45000 euron tavaratilaksi seuraavia:
C5, V70, Passat, Avensis, Outback, S-Max, Accord ja Vectra.
Mikä idea on hankkia koira?
Mikä idea on kuljettaa koiraa autossa?
Autotalli.com tarjoaa 45000 euron tavaratilaksi seuraavia:
C5, V70, Passat, Avensis, Outback, S-Max, Accord ja Vectra.
Niin, mitä järkeä on hankkia lapsia jotta pitää hankkia farmari? Mitä järkeä lähteä lappiin laskettelemaat jolloin farmarissa on tilaa kaikille tavaroille???
Jokaisella on omanlaisensa tarve autolle... Tuosta farkkukysymyksestä.. Ei taida mitään yksiselitteistä vastausta ollakaan.. Itselläni on V70 jossa ei pitäisi tila loppua kesken.. itse en sitä tilaa kyllä käytä ollenkaan.. Jos tilaa tarvitsee niin kai nuo isot farkut täyttävät kaikki nuo vaatimukset? Enemmän miettimään pistää se että mikä auto muuten miellyttää..
Kylläpä ihmiset hankkivat käsittämättömiä ongelmia itselleen.
Mikä idea on hankkia koira?
Mikä idea on kuljettaa koiraa autossa?
Autotalli.com tarjoaa 45000 euron tavaratilaksi seuraavia:
C5, V70, Passat, Avensis, Outback, S-Max, Accord ja Vectra.
Käsittämättömiä ongelmia? Kaikenlaista sitä täälläkin kuulee (lukee). Vastaan sulle silti asiattomuudesta huolimatta. Idea hankkia koira - Koira tulee harrastus kaveriksi monenlaiseen toimintaan. Tottelevaisuus (Toko) Agility, jälkihommat yms. Sekä ihan vain lenkkikaveriksi kotiin ja ympärivuotisille vaellusreissuille. Toinen on jo iäkkäämpi, joten halutaan ottaa nuori jo kasvamaan rinnalle.
Idea kuljettaa autossa: Koira tulee täysvertaiseksi perheenjäseneksi, joten lomareissuilla ynnämuilla koirat kulkevat luonnollisesti mukana.
Olet oikeassa. Kysymys ei TODELLAKAAN ole yksiselitteinen. Auto on minulle paljon muutakin kuin pelkkä kulkuneuvo. Joten tuosta listasta omien mielukuvien ja halujen perusteella raakaan suurimman osan pois. Outback on kiinnostava, mutta liekö siinä tilaa tarpeeksi.
Käytännön kokemuksia oisin kaivannnut edelleen.
Kylläpä ihmiset hankkivat käsittämättömiä ongelmia itselleen.
Mikä idea on hankkia koira?
Mikä idea on kuljettaa koiraa autossa?
Autotalli.com tarjoaa 45000 euron tavaratilaksi seuraavia:
C5, V70, Passat, Avensis, Outback, S-Max, Accord ja Vectra.
Käsittämättömiä ongelmia? Kaikenlaista sitä täälläkin kuulee (lukee). Vastaan sulle silti asiattomuudesta huolimatta. Idea hankkia koira - Koira tulee harrastus kaveriksi monenlaiseen toimintaan. Tottelevaisuus (Toko) Agility, jälkihommat yms. Sekä ihan vain lenkkikaveriksi kotiin ja ympärivuotisille vaellusreissuille. Toinen on jo iäkkäämpi, joten halutaan ottaa nuori jo kasvamaan rinnalle.
Idea kuljettaa autossa: Koira tulee täysvertaiseksi perheenjäseneksi, joten lomareissuilla ynnämuilla koirat kulkevat luonnollisesti mukana.
Olet oikeassa. Kysymys ei TODELLAKAAN ole yksiselitteinen. Auto on minulle paljon muutakin kuin pelkkä kulkuneuvo. Joten tuosta listasta omien mielukuvien ja halujen perusteella raakaan suurimman osan pois. Outback on kiinnostava, mutta liekö siinä tilaa tarpeeksi.
Käytännön kokemuksia oisin kaivannnut edelleen.
