KUNNON urheiluauto ei pärjää nelioviselle pikkuperheautolle!

14 kommenttia

nyt on tullut Fordille turpaan ''niin että tukka lähti'', simppaa lainaten :grin:





http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Comparos/articleId=123965



tässä videoclippi:



https://www.youtube.com/watch?v=HlqjChw9H3A





enpä tiedä kuinka fiksu lähde tämä ''edmunds'' on, mutta



tuossa muuten sanotaan että ''shelby is just as fast as Ford 500 GT, but that's still far off the marks of subaru''



Minkään verrarin tai bemunhan puhumattakkaan suparusta ei pitänyt pysyä Fordin perässä, hah.







tuolla lukee myös:



''Brakes are another area where the hardware and engineering advantage of the Japanese car is apparent. Stopping from 60 in only 106 feet, the STI is in a different league than the Shelby, which requires 126 feet. ''





ja



'' The Easy Winner

Unpack the data and the driving impressions and the results are overwhelmingly clear. In fact, out of the 46 categories scored in this test, the STI gave up only two to the Shelby: as-tested price and quarter-mile trap speed. It tied or won every single category in our 27-point evaluation, dominated when it came to feature content and was every editor's personal and recommended pick. That's kicking some major ass. ''





samaa mieltä tämän jutun kanssa: älykäs, sivistynyt ja laadukas tekniikka ja toteutustapa voittaa!





:innocent: :innocent: :innocent:

  
  • samaa mieltä tämän jutun kanssa: älykäs, sivistynyt ja laadukas tekniikka ja toteutustapa voittaa!




    Samaa mieltä.

    Hieman tarkennusta tuohon otsikkoosi: jutussa ei ole kunnon urheiluautoa, eikä myöskään neliovista pikkuperheautoa :wink:



    Mutta asiasta, oispas vain makeata päästä koeajamaan tuommonen STI jossain kunnon ajoympäristössä!

      
  • Aeronautti:



    Hieman tarkennusta tuohon otsikkoosi: jutussa ei ole kunnon urheiluautoa, eikä myöskään neliovista pikkuperheautoa :wink:


    -kyllä mustang ja varsinkin shelby luulisi täyttävän urheiluauton määritelmän. Impreza on käsittääkseni korimalliltaan neliovinen ja siinä on tilat 4-5 hengelle.
    kokoluokka on kai jokin keskikokoinen perheauto.



    Mutta asiasta, oispas vain makeata päästä koeajamaan tuommonen STI jossain kunnon ajoympäristössä!

    -todellakin.

    ja kyllähän tuo on mahdollista, kunhan jengi/firmat vaan alkaa saamaan noita tänne -sitten ei kun esim. vuokraamaan.

    vastaavien vanhempien vehkeiden ja evojen koeajojen perusteella voin suositella; ovat aivan mielettömiä kokemuksia. brutaalin nopeita vaikka lumella :wave:

    noita ''ekaa kertaa evon rattiin- ja puun kautta lunastukseen''- tapauksiakin on ikävän paljon kuultu ja nähty :ashamed:

      
  • Hohhoijaa, mistä lähtien Mustang on ollut kunnon urheiluauto. Perus jenkkiläinen bulevardisportti, joka suoralla kyllä kulkee, muttei mutkassa niinkään. Mustangin arvot ovat jossain muualla.



    Vedit ilmeisesti herneen nenään, kun Ford GT on nopeampi kuin yksikään tuotanto Subaru.



    Samasta lähteestä Impreza WRX vs. Mazdaspeed 3:



    http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Comparos/articleId=121942

      
  • simppa:

    Hohhoijaa, mistä lähtien Mustang on ollut kunnon urheiluauto. Perus jenkkiläinen bulevardisportti, joka suoralla kyllä kulkee, muttei mutkassa niinkään. Mustangin arvot ovat jossain muualla.

    Vedit ilmeisesti herneen nenään, kun Ford GT on nopeampi kuin yksikään tuotanto Subaru.

    <

    blockquote>





    -oletko niin lapsellinen että kuvittelet subarun tuollaista edes hakevan? ei mitään subarua ole ikinä tehtykkään olemaan radalla/asvaltilla huippunopea/maailman kärkeä.



    Sti:n esikuva on ralli-impreza, ja Sti on siitä siviili/henkilöautoversio.



    Sti:n perässä voi sitten yrittää muilla kuin kuivalla asvaltilla muut pysyä.