Käytännön kokemuksista jos puhutaan niin oman V70:sen tavaratila on erittäin tilava.. samoin olen todennut Accordin, Passatin sekä Vectran tavaratilan erityisen tilavaksi.. Ei noissa suuria eroja taida olla.. Paitsi että Hondassa oli se moottorisoitu luukku Subaruun en ole hirveäti koskaan ihastunut, tää uusi outback on hyvännäköinen mutta subarulla taitaa olla aika huono jälleenmyyntiarvo ja ainakin varaosat maksavat paljon.. Jos nelivedolle on tarvetta, subarussa se tulee vakiona.. Yksi parhaimmista ajossa on C5.. Ranskatar on hieman huonossa valossa ihan muista syistä mukaanlukien ihan vaikka sähköviat.
Taitaa jokainen kehua omaa autoaan jolla on hyviä kokemuksia siitä.. ei muuta kuin koeajolle kauppoihin
http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=90130
Omia lisäyksiä perustuen -06 2.0 Legaan:
- stereoiden laatu (etenkin kajarit) alta kaikkien odotusten, kajarit näyttivät kuin 80-lukulaisesta televisiosta reväistyiltä (Made in China).
- manuaalissa raskas kytkin ja kytkinlevy haisee pahassa paikassa alennusvaihteesta huolimatta.
- automaatti hidas reagoimaan esim. ohitukseen lähdettäessä ja vaihtaa ylämäissä turhan herkästi pienempää jos ei lukitse suurinta vaihdetta
- sumuvalot on pelkät koristeet (ei niillä mitään näe)
- kaikki öljyt joutunee vaihtamaan Suomen olosuhteisiin sopiviksi (kustannus n. 200e), esim. ohjaustehostin ei toimi alle 20 asteen pakkasilla aluksi lainkaan (ja ohjaus on tehostamattomana RASKAS)
- kulutus pätkäajossa, etenkin talvella
+ kulutus maantieajossa n. 7,5 (autom.) jos ajelee nop.rajoitusten mukaan
- kantavuus ei ilmeisesti lähelläkään valmistajan lupauksia (ruotsal. Teknikens Världin mukaan)
+ ajamaan lähteminen ei enää hatuta ikinä, oli keli mikä hyvänsä (huonona puolena se, että kelin huonous pitää tajuta ITSE, eikä luottaa siihen, että auto vikuroisi jotenkin jos on vähänkin liukasta tassujen alla)
+ moottorin ääni hymyilyttää isoilla kierroksilla (pienillä kierroksilla kuulostaa ihan "normaalilta")
Itse olen omia kahta koiraani sovitellut eri farkkuihin ja todennut V70:n ja Outbackin melkoisiksi "turhakkeiksi". Suuret ulkomitat (etenkin pituus), mutta pieni ja matala (isommalla koiralla pää hakkaa kattoon) tavaratila. Tosin omamme taitavat olla suurempia kuin aloittajan koirat.
Tästä syystä parhaaksi on osoittautunut ns. citymaasturi. Vaikkapa uudessa Mitsu Outlanderissa on todella reilu tavaratila. Tiedä nyt mitä aloittaja hakee "sporttisuudella" ja vaatiiko se sitten matalaa alustaa tms. Tosin koikkujen kanssa tulee harrastettua sen verran metsäisissä olosuhteissakin, että vaikkapa Octavia RS:n pohja olisi ollut monta kertaa ruvella. Moista stressiä en omaan autoiluuni halua enää liittää, kun käytännöllisempiäkin vaihtoehtoja on.
Tietenkin jos "sporttisuus" vaatii, että auton täytyy kiihtyä 0 - 100 km/h alle kahdeksan sekunnin, valintani olisi varmaan tuo RS.
Tästä syystä parhaaksi on osoittautunut ns. citymaasturi. Vaikkapa uudessa Mitsu Outlanderissa on todella reilu tavaratila. Tiedä nyt mitä aloittaja hakee "sporttisuudella" ja vaatiiko se sitten matalaa alustaa tms. Tosin koikkujen kanssa tulee harrastettua sen verran metsäisissä olosuhteissakin, että vaikkapa Octavia RS:n pohja olisi ollut monta kertaa ruvella. Moista stressiä en omaan autoiluuni halua enää liittää, kun käytännöllisempiäkin vaihtoehtoja on.
Tietenkin jos "sporttisuus" vaatii, että auton täytyy kiihtyä 0 - 100 km/h alle kahdeksan sekunnin, valintani olisi varmaan tuo RS.