    Jutun juoni oli se, että oli mustang kuinka lelu vaan, se on kuitenkin urheiluauto takavedolla ja isolla koneella JOLLOIN SEN VOISI KUVITELLA OLEVAN kova sana, mutta kehittynyt hatcbacki on kuitenkin kovempi vehje.



    se on minusta huomioitavaa.







    Samasta lähteestä Impreza WRX vs. Mazdaspeed 3:



    http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Comparos/articleId=121942




    -Entäs sitten. miten tuo tähän liittyy, en ole mazdasta pahaa sanaa sanonut.







    miten muuten kommentoit kun tuossa videossa sanotaan että Shelby mustang on yhtä nopea ja hyvä ajaa kuin tuo 500 GT?



    minusta siinä sanotaan selvästi niin, siinä suunnilleen puolivälin kohdilla kun testaavat ajettavuutta tolppia kiertelemällä.

      
  • kaikenlisäksi shelbyhän on jokin paranneltu versio normi mustangista (?)



    jos imprezakin kävisi jossain prodriven parantelussa, olisi kyyti vielä kylmempää.

      
  • Miten ihmeessä joku Prodrive Subaru liittyy tähän mitenkään? Shelby Mustangeja saa ihan normaaleilta jälleenmyyjiltä jenkeistä ilman sen suurempia kommervenkkejä. Shelby on nykyään vain Fordin tuotemerkki vähän tehokkaammille musseille. (vert. AMG, RS jne.) Ihan eri asia kuin jotkut Prodrive Subarut. Prodrive Subaruita voi sitten verrata vaikka Lingenfelter-vetteihin.



    Nuo Shelby Mustangitkin ovat mitä suuremmissa määrin Pony Car-autoja, eivät mitään oikeita sportteja. Johan hintakin sen kertoon, kun yli 450hv Shelbyn saa samaan hintaan kaupasta jenkeissä kuin S80 Volvon perusmallin. Lisää tuosta bulevardisporttimaisuudesta kertoo mm. jäykkä taka-akseli, joka on myös noissa Shelbyissä. (!!)



    Oikeissa urheiluautoissa ei ole noita ratkaisuja.



    http://www.svt.ford.com/



    Mazdan laitoin sen takia, että se on etuveto. Sinähän inhoat etuvetoja?



    Mikä ihmeen 500GT? Shelby GT500 on yksi Shelby Mustangeista. Ford GT on ihan eri peli. Ota nyt ensiksi faktoista selvää. GT500 on myös yksi nykyään erittäin hinnakkaista klassikkomusseista 60-luvun lopusta tuon nykyisen mallin lisäksi.

      
  • simppa:



    Nuo Shelby Mustangitkin ovat mitä suuremmissa määrin Pony Car-autoja, eivät mitään oikeita sportteja.

    <

    blockquote>



    -ehkä sitten niin. tuosta shelbysta vaan kerrotaan monessa lähteessä että ''shelby tekee muuten kesyistä mustangeista oikeita urheiluautoja''.





    Johan hintakin sen kertoon, kun yli 450hv Shelbyn saa samaan hintaan kaupasta jenkeissä kuin S80 Volvon perusmallin. Lisää tuosta bulevardisporttimaisuudesta kertoo mm. jäykkä taka-akseli, joka on myös noissa Shelbyissä. (!!)



    Oikeissa urheiluautoissa ei ole noita ratkaisuja.






    -joo totta. Ei muuten ole Sti:kään kovin kallis, ottaen huomioon miten mielettömään menoon se pystyy kaikilla alustoilla.









    Mazdan laitoin sen takia, että se on etuveto. Sinähän inhoat etuvetoja?



    -En minä niitä inhoa, en vaan kelpuuta niitä omaksi ajokiksi jolla on tarkoitus ''nautiskella ajamisen ilosta''.



    kyllähän se on nähty monesti että etuvetokin voi olla radalla nopea, mutta hyvin monet ovat sitä mieltä että (toimiva)neli-tai takaveto ovat hauskimmat ajettavat.



    Kannattaako muuten ottaa Fordin kunniaksi sitä jos Mazda3 ja kuutonen saavat kehuja tai ovat nopeita ratatestissä?



    miten muuten on, eikös mazda ole aika pitkälti mazda, vaikka kolmanneksen(?) ford omistaakin? tässä kysymys muillekkin?