No nyt alkaa olla semmosia kommentteja joita kaipailin. Eli kahden koiran omistajain juttuja. V70:stä tosiaan eka painos on tarpeeksi tilava. Uudempi vaikuttaa pienemmältä. Samaa sarjaa tosiaan ainakin lukemien valossa on tuo Outbackin tavaraosasto. Nimenomaan on aika matalia, vaikka meidän tapauksessa ehkä silti riittävän korkeita.
Outlander oli aika hyvä veto. Tuota ei ole tullut ajatelleeksi ollenkaan. Vaikka ei nyt ihan perhefarkku olekaan niin täytynee tutustua aiheeseen. RS on mun tapauksessa pois-suljettu. Tiedän auton hyväksi jne. mutta se nyt ei vain ole mua varten. Nykyistä ostaessa tuli koeajettua RS ihan kunnolla. Hyvä auto, ei siinä mitään.
Sporttisuus, joo. Ei ihan yksiselitteinen juttu. Mulle se tarkoittaa jämäkkää ja selkeää ajettavuutta, kovemmassakin menossa. Penkit ja sisustuksen tulee olla sen mukainen, tukevat ja jämäkät penkit, hyvät säädöt (ratti/penkit), tunnokas ohjaus (tärkeä pointti!), hyvä ajotuntuma kytkimen/kaasun osalta. Tarpeeksi tehokas kone, ja tämä sitten riippuu autosta ja kuskista mikä on tarpeeksi. 2l perus bensaruisku 1500kg autossa ei yleensä ole tarpeeksi (mulle). Neliveto ois todella iso plussa. Ja pisteenä i:n päälle auton pitäis olla menevän ja hyvän näköinen eikä mieluusti joka parkkipaikat pullollaan oleva malli.
Siinäpä näitä "turhamaisen" kuljettajan vaatimuksia. Mun mielestä, jos autoon laittaa yli 40euroa rahaa, niin auton tulee olla kaikin puolin miellyttävä ja omat tarpeet ja halut täyttävä. Oli vaatimukset sitten kuinka turhamaisia hyvänsä.
Mutta tuo Outlander täytynee käydä ihan paikanpäällä katsomassa. Jotenkin on noita kaupunkimaastureita jotenkin hylkinyt aina tähän saakka...
Itse tein valintaa viime syksynä tilavaa ja sporttista farkkua etsien. Piti olla hyvät tilat koko perheelle (2 + 2 + isohko koira), viikonlopun mökkikamoille ja vielä piti pystyä kiskoa 750 kg mönkkärikärryä.
Olikin yllättävän vähän vaihtoehtoja kun vielä automaatti piti olla ja hintaakaan ei saanut olla hirmusti 40ke.
Lopulta päädyin Opel Vectra 2.8 Turbo Wagoniin. Jäi vielä rahaa varusteisiikin... Erittäin tilava ja suorituskykyinen auto jos ei tartte olla "premium" merkkiä. Aikaisemmin ajelin SaaB 9-5:llä...eli ego kestää nyt muutakin autoa...
Passat ja A6 olisivat olleet kunnon moottorilla ja varusteilla melkein 50 ke.
Erityten Vectran tilat (varsinkin iso tavaratila & takatilat) olivat yllätys ja mainio moottorin&automaatin yhdistelmä toimii hienosti.
Tuota on harkittu.. Tilava ja hyvä auto. Hieman pliisu mielikuva, mutta hyvä on ajaa ja tosiaan kone(et) on hyviä. Bensankulutus vain tuossa 2,8V6t:ssä on turhan kova, varsinkin tomaattina. Ei ihan nykypäivää mielestäni. Itse lähden siitä että yhdistetty täytyy mennä alle 10l/100km. Hyvä esimerkki tehokkaasta ja taloudellisesta on esim Audin 2.0TFSI. Sport editionissa jopa 160kw ja yhdistetty silti alle 9 litraa.
Miten mahtaa olla Alfa 159:n kontti? Siinä ois muuten aika himoittava auto, 2,4 JTD automaatti. Ai-ai.
Miten mahtaa olla Alfa 159:n kontti? Siinä ois muuten aika himoittava auto, 2,4 JTD automaatti. Ai-ai.
Alfa voisi kyllä kiistämättä olla hyvä vaihtoehto.
Omia kokemuksia, kun tuollaisella on tullut taitettua kilometri jos toinenkin.
+ Ajettavuus (varauksin)
+ TYYLI!
+ kohtalaisen mukavat penkit
+ 2.2 JTS käyttöominaisuuksiltaan hyvä
+ hyvä varustelu vakionakin
- bensankulutus. 2.2 JTS syö käytännönajossa enemmän kuin oma autoni Volvo S80 2.5T Aut. dieselistä en osaa sanoa
- rengasmelu! Aivan liian kovaa tämän luokan autoon.
- aivan liian lyhyt ykkönen
- ohjaustehostin huutaa pakkasaamuina todella kovaäänisesti
- vakionopeudensäätimen viiksi voisi olla paremmassa paikassa. Nyt polvi tuppaa osumaan siihen.
(-) tilat eivät vastaa ulkomittoja. Kontti ei suurudellaan hurmaa.
- vetely
Miinuksista huolimatta voi suositella Alfaa.
Pienihän se on, V50/V70:n välimaastossa.
Perusfarkuista kontista tilaa löytyy lähinnä Octaviasta, Mondeosta ja Passatista. Niin ja Seat Altea XL pesee nämä kaikki (litrat ja tavaratilan korkeus). Hintakin on tehokkaimmalla dieselilläkin (170 hv, 350 Nm) vielä kohtuullinen. Nelivetoa ei vaan valitettavasti saa.
Mikäli cittarit jättää ulkopuolella ja raha ei ole hidaste, löytyy Chrysler 300 C Touringista reilu kontti. Omaan silmään vaan kulkine on auttamattoman ruma.
Haha. Ei ole tarkoitus loukata ketään, mutta siinäpä juuri sellainen auto jota en ostaisi missään tapauksessa. Julmettu möhkäle, mielestäni aika ruma ja päälle ihmeellisen pieni kantavuus. Laitat 4 henkilöä kyytiin niin sinnepä ei kohta enää koiraa saa konttiin laittaa kun kantavuus loppuu kesken.
Aika yllättävä juttu muuten tuo edellämainittu Alfan vetely. Ois luullu äkkiä Alfalta löytyvän alustaosaamista sen verran että saadaan kovatkin väännöt tiehen ilman pahempaa vedättelyä. Tosin siihenhän on tarjolla nelivetoa joka auttaa vetelyyn.
Seatkaan ei oikein tunnu omalta merkiltä vaikka hyvä auto varmaan onkin hintaansa nähden.
Taidan odotella tulevaa Saabin 9-3 nelivetomallia ja tsekata sen myös ennen ihmeempiä hätiköintejä. Ei ole kiirettä. Mutta näitä asioita on mukava spekuloida ja kun täältä löytyy tarkoitukseen sopivaa foorumia niin mikä ettei. Kiitos vain kommenteista kaikille tähän saakka.
Mitenkäs olisi tuleva Ford Mondeo, jos ei kerran kiirettä pidä? Koneista mainittakoon ainakin Volvon 2.5T 220hv.
Entäs Honda Accord Tourer 2.2-litraisella diesel-pannulla (yhdistetty 5,9l!) tai vaihtoehtoisesti 2.4l bensakoneella? Kumpikin kone on Hondan tapaan automaailman parhaimmistoa. 2.4i Executive X A tourer sisältäisi kaiken maailman vimputtimet, mitä autoon nyt ikinä saa. Mm. nahkaverhoilu, adaptiivinen vakkari, cd-vaihtaja, automaattivaihteisto, xenon-valot...
Vectra 2.8 V6 Turbo irtoaisi 40 000 lähtöhinnalla. Jos tuon bensankulutus hirvittää, niin tarjolla olisi 2.0T pannu, joka sekin lienee ihan kohtuu menevä.
Subaru Legacy tai Forester, kun kerran sittaritkin kelpaavat? Forester 2.5 XT ainakin järjestäisi tarpeeksi kyytiä kohtuuhintaan (5,9s 0-100km/h ~40 000).
Passat Variant 2.0 TFSI? Comfortline-varustelulla n. 43 000. Kontin ainakin luulisi riittävän.
Jaguar X-type 2.2D Estate business? EU-yhdistetty vain 6,2l/100km. Tosin lienee hieman liian kallis aloitusviestisi mukaan?
Nuo nyt tulivat minulla mieleen. Laita toki kommenttia, onko noista mikään edes harkitsemisen arvoinen.
Ehdotuksia satelee pilvin pimein.. kaikki ehdotukset taitaa omalla tavallaan olla hyviä mutta taitaa vissiin ainut vaihtoehto olla se että menee koeajolle, ajaa auton kotiin ja laittaa koirat sisälle autoon ja katsoo miten ne siellä viihtyvät Jos V70:ssä on isoille koirille liian vähän ilmatilaa, sitä kyllä valitettavasti on suurimmassa osassa farkuissa..
Kyllähän nuo kaikki on harkitsemisen arvoisia. Ei saa ymmärtää väärin, jotkut merkit vain ei henkilökohtaisesti miellytä. Mikä mistäkin syystä. Citikkaa en harkitse ja Mondeo tuli koeajettua viimevuonna hyvinkin tarkasti. Auto oli varmasti "maanantai" yksilö kun siinä oli niin paljon sanottavaa. Jäi pahasti negatiivinen mielikuva joten se on pois suljettu.
Nuo Vectra, Passat ja Accord on todella kiinnostavia vaihtoehtoja. Passatin kontista vain jäi mulle jotenkin nafti mielikuva. Eli kyseisiä autoja on kyllä tullut ajettua, siitä ei nyt ollut kyse. Vaan lähinnä että mihin niitä koiria mahtuu ja miten homma käytännössä toimii. Taitaa olla silti aika vähissä täällä foorumilla kyseiset tapaukset.
Ratkaisevia juttuja on ehdottomasti tila, mutta sen lisäksi myös muoto (korkeus, pituus jne), verhoilumateriaalit, ilman vaihtuvuus kontissa, lastauskorkeus, onko tummennettuja ikkunoita tarjolla jne. Joilla on koiria niin tietää mitä tarkoitan. Näitä juttuja ei koeajamalla näe eikä esitteissä aina lue.
Kyllähän nuo kaikki on harkitsemisen arvoisia. Ei saa ymmärtää väärin, jotkut merkit vain ei henkilökohtaisesti miellytä. Mikä mistäkin syystä. Citikkaa en harkitse ja Mondeo tuli koeajettua viimevuonna hyvinkin tarkasti. Auto oli varmasti "maanantai" yksilö kun siinä oli niin paljon sanottavaa. Jäi pahasti negatiivinen mielikuva joten se on pois suljettu.
Tämä tuleva uusi Mondeo on kaikinpuolin uusi auto. Taitaa ainoastaan Fordin merkki periytyä vanhasta mallista.
Uuden Mondeon koriversioista taitaa olla tilafarmari S-Max järkevin. Tavaratilaanhan mahtuu vaikka kaksi ihmistä istuimineen.
Volkswagen Passatin ehdottomana etuna on neliveto. Vielä kun rastittaa tilausvaiheessa huonon tien varustuksen, niin ei tarvitse arkailla harrastuspaikoilla parkkeeraamistakaan.
Volkswagen Passatin ehdottomana etuna on neliveto. Vielä kun rastittaa tilausvaiheessa huonon tien varustuksen, niin ei tarvitse arkailla harrastuspaikoilla parkkeeraamistakaan.
Saahan nelivedon ja huonon tien varustelun muihinkin autoihin Eli eipä tuo mikään volkkarin etu kyllä ole..
Juu, tosiaankin Ford S-MAX 2.5 ST voisi olla todella mainio käyttötarkoitukseesi. Tilaa on takuulla tarpeeksi, ja tehoakin löytyy 220hp (0-100km/h 7,9s 230km/h). Hinnat alk. 42 490,-. Tuohon kannattanee ehdottomasti tutustua, sillä lehdet ovat kehuneet ajettavuutta loistavaksi.
Tosin eipä tuolla S-Maxilla ole juurikaan tekemistä uuden Mondeon kanssa.
Volkswagen Passatin ehdottomana etuna on neliveto. Vielä kun rastittaa tilausvaiheessa huonon tien varustuksen, niin ei tarvitse arkailla harrastuspaikoilla parkkeeraamistakaan.
Saahan nelivedon ja huonon tien varustelun muihinkin autoihin Eli eipä tuo mikään volkkarin etu kyllä ole..
Ei sitä nelivetoa tuohon 45 000e hintaan oikeen muihin tuon luokan autoihin saa kuin Audiin, Skodaan, Subaruun ja Passattiin. Tämä johtuu siitä, että kaikissa muissa nelivedon saadakseen täytyy ottaa yli-iso moottori. Esim Volvo s40/v50 sen saa vain T5 malliin. Ymmärrän kyllä, että ei sitä nyt kannata ihan pienimpään 1,6 malliin tarjota, tuohan se lisää painoakin noin 100 kiloo, mutta miksei volvon D5 tai 2.4i 170hv malleissakin voisi olla neliveto?
Tämä ongelma tuli meille esille kun syksyllä haussa oli nelivetoinen hyvin varusteltu farmari JÄRKEVÄN kokoisella koneella. Joko joku näistä tai sitten katumaasturi. Noh Audi oli jo vähän liian vanha malli ja sen varusteleminen maksoi liikaa, Skoda liian meluisa, Subaru oli juuri uudistumassa, ja niitten lisävarustepolitiikkakin oli melko outoa, katumaastureihin ei mihinkään saanut edes xenoneita, ja muutenkaan ei sellaiselle mitään tarvetta ollut joten valinta kohdistui nelivetoiseen 2.0fsi Passattiin ja kyllä tuo 150hv moottori kuljettaa autoa aivan riittävän vilkkaasti (kelissä kuin kelissä) meidän tarpeisiin.
Niin, samoihin aikoihin Saabin nelivedon kanssa tulee myös Vectran neliveto, ellei jo aiemmin.
`Viimeistä nippeliä´ myöten uusi Mondeohan tuo on; aivan samoin kuin C-Max on Focus.
S-Maxin saa nyt myös automaattina (130hv diesel tai 160hv bensa)
Vectra on luvattu esitellä Pariisin autonäyttelyssä syksyllä 2008 ja asiakkaat Suomessa saavat sen keväällä 2009. Neliveto lienee saatavissa laajemmin vasta seuravassa vuosimallissa syksyllä 2009.
Mainitsepa merkittävimmät.
Isojen tilojen ja ajettavuuden selkeästi paras yhdistelmä on tuo S-Max. Kontti on todella suuri, muunneltavuus myöskin eri luokkaa kuin normaalifarmarissa. Täysin uusi auto muutenkin, viimeistelykin vaikuttaa parhaalta Fordilta mitä olen nähnyt. Koneosastostakin löytyy kone vähän joka tarpeeseen ja automaatinkin saa.
Accordista on paljon hyvää sanottavaa, etenkin koneen, laadun ja varustelun osalta. Tila-farmari se ei kuitenkaan ole, kantavuus on heikko. Ajettavuudessa ja jarruissa on pientä parannuksen varaa. Ja kovin matala se on, jos korkeutta kerran kysytään.
Neliveto taitaa tulla syksyllä faceliftin yhteydessä. Arvatenkin sen tavaratila on hiukan etuvetoa pienempi.
Nimimerkistä päätellen Saabit ovat tuttuja? 9-3:n tavaratila riittänee tarpeisiisi?
Nimimerkistä päätellen Saabit ovat tuttuja? 9-3:n tavaratila riittänee tarpeisiisi?
Tuttuja on. 9-3:n tavaratila on kylläkin hieman siinä ja siinä. 4-veto esitellään huhujen mukaan syyskuussa, mutta vielä on ainakin mulle täysin epäselvää minkä koneen jatkeeksi se tulee. Eli onko Volvon politiikkaa, että vain huippumalleihin ja tehokkaimpiin koneisiin. Vaiko VW - Audi yms linjalla eli useita vaihtoehtoja. Varmaan nuo nykyiset koneet sopisi hyvin, sekä bensa että dieselit. Tehoa ja vääntöä on tarpeeksi tarjolla.
Hinnoittelu on toinen mielenkiintoinen juttu, joka hyvin vahvasti liittyy tuohon edellseen. Mutta jos verrattaisiin Audiin esim niin n. 4000 nelivedosta ja kaikki koneet mahdollisia, löytyisi ainakin mulle mieluisia vaihtoehtoja.
AutoExpress lupailee Vectraa myyntiin jo ensi vuoden kesäksi, tuotantomallia hyvin lähellä oleva konsepti esitellään syksyllä.
"A four-door saloon concept debuts at September's Frankfurt Motor Show, with the full range on sale in summer 2008. Expect it to cost from around £17,000, with the VXR at more than £25,000. In the meantime, the new Mondeo has much to think about."