    Mikä ihmeen 500GT? Shelby GT500 on yksi Shelby Mustangeista. Ford GT on ihan eri peli.



    -niin on. Tuo videolla heitetty juttu hämäsi. Epäilinkin että eihän GT ja shelby gt 500 voi olla yhtä kovia pelejä.

    mun moka.



      
  • Kolmosessa on yhteinen alustarakenne Focuksen ja pikkuvolvojen kanssa. Tosin aika erilaiset autot noista lähtökohdista on silti onnistuttu rakentamaan. Focus on muuten sekin aika kiva ajettava.

      
  • petos:

    <

    blockquote>simppa:



    Nuo Shelby Mustangitkin ovat mitä suuremmissa määrin Pony Car-autoja, eivät mitään oikeita sportteja.


    -ehkä sitten niin. tuosta shelbysta vaan kerrotaan monessa lähteessä että ''shelby tekee muuten kesyistä mustangeista oikeita urheiluautoja''.




    Mainostaahan bemarikin Miniä suorastaan tila-autoksi. Näin ainakin oli edellisen sukupolven kohdalla.



      
  • 2008 Mustang GT:n omistajana voin yhtyä Edmunds.com:in mielipiteisiin. Mutkissa auto aivan onneton ajaa jos on vähänkin epätasaisuutta. Jäykkä taka-akseli tekee perästä levottoman. Ei tiedä milloin se lähtee irti. Keulan jousitus taas on pintakova. Radalla en ole käynny ja tuskin menenkään, koska on se sen verran onneton ajettava mutkissa. Kaiken tämän haukkumisen jälkeen voin sanoa, että kuitenkin ostaisin edelleen Mustangin kuin Subarun. V8:n äänet ja 434 Nm vääntö tekee Mustangista mukavan ajettavan normaaliliikenteessä.

    Mainittakoon lopuksi, että mulla oli autoa valittaessa kaksi vaihtoehtoa. 2002 BMW M3 vs Mustang. Subaru ei ollu edes harkinnassa, koska ne on niin ristuksen rumia.

      
  • nyt on tullut Fordille turpaan ''niin että tukka lähti'', simppaa lainaten





    http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Comparos/articleId=123965



    tässä videoclippi:



    https://www.youtube.com/watch?v=HlqjChw9H3A





    enpä tiedä kuinka fiksu lähde tämä ''edmunds'' on, mutta



    tuossa muuten sanotaan että ''shelby is just as fast as Ford 500 GT, but that's still far off the marks of subaru''



    Minkään verrarin tai bemunhan puhumattakkaan suparusta ei pitänyt pysyä Fordin perässä, hah.



    Hei! Oikeentarkkaan jos kattoo ja kuuntelee videoclippiä ni saattaa huomata että, kyseessä ei ole autojen "paremmuusvertailu". Siinä oltiin enemmänkin kiinnostuneita kumpi autoista on "hauskempi"... Yllättäen, neliveto-subaru on parempi ajettava :smile:ja muutenkin kehittyneempi.Mut kuitenkin vähän sama ku vertais postilaatikkoa ja lumikolaa. Kumpikaan ei toistaan "pätki". Ite ottaisin Fordin, olis leuhkempi ajella :smile:

    kiitos ja anteeksi..

      
  • fixus, jos katsoo tuota aloitusviestiäni, voi huomata että siellä lopussa oli tiettyjä hymiöitä, joilla yritin viestittää että koko juttuani ei kannata niin tosissaan ottaa.



    toiseksi, kyllähän kaikki tietää että nuo autot on aivan eri genrestä, minusta oli vain hauskaa verrata (kun sattui tuollainen juttu osumaan silmään), koolla pullistelevaa tekniikkaa uuteen ja kehittyneeseen.

      
  • No onkos tuo nyt ihme, että takavetoinen auto joka on ihan hlvtin nopea suorilla muttei pärjää alkuunkaan esim. mutkissa kun takana on vain rautatiekiskonpätkä akselina ilman minkäänlaisia erillisripustuksia tms teknistä virittelyä häviää jollekin kevyelle, modernille ja hyvinkin nopealle nelivetoautolle?!?

    Ei tuossa minusta todellakaan mitään suurta draamaa ole - tekniikkahan tuon lopputuloksen varmistaa. :wave:



    Asia olisi hieman mielenkiintoisempi, jos viivalle laitettaisiin oikea urheiluauto, oikea urheilu-Mustang: Roush Mustang... :warning:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